Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Indestal schreef:Als ik licht contact blijf houden zit ik na 10 minuten met 10 cm langere teugel...paard beweegt dan zoveel met hoofd en duwt dat ik meega om niet terug te werken...en daar ga ik mank...geef ik niet toe, verhoogd de druk en merk ik dit aan paard dat hij verkort in paslengte...geef ik mee, heb ik te veel teugel ineens...paard verbreekt de verbinding heel makkelijk omdat hij erg met zijn omgeving altijd bezig is...onzeker paard...
De Rien methode is erg interessant zoals ik lees bij jullie...leuke discussie!
Citaat:Sjolvir, heb ff teruggelezen, hoe gaat het nu met jouw Fjord? Las dat ze eerst erg als een giraffe bleef lopen, was ze dan tegen de hand? En hoe heb je dat opgelost? Nog tips van Rien daarvoor gekregen?
Indestal schreef:Als ik licht contact blijf houden zit ik na 10 minuten met 10 cm langere teugel...paard beweegt dan zoveel met hoofd en duwt dat ik meega om niet terug te werken...en daar ga ik mank...geef ik niet toe, verhoogd de druk en merk ik dit aan paard dat hij verkort in paslengte...geef ik mee, heb ik te veel teugel ineens...paard verbreekt de verbinding heel makkelijk omdat hij erg met zijn omgeving altijd bezig is...onzeker paard...
De Rien methode is erg interessant zoals ik lees bij jullie...leuke discussie!
Citaat:[Mirjam, leuk te horen dat je rijden beloond wordt. Wat ik me afvroeg, aangezien ik mezelf er ook op betrap is je handen, had je die altijd al relatief hoog? Of is dat sinds anders rijden? Clinicgever liet ook relatief hoog de handen dragen onlangs en ik doe het nu ook af en toe.
Lauke, mooi beeld, maar denk dat je je teugels iets korter kan nemen zodat je je handen iets verder voor je uit kan plaatsen.
enjoy86 schreef:Ik ben ook met mijn 3 jarige lekker rustig aan begonnen. Hij begint lekker fijn aan de contactteugel op eigen benen te lopen. Echter is het verschil met rechtsom en linksom heel groot. Rechtsom wil hij nog kijkerig zijn en afkorten. Ik heb het genegeerd, wil nl niet meer druk oppakken. Nu wordt t echter steeds erger oo die hand, inmiddels lijkt de hele bakrand eng rechtsom.
Volgende keer maar weer iemand in de bak met longeerzweep erbij. Zo jammer ,het leek steeds beter te gaan en gister ineens een terugval.
WendyBZ schreef:Voor de noorderlingen: https://www.facebook.com/events/124862224893940/ 7 november weer les in Oosterwolde.
WendyBZ schreef:Voor de noorderlingen: https://www.facebook.com/events/124862224893940/ 7 november weer les in Oosterwolde.