[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9992
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:45

Dit topic vertoont telkens dezelfde golfbewegingen.

Het komt weer goed :)

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:49

Ik begrijp beide kanten wel, vooral omdat TS wel eens wat fel kan reageren. Maar ook TS heeft ook al naar veel van jullie geluisterd. Hij is op de foto geweest, de smid is er bij geweest, hij heeft op rust gestaan.. Jullie moeten niet alleen kijken naar wat TS niet doet, maar ook wat ze al wel heeft gedaan.

TS, heb je ook een foto van de zijkant? Ik ben wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:02

Ketly schreef:
Ik begrijp beide kanten wel, vooral omdat TS wel eens wat fel kan reageren. Maar ook TS heeft ook al naar veel van jullie geluisterd. Hij is op de foto geweest, de smid is er bij geweest, hij heeft op rust gestaan.. Jullie moeten niet alleen kijken naar wat TS niet doet, maar ook wat ze al wel heeft gedaan.

TS, heb je ook een foto van de zijkant? Ik ben wel benieuwd!


Hij staat zelfs nog steeds op staprust :) nog sowieso tot eind aug

Nee geen recente, die moet ik nog maken (ook voor de da hoor, niet alleen voor bokt)


Vind het zelf zeer jammer dat mensen gelijk negatief doen, alsof ik niets goed doe. Maar als de dierenarts zegt dat er maar weinig zijn die zo positief blijven in zo'n situatie, dan trek ik me van hier verder ook niets aan.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:00

Hoe gaat het nu? :D

Paardenfann4
Berichten: 1382
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:15

Ik vind dat je erg je best doet voor je paard. Je hebt er enorm veel pech mee. Ik hoop dat het goed komt. Wat die hoeven betreft, ik heb hier ook een pre gehad met van die cola blikjes. Je kunt dat niet snel veranderen dat is ontzettend slecht voor een volwassen paard. Als dit paard al zijn hele leven zulke hoeven heeft dan kun je dat niet in een paar keer cm's laten zakken. Dat is een lang proces en dat het voor ons niet zichtbaar is op de foto wil niet zeggen dat er niets verandert, is. Ik denk dat je goed bezig bent zo en ik snap dat je gek wordt van al het commentaar, op bokt is zelden iets goed. Trek je plan met de dierenartsen en hoefsmid, die zien je paard echt en hebben ook foto's erbij, en die kunnen beter bepalen wat er moet gebeuren dan wij van achter een beeldscherm. Ik hoop dat je ons op de hoogte houd. Succes in ieder geval.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:54

Fijn dat ie nog op rust staat.
Verandering aan de hoeven zie ik ook niet. Totaal niet. Langzaam is oké, maar hier lijkt geen vooruitgang in te zitten

Hoe is hij in omgang nu hij meer rust heeft? Kan mij voorstellen dat het voor zijn geestelijke toestand ook erg bevorderlijk is dat ie zijn rust krijgt van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:00

Ketly schreef:
Hoe gaat het nu? :D


Dubbele lijnen pakt ie super op, en hij lijkt het ook echt heel leuk te vinden weer wat te mogen "werken" gister ben ik niet geweest, maar dinsdag volgen z'n vriendinnetjes gezellig door het draad. Boeide hem uiteraard vrij weinig.

Ik ben van plan vandaag gewoon even kort te stappen, misschien dat ik z'n benen weer even scheer (ivm in de gaten houden van z'n benen enzo)

Maar 1 ding is wel duidelijk, hij zit zeer goed in z'n vel. Glimt een aantal weken ook echt heel erg. Wat in de winter ver te zoeken was. Hij kwam ook slecht uit z'n wintervacht eerlijk gezegd. Nu wel duidelijk waarom natuurlijk.

Eind augustus sturen we foto's en filmpjes, maar misschien dat ik de da ook wel gewoon laat komen. Lijkt me wel het beste. Maar hier bel ik de da nog even over als het zover is.

