Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
raket schreef:Waar ik dan nu weer benieuwd naar ben is hoe lang duurt het dan zo'n beetje voordat de cortisollevels betrouwbaar gemeten kunnen worden?

dat Karel het eea tekort kwam is aan zijn uiterlijk wel te zien, dus dat bloed is dan misschien niet prio 1. Ik ben gelukkig geen ervarings deskundige.
Dat arme beestje weet niet wat hem overkomt, zoveel eten, warmte en vooral liefde.
Toen hij niet meer wilde eten hebben we hem in laten slapen. Zijn probleem waren niet zijn tanden, maar zeer zware chronische luchtwegproblemen. Mouse is helaas maar 22 jaar geworden.
In mijn bescheiden mening is een zweep echt zelden nodig, of een schop om het paard vooruit te krijgen. Een stem kan wonderen doen en is zoveel vriendelijker in gebruik. Een zweep voor kleine aanwijzingen of in noodgevallen vind ik prima. Maar goed, wie ben ik.
), hoe vaak en hoeveel hooi ze krijgen, een stabiele "kudde" enzovoorts, dat soort dingen wil ik niet uit handen geven en inleveren in welzijn. En inderdaad het fantastische gevoel dat je krijgt wanneer je uit je raam kijkt en je pony's tevreden ziet grazen en dat je elk moment van de dag (als je thuis bent, haha) naar je pony's kunt gaan. Het werk wat er tegenover staat nam ik voor lief. Maar goed, dat kan natuurlijk niet iedereen realiseren., dat besef ik maar al te goed.
Nikass schreef:ElineS: ik had een goede indruk van stal Mansour in Arnhem (De Eerste hit-actief Stal van Nederland) dus mocht je toch eens een poging willen wagen om een "goede" manege te bekijken geef ik je daar een redelijke kans![]()
(Ik ben er inmiddels lang niet geweest maar ga ervan uit dat ze hooguit nog meer verbeteringen hebben doorgevoerd).
Kamy schreef:Ik wil geen maneges of manege ruiters afkraken. Maar ik denk dat je weinig happy athletes op maneges zult vinden....
Teveel verschillende ruiters op de ruggen. Een ander soort educatie dan wanneer je prive een paard(en) gymnastiseert.
Kamy schreef:Ik wil geen maneges of manege ruiters afkraken. Maar ik denk dat je weinig happy athletes op maneges zult vinden....
Teveel verschillende ruiters op de ruggen. Een ander soort educatie dan wanneer je prive een paard(en) gymnastiseert.
ikbencarmen schreef:Kamy schreef:Ik wil geen maneges of manege ruiters afkraken. Maar ik denk dat je weinig happy athletes op maneges zult vinden....
Maar ik weet zeker dat er ook een hoop particuliere paarden zijn die geen happy athletes zijn...
(en nee, niet bezorgd zijn over mestvorken o.i.d. die heb ik standaard achter slot en grendel, nooit in de buurt bij de paarden)