Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:47

Ik herken die stress wel met mijn 8 jarige Tuschinski merrie. Die was erg goed in rodeo als je weg wou stappen en draven. Sinds de "Rien" methode is dit verbeterd en nu heeft ze het al 2 weken ofzo niet meer gedaan. Laatste wedstrijd zelfs gelijk weg kunnen stappen zonder eerst 10min steigeren, bokken en springen. En toen voor het eerst ontspannen gekregen op vreemd terrein. Jammer genoeg liet de jury haar schrikken en werd het in de ring dus te spannend. :')

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:52

Ja dat denk ik ook dat die lessen onbetaalbaar zijn. Gelukkig kan je wel een fimpje naar hem sturen en kan hij zo ook meekijken en tips geven, vind ik een goede optie.

Denk dat mijn contactteugel fase nog niet B waardig is ;) Maar ik wacht nog op het moment dat ze mooi de hand wil gaan volgen. Zodra ze dat doet en ik de teugels ietsje korter kan pakken, dan kan ik dat gewoon op wedstrijd doen hoor. Maar ze is ff van de wijs door de nieuwe manier van rijden.

Leuk je before filmpje! En nu over een paar mnd nog een, dan kan je vergelijken. Ben heel benieuwd als ze zich meer gaat durven ontspannen en echt de benen van achter naar voren gaat 'slingeren', wat voor beeld je dan krijgt. Wat lastig zeg als ze zo blokkeert, je blijft mooi rustig en kan op een gegeven moment toch weer verder rijden. Waardoor blokkeert ze zo, heb je daar zicht op?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:57

Nou ik ga ook met de billen bloot. Eerste keer ooit dat ik een proefje online zet.

Ben benieuwd naar jullie kritische blik en wat jullie verwachten wat anders gaat worden door de training.
Video is van vorige maand, ben nu pas een paar dagen bezig met de nieuwe manier van rijden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:47

@GJ9 stoer hoor dat je die stap durft te nemen. Ik denk dat het neusje er meer uit zal komen, en ze door de training nog ruimer zal gaan lopen van achteren.

Hier komt er ws een nieuw projectje, waarmee ik eerst vanaf de grond aan de slag ga (enorm stijf) en daarna ook vanuit deze methode wil gaan werken, dus zal dan ook wat filmpjes proberen te maken :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:06

Haha, goed voorbeeld doet goed volgen. Wij schamen ons gewoon nergens voor (nergens voor nodig ook!)

Irritant dat je alleen maar op zo'n klein beeldje kunt kijken of ligt dat aan mij?
Ik denk dat je haar door deze manier van rijden meer aan elkaar gaat krijgen. Dus meer vloeiend van achter naar voor. Hele stukken is ze dat al, maar in de kleinere wendingen ze je haar soms wat zwabberen en zwalken. Verder zal de aanleuning rustiger en meer vanzelfsprekend worden. Ik vind haar mooi actief en over het algemeen heel fijn aan de hulpen. Oh, en wat een fijne galop!

Dit was gelukkig geen gewoon rondje van Beleza hoor. Ik had haar nog nooit zo hysterisch mee gemaakt. Ik had haar de dag voor de wedstrijd toevallig laten scheren en toen is ze, ondanks 2 dikke porties domosedan, 3 keer zo in de kettingen gaan hangen dat ze braken. Die stress zat er nog in, in combinatie met heel fris, nat en winderig weer op haar blote billen en, zo bleek later, wat fikse blokkades in haar wals door dat hangen. Gewoon een klote timing en planning van mijn kant }:0

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:30

Haha nou jouw stap was nog gewaagder hoor, ik heb het filmpje uit gezocht waar ik me het minst voor schaam en jij durft je slechtste dag erop te zetten ;) Maar idd is schamen nergens voor nodig, dat vind ik ook het fijne van de training, dat Rien steeds aangeeft dat de meeste reacties heel menselijk zijn.
Heb ook filmpjes dat ze veel onrustiger is in de aanleuning. Nu houd ik in draf gewoon het hoofd vast en accepteert ze dat omdat ze lekker voorwaarts is (ook wat spanning maar het is gewoon een enorm braaf en nuchter paard dat altijd door loopt). Zou dus willen dat ze met minder ondersteuning lekker van achter naar voor kan swingen. De korte wendingen vindt ze idd nog lastiger, kan daar ook taktfouten in maken (die dag niet, kan je zien dat niet voorwaarts en taktfouten veel met elkaar te maken hebben).
Ja ze heeft een hele fijne galop! Zit er van nature gewoon in.

darkadia, thanks. Ja grappig dat je dat zegt, ben nu op de contactteugel aan het rijden (hoofd hals houding ziet er niet uit) maar mijn trouw groom en toeschouwer zei gelijk dat ze over de benen veel ruimer werd en echt 3 hoeven over ging draven.

