Nikass schreef:Afknappers (meegemaakt):
-te weinig, zelfs géén, of slechte kwaliteit (beschimmeld) ruwvoer;
-vieze stallen, zeiknatte stal door lekkage waterbak van het buurpaard en "uitmesten kan morgen wel" (oftewel paard hele nacht in water laten staan), stallen met dusdanig weinig bodembedekking dat je het beton er doorheen ziet;
-uitmesten terwijl het paard op stal staat, het flink verwonden met de mestvork (been open), geen dierenarts kosten willen betalen;
-slechte, zeer zware bakbodem. Mag niets van gezegd worden: "het ligt aan jouw paard";
-paddocks/weides met slechte/kapotte omheiningen, paddocks die te bereiken zijn via een pad waar je tot je knieën in de drek wegzakt, teveel paarden op te weinig ruimte, paddocks die nooit worden uitgemest, paarden los naar de weides laten galopperen ondanks dat er regelmatig paarden onderuit gaan, ruwvoer op paddock beloven en dit blijkt dan een handje te zijn dat in twee happen op is, 6 paarden die het moeten doen met één afdakje waar welgeteld twee paarden onder kunnen staan, paddocks die zo smal zijn dat mijn paard er niet in durfde rollen (soort openlucht stands);
Pensionstaleigenaren die communiceren via teksten op borden ("mest opruimen, anders andere stal gaan zoeken"), die bij elk beetje kritiek zeggen "dan ga je toch lekker ergens anders staan", eigenaar die zegt "met jouw paard is niet te lopen die zet ik (als enige) niet meer buiten", eigenaren die heel erg aan vriendjespolitiek doen, die schreeuwen en schelden tegen klanten, eigenaar die mijn paard keihard op haar hoofd sloeg omdat ze bang was, eigenaar die paarden met halster om én touw eraan op de wei en in stal zette omdat het makkelijker was om zo de paarden te pakken, eigenaren die paarden niet buiten zetten terwijl klanten apart betalen voor de buitenzetservice;
Ik stop maar even. Ik ben nog niet eens op de helft.
Edit: oja, bij binnenkomst vertelt krijgen dat de paarden van 10 tot 19 op de wei staan. In de praktijk was het van 11 tot 15:30...
Veel van deze afknappers zijn toch te zien ( en daarmee te voorkomen voor jezelf ) als je meer dan 1x gaat kijken op verschillende tijden? Liefst ook met of net na slecht weer.