Ik kan me je twijfel na afgelopen jaar heel goed voorstellen. Dat is ook echt heel verschrikkelijk geweest, maar er is dus nog steeds niks mis met je onderbuikgevoelens. Er was wel degelijk iets aan de hand met Nick. Prima toch dan de dierenarts te laten komen. Ik zou zeggen liever 1X teveel, dan 1X te weinig toch?
Captain
Geplaatst: 04-02-17 10:00
Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd, hopelijk knapt hij weer lekker op!! Leuk filmpje ook zeg haha!
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 10:15
Ja ik verwijt mezelf nog steeds dat de dood van James mijn schuld is... Voel me zo schuldig. Dus ik wil dat niet nog eens laten gebeuren. Ookal is het elke maand weer overleven qua geld, zeker nu Daan geen baan meer heeft, maar die dierenarts komt!!! Hoe dan ook... Wat met James is gebeurd, wil ik niet nog eens meemaken... vreselijk.
Maar nu vroeg mij moeder. Hoe komt hij aan die bloedworm infectie? Ja... dat weet ik dus eigenlijk ook niet. Misschien was die weide al besmet. Want er hebben voor ons 4 andere paarden op gelopen. En zal James daardoor ook besmet zijn??? Of was hij het al en heeft hij de weide besmet? We zullen het nooit te weten komen. Maar mijn vraag is nu.. hoe zorg ik er voor dat die weide niet meer besmet is? Dierenarts zei dat de gastheren (Blik en Nick) behandeld moeten worden en dat de cyclus dan stopt, is dat zo en hoe lang duurt dat? Lees op internet dat die wormen eitjes wel erg lang kunnen overleven. Heb de hele nacht wakker gelegen, vol met kopzorgen.
Maarja om even de gedachten op iets anders te brengen. Gisteren hebben we nog even fijn gewandeld met de paardjes. Ik had eigenlijk willen rijden, maar gezien het dierenarts bezoekje leek me dat niet verstandig. En zijn we gewoon lekker aan de wandel gegaan. Maar voordat het zover was heeft Marloes eerst als kleine instructrice in de paddock gestaan. Vanaf het blok gaf ze David en Bliksem aanwijzingen. En daarna deed ze het zelf ook nog even voor, met Nick!! Super braaf en lief dier is het toch..
Volgens mij zei onze dierenarts toen dat de weide een aantal maanden leeg moest blijven. Paarden op zand zodat de besmetting niet in de grond ging zitten... en veel en vaak mest ruimen. ik weet niet hoelang je weide leeggestaan heeft of dat de paarden er in de winter ook op lopen?
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 16:41
De weide is de hele zomer leeg geweest. Dus waar het precies vandaan komt, geen idee. Er hebben voor ons wel 4 andere paarden gestaan. Maar het is dus een beetje gissen allemaal. Want we hebben meerdere weides. Ook 1 waar schapen hebben gestaan. Ze gaan in de lente weer naar de andere weide, die intussen al de hele winter leeg staat. Vandaag heb ik de eerste 2 wormen al gevonden in de mest. Gelukkig geen 100 tegelijk. In de mest van Bliksem nog niets gevonden.
Even nog nagevraagd maar wij moesten de weide het liefst 6maanden leeg houden. Zo te lezen is je dat gelukt . Fijn dat je bij bliksem nog niks gevonden hebt, houden zo!! Misschien heeft Nick het op zijn oude plekje opgelopen... bij mijn shetje openbaarde het zich ook al in februari maar ze had t opgelopen bij oude eigenaar. (Had haar toen een paar maanden)
Maflinger_S
Geplaatst: 04-02-17 18:07
Heerlijk om te zien dat je beide kinderen gewoon lekker een paard op sleeptouw nemen en er leuke dingen mee doen.
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 11:02
Ja lief he dat Nick toch maar met Marloesje mee loopt hihi.