Mrijn, ah dan heb je er gelukkig zicht op waar het aan lag, en kan je het een volgende keer voorkomen. Zijn toch gevoelige paarden he, die Spanjaarden, had ze net ff kortsluiting in het koppie. Ben benieuwd naar je volgende filmpje!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:06

GJ9 bij jouw filmpje is het vooral in het halsstrekken te zien dat je te veel met de hand reed. Ipv mooi voorwaarts neerwaarts, gaat ze onstabiel lopen en durft ze de hand niet mooi te volgen.
Ik verwacht dat ze meer in takt gaat lopen en ruimere passen gaat nemen. Het halsstrekken zal ook stukken verbeteren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:18

GJ9, nette proef, leuk paard, fijne manier van lopen...

Ik zie veel staartbeweging, zal dat met iets te veel terugwerken met de hand zijn...geen kritiek hoor...om te beide van te leren..ook zie ik soms de beweging met hoofd...dat heb ik ook met mijn paard waardoor ik omzeker wordt of ik te veel druk geef, ondanks dat ik het moeilijk vind mijn teugels op maat te houden.

Bij mij gaat het om het voelen...hoe voelen we dat paard niet tegen een terugwerkende hand aan loopt...en de bewegingen hoofd staart hebben die er mee te maken? Of maak ik jullie discussie nu stuk?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:30

Gevoel moeilijk iets. :))
Het is volgens mij belangrijk dat je licht contact houd met de mond en meegaat met elke hoofd beweging, ook al gaat dat hoofd volledig in protest recht omhoog.
Licht contact, dus paard mag niet in je hand hangen, andersom natuurlijk ook ruiter mag niet aan het paard hangen.
Door dit lichte, constante maar geen zware contact gaat het paard de hand vertrouwen. Dan kun je steeds meer van achteren naar voren laten treden en word het contact steeds lichter.
Licht contact betekend dus niet met volledig losse teugel oid. De teugels zo kort nemen dat ze niet klapperen en niet continue los/vast verbinding hebben.
Door je hand af en toe naar voren te brengen kun je checken of je de juiste verbinding hebt, volgt het paard de hand mooi naar voren en beneden dan is het goed. Viel hij juist op de voorhand en verloor hij zijn evenwicht dan hing of hij in jouw hand of jij in zijn mond.

Hopelijk snap je iets van mijn uitleg. :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:30

Als ik licht contact blijf houden zit ik na 10 minuten met 10 cm langere teugel...paard beweegt dan zoveel met hoofd en duwt dat ik meega om niet terug te werken...en daar ga ik mank...geef ik niet toe, verhoogd de druk en merk ik dit aan paard dat hij verkort in paslengte...geef ik mee, heb ik te veel teugel ineens...paard verbreekt de verbinding heel makkelijk omdat hij erg met zijn omgeving altijd bezig is...onzeker paard...

De Rien methode is erg interessant zoals ik lees bij jullie...leuke discussie!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:44

Indestal schreef:
Als ik licht contact blijf houden zit ik na 10 minuten met 10 cm langere teugel...paard beweegt dan zoveel met hoofd en duwt dat ik meega om niet terug te werken...en daar ga ik mank...geef ik niet toe, verhoogd de druk en merk ik dit aan paard dat hij verkort in paslengte...geef ik mee, heb ik te veel teugel ineens...paard verbreekt de verbinding heel makkelijk omdat hij erg met zijn omgeving altijd bezig is...onzeker paard...

