Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Super trots op m'n meissie!! Woensdag denk ik weer even wat doen maar zal iets van lange lijnen of vrijheidsdressuur zijn.. of lekker met korte broek het water in!

Ben blij dat ze minder zenuwachtig is!
Maandag komt mijn vriendin weer rijden, en dan later in de week nog een keer. Eerste week van augustus komt Eva weer eens mee en gaan we proberen zonsondergang foto's te maken (als de zon schijnt lol) misschien dat ik er dan nog wel even op kan zitten. 

Hij is inderdaad heel wijs..
Niet heel lang hoor, moeten eerst wat kilo's af maar ik heb al bijna 4 maanden niet gereden en ben dat grondwerk inmiddels wel een beetje zat. 
Ze vond het wel heel onwennig, heel snel stil staan. Ze was onzeker. Maandag was dat helemaal niet zo maar toen liep ik er natuurlijk ook naast. Als ik bijvoorbeeld lange lijnen doe, en ik loop rechts van haar en ik stuur haar naar links dan vindt ze dat ook eng want dan kan ze me niet meer zien. Als ik er op zit is dat een beetje hetzelfde idee.
Lekker verder oefenen, ze moet vertrouwen gaan krijgen in de ruiter. 
Had mobiel in schuur gelaten.
Had na 10 minuten wel een slapende voet rechts maar ach, ze doet toch alles op stemcommando dus die voeten heb ik niet nodig.
. Echt super gaaf!
Maar niet van mij er op hoor. 
Vandaag ging super!
Zelfs paar pasjes gegaloppeerd maar ze is nog erg onzeker en staat dan ook ineens weer stil.
Daar moet ik dus aan de longe aan gaan werken. 

Vandaag ging het ook een stuk beter met het bit, ze was heel rustig met haar mond! 

Ging fantastisch! Direct het water in, ze vond het heerlijk!