Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dunkeedoo

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:01

Misschien ben ik wel een beetje streng als ik dit zo lees :+ ben alleen 'bang' dat als ik niet ten minste aangeef dat het niet mag, hij straks ook in andere dingen gaat bijten en wil niet dat hij straks iemands arm ook als leuk spelletje ziet (ben niet bang dat het uit gemenigheid gebeurd, is een heel lief paard met voldoende respect voor mensen. Alleen met meelopen is hij soms wat vrolijk dus standaard touwtje over zijn neus just to be sure, anders is die bij de wei voordat ik daar ben haha). Ik zal hem in vervolg iets geven wat hij wél vast mag pakken ipv steeds zeggen wat hij niet mag hebben, zoals zijn touwtje die mag ie best vast hebben wat mij betreft.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:52

Mijn hengst deed het niet als hij opgezadeld was of je met hem bezig was, wel tijdens het wandelen enzo. En geloof me hij wist dondersgoed wanneer het wel en niet mocht

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:55

Nou was mijne een b welsh rn ik denk dat ik misschien buj een groot paard strenger was geweest, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik vrij makkelijk ben zolang ze respect hebben en tonen

Afbeelding
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:23

Ik zag dat je Gabber te koop aan bood, toch niet de ruimte en tijd GabberGill? :(

Vandaag weer bij [***] geweest. Ze staat eigenlijk sinds jaarling af aan los met poetsen, vandaag ging de hele kudde op de vuist maar mevrouw bleef toch keurig lief stil staan naast de box. <3 ze wordt zo knap, en ik merk echt dat ze toe is om wat te doen. Maar dat moet nog even een maandje wachten.

Iemand hier nog updates? Meer mensen die ibop of stamboekopname gaan doen? :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:01

Hij staat te koop idd. Ivm huis, kind en alleenstaande mama en hij verdiend beter.

Hij zit niet op de schopstoel. Wie weet gaat het dalijk wel.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:09

Sterkte met de verkoop gabbergill!
Zijn toch moeilijke beslissingen.

Coos haar dagelijkse ritme is naar buiten rond 8, naar binnen rond 5 en ze word nu ongeveer 1 keer per week gepoetst en verder niets. Ze is ook pas van juli dus nog erg jong. Ze krijgt lekker de tijd. Ik zit er ook aan te denken haar van de zomer te beleren en daarna de hele herfst en winter gewoon lekker stil te zetten. Mooi van alles bij komen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:24

Is het zeker. Hij is al sinds hij 4 maanden is mijn maatje dus is echt een weloverwogen beslissing voor hem.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:00

Moeilijk inderdaad GabberGill maar wel goed dat je er wel bij stil staat dat het dan misschien op dit moment beter is...

Ik heb vandaag weer wat foto's van mijn knappe jongen gemaakt die heel blij is dat hij na 6dagen utrecht weer lekker thuis in de paddock mag spelen. Hij begint ook echt de hoogte in te gaan dus dat belooft wat als hij aan het werk mag en het land op gaat {:} .
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:11

Knap paardje Dawson <3
Sonde dat Gabber te koop staat maar soms is dat gewoon beter.

Diva was verschrikkelijk braaf bij de osteopaat ookal zat ze wel goed vast bij haar heiligbeen en hals. Dus ik ben blij dat ik haar los heb laten maken, zag er heel fijn uit wat ze deed.
Ze zei ook dat ze er goed genoeg uit ziet om heel rustig wat licht werk mee te pakken. Dus als het iets beter weer word wil ik er eens op gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:33

Wat een knapperd Dawson! Hoe oud is hij en wat voor bloed zit er achter? <3

Fijn dat Diva braaf was! Is toch vaak een spannend iets voor ze, met krukjes en al haha. :)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:31

Azmay , suikermeisje , Thanks ben ook echt blij met hem <3

bobje26 Hij is 2,5 en Desperado x Chronos , chronos kende ik zelf niet maar schijnt oud thrakener bloed te zijn

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:44

bobje26 schreef:
Wat een knapperd Dawson! Hoe oud is hij en wat voor bloed zit er achter? <3

Fijn dat Diva braaf was! Is toch vaak een spannend iets voor ze, met krukjes en al haha. :)

Kwam geen krukje aan te pas, paardje is nog geen 1.55 he :+
Maar ik mag best op een krukje naast haar gaan staan? Ze is wel gekkere dingen van me gewend. Dat los maken is aleen best gemeen soms, haar kont los maken vond ze echt niet amusant maar ze was er niet te vervelend mee.