Ik denk dat dat meestal of altijd zo is in het begin. Geen paard is meteen stil in de verbinding. Je hoeft je teugels echter niet steeds langer te laten worden, je moet constant mee scharnieren in je ellebogen en zo de beweging volgen. Je hoeft ook niet elke beweging naar voren toe te staan, volgens mij. Het is nooit de bedoeling dat je paard er volledig uitloopt met zijn hoofd. Niet naar voren en niet naar beneden. Jij bepaalt de grens en daar komt je paard je hand tegen en dan vul je meteen aan met been. Je mag wel begrenzen, maar nooit terugwerken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:55

Heb je uitgebreide reactie gemaakt, gooit bokt hem weg, overnieuw.. zucht..

Leuk dat topic weer leeft, maar gaat nu zo hard dat ik het niet helemaal bij kan benen.
Contact is inderdaad lasting iets, licht contact is niet losgooien inderdaad, valkuil waar ik ook nogal eens intrap. (En ik rij met een reden met blokjes teugels :D :+ )
Rien heeft het er ook nogal eens over dat hij stellig en buiging iets vind wat wel komt en dat je niet dat moet willen ten kosten van de balans en het op Eigen benen lopen.
Krijg het idee dat jouw paard GJ niet helemaal in het juiste tempo loopt voor ruiter en paard, maar dit is uiteraard oud filmpje van tijdje terug. Jullie zijn wel leuke combi.

Mirjam, leuk te horen dat je rijden beloond wordt. Wat ik me afvroeg, aangezien ik mezelf er ook op betrap is je handen, had je die altijd al relatief hoog? Of is dat sinds anders rijden? Clinicgever liet ook relatief hoog de handen dragen onlangs en ik doe het nu ook af en toe.
Lauke, mooi beeld, maar denk dat je je teugels iets korter kan nemen zodat je je handen iets verder voor je uit kan plaatsen.

Citaat:
Sjolvir, heb ff teruggelezen, hoe gaat het nu met jouw Fjord? Las dat ze eerst erg als een giraffe bleef lopen, was ze dan tegen de hand? En hoe heb je dat opgelost? Nog tips van Rien daarvoor gekregen?

Hi hi, Wat een drama, was dat ja.
Van te diep naar giraffe met scheef schuddend hoofd en alles er bij en ertussen.
We rijden max. 2 x per week (ik stuk niet zij :+ ) en bijvoobeeld afgelopen 5 wkn hebben we uche... 3 x gereden, 1 x koeien drijven, 1 x op zaterdag voor de ibop en de ibop.... Dus dat moet ook nog even worden meegerekend, dus ik vind haar progressie top!

Is dus spannings gerelateerd, bij meer spanning gaat ze met haar hoofd gooien (nu nog, al is het minder extreem) en spanning kan iets zijn vanuit iets wat ik vraag, of iets wat zij vind ergens van in de omgeving op dat moment.
Afbeelding

Hebben we iets bijzonders gedaan, nee, eigenlijk niet, gewoon voor ons doen consequent (Valt niet atlijd mee) gewerkt aan de eerste 2 series filmpjes van Rien. (plus dat wat we van clinicgever mee namen etc.) en ja, ook wel eens gezondigd en dingen fout gedaan. Valt niet mee om netjes te rijden.

Dit is april dit jaar, waarbij ze 2 dagen hiervoor nog als skippybal over het terrein daar stuiterde en 10 minute hier voor ook nog, hier zie je dat ze paar keer nog wel echt te diep komt.
Slangenvolte (poging haar bezig te houden)
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 398097350/

3 maanden geleden, juli of zo.... Zelfde locatie, deze staat openbaar.
Draf.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 610516895/

gallop
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 573850532/

Hier (in een hindernis) komt ze weer te diep, maar komt mede door lastige oefening, voltetjes met eenvoudige wissels is de bedoeling, maar dat is voor haar nog wat hoog gegrepen om dat perfect voor elkaar te krijgen.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 090517547/

draf (wederom in een hindernis (Deze hoort in galop met eenvoudige wissels, maar dat is overvragen, vandaar in draf). Vind dit met begin van het jaar leuke verbetering.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 117183511/

Van huidige situatie geen filmmateriaal, helaas. Ga even de foto's er nog bij zetten, maar die moet ik ergens anders vandaan halen.

