Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:46

Wat een leukerd. Oogt ook wel groot of niet?

Van mij is trouwens een Franklin x Landeur. Zegt mij zelf niks, dit is mijn eerste KWPN'er ( hiervoor barock Pinto en pony's). Eigenlijk wou ik een PRE :') maar dat liep even anders want die werden allemaal niet goedgekeurd.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:16

Retjethorse schreef:
Leuk dier zeg! Maar ik wens je veel succes om die proper te maken voor de westrijden. :')
Gelukkig heeft ze niet veel wit. :P


Thnx :') Ik heb altijd alleen maar paarden (en pony's zelfs al) met 4 witte benen/sokken gehad. Ze is de allereerste zonder.. En nu ik haar een beetje ken, vind ik het in dit geval niet zo erg dat ze ontbreken :+

_Lauraaa__ Leuk ja om al die volgende generaties met Jazz bloed te zien!

Opisop_shop Ze is inderdaad flink aan de maat. Ik hou wel van grote paarden :) Ze zou rond de 1.70m moeten zijn, al schrok ik wel behoorlijk toen ze voor het eerst samen in de bak stond met mijn andere paard van 1.80m :') Hopelijk vertekend het beeld wat, anders weet ik niet wat dit gaat worden als ze uitgeroeid is!

Afbeelding

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:19

_lauraaa_ schreef:
welkom! En bewegen kan ze zeker! Leuk dat er ook Jazz bloed in zit. We zijn nu dus met 3 bokkers in het topic waarvan het paard Jazz in de bloedlijn heeft!



Meer denk ik!
Mijne (ik lees alleen nog even mee hoor!) heeft als papa High Five, is natuurlijk ook een Jazz :)



Edit:
Wat een leuk beestje! Inderdaad al flink aan de maat!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:05

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:14

Ik meld mij alvast *\o/* . Komende week wordt er een gekeurd voor mij. 3 jaar, maar alvast benieuwd hoe jullie een groen paard vervoeren? I
Heb gezocht hier op bokt maar door wat horror verhalen gaat m'n voorkeur nu uit naar een vrachtwagen waarin ze Zijwaarts staan.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:28

Blaze1994 schreef:
Ik meld mij alvast *\o/* . Komende week wordt er een gekeurd voor mij. 3 jaar, maar alvast benieuwd hoe jullie een groen paard vervoeren? I
Heb gezocht hier op bokt maar door wat horror verhalen gaat m'n voorkeur nu uit naar een vrachtwagen waarin ze Zijwaarts staan.


Ik heb Paardentaxi Amsterdam ingehuurd!
Mijne kon toen nog niet eens vaststaan en ze hebben het fantastisch gedaan!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:29

Ik zag mezelf al op tv Noord met horror beelden :7 dus heb gezegd dat de koop wat mij betreft door kon gaan maar dat ik echt geen drie uur ging rijden met een groen paard, dus dat ze hem zelf moesten brengen :')
Had wel op de trailer gestaan bij het verweiden en dat deed hij volgens hun braaf maar dat is natuurlijk dan maar een klein stukje.
Anders zou ik inderdaad een vrachtwagentje hebben gehuurd. Is niet eens zo duur en dan heb je camera aan boord en ze kunnen er niet uit.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:30

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

loveslimpie

Berichten: 1731
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:36

Welkom aan alle nieuwelingen :j

@Blaze, De jonge paarden gingen altijd vanaf jaarling 2x per jaar op de trailer, van en naar de zomerwei. We besteedden er nooit veel aandacht aan, brokjes, trailer op en gewoon vastzetten. Vaak staan ze gewoon rustig als je rijdt. Dus paard erin meteen rijden en op bestemming paard er weer uit.

Hier gaat t met de jongste van de twee echt super. Die heeft nu voor de 2e keer een zadel op gehad en voor de eerste keer met zadel gelongeerd, afgezien van een stukje rodeo was ze super braaf, echt een fijn paard om mee te werken. :)

Afbeelding

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:57

opisop_shop schreef:
Ik zag mezelf al op tv Noord met horror beelden :7 dus heb gezegd dat de koop wat mij betreft door kon gaan maar dat ik echt geen drie uur ging rijden met een groen paard, dus dat ze hem zelf moesten brengen :')
Had wel op de trailer gestaan bij het verweiden en dat deed hij volgens hun braaf maar dat is natuurlijk dan maar een klein stukje.
Anders zou ik inderdaad een vrachtwagentje hebben gehuurd. Is niet eens zo duur en dan heb je camera aan boord en ze kunnen er niet uit.


Dankje! Hier zit ik ook aan te denken. Het zou max 1 uur rijden zijn. Kunnen ze bij een vrachtwagentje niet ook over die stang springen?