Ijzers heeft ie er ondanks dat ie geen springschoenen om heeft buiten nog niet afgetrapt, terwijl lv aan de binnenkant nog wat ruimer is gelegd om het corrigeren nog beter te kunnen laten verlopen. Aan de dubbele longe dribbeld ie soms wel aan in draf, maar de laatste week lijkt hij gewoon goed te lopen, op het harde kan het natuurlijk anders zijn. Maar begin wel steeds meer hoop te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:03

Knert schreef:
Fijn dat ie nog op rust staat.
Verandering aan de hoeven zie ik ook niet. Totaal niet. Langzaam is oké, maar hier lijkt geen vooruitgang in te zitten

Hoe is hij in omgang nu hij meer rust heeft? Kan mij voorstellen dat het voor zijn geestelijke toestand ook erg bevorderlijk is dat ie zijn rust krijgt van je.


Helemaal niets met hem doen uitte zich in bijten, vervelend doen etc. Nu we wat meer doen en hij ook wat meer aan het werk gezet word merk ik dat z'n gedrag beter word.

Vooruitgang zit er overigens wel in. Kogel is niet meer warm, net als de pees. Voelde laatst zelfs wat koud aan (had toen nog niet gekoeld). Hoeven worden steeds een klein stukje gecorrigeerd. Als je bedenkt dat ie wss al zo'n 6 jaar verkeerd heeft gestaan en er niets mee gedaan is ga je niet in 1 keer een heel stuk corrigeren. Dus ik ben heel blij dat m'n smid de tijd neemt hiervoor, net als de dierenarts, ikzelf, een goede vriendin en de staleigenaresse. Het is gewoon een speciaal geval, wat het voor mij leuk maakt aangezien dit echt een uitdaging is en daar hou ik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:06

Paardenfann4 schreef:
Ik vind dat je erg je best doet voor je paard. Je hebt er enorm veel pech mee. Ik hoop dat het goed komt. Wat die hoeven betreft, ik heb hier ook een pre gehad met van die cola blikjes. Je kunt dat niet snel veranderen dat is ontzettend slecht voor een volwassen paard. Als dit paard al zijn hele leven zulke hoeven heeft dan kun je dat niet in een paar keer cm's laten zakken. Dat is een lang proces en dat het voor ons niet zichtbaar is op de foto wil niet zeggen dat er niets verandert, is. Ik denk dat je goed bezig bent zo en ik snap dat je gek wordt van al het commentaar, op bokt is zelden iets goed. Trek je plan met de dierenartsen en hoefsmid, die zien je paard echt en hebben ook foto's erbij, en die kunnen beter bepalen wat er moet gebeuren dan wij van achter een beeldscherm. Ik hoop dat je ons op de hoogte houd. Succes in ieder geval.


Wat lief van je! Hij stond oktober echt veel steiler en hoger als nu, langzaam maar zeker zakt het iets meer. En krijgt ie echt pony voetjes hahaha (hij is ook gewoon een e pony).

Ik ben wel heel erg benieuwd wanneer we weer ohz bezig mogen hoe hij is. Ik vermoed opstappen en wegrijden. Want dat was het toen ik em net had ook. Wel ga ik dit de eerste weken doen met iemand op de grond die de longe vast heeft, of een vriendin van mij die er dan opgaat. Mijn plan is wel om het rijden dan eerst puur voor het vertrouwen te houden en eerst op de grond op te bouwen.

Hannanas
Berichten: 13056
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:12

Fijn dat hij beter gaat!

Ik zou met hem eerder te lang niks onder het zadel doen dan te kort. Eerder liever beginnen met buiten wandelen en veel grondwerk. Kilometers maken aan de hand buiten! Met hem gaan hardlopen. Totdat hij zijn lijf beter gebruikt en meer in goed model komt niet er op gaan zitten.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:32

Marije_1997 schreef:
Knert schreef:
Fijn dat ie nog op rust staat.
Verandering aan de hoeven zie ik ook niet. Totaal niet. Langzaam is oké, maar hier lijkt geen vooruitgang in te zitten

Hoe is hij in omgang nu hij meer rust heeft? Kan mij voorstellen dat het voor zijn geestelijke toestand ook erg bevorderlijk is dat ie zijn rust krijgt van je.


Helemaal niets met hem doen uitte zich in bijten, vervelend doen etc. Nu we wat meer doen en hij ook wat meer aan het werk gezet word merk ik dat z'n gedrag beter word.

