[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 23:04

Ik kan me voorstellen dat dat heel handig is ja! :P Maar het zit hier zo vol insecten, zelfs de paarden die er nooit last van hebben, krijgen het lastig... :(

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:33

Wat vervelend zeg. En het fijn maken voor vogeltjes om hun werk te doen is geen optie? Hier veel vogels en dat scheelt echt enorm qua insecten.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:33

Arm paard! Zomer is niet altijd gemakkelijk helaas. Komen de ontstekingen door insecten?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 10:26

JoSav schreef:
Wat vervelend zeg. En het fijn maken voor vogeltjes om hun werk te doen is geen optie? Hier veel vogels en dat scheelt echt enorm qua insecten.
Ik vrees dat vooral de katten dat heel fijn zouden vinden. :')
Er zitten wat zwaluwen in de stal, en verder vooral bosduiven, kraaien en eksters.

Lynnepinny schreef:
Arm paard! Zomer is niet altijd gemakkelijk helaas. Komen de ontstekingen door insecten?
Nee de zomer is voor de dieren zeker niet de fijnste periode. :(
Ik denk wel dat het door de insecten komt (de ogen toch). Aliaa heeft 1 nacht zonder vliegenmasker buiten gelopen en ze had prijs. Ik veronderstel dat ze dan gaan schuren is en zo wondjes kreeg op haar kaken. Maar dat ziet er allemaal heel goed uit nu gelukkig! :D
Voorlopig lijken de meeste kwaaltjes over te zijn. Enkel nog wat jeukjes, maar ook dit is langzaam aan het beteren. :)

Het enige wat ik nog wil is uitkijken naar een ander eczeemdeken, waar haar schouders wel goed in passen. :') Nog een beetje en ik kan een winkel beginnen met alle dekens die ik heb. _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 22:34

Raar maar waar, de jeukjes zijn plots verdwenen. :')

*\o/*
Afbeelding

Vanavond zijn we gaan wandelen, ik met Aliaa, mijn moeder en mijn vader met de hond. :D
Aliaa was zo braaf... <3 Ik moest haar bij het opstappen even tot de orde roepen, want ze had enkel aandacht voor de wandelende snoepmachine (mijn moeder dus...). Moeder op afstand gestuurd en ik kon opstappen. :') Het eerste stukje hebben we los gewandeld (volgen dus voor Aliaa :P) in een wandelbaan. Het stukje straat wou ik geen risico nemen en heeft mijn moeder haar vast gehouden.

Ik heb op een bepaald moment ruzie gehad met mijn moeder omdat zij aan het bellen was en geen aandacht had voor Aliaa. :+ Allemaal goed en wel, maar ik heb nog niet zoveel te zeggen van bovenop Aliaa, dus met een jong paard neem ik liever geen risico's en wil ik alle aandacht op Aliaa en niet op de telefoon. Mijn moeder was daar alles behalve happy mee en dan heb je dus ruzie.
Ik moet mijn moeder ook nog duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat Aliaa constant gevoerd wordt zonder reden, Aliaa wordt mega opdringerig als zij in de buurt is en ze weet echt wel beter.
Maar Aliaa is dus super braaf geweest, opzadelen ging zonder problemen, bij het aansingelen heeft ze geen stap gezet. Ook het opstappen ging goed. Zelfs op straat met de auto's gaf ze geen kik en ik voel alles in mijn zadel. :D

Dit gaat zo'n fijn wandelpaardje worden! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:44

-meelezer meldt zich-

Is je mama blond? Ben je toevallig in die straat ingeslagen aan Clerckenshof? En dan een ruiter alleen met bruin paard en bruin tuig tegengekomen in de andere richting?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 22:54

Mijn moeder is soort van blond:
Afbeelding

Maar nee we zijn niet aan Clerckenshof geweest. We zijn vanaf onze stal (je weet waar wij staan toch? De vroegere paardenmelkerij) via die wandelbaan richting de kerk gestapt, en dan terug richting stal via straat, de bergaf af. Wij zijn geen andere paarden tegengekomen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:59

Ah dan was jij het niet :D ik ben op ronde geweest vanavond, tussen half 7 en half 8 ongeveer. Zat bij jou in de buurt maar niet aan de stal gepasseerd. Ik ging richting Clerckenshof om dan rechts de Domentstraat in te gaan naar de Nedermolen.
Ben iemand gepasseerd op een donkerbruin paard met een blonde dame ernaast, te voet, die ook het paard vasthield soms.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 23:07

Wij waren een stuk later hoor, ik schat rond 9 uur ofzo. :P Zou wel grappig geweest zijn mochten we elkaar tegen gekomen zijn! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:14

Ik ben via die seniorflats gegaan, aan de maïs links naar de straat. Rechts was jullie kant op geweest. Dan rechts en meegevolgd naar de kerk, daar naar beneden langs de tuitelaar en verderop links het veld in om dan weer wat verder naar het kravaalbos te gaan tot bij Stinne. Dan even de ruiterroute gevolgd, dan een eige stukje om tot ik dan in die zijstraat uitkwam richting Clerckenshof.