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:00

loveslimpie schreef:
Welkom aan alle nieuwelingen :j

@Blaze, De jonge paarden gingen altijd vanaf jaarling 2x per jaar op de trailer, van en naar de zomerwei. We besteedden er nooit veel aandacht aan, brokjes, trailer op en gewoon vastzetten. Vaak staan ze gewoon rustig als je rijdt. Dus paard erin meteen rijden en op bestemming paard er weer uit.

Hier gaat t met de jongste van de twee echt super. Die heeft nu voor de 2e keer een zadel op gehad en voor de eerste keer met zadel gelongeerd, afgezien van een stukje rodeo was ze super braaf, echt een fijn paard om mee te werken. :)

[ [url=m/3ueCuS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit geeft mij hoop na horror verhalen gelezen te hebben

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:05

Blaze1994 schreef:
Ik meld mij alvast *\o/* . Komende week wordt er een gekeurd voor mij. 3 jaar, maar alvast benieuwd hoe jullie een groen paard vervoeren? I
Heb gezocht hier op bokt maar door wat horror verhalen gaat m'n voorkeur nu uit naar een vrachtwagen waarin ze Zijwaarts staan.


Ik had een vrachtwagentje gehuurd. Hij moest 2 1/2 uur reizen. Ik had ook nachtmerries maar hij had het voorbeeldig gedaan. Wel had ik een tube stressless gegeven. Er zat een camera in en zo kon ik hem in de gaten houden. Maar hij had het keurig gedaan.

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:12

Die van mij hoefde ik alleen maar te verhuizen 10 minuutjes verderop. Ik wist dat die ooit al eens op de trailer had gestaan maar niet hoe dat was gegaan. We hebben haar opgeladen en nergens problemen mee gehad. Nu is dit ook wel wat anders als 1 of meerdere uren.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:16

Ik heb mijn 3 jonge en groene paarden met zo'n tweepaards vrachtwagentje vervoerd en dat is steeds goed gegaan. Mijn oudste stond er toch een flink aantal uur op. Die moest van het noorden van Nederland naar België. Het laden ging ook gewoon prima.

En de 2 jongste zijn ook in een tweepaards vrachtwagentje vervoerd. Laden ging moeizamer, maar eenmaal ze erop stonden, klep toe en gaan. :') Was een rit van zo'n 3 uur denk ik.

Zolang we aan het rijden waren, stonden ze vrij rustig. Enkel bij het stilstaan werden de paarden ongeduldiger.

Wat ik tof vond aan zo'n vrachtwagentje was dat ik prima zicht had op de paarden. Zowel met camera als via een raam.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:21

Monte_Cristo schreef:
Blaze1994 schreef:
Ik meld mij alvast *\o/* . Komende week wordt er een gekeurd voor mij. 3 jaar, maar alvast benieuwd hoe jullie een groen paard vervoeren? I
Heb gezocht hier op bokt maar door wat horror verhalen gaat m'n voorkeur nu uit naar een vrachtwagen waarin ze Zijwaarts staan.


Ik had een vrachtwagentje gehuurd. Hij moest 2 1/2 uur reizen. Ik had ook nachtmerries maar hij had het voorbeeldig gedaan. Wel had ik een tube stressless gegeven. Er zat een camera in en zo kon ik hem in de gaten houden. Maar hij had het keurig gedaan.


Dankjewel voor je reactie! Aan z'n kalmeringsmiddel zit ik ook aan te denken. Liever voorkomen dat hij een negatieve ervaring krijgt en dan thuis oefenen met trailer laden.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:24

Cheyenne0252 schreef:
Blaze1994 schreef:
Ik meld mij alvast *\o/* . Komende week wordt er een gekeurd voor mij. 3 jaar, maar alvast benieuwd hoe jullie een groen paard vervoeren? I
Heb gezocht hier op bokt maar door wat horror verhalen gaat m'n voorkeur nu uit naar een vrachtwagen waarin ze Zijwaarts staan.


Ik heb Paardentaxi Amsterdam ingehuurd!
Mijne kon toen nog niet eens vaststaan en ze hebben het fantastisch gedaan!


Fijn! Ik zit helemaal in het zuiden dus dan zou ik hier even moet kijken voor iets vergelijkbaars

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 00:22

Dankjewel voor je reactie! Aan z'n kalmeringsmiddel zit ik ook aan te denken. Liever voorkomen dat hij een negatieve ervaring krijgt en dan thuis oefenen met trailer laden.[/quote]

Ja dat had ik ook. Liever de scherpe kantjes eraf en rustig dan een hoop stress. Nu 4 maanden later hebben we het trailerladen geoefend en ook dat gaat goed. Ik weet niet waar precies in het zuiden dat je woont. Ik woon in Brabant en in Best is een bedrijf dat vrachtwagentjes verhuurd voor B rijbewijs.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:53

Monte_Cristo schreef:
Dankjewel voor je reactie! Aan z'n kalmeringsmiddel zit ik ook aan te denken. Liever voorkomen dat hij een negatieve ervaring krijgt en dan thuis oefenen met trailer laden.


