Zertab schreef:Het lastige is dat het niet mijn eigen paard is. Eigenaar is echt een lieve man, maar wel een boer. Dus tijdens het beleren verschillen we van mening en is het zaak om die meningen bij elkaar te brengen. Zo ook dus de zadelpasser. Al heb ik zoiets van, ik betaal die zelf wel. Maar moet het wel overleggen natuurlijk.
Ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat een zadel op een paard niet goed lag. En ook wat voor ellende dat voor zowel ruiter als paard meebrengt. En ik wil niet nogmaals zo hard vallen omdat een zadel met niet lekker zit... (Wist ik overigens niet, en ik heb gewoon geen verstand van zadels maar ga ervan uit dat als ik ergens een paard lease, de eigenaar wel verstand van zaken heeft. Overigens niet bij mijn vorige lease paard, maar was al even geleden.)
Hoe en waar zoeken jullie een goede zadelpasser?
Inderdaad even zorgen dat hij zadel en singel goed kent en ermee aan de longe kan lopen. Zo kan de zadelmaker je paard ook in beweging beoordelen. Maar hoeft er nog geen ruiter op. Nadeel is dat je zelf misschien niet goed zit in het 1e zadel, maar waarschijnlijk groeit hij er toch heel rap uit.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met countrymill, die hebben ook een jongen paarden traject waardoor het financieel echt wel te behappen is.
Ook vind ik DS erg goed. (Dana Scheepbouwer) maar die werkt volgens mij alleen met nieuwe zadel, wel zijn deze ook goed aanpasbaar. Maar hoe zij dat met jonge paarden doet kun je het beste zelf even vragen.