Was een rondje van ongeveer 7km geloof ik.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 23:23

Die straat ga ik voorlopig nog vermijden onder het zadel. :D Daar bouwt Aliaa teveel spanning op door de auto's, dus dat oefenen we voorlopig rustig aan de hand.
Mooi rondje heb je gedaan! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:34

Als je wil oefenen met een extra paard erbij, roep maar! Ze gaan nog tot einde zomer daar op de weide blijven volgens mij. Heb weer gigantisch veel gras :') De mijne is bomproof en ik ken ook rustigere rondjes met alleen maar veldwegen vlakbij. Moet je alleen die straat aan de seniorflats even oversteken, meer niet.

Op 14/7 en 21/7 is het lrv-tornooi op de affligemdreef voor paarden, die 2 weekends kunnen extra verkeer opleveren aan die kanten. Dus dan de banen misschien wat vermijden.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:45

Wauw, wat leuk zo gaan wandelen, moet ik ook eens doen :D
Waar sta jij trouwens met Aliaa, Retjethorse, als ik mag vragen?
Heb een vermoeden dat het ook bij mij nogal in de buurt is :p Ik sta in Laarne, maar niet op de melkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:02

Aliaa is met haar kont in de boter gevallen op dat vlak, heel veel veldwegen en natuur nog hier :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 11:09

Varekaj schreef:
Als je wil oefenen met een extra paard erbij, roep maar! Ze gaan nog tot einde zomer daar op de weide blijven volgens mij. Heb weer gigantisch veel gras :') De mijne is bomproof en ik ken ook rustigere rondjes met alleen maar veldwegen vlakbij. Moet je alleen die straat aan de seniorflats even oversteken, meer niet.

Op 14/7 en 21/7 is het lrv-tornooi op de affligemdreef voor paarden, die 2 weekends kunnen extra verkeer opleveren aan die kanten. Dus dan de banen misschien wat vermijden.
Lijkt me gezellig om eens samen op pad te gaan. :)) Dat oversteken lukt wel hoor, als ik het rustig aan doe en haar tempo volg. :j
Laatst hebben we een oudere dame van de seniorenflats blij gemaakt. :D Aliaa was zo druk bezig om haar neus in die vrouw haar rollator te stoppen, dat ze geen tijd meer had om zich zorgen te maken over het verkeer. _O-
Ik heb ook teveel gras op onze weide, het is niet te doen... := Ik zie Aliaa haar buik zo groeien met elk uur dat ze daar staat. Gelukkig slinkt het op stal ook weer na elke scheet die ze laat. :')

Jenara schreef:
Wauw, wat leuk zo gaan wandelen, moet ik ook eens doen :D
Waar sta jij trouwens met Aliaa, Retjethorse, als ik mag vragen?
Heb een vermoeden dat het ook bij mij nogal in de buurt is :p Ik sta in Laarne, maar niet op de melkerij.
Als je de mogelijkheid hebt, zeker doen! :D Het was zo leuk. <3
Aliaa staat in Meldert, een dorpje tussen Aalst en Asse. Niet zo in de buurt vrees ik. :P Hoewel het ook niet zo ver is eigenlijk.

Varekaj schreef:
Aliaa is met haar kont in de boter gevallen op dat vlak, heel veel veldwegen en natuur nog hier :D
Dat is waar! Alleen jammer van de steentjes op de wandelbanen. Gisteren voelde ik heel erg goed dat ze daar toch op reageert. := Het was me nog niet eerder opgevallen, maar ik voelde elke reactie heel goed onder dit zadel, heerlijk! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:51

Ik had gisteren het idee dat er extra stenen zijn bijgekomen op bepaalde paden. Normaal heb ik zo mijn vaste routes voor galop, nu heb ik een paar ervan bewust in draf of stap gedaan omdat het me te grof lag. De mijne heeft ijzers maar zelfs daarmee was hij soms toch voorzichtig en dat gebeurd niet zo gauw.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:22

Ah is inderdaad toch niet zo in de buurt, ik vergeet soms dat Oost Vlaanderen meer is dan Gent en omstreken :p dom van mij! Maar inderdaad ook weer niet overdreven ver!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 11:43

Varekaj schreef:
Ik had gisteren het idee dat er extra stenen zijn bijgekomen op bepaalde paden. Normaal heb ik zo mijn vaste routes voor galop, nu heb ik een paar ervan bewust in draf of stap gedaan omdat het me te grof lag. De mijne heeft ijzers maar zelfs daarmee was hij soms toch voorzichtig en dat gebeurd niet zo gauw.
Het zou me niet verbazen nee... :n