Ze word nu wel langzaam vervelender omdat ze op de kleine paddock moet staan, de klei is echt niet begaanbaar nu maar ze verveelt zich..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:53

GabberGill schreef:
Hij staat te koop idd. Ivm huis, kind en alleenstaande mama en hij verdiend beter.

Hij zit niet op de schopstoel. Wie weet gaat het dalijk wel.

Niet op de schopstoel? Maar vandaag wel op te halen voor 1250? Hoe kan een koper dan een goede overwogen keus maken?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:06

Oei Gabber, geen leuke keuze! Sterkte ermee!

Waaaaauw Dawson, wat een prachtig paard <3

Mijn meisje heb ik enkele dagen op verlof gezet, heb het te druk met mijn studies om te rijden. We doen wel nog aan grondwerk en schriktraining, en natuurlijk lekker verwennen :)
Heb ook gemerkt dat ze ontzettend geliefd is op de nieuwe stalling. Ondanks haar grootte komen zelfs de kleinste kinderen met haar knuffelen, en zij is er ook heel voorzichtig en geduldig mee. Echt schattig om te zien :+:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:49

Ik ben zo verschrikkelijk belachelijk idioot trots op mijn pony <3
Net besloten dat ik even wilde gaan hangen, maar voor ik het wist zat ik er op :wow:
Het met mijn been er half over hangen was een beetje gek maar verder tja kijk nou zelf naar dat ontspannen koppie (ja ik durfde gewoon mijn telefoon te pakken voor een foto, vriend had haar wel vast)
Afbeelding

Super braaf brokjes aan genomen van me en na het afstappen (wat ook totaal niet eng was) hebben we nog even samen gespeeld waarbij ze verticaal bokte en steigerde.
Topknol *\o/*

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:21

Kom hier ook maar weer eens binnenvallen. Lees net wat over bijten @dunkeedoo.
Mijn 2,5 jarige ruin kan er ook wat van. En dan echt niet gemeen maar werkelijk waar óveral aanzitten en in bijten. Het liefst heeft hij altijd wat tussen zijn tanden. Hoort een beetje bij de leeftijd maar bijten in mij tolereer ik echt niet. Dat laat ik ook duidelijk merken en hier kent hij nu wel redelijk zijn grenzen in.

Ben af en toe een beetje aan het longeren, basis kent hij al. Nu heb ik laatst een longeerhulp gekocht, die eenvoudige met een touw over de rug en tussen de voorbenen geklikt aan een trainingstouwhalster.
Nu vroeg ik me af of het nog niet te vroeg is een longeerhulp voor een 2,5 jarige? Gebruiken jullie longeerhulpen? Welke?
Ik doe het niet elke dag. Zo'n een keer in de 2 weken pak ik hem voor een kwartiertje longeren (zonder longeerhulp)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:41

Die van mij zit ook overal aan, niks is veilig hij pakt echt alles. Vandaag zelfs op stickjes zitten kauwen die iemand had laten liggen.

Ik zelf gebruik geen longeerhulpen vind het veel fijner als ze uit hun eigen goed gaan lopen. Vind longeerhulpen maakt niet uit hoe los toch dwingend. Maar dat is mijn mening ieder zijn eigen keus hierin.

