Retjethorse schreef:Ik ben jaloers op jullie veulen foto's! Ik wou dat ik die ook had van mijn meid.
Hoe gaan jullie het ruitermak maken aanpakken? Ik was van plan om te wachten tot ik een geschikt zadel had, maar ik twijfel of een barebackpad aanschaffen niet beter zou zijn om er de eerste keren op te gaan zitten. Dan kan ik tijdens het zadel passen zelf het zadel uittesten als ze een ruiter al kent.
Ik heb zelf ook een barebackpad gekocht (zoekt foto..).
Dit ook omdat mijn merrie eerst naar Frankrijk gaat, en ik dus niet 1, 2, 3 een geschikt zadel kan kopen. Met de barebackpad die ik heb zit je echt heel stevig. Al moet je er vanzelf sprekend niet lange stukken mee gaan rijden, dat doet de rug niet zo goed.

super schattig. Lijkt me geweldig om je paardje al vanaf veulen te hebben!

) vanwegen mijn heupen. En een bbp kan ik er wat makkelijker 'afglijden'. Als hij 5 is en ik dus een half jaar heb kunnen rijden (winter hou ik een rij-stop, in elk geval volgend jaar) dan wil ik eventueel kijken naar wat mijn heupen in die tijd doen. Aangezien het wel al beter gaat met mijn heupen, maarja dat wil niet zeggen of dat straks ook met rijden zo is. Ik heb zelf een ride-on-pad van barefoot en een pad met inlages. Wel een dressuur model, maarja, gaat om de inlages. Niet voor de mooi.
Als hij dan ook ruitermak is ga ik wel kijken of ik mijn huidige zadel (of wel mijn springzadel of mijn Trekker) ook pas kan krijgen zodat ik eventueel kan wisselen.

Na de winterstop , du als hij 4 is zal ik gaan kijken voor een nieuw zadel speciaal voor hem!

Jammer genoeg heb ik er geen beeldmateriaal van.

maaaaar nu is het een wereld van verschil