Vooruitgang zit er overigens wel in. Kogel is niet meer warm, net als de pees. Voelde laatst zelfs wat koud aan (had toen nog niet gekoeld). Hoeven worden steeds een klein stukje gecorrigeerd. Als je bedenkt dat ie wss al zo'n 6 jaar verkeerd heeft gestaan en er niets mee gedaan is ga je niet in 1 keer een heel stuk corrigeren. Dus ik ben heel blij dat m'n smid de tijd neemt hiervoor, net als de dierenarts, ikzelf, een goede vriendin en de staleigenaresse. Het is gewoon een speciaal geval, wat het voor mij leuk maakt aangezien dit echt een uitdaging is en daar hou ik van.


Oké.. ja vervelend gedrag is natuurlijk niet wenselijk. Kan hij niet gewoon de wei op voor minimaal 12 uur per dag? Ivm lange lijnen etc?

Of lekker 24-7 buiten. Met vriendjes?
Is die gelegenheid er bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:44

Hannanas schreef:
Fijn dat hij beter gaat!

Ik zou met hem eerder te lang niks onder het zadel doen dan te kort. Eerder liever beginnen met buiten wandelen en veel grondwerk. Kilometers maken aan de hand buiten! Met hem gaan hardlopen. Totdat hij zijn lijf beter gebruikt en meer in goed model komt niet er op gaan zitten.


Doen we al hoor. Hardlopen doe ik niet, is slecht voor m'n knieën en rug. Daarbij is dat ook echt niet nodig. Hij zit goed in model, spieren beginnen te groeien (en vetjes hahaha)

We doen nu mega veel grondwerk, wandelen dubbele lijnen poetsen wassen weet ik et allemaal. En nu langzaam aan ook weer voorbereidend op het rijden. Mag er overigens gewoon al op, mits het op het harde is en alleen stappen. Maar heb geen zadel dus stap er niet snel even alleen op. M'n core stability is momenteel niet echt geweldig en m'n angst neemt het ook snel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:47

Knert schreef:
Marije_1997 schreef:


Helemaal niets met hem doen uitte zich in bijten, vervelend doen etc. Nu we wat meer doen en hij ook wat meer aan het werk gezet word merk ik dat z'n gedrag beter word.

Vooruitgang zit er overigens wel in. Kogel is niet meer warm, net als de pees. Voelde laatst zelfs wat koud aan (had toen nog niet gekoeld). Hoeven worden steeds een klein stukje gecorrigeerd. Als je bedenkt dat ie wss al zo'n 6 jaar verkeerd heeft gestaan en er niets mee gedaan is ga je niet in 1 keer een heel stuk corrigeren. Dus ik ben heel blij dat m'n smid de tijd neemt hiervoor, net als de dierenarts, ikzelf, een goede vriendin en de staleigenaresse. Het is gewoon een speciaal geval, wat het voor mij leuk maakt aangezien dit echt een uitdaging is en daar hou ik van.


Oké.. ja vervelend gedrag is natuurlijk niet wenselijk. Kan hij niet gewoon de wei op voor minimaal 12 uur per dag? Ivm lange lijnen etc?

Of lekker 24-7 buiten. Met vriendjes?
Is die gelegenheid er bij jullie?


Hij staat lekker veel buiten hoor, wel alleen in een paddock naast z'n vriendinnen.

Maar wat heeft lange lijnen met weidegang te maken? Sowieso zet ik em nu niet op het gras. Dat wil ik gaan opbouwen. Maar dat komt later wel. Hij eet geen zand en is helemaal happy.

24/7 doe ik niet. Ik vind dat gewoon niet fijn. En hij ook niet. Als ik er ben wil ie heel graag mee naar binnen, en nee ik voer em zelf niet dus daar heeft het niets mee te maken.