Ik denk dat ik de paarden binnenkort maar weer naar de zomerweide doe. Die kant is nog wel nat van alle sneeuw. Ik hoop dat ie voor de vorst nog een beetje droog wordt.. Anders moeten ze in de winterweide blijven. De paddock is nog niet goed genoeg om ze daar lange tijd in te laten. We moeten dit jaar de paddock drainage leggen en andere top laag, zodat de urine niet op het oppervlak blijft liggen. De paddock zit namelijk 1 meter van het huis van de buren af, dus dat ruik je wel. En ik wil geen stankoverlast voor ons en de buren. Vooral voor de buren dan he. Maar gelukkig zijn de buren niet moeilijk. Ze weten ook dat als een paard ziek is en nu noodgedwongen in die paddock moeten blijven, dat ze de stank maar even moeten uitzitten. Ik doe mijn best om het zo schoon mogelijk te houden, maar het is echt die urine wat je ruikt. En dat kan ik niet weghalen. Als ze in de paddock staan mest ik 3 keer per dag uit, zodat je zo min mogelijk mest ruikt. Wat had ik er nou mee willen zeggen? Uhm... Oja dat ik die winterweide waar nu dus besmette mest ligt, moet rusten zodat eieren en wormen afsterven. En in zo'n geval zou het dus ideaal zijn als ik ze dan in de paddock kon laten. Maar ivm niet goede bodem en stank kan dat niet voor lange tijd. Dan moeten ze maar eerder naar de zomerweide. Die heeft ook een paddock hoor, maar die is zooooooooooo nat. En dat wil ik liever niet. Het is wat... ik wil zo graag die paddock, omheining en weides aanpakken. Maar dat kost bakken met geld en dat is er op dit moment gewoon niet. We moeten alles stap voor stap doen. Maar zo komen we er in ieder geval wel achter wat handig is om eerst aan te pakken. Ik wil graag de paddock mooi gedraineerd hebben, zodat ze daar in de winter kunnen bivakeren. Want daar is toch ook de schuilstal.
Gisteren heeft David spontaan uitzichzelf een schriktraining opgebouwd in de paddock. Zo leuk! We waren bij Divoza geweest voor zand-weg en mineralen. (Altijd een feestje voor die kids als we naar divoza gaan). En het zit hier om de hoek hihi David was dus al helemaal in 'paardenstemming' en bij terugkomst begon hij ineens om zich heen te kijken 'Wat kan ik gebruiken voor schriktraining?' En hij pakte de slingers en vlaggetjes weer en ook een bigbag! Een grote gele. Die lag er nog van het grind en ideaal eng object. Nick is ook nog steeds als de dood voor de roze fitness bal Dus ook die moest in de paddock. En toen David alles klaar had was het tijd om de training te doen!
edit. Wacht ik maak er gewoon een topic van! De linkt volgt nog.
Maflinger_s. Ik ben ook super, super blij dat ik dit gewoon kan delen met het hele gezin. Ik lees zo vaak op Bokt dat een echtenoot/vriend gewoon niets met de paarden te maken wil hebben. Maar in ons gezin horen de paarden er helemaal bij. Daan vindt ze lief, leuk en is er gek op. En de kinderen nemen dat dus helemaal van ons over, ze weten niet beter De paarden worden bij ons net zo behandeld als een hond eigenlijk. Wandelen, uitlaten, aaien, spelen, gewoon lekker mee bezig. Ze staan dan niet binnen, maar het zijn gewoon onze huisdieren.
Oh en trouwens, tijdens het wandelen van het filmpje hierboven... Daan: "Hier, hou die knol eens vast, ik heb geen zin meer om te lopen". En toen liet hij zich rijden.
Kun je in de zomer weide niet een stukje bestraten (voor nood) kunnen ze toch op een stukje droog staan. Vaak zijn er wel partijen gratis af te halen van mensen die er vanaf willen....
Die stenen liggen hier al opgestapeld Maar Daan is er nog niet aan toe gekomen die erin te leggen. Heeft onlangs een slijmbeursontsteking gehad en moet het nog even rustig aan doen. Maar dat staat in de planning.
Schriktrainingparcour ziet er leuk aan,toch fijn dat de kleine man zo mee denkt en het ook echt leuk vind. Alles zonder dwang bij kinderen en dieren,leuk hoor!
Ohh maar gamen kan ie ook wel Maar gelukkig zijn we allemaal altijd buiten als het weer het toe laat. Nu net ook weer fijn gewandeld. David op Nick en Marloes op Bliksem. En nu spelen de kinderen lekker in de modder
Goeie combinatie van buiten en binnenspelen dan . Ik heb twee buiten kinderen en twee binnenkinderen.... maar toen we de paardjes nog hadden wilde iedereen ook altijd wel mee
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 18:20
Hier kunnen ze ook wel lekker buiten spelen, genoeg te doen en ruimte zat Ik kon vandaag geen wormen vinden in de mest. Ze staan nu in de paddock, zodat ik de mest goed kan bekijken.
Vanmiddag een fijne wandeling gemaakt. David voor het eerst op Nick naar buiten. Ging goed
Zelf afstijgen om op het bankje even te eten en te drinken.
Ook David komt er zelf af
jeetje77
Geplaatst: 05-02-17 20:27
Geweldig om te lezen/zien. En die foto met Daan en dat bierblikje, heerlijk. Ik heb vanmiddag ook samen met mijn