De mijne loopt als ik hem serieus longeer (soms doe ik hem ook nog wel eens losgooien namelijk of ff energie kwijt raken) goed over zijn rug en laag qua hoofd. Met een goed ondertredend achterbeen en lengtebuiging kom je al heel ver. Dan kunnen ze ook niet anders dan zakken met hun hoofd.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:50

Ik vind het zelf ook wel een lastige overweging hoor, heb namelijk ook nooit echt gewerkt met longeerhulpen. Mijn ruin loopt ook goed over zijn rug dat is het ook helemaal niet. Ik heb alleen het gevoel dat dit een goede voorbereiding is op het 'echte' werk straks onder het zadel. Natuurlijk is het min of meer gedwongen, maar dat is rijden toch ook lijkt me.
Ik wil alleen dat hij sterker wordt en dat hij zijn balans beter kent. Is een longeerhulp daar helpend in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:53

Ik werk zelf liever met singel + lange slof. Kunnen ze zelf hun houding vinden (hoog lang, laag lang). :)
Vind die longeerhulp helemaal niet fijn omdat het elke pas via het been aan het bit trekt. Dat heb je met een slof niet omdat je het niet op de benen zet ..

Edit:
Jammer dat Gabber opeens wel met spoed weg moet. Hopelijk vindt hij een fijn en blijvend huisje. :)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:54

Azmay gaaf zeg! Kan niet wachten voor het eerst op de mijneerste te kruipen. Mooi dat ze zo braaf was.

Ik longeer sinds kort nu ook met longeer hulp heb hem wel heel los hangen zodat ze zelf kan zakken. ik vind het een heel fijn hulp middel. Longeer haar nu 1 a 2x per week half uurtje met veel stappen.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:56

bobje26 schreef:
Ik werk zelf liever met singel + lange slof. Kunnen ze zelf hun houding vinden (hoog lang, laag lang). :)
Vind die longeerhulp helemaal niet fijn omdat het elke pas via het been aan het bit trekt. Dat heb je met een slof niet omdat je het niet op de benen zet ..

Edit:
Jammer dat Gabber opeens wel met spoed weg moet. Hopelijk vindt hij een fijn en blijvend huisje. :)

Als je hem heel los hebt trekt het niet mijn paard kan ook zelf bepalen wanneer ze hoog of laag gaat. ze zakt nu af en toe zelf lekker in.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:58

De mijne heeft ook balansproblemen gehad nu al veel minder. En ik los het op door het rechtrichten aan de longe of aan de hand.

Zelf heb ik te weinig ervaring met longeerhulpen om te zeggen of een longeerhulp daarbij helpt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:59

Ik werk momenteel ook met longeerhulp, maar vind het niet zo praktisch met een jong paard. Ik heb hem nu loshangen omdat ik het toch niet dwingend wil laten overkomen, maar merk wel dat het gevaarlijk wordt als ze gaat zakken. Zou niet willen dat mijn paard op haar gezicht gaat doordat ze erin verstrikt is geraakt en er trauma's aan overhoudt.

Hiervoor ga ik toch met Bobje meegaan en mij een singel en slof of elastiek aanschaffen, zo kunnen ze inderdaad hun eigen houding zoeken zonder dat het gevaarlijk wordt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:47

Nou je kan het dubbel zien.

1 hij komt net wat meer onder de aandacht.
2 hij zat niet op de schopstoel, maar ze hebben hem op stal verplaatst. Achter in de hoek en mijn verzorgster had het druk. Paard kreeg dus te weinig aandacht.

Heb veel mensen gehad hoor, maar heb veel afgeslagen. Hij gaat mu weer gewoon op 2500 en binnen een week maar 2000.

Geld schrikt vaak af terwijl als ik er 500 voor krijg en hij een leuk huis is het ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:20

Niet als kritiek bedoeld, maar wellicht is het niet zo heel slim om die bedragen te noemen op een openbaar forum? Als mensen via je advertentie naar je profiel naar je laatste berichten gaan kunnen ze zo zien dat jij ook genoegen zou nemen met bedrag X mits je er een goed gevoel bij hebt. Waarom zouden ze dan meer betalen?

Ik hoop dat hij een fijn thuis vindt. Succes met de verkoop! :j

---

Ontopic. Hier niet veel gedaan wat met zadelmak maken of inrijden te maken heeft. Vooral veel gewandeld, genoten van de sneeuw en gespeeld/wat vrijheidsdressuur gedaan. Als de sneeuw weg is wil ik het zadel eens met de stijgbeugels eraan op doen. Vorige keer (de eerste keer) was zonder en ging super. :D