Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:MyWishMax schreef:Oh wat fijn! Nu dus wel paard wat jullie allebei fijn lijken te vinden? Zou jullie gegund zijn eindelijk zeg! Ik duim
Er blijkt nog een tweede gegadigde te zijn, die heeft een afspraak staan voor komend weekend. De verkoper wil die eerst langs laten komen. Wij hebben inmiddels een tweede afspraak staan voor maandag. Mijn dochter heeft dus al de zenuwen omdat ze denkt dat het paard er dan al niet meer is
famkeY schreef:Precies dat zeg maar! Ben ik niet als enige haha.. had jij bij alle 5 een goed gevoel? Of heb je een partij van te voren al aangegeven dat het geen match is?
c_alsemgeest schreef:Als ik naar een ingereden paard kom kijken, wil ik er sowieso op.
Vooraf kan dat al goed overlegd worden etc. Maar ik ga niet om alleen te kijken/aaien.
tita schreef:Lijkt me sterk dat 1 persoon alle basis eruit kan rijden in pakweg 30 min
Padoertje schreef:tita schreef:Lijkt me sterk dat 1 persoon alle basis eruit kan rijden in pakweg 30 min
De basis niet nee, maar de mijne was na een 2e proefrit een goede week schuw geworden op de s&t. Die heb ik met een rubber trensje gereden omdat hij stond te klapperen op zijn stang. Heb die mensen bijna een kaartje met ‘ bedankt hè’ gestuurd. Beest was gewoon beurs gereden. Achteraf voelde ik me zo rot, dat ik ze niet gewoon van mijn dier heb afgehaald. Maar ja, ook daar leer je weer van. Vandaar dat ik dus met iedere kijker, steeds kritischer word.
c_alsemgeest schreef:Bij een klein rank paardje of een pony zou ik wel naar lengte en gewicht vragen vooraf eigenlijk
c_alsemgeest schreef:Oké, dat begrijp ik wel... maar dat heb je dan ook in het rijden gezien. Bij een dergelijke rit zou ik ze gewoon bij me roepen en aangeven dat er niet verder gereden wordt.
Het is jouw paard, dus dat kan je gewoon zeggen imo.
Padoertje schreef:famkeY schreef:Precies dat zeg maar! Ben ik niet als enige haha.. had jij bij alle 5 een goed gevoel? Of heb je een partij van te voren al aangegeven dat het geen match is?
Nee, zeker niet. Voor dame 1 was hij teveel paard. In overleg daarbij gelaten. Meisje 2 leek een match, maar bij de 2e keer rijden vond ik haar niet vriendelijk meer en er teveel druk op leggen. Heb ik zelf aangegeven niet door te willen gaan, terwijl zij dus echt wel een match zagen.
Meisje 3 was echt onder niveau en dat zag moeders gelukkig ook. Dus het daarbij gelaten.
Dame 4 waren mijn dochter en ik erg enthousiast over, maar dit was haar eerste bezichtiging. Die heeft uiteindelijk een heel ander type paard gekocht en daar baalde ik best wel een beetje van. Waren echt lieve mensen.
Meisje 5 zit nog wat onder niveau, maar zoekt niet voor niets een leerpaard ☺️ Lief meisje, maar ik ben nog niet laaiend enthousiast. 2e keer rijden zal doorslaggevend moeten zijn vanuit mijn kant dan. Want zij zien het wel zitten.
Verder wel veel mensen telefonisch of per app al aangegeven dat ze niet hoeven te komen. Veel meisjes die van een Z pony afkomen en gelijk door willen en ondanks dat hij dat prima kan, zoek ik liever iemand die weer lekker vanaf de B met hem begint en er minder druk op legt. Af en toe een wedstrijdje ipv ieder weekend en die lekker een bosritje maken. Kortom, jullie zoeken de naald in de hooiberg qua paard en ik dus qua ruiter hahaha
Fly_high schreef:Mensen denken vaak ervaren te zijn zodra ze door hebben mogen stromen naar de gevorderden les op hun lokale manege
tita schreef:Lijkt me sterk dat 1 persoon alle basis eruit kan rijden in pakweg 30 min