September clinic met Hepsie en de wedstrijd op die locatie (nette pak gilet versus T-shirt) (en 2 verdwaalde koeien foto's)
Afbeelding

De ibop (okbober) (Zie brutale snuitwerk in het gelid staan en ja hoor wie kijkt er weer blij de wereld in? ) Ibop is recreatie paarden test bij de Fjorden (bestaat uit dressuur, springen, buitenrit en los opzadelen in de bak. Die van mij is voor de volgens stamboek ideale fjord tikje te blij ei)
Afbeelding

We hebben nog heel veel werk te doen en veel te leren, maar over Hepsie ben ik heel tevreden. <3

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:10

Ik ben ook met mijn 3 jarige lekker rustig aan begonnen. Hij begint lekker fijn aan de contactteugel op eigen benen te lopen. Echter is het verschil met rechtsom en linksom heel groot. Rechtsom wil hij nog kijkerig zijn en afkorten. Ik heb het genegeerd, wil nl niet meer druk oppakken. Nu wordt t echter steeds erger oo die hand, inmiddels lijkt de hele bakrand eng rechtsom.
Volgende keer maar weer iemand in de bak met longeerzweep erbij. Zo jammer ,het leek steeds beter te gaan en gister ineens een terugval.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:01

Indestal schreef:

Ik denk dat ik in jouw geval ( voor zover ik hem door heb) dat lichte contact van het begin zou pakken en als hij dan gaat duwen of trekken of afgeleid raakt, de volte op binnenhand naar voren en naar binnen. Zakt hij er weer in? Stukje rechtuit, zodra je hem weer te veel voelt, de volte op.

Citaat:
[Mirjam, leuk te horen dat je rijden beloond wordt. Wat ik me afvroeg, aangezien ik mezelf er ook op betrap is je handen, had je die altijd al relatief hoog? Of is dat sinds anders rijden? Clinicgever liet ook relatief hoog de handen dragen onlangs en ik doe het nu ook af en toe. 
Lauke, mooi beeld, maar denk dat je je teugels iets korter kan nemen zodat je je handen iets verder voor je uit kan plaatsen.

Ik had met Zorro wel al mijn handen wat hoger moet ik eerlijk zeggen, maar wel de teugels korter.
Met Eliana lukt het mij ook nog niet om mijn handen zo mooi te dragen.
Bij Sterre is het dan weer geen probleem. :))

Enjoy86; wat ik bij die van mij doe als ze langs een kant niet wil. De eerste rondes ga ik die kant op tot ik voel dat ze spanning opbouwt dan mag ze de volte op. Zo aantal rondes achter elkaar. Dan stiekem ga ik half metertje verder rechtdoor en daarna weer half metertje. En opeens loopt ze dan toch daar waar het zogenaamd eng was.
Zijn natuurlijk ook dagen dat ik die ene hoefslag echt niet op kom. Nou best, binnenhoefslag is ook prima.
Vertrouwen komt met de tijd wel.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:33

Bedankt voor jullie reacties, leuk juist, jullie kritische noten. Mirjam, eens, met halsstrekken en met verruimen in stap volgt ze mijn hand niet mooi, waaruit ik opmaak dat ze niet het contact aanneemt uit zichzelf. Ik hoop dat ik echt een prettigere aanleuning ga krijgen! Want op de dagen dat ze niet zo energiek loopt als op dit filmpje is ze vaak onrustiger (terwijl je op het filmpje al rommeltjes ziet in de aanleuning).
Indestal: eens hoor, ze was ietwat loperig wat ik dus tegenhield aan de voorkant, daar werd ze wat narrig van.

HOeveel contact, hoeveel meegaan, en hoeveel toch begrenzen vind ik ook nog wel moeilijk. Helemaal losgooien is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar het kwartje zal vanzelf vallen, zodra ze wel de aanleuning aannemen, dan voelt het ineens heel vanzelfsprekend en is het helemaal geen issue meer hoeveel druk je moet hebben. Belangrijkste is toch dat ze voorwaarts naar het bit toe zijn.

Sjolvir, leuk overzicht, je ziet haar groeien! Die laatste foto's (vooral september) vind ik haar mooi opwaarts naar je hand toe lopen. Fijn dat je met geduld en consequent blijven toch dat punt bereikt hebt!

Mijn ervaring is dat je bij de meeste instructeurs in de les werkt aan hetgeen ze op dat moment zien. Waardoor ik dus de ene keer het model moet vragen, de andere keer juist wat meer het hoofd hoger moet proberen te houden. Zo krijg ik voor mezelf geen stabiele lijn, hopelijk met de training wel.