Jenara schreef:
Ah is inderdaad toch niet zo in de buurt, ik vergeet soms dat Oost Vlaanderen meer is dan Gent en omstreken :p dom van mij! Maar inderdaad ook weer niet overdreven ver!
En ik zit dan ook nog op het randje met Vlaams-Brabant. :P

Ik heb fijn nieuws! Ik heb een regeling gemaakt dat de twee paarden van een stalgenoot op onze weide komen grazen. Dus Aliaa staat daar niet meer alleen! *\o/* Ze leek het gelukkig niet erg te vinden om alleen te staan, maar als het niet hoeft... j
Als alles goed gaat (en Aliaa geen ruzie maakt :P) kunnen ze binnenkort alle drie samen lopen! :D Voorlopig zit er nog een draad tussen.
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:58

Kijk wat ik deze ochtend in de weide aantrof! :D
Afbeelding

Ze lag helemaal achteraan en bleef nog liggen ook.<3
Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:22

Aah droppie! Lekker aan het genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:46

Heerlijk toch!

Wacht tot de dag dat ze zo heerlijk ligt te soezen dat ze volledig plat gaat. En niet reageert tot je ernaast staat, hijgend en in paniek met alle doemscenario's in je hoofd, om vervolgens doodleuk een smoel te trekken "hey baas, ook hier?"

:')

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 22:48

Duplo schreef:
Aah droppie! Lekker aan het genieten
Lief he! <3

Varekaj schreef:
Heerlijk toch!

Wacht tot de dag dat ze zo heerlijk ligt te soezen dat ze volledig plat gaat. En niet reageert tot je ernaast staat, hijgend en in paniek met alle doemscenario's in je hoofd, om vervolgens doodleuk een smoel te trekken "hey baas, ook hier?"

:')
Ok, nee ik hoop dat Aliaa me dat niet gaat flikken, want dan kunnen ze mij met een hartaanval afvoeren naar het ziekenhuis. :=
Ik heb mijn vorig paard op die manier aangetroffen in de weide met koliek en helaas heb ik haar moeten laten gaan, dus ik overleef het echt niet als Aliaa me dat aandoet. :') Aliaa ligt ook altijd heerlijk te kreunen... _O-

Aangezien het tussen Aliaa en de andere twee paarden goed klikte met een draadje ertussen, hebben we besloten om de draad tussen hen open te maken en te kijken hoe het zonder draad ging. Het ging vrij goed, Aliaa ging het andere stuk weide op om te eten en de andere twee gingen de andere kant op. :+ Ik ben nog een aantal keer gaan controleren en de paarden waren rustig.
Toen ik het water ging vullen, viel het me op dat Aliaa vrij nerveus was. Ze week geen seconde van mijn zijde, tenzij de andere twee in de buurt kwamen, dan was Aliaa weg. Ik heb het even aangekeken en Aliaa durfde echt niet in de buurt van de anderen te komen. De bruine joeg haar niet op, maar ze mocht er niet bij ook. :(:) Aliaa moet toch een aanvaring gehad hebben met de bruine, want hij had wat krassen en Aliaa heeft 2 wondjes. Niets ernstig gelukkig, een schaafwondje en een iets dieper, klein sneetje op haar schouder.
Aangezien Aliaa erg onrustig was, heb ik toch besloten het zekere voor het onzekere te nemen en de draad terug tussen te sluiten. Voor zowel mijn als Aliaa haar gemoedsrust is dit maar beter dan. :')
Ik zou zo graag hebben dat ze samen staat met een of meerdere vriendjes... :(

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:02

Geef het de tijd. Doe anders eerst alleen overdag de draad open een paar dagen en als dat goed gaat pas ook 's nachts. Ze moeten even de orde uitvogelen. En dat heeft tijd nodig, soms wel een paar weken. En anders misschien nog een paard erbij.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 23:24

Ik wil het zeker nog niet opgeven hoor! Ik vind het alleen zo zielig als ik haar zie weglopen en ze dan bij mij komt steun zoeken. :')
Het ding is ook dat die andere twee al jaren bij elkaar staan en de bruine de witte beschermt. Nog een ander paard erbij ga ik niet aan beginnen, de paarden staan op mijn eigendom en uit ervaring weet ik dat het vaak voor onenigheid zorgt, bovendien is onze weide nu ook weer niet zo groot en zou ik graag deze winter nog wat grasjes hebben voor Aliaa. :P

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:27

Wat fijn voor Alia dat je vriendjes op je land hebt lopen.
Ja het zal in het begin zeker even wennen zijn voor jou en haar.
Ja dat lijkt me ook vervelend om te zien als je dan komt en je paard plakt zo aan je vast.
Je ziet liever dat ze bij elkaar staan te kroelen.
Misschien een idee om een van de twee andere bij Aliaa neer te zetten?
Dan laat je de bruine thuis, en dan heeft die witte geen vast vriendje meer en trekt meer naar Aliaa.
Zou het ook zeker nog een kans geven.