[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 13:06

Granoek schreef:
Die van mij gaan enkel onder afdak staan als het bv zoals volgende week een lange tijd warm is.
Afgelopen weekend was het ook heel warm en zag ik ze de hele dag in de zon staan, een meter van het afdak af haha.
Ik denk dat in de schaduw te veel beesten zitten ofzo? Voorlopig heb ik ze nog niet er onder zien staan.
In regen gaan ze gewoon buiten staan, Duke krijgt het zelfs nog voor mekaar om languit in de regen te gaan liggen slapen.

Ja pluis ook, denk ook beetje verschil tussen warm en koudbloed hoor als ik dat zo vergelijk met akkie haha!

VogeltjeM

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:15

Wow wat gaaf allemaal Nadine! Echt supertof dat jullie dit hebben kunnen kopen :D

Die van mij staan vooral met warm weer in de schuilstal, de rest van het jaar niet :P alleen om te eten..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:02

Tof zeg!!

Mijn vorige merrie stond met schuilstal. Nou die heb ik nooit nat gezien. Niet eens 1 druppel :') daar had ze echt een hekel aan :+

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 19:43

VogeltjeM schreef:
Wow wat gaaf allemaal Nadine! Echt supertof dat jullie dit hebben kunnen kopen :D

Die van mij staan vooral met warm weer in de schuilstal, de rest van het jaar niet :P alleen om te eten..

Ja echt zo blij mee! :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 20:16

Akkie mocht vandaag een kindje van 4 haar 1e ervaring met paarden geven, zooooo cute!

Hij was zo lief voor haar, ze mocht zelf een rondje op hem stappen!

Heb wel foto's en filmpje maar ga natuurlijk niet andermans kindje op internet zetten hihi :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:22

Nadiine__x schreef:
Akkie mocht vandaag een kindje van 4 haar 1e ervaring met paarden geven, zooooo cute!

Hij was zo lief voor haar, ze mocht zelf een rondje op hem stappen!

Heb wel foto's en filmpje maar ga natuurlijk niet andermans kindje op internet zetten hihi :=

Leuk is dat hè, als paarden zo zoet zijn bij kleine kinders :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 19:29

Afbeelding
Vandaag beide paarden gewassen, de wasplaats is goedgekeurd, fijne harde straal en lekker warm/kour water, top! *\o/*

Ook pluis even kort gereden in de binnenbak, se was lekker actief en had wel zin in even te werken, viel me niks tegen na een bijna jaar alleen maar bosritten <3

En akkie gelongeerd, die brak de tent af omdat pluis weg was :+
Dus pluis opgehaald en toen kalmeerde hij! Hij lijkt een stuk beter te lopen, dus we gaan hem nu eerst paar x longeren (als de ergste warmte weer weg is) kijken of dat zo blijft en dan het rijden hopelijk weer oppakken! En anders toch naar de kliniek voor verder onderzoek natuurlijk! Maar dat lijkt toch mee te vallen :j

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:31

altijd heerlijk met dat warme weer wassen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:49

Ik probeer steeds om niet jaloers te zijn, maar ik faal elke keer als ik je foto’s weer voorbij zie komen!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 08:04

lisaguus schreef:
altijd heerlijk met dat warme weer wassen

Nou het was echt lekker ja! We hadden het allemaal beetje warm. :j

Paarden lopen ondertussen ook de nachten buiten, ondanks dat wij er nog niet slapen. De mannen sloten op de. Hengsten hekken gemaakt, dus ze kunnen nu de weg niet op als ze uitbreken :D
Kunnen ze met de ergste warmte op stal en geloof dat dat wel gewaardeerd word ja.

Daphara schreef:
Ik probeer steeds om niet jaloers te zijn, maar ik faal elke keer als ik je foto’s weer voorbij zie komen!

Het is allemaal zo onwerkelijk.. Echt een droom die uitkomt! <3

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:23

Daphara schreef:

Hier precies hetzelfde. Hoe heerlijk. Moet dat zijn je eigen paardjes op je eigen was plaats. Heerlijk met dit weer.
Fijn ook dat ze overdag lekker binnen kunnen staan en met de koelte snachts buiten. Heerlijk dat je dat lekker zelf kan bepalen! Zou iedereen toch willen

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 13:41

Nou echt wel hoor, zo fijn!!
Zo vaak op pension dat ze in de volle zon zonder schaduw stonden of juist met lekker weer op stal.. Snapte dat nooit zo goed..
Nu lekker alles zelf bepalen <3

Afbeelding
Wij krijgen een nieuwe badkamer dus hetvoude bad mocht naar de paarden, daar wist akkie wel raad mee, lekker met water spelen!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:26

Ook met de hitte gaan we rustig verder..

Afbeelding

Afbeelding

De woonkamer is helemaal af, vandaag de. Plinten ook. Gelegd en gelakt!

1e meubels zijn al over :j

Afbeelding

De. Muurkast is geverft, ook weer klaar, gisteren gedaan.