Ik zat er nog over na te denken, want mijn instructrice is ook absoluut niet van de druk. Maar toch wel van die ene houding vragen. Volgens mij doen de meesten dat zo. Nou ja, op de Pavo cup bijv. zie je ze wel met veel druk rijden. Maar de meesten weten volgens mij door steeds te straffen en te belonen het paard in de juiste positie te krijgen. TDH = nog meer druk erop, erachter kruipen is vooruit rijden of ophouding omhoog. Totdat het paard snapt waar die zijn hoofd moet houden om te zorgen dat hij geen druk voelt. Denk dat de Nederlandse ruiters die hoog meedoen, op die manier rijden, dat zijn gewoon kunstenaars die een paard minitieus africhten.
Maar waar ik dan mee vast loop als amateurtje, is dat je de ene keer lager en de andere keer hoger wilt rijden, hoe kan dat paard dat nou snappen, de ene keer mag hij zijn hoofd niet naar beneden doen, de andere keer juist wel. En ik vind het ook altijd lastig om verschil te maken tussen druk waar hij voor moet nageven of druk waarvoor het paard zachter moet gaan.
Bij Rien zijn methode is dat veel logischer, omdat je altijd hetzelfde contact hebt en geen druk gebruikt om een houding af te dwingen.

Enjoy, ook zoekende dus. Kan je niet een beetje stelling naar binnen vragen met je linkerhand? Dat je even uitlegt dat hij daar mag gaan lopen?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:22

enjoy86 schreef:
Ik ben ook met mijn 3 jarige lekker rustig aan begonnen. Hij begint lekker fijn aan de contactteugel op eigen benen te lopen. Echter is het verschil met rechtsom en linksom heel groot. Rechtsom wil hij nog kijkerig zijn en afkorten. Ik heb het genegeerd, wil nl niet meer druk oppakken. Nu wordt t echter steeds erger oo die hand, inmiddels lijkt de hele bakrand eng rechtsom.
Volgende keer maar weer iemand in de bak met longeerzweep erbij. Zo jammer ,het leek steeds beter te gaan en gister ineens een terugval.

Lastig, die jonge dieren. Het kan natuurlijk ook zomaar een wisselende kies zijn die niet lekker zit. Maar, een terugval sinds gisteren is nog geen terugval hoor. Dat kan zomaar een incidentje zijn. Ik hoop dat je het snel weer op kunt lossen!

Wat is Heps toch een heerlijk dier :Y) <3 Een paar cm verschil in waar haar neus zit, maakt meteen een groot verschil voor het hele beeld. Ik herken dat wel van mijn kleine propje. Je gaat van een kleine krabbel pony naar een stoer dier en net zo maklelijk weer terug. En toch, als ze dan eenmaal met die neus eruit en de schoft omhoog gaan lopen, zijn ze zo rete stoer! Rijd je je Tobago helemaal niet meer (zelf)?

Gelukkig had ik vanmorgen 2 x naar het filmpje gekeken waar Rien zijn visie geeft over controle. En dan vooral korte termijn vs lange termijn controle. Dat leek toen al helemaal op mij van toepassing en vanmiddag heb ik die visie zelf ook toegepast. Bel was nogal loperig en vond de buitenbak wat spannend met alle ritselende bladjes, rondlopende katten... Excuses, excuses, I know...

Ik heb een paar filmpjes en vooral op een van de galopfilmpjes zie je heel mooi hoe Bel kan zijn. Ze vindt de hoek waar ik naar toe rijd eng en dan wisselt ze in haar spanning. Normaal zou ik haar dan behoorlijk op de rem hebben getrokken, rond hebben gemaakt en (met veel spanning en ook wat controle) door hebben gereden. Nu heb ik haar alleen gevraagd aan de contactteugel door te draven. In plaats daarvan galoppeert ze 4 x aan moet ik toch een keer wat meer remmen, maar als ze dan doorheeft dat we gewoon even gaan draven, is er niets meer aan de hand en ontspant ze heel mooi. Voor mij is dit het allergrootste leerpunt. Ik heb nl net zo'n temperament als mijn paard }>

Verder ben ik heel benieuwd wat jullie vinden en zien.

https://youtu.be/VyRJDEn5AIs

https://youtu.be/KdsVrccnVVQ

https://youtu.be/lEbKrAw1K68

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:30

Ik heb ook wat filmpjes bij elkaar gezocht. Helaas nog geen beeld materiaal van nu (na Rien zijn filmpjes). Als we dan met zn alle met de billen bloot gaan, kan ik niet achterblijven.
Zijn wel van fb, en zet ze voor nu even (tijdenlijk) openbaar.