Ja dat had ik ook. Liever de scherpe kantjes eraf en rustig dan een hoop stress. Nu 4 maanden later hebben we het trailerladen geoefend en ook dat gaat goed. Ik weet niet waar precies in het zuiden dat je woont. Ik woon in Brabant en in Best is een bedrijf dat vrachtwagentjes verhuurd voor B rijbewijs.[/quote]


Oh hoe heet die? Ik kon er nog niet echt een vinden dichtbij. Ik woon zelf in Nuenen bij Eindhoven

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 01:35

Blaze1994 schreef:
Monte_Cristo schreef:
Dankjewel voor je reactie! Aan z'n kalmeringsmiddel zit ik ook aan te denken. Liever voorkomen dat hij een negatieve ervaring krijgt en dan thuis oefenen met trailer laden.


Ja dat had ik ook. Liever de scherpe kantjes eraf en rustig dan een hoop stress. Nu 4 maanden later hebben we het trailerladen geoefend en ook dat gaat goed. Ik weet niet waar precies in het zuiden dat je woont. Ik woon in Brabant en in Best is een bedrijf dat vrachtwagentjes verhuurd voor B rijbewijs.



Oh hoe heet die? Ik kon er nog niet echt een vinden dichtbij. Ik woon zelf in Nuenen bij Eindhoven[/quote]

Oh haha ik in Beek en Donk.

Dit is de website van de paardenwagen.
www.paardenwagenhuren.nl

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:19

Hier has Bo een keer op de trailer gestaan toen ik hem kocht. Gewoon op trailer geladen, goed vastgezet met grote zak hooi en gaan met die banaan. Drie uur naar mijn stal gereden. Tussendoor een keer gestopt om te kijken of die dood was omdat ik maar niks voelde :P stond meneer te kauwen met mond vol hooi :D

Daarna paar keer trailer training gedaan met emmer muesli en inmiddels loopt hij er zonder mij zo op want trailer betekend eten :P

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:10

Welkom aan alle nieuwe mensen!

Hier ook super tevreden over Paardentaxi Amsterdam. Ik heb meerdere mensen aangeschreven maar zij waren de enige die echt meedachten met het jonge paard en bijvoorbeeld hebben gevraagd af hij al goed kan vaststaan. Uiteindelijk hebben ze de vrachtwagen zo kunnen inrichten dat hij los kon blijven staan.

Dit weekend werden we even met beide benen op de grond gezet -O- Omdat hij de vorige keer zo braaf was in het bos dacht ik dit weekend met het mooie weer ook even een klein stukje te oefenen van het terrein af. Maar ik was niet te enige die dit bedacht had. We kwamen in de eerste 5 minuten al meteen 2 auto's tegen, een groep paarden en een aantal honden, dat was toch echt wel even teveel van het goede. Gelukkig wel goed kunnen afsluiten door de spanning er daarna aan de longeerlijn uit te laten :o

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:30

Ik lees al een tijdje mee, maar dacht laat even weten dat Epona Transport ook erg fijn is. Zij transporter ook regelmatig jonge paarden en zij hebben laatst mijn merrie van anderhalf getransporteerd. Ging heel fijn en vriendelijk dus ook een fijne (ook qua prijs).

stitchlover

Berichten: 2616
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:15

Mijn drie jarige hebben we met de trailer gehaald, was daarvoor enkel op de vrachtwagen geweest met andere paarden.

Hij liep er zo op, maar vond het ontzettend spannend onderweg en met uitladen. Ik zou indien mogelijk een paardenwagemtje huren of de verkoper het paard laten brengen.

Hier een mijlpaal; de eerste oortjesfoto ooit. Gisteren twee keer opgestapt zonder helper op de grond. Hij deed het braaf <3

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:50

Oh geweldig! <3

Qimm

Berichten: 15224
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:28

Ah mooi zeg! Ik hou zo veel van oortjes foto's <3

Wij zijn vandaag even naar de bak gewandeld (600m langs de weg)
Afbeelding
Paar auto's gezien en 2 trekkers. Wel spannend, geen paniek!

Aldaar kennis gemaakt met de vrij lawaaierige 365 per jaar hengstige merrie. Ze liet zich zeker niet gek maken
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En nou weet ik dat er 50% tuiger in zit...

Afbeelding

Maar kan iemand me vertellen hoeveel % lama erin zit :+

Afbeelding

Ah maar ze was best braaf. Eventjes veel spanning bij aankomst in de bak waarbij er een redelijk correcte courbette werd gesprongen :') Verder superbraaf.