mvdbijl schreef:Vraag mensen in je omgeving of een trailer , auto huren?
Paardentaxi zoeken in jou omgeving zodat je zo min mogelijk km's hebt?
Misschien oproepje op de bokt markt?
Bedankt voor de tips!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Ik heb laatst het e-mailadres hier gepost. redactie@penny.nl
emilyslaluna schreef:Ze stond zogenaamd op sterke pijnstillers. Achteraf is de enige verklaring aangezien de pijnstillers een leugen waren, dat ze Lotje waarschijnlijk een kalmeermiddel had gegeven. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Lotje niet meer Lotje was op dat moment.
Babootje schreef:emilyslaluna schreef:Ze stond zogenaamd op sterke pijnstillers. Achteraf is de enige verklaring aangezien de pijnstillers een leugen waren, dat ze Lotje waarschijnlijk een kalmeermiddel had gegeven. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Lotje niet meer Lotje was op dat moment.
Waarom zou Lotje daar niet op sterke pijnstillers hebben gestaan? Waarom zou dat een leugen zijn? Nu ja, die mevrouw had gelogen over inslapen ipv naar de slager. Maar voor sommige mensen maakt dat nu ook weer niet zo'n verschil. Ze heeft jullie in ieder geval nog wel afscheid laten nemen. Jullie hadden haar op dat moment ook voor slachtprijs nog wel kunnen terugkopen toch? Ik wil het niet voor die mevrouw opnemen, maar ze heeft de pony in ieder geval niet kreupel door laten lopen maar naar de slager gebracht. Dat ze van daaruit naar een handelaar is doorverkocht, daar kan die mevrouw dan niet veel aan doen. Maar om nu alles leugens te noemen; er zit nog wel een andere kant aan.
Babootje schreef:Mmm ja, het staat me alleen nogal tegen dat die mevrouw voor leugenaar wordt uitgemaakt, terwijl je het ook allemaal niet precies zo weet. Geloof me, ik ken haar niet, maar een bruikbare pony wegdoen die het nog een beetje goed doet op pijnstillers doet niet 1 stal. T kan zijn dat ze vooral in de winter nog een stuk slechter is dan s zomers en dan is het logisch dat je er op een geheven moment mee stopt. En dan inslapen of slager is dan wat zo iemand betreft om het even. Mss heeft ze gedacht: ik zeg inslapen omdat dat voor jullie fijner klonk; Ik zie daar niet meteen liegen in. Dat de pony bij de slager is opgekocht dat zijn foute praktijken en maneges die slachtpaarden opkopen voor manegewerk. Maar dat moet je dan hen verwijten. Nu krijg ik een beetje het gevoel dat die mevrouw de zwarte piet krijgt omdat ze lotje naar de slager bracht (zoals het ook eigenlijk zou moeten) en dat de malafide handelaar en manege een paard van de slacht hebben 'gered'.....
Babootje schreef:Nee dat begrijp ik best en ik vind het ook heel fijn van en voor je dat je Lotje een 2e kans wil geven. Het enige dat me in het verhaal tegen de borst stuit is het afgeven op die mevrouw aan wie je haar weg hebt gegeven en haar allemaal leugens toeschrijven, terwijl die - voor zover ik kan beoordelen met alles wat ik erover lees - het enige juiste heeft gedaan, nl het beestje naar de slacht brengen en jullie ook afscheid heeft laten nemen.
Terwijl ik ook best heel goed snap dat je blij bent dat je haar nog levend vindt. Dat is het niet. Dus mss kun je het wat die mevrouw betreft het net even op een andere manier bekijken en je wat meer genuanceerd uitlaten. .