Gentle is pas heel laat van de "opfok" gehaald, "snel" zadelmak gemaakt en toen bij ons terecht gekomen. Met proefrijden was hij voor de 10x onder het zadel en ik denk als ze dat van te voren hadden gezegd ik misschien niet had durven opstappen. Toen gecastreerd wat een flinke impact op hem had. Al met al, was hij tegen de 6 jaar voordat ik er los op zat.

19 oktober 2016, voor het eerst op vreemd terrein rijden. Beetje angstig voor gekke dingen en dat is in mijn rijden ook wel terug te zien. slofje hing er bij voor nood.

1 november 2016

11 juni 2017. Was erg warm uit het niks, paard en ik hadden vooral onderling conflict. De gehele dag was gewoon prutswerk. Hier in de omgeving is het erg lastig om op andere lokaties te mogen trainen dus het enige wat er dan op zit is om gewoon te gaan starten. Totaal niet het punten waard voor de jury eigenlijk. Paar keer aan de kletter gegaan in de losrijbaan (toen hij alleen achter bleef).

Hierna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Met lessen et al te veel gefocust op het "Plaatje" waarbij hij maar dieper en ronder moest en vooral nog korter maken. Soms stapte ik ook af met spierpijn en heb dit ook een paar keer aangekaart. Voorlopig met opbouwen nu toch even mijn eigen weg volgen.

We gingen van dit:
Afbeelding

Naar dit: :n
Afbeelding

Shame on me, en terecht! 8)7
Dus nu 360 graden draaien, en een schop onder mijn kont de goede richting op krijgen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:48

Mrijn; netjes, jullie gaan het zo te zien snel oppakken!
Mis-lizje; zonde zeg dat er te veel focus is gelegd op het ronde. Maar jullie komen er vast sterker uit!

Vandaag ook weer stukje gefilmd. Draf met appuyeren. Alleen schaart hij niet erg met zijn voorbenen :\
Draf moet natuurlijk nog verder verzameld, van de grond etc etc. Maar toch al wel al blij met dit beeld. :o
Trouwens ook eens mijn binnenhand los "gegooid" zoals Rien deed toen hij zelf reed en gelukkig liep Zorro stabiel verder. :')
https://youtu.be/rhxwMS8flTs

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:23

Jeetje, wat een leuke gesprekken hier!!

Vandaag bij Rien geweest om te filmen. We hebben nieuwe video's opgenomen over het voorwaarts rijden en het rijden aan de contactteugel. Ik vond zijn uitleg heel; hopelijk ervaren jullie het ook zo. Ik durf nog even niet te zeggen wanneer het online staat, maar ik ga mijn best doen. :)

15 november gaan we weer combinaties filmen dus dan komen er weer nieuwe praktijkvoorbeelden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:25

*\o/* :)F

nina82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:28

Leuk Conny! Ben benieuwd!! *\o/*

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:31

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:38

WendyBZ schreef:
Voor de noorderlingen: https://www.facebook.com/events/124862224893940/ 7 november weer les in Oosterwolde.

Hmm, dat is 'slechts' 2 uur en 22 minuten rijden... -O- -O-

Oh, ik ben benieuwd Conny! Je had toch ook nog nieuw materiaal, schreef je? En worden ook de inzendingen van deelnemers regelmatig bijgewerkt? Ik kan me voorstellen dat Rien daarmee wordt overspoeld.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:20

Yep, we hebben 3 Nederlandse video's van feedback voorzien en een aantal Engelse voor de Engelse versie. We hebben bedacht om de vragen zonder video telefonisch te doen als Rien in de auto zit. Ik heb een App waarmee ik het gesprek kan opnemen dus dan kunnen we beter gebruik maken van zijn tijd. Hopelijk morgen uitproberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:24

WendyBZ schreef:
Voor de noorderlingen: https://www.facebook.com/events/124862224893940/ 7 november weer les in Oosterwolde.

Zitten all helemaal vol! Maar wij zijn er bij :D

Wordt mijn 2e les dan al van rien :) afgelopen zomer zijn we ook geweest.