Zertab

Berichten: 12459
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:26

Fijn dat het de goede kant op gaat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:00

Zertab schreef:
Fijn dat het de goede kant op gaat! :D


Ja is zeker fijn. Verbaasd me ook hoe erg hij nog graag bij andere paarden wil zijn. Hij staat dan nu ook bijna een jaar elke dag buiten met vriendjes dus dat is niet gek :)

Scheren vind ie overigens ook geen probleem. Heb zelfs z'n derde oor kunnen scheren.ideaal zo'n paard die alles wel prima vind

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:03

Het verbaast je dat een kuddedier wat alleen staat naar de andere paarden wil? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:06

SinneJ schreef:
Het verbaast je dat een kuddedier wat alleen staat naar de andere paarden wil? :o


Mij is gezegd door de handelaar dat ie 24/7 binnen stond in een 3 bij 3 box. Dus ja dat verbaasd me dat hij redelijk snel 360 graden omgedraait is. Hij blijft overigens wel handelbaar. Alleen bij hem is het vaak meteen weer een tikkie extreem hahaha

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:54

Mijn bericht was een type fout.
Ik zei.. ivm lange lijnen

Ik wou zeggen; ipv lange lijnen

Lekker de wei op. Grazen met vriendjes en niet meer werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:56

Knert schreef:
Mijn bericht was een type fout.
Ik zei.. ivm lange lijnen

Ik wou zeggen; ipv lange lijnen

Lekker de wei op. Grazen met vriendjes en niet meer werken.


Ohh. Nee dat ga ik niet doen. Hij is 6,wil graag aan het werk. Doe ik hem geen plezier mee. Het is ook niet dat ik dagelijks dubbele lijnen doe hooguit 2 keer per week. Rest is simpel aan et halster wat stappen of even langs de weg. Om em op het land te gooien is ie me net iets te kostbaar voor. En dit is ook niet het advies van de da.

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:47

Afbeelding

Zo staat ie nu achter, dat is wel al Heeeeeeel anders dan het was.

Ik had em geschoren, ivm littekens en wil z'n benen goed in de gaten kunnen houden. Hij is overigens super makkelijk met scheren. Dus deze winter mits ik weer kan rijden, gaat hij helemaal naakt.

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:05

Linksachter ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Jammer dat de foto rechtsachter waarschijnlijk zeer vertekent.
Ben je niet bang dat de benen verbranden nu ze geschoren zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:09

LiannePuthzy schreef:
Linksachter ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Jammer dat de foto rechtsachter waarschijnlijk zeer vertekent.
Ben je niet bang dat de benen verbranden nu ze geschoren zijn?

Vertekend idd, ze Zijn gelijk natuurlijk. Ben ik niet zo bang voor. Zit nog genoeg haar hoor, opde foto was het nog nat dus dan lijkt het rozer dan dat het is

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:13

Marije_1997 schreef:
In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

[ [url=m/F5GwkD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of het te zien is. Maar dit been heeft de "verdikking". Mocht het verder afzakken ga ik een echo laten maken, of even een dierenarts laten kijken.

We zijn overigens lekker aan het trainen, hij loopt niet kreupel en ervaart geen pijn. Dus ik maak me geen zorgen.


Hoe weet je he zo zeker dat hij geen pijn heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:27

Nabster schreef:
Marije_1997 schreef:
In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

[ [url=m/F5GwkD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of het te zien is. Maar dit been heeft de "verdikking". Mocht het verder afzakken ga ik een echo laten maken, of even een dierenarts laten kijken.

We zijn overigens lekker aan het trainen, hij loopt niet kreupel en ervaart geen pijn. Dus ik maak me geen zorgen.


Hoe weet je he zo zeker dat hij geen pijn heeft?


Snap niet helemaal waarom je een oud bericht aanhaalt,

Maar hij liep als een trein. Inmiddels weet ik hoe hij pijn aangeeft en dat gedrag vertoonde hij toen absoluut niet. Ineens werd ie "vervelend" draaide om oren in de nek (aan de longe overigens). Toen dacht ik dat het gewoon zijn gedrag was maar nu hij inmiddels weer goed begint te lopen en aan de slag wil doet hij dit ook niet meer.

Op het moment van dat bericht had hij geen pijn. Sowieso heeft hij nooit pijn aan de pees gehad. Dit is ook niet de oorzaak dat we er nu even uit liggen. De dierenarts was zelfs verbaasd dat hij niet slecht liep door de pees. Er waren op de echo wel wat beschadigingen te zien, maar dit was wel herstellend en moet volgens de da zeker goed komen.

Zertab

Berichten: 12459
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:58

Maar hoe zit dat dan eigenlijk op lange termijn met die pees? Kan hij tot zijn 20ste bij wijze van spreken werken? Wat is de visie van de DA daarop? Gewoon nieuwsgierigheid.