En vandaag met een vriendin kantoor gewit en deel van de plafond platen gewit, morgen de rest even afwitten en dan hoefen alleen de deur kozijnen boven en benedem. Nog en het houtwerk in de gang (wat al geschuurd is) *\o/*

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:29

Lekker bezig hoor! Hou je de keuken groen?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:53

Daphara schreef:

Ja! Het is een hele mooie rustige kleur groen, op de foto is hij vrij donker door de dichte luiken. Dus dat vinden we erg mooi <3

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:01

Hard gewerkt *\o/* het wordt echt mooi!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:16

Nadiine__x schreef:
Daphara schreef:

Ja! Het is een hele mooie rustige kleur groen, op de foto is hij vrij donker door de dichte luiken. Dus dat vinden we erg mooi <3

Dat groene ziet er mooi uit. Die marmeren rand op de schouw breekt het net, zonder in het oog te springen. Je hebt de lak er zonder schade vanaf gekregen?

Die bruine wand onder de "bar" laat je in tact of heb je daar ook nog ideeën bij?

Lekker handig, zo'n systeemplafond :j Als het in goede staat is vooral laten zitten. Kan altijd nog wel :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 22:21

Ja de bar blijft van hout :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 22:51

Afgelopen week is er mega hard gewerkt, we hebben lange dagen gemaakt en veel gedaan met hulp van vrienden en familie <3

Het schilderwerk in huis is af! (op en bijkeuken en doorloop naar de stallen na, maar dat kan later wel) de gang is prachtig wit geworden ipv geel! <3
De meubels staan al in de woonkamer

Afbeelding

Boven zijn 2 van de 4 deuren op maat en geschilderd, morgen gaan mijn lieve ouders de andere 2 ook maken, super fijn!

Anton zijn kantoor is ook af;

Afbeelding

Afbeelding
Al het hout is mooi wit geworden, de. Plafond platen hebben we gewit en hangen er allemaal weer in, alleen de bruine muur moey nog bijgestipt, maar we hadden verkeerde kleur gehaald, dus dat doet we volgende week even :')

Er is onwijs hard gewerkt, maar alles is wit ipv groen of geel, zo ontzettend blij met alle hulp! <3

Afbeelding
Onze 2e slaapkamer word een inloopkast, de planken hangen (is even snel gemaakt gaan we vast nog veranderen haha! Planken komen uit het dek station :') ) we kwamen er namelijk last minute achter dat onze kast te groot is |(
Dus mijn vader gaat morgen een mooie stang maken om onze kleding aan op te hangen, dan kunnen we alle kleding kwijt en daarna zien we wel hoe we die ruimte verder in gaan delen! :D

Vandaag van 8 tot 22 uur bezig geweest, maar het is wel af! *\o/*

Morgen komt er weer een lange dag aan we gaan anton zijn nieuwe aquarium ophalen in Zoetermeer met de vrachtwagen, dat word een flinke klus! Die is namelijk 2m bij 90cm bij 70cm hoog, en dan een kast eronder, dus dat word een zware klus, maar we hebben er zin in! :j

En dan zondag eindelijk zelf verhuizen!! <3 ;)

En de paarden?

Afbeelding

Afbeelding
Die hebben een luizen leventje met veel aandacht en liefde <3

Grasveldje is bijna op, dus san kan die tijdelijke draad weg en akkie heeft stiekem ook grasjes gegeten, mini feestje :j

En we hadden een lekke hooibaal, waar de schimmel dik op stond, huilen! Dus heb met mijn vriend alles uitgezocht en wat nlg goed was uitgelegd onder het afdak en de rest weggegooid!
Die hoef ik aankomende week nket meer te voeren! :') _O-

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 20:47

We zijn over! <3

Helaas ook minder goed nieuws, vandaag liep akkie toch weer echt kreupel in draf, dus morgen de kliniek maar bellen voor onderzoek :(:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:48

Dat moet een fijn gevoel geven :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:56

Nadiine__x schreef:
We zijn over! <3

Helaas ook minder goed nieuws, vandaag liep akkie toch weer echt kreupel in draf, dus morgen de kliniek maar bellen voor onderzoek :(:)

Fijn dat jullie over zijn, dan kun je Akkie fijn van dichtbij in de gaten houden!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 17:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het begint echt als thuis te voelen zo! De schilderijen en de klok hangen nu ook, nu bij ons oude huis de laatste spullen ophalen met de trailer en de lampen mee, kunnen we die vanavond ook ophangen :j

Morgen word erg stressvol, dan gaan we mijn vriend zijn zee aquarium verhuizen..

Afbeelding
Dit is zijn huidige aquarium, 450 liter. En echt zijn trots!
Alleen zijn vissen worden soms te groot en dat ze dan weg moeten gaat hem echt aan zijn hart en sommige vissen heb je gewoon nodig om hem goed draaiend te houden ook.

Dus nu heeft hij een mega doorkink aquarium op de kop getikt van 1200L!
Die staat ondertussen op de plek, wat een klus was dat! -O-
Afbeelding

Afbeelding

Tevens zijn kantoor welke mooi opgeknapt is! *\o/*
Afbeelding

Dit was voorheen :j

Dus morgen is nog even spannend! En dan kunnen we echt gaan ontspannen en verder opbouwen thuis! <3

Het paarden gedeelte ligt even stil.. Over 2 weken leveren we ons oude huis op en komt er een mini tractor om de bak te slepen. En eind Juli komt er bomemkapper om 2 esdoorns te verwijderen.
Volgende week begint de drukke zomer periode op mijn werk ook.
Dus eerst even bijkomen en genieten van wat we hebben! En daarna gaan we verder bouwen buiten, heb er super veel zin in wel! <3

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:11

Wat word het gaaf! Je woonkamer vind ik ook echt heel mooi geworden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:55

Je bent echt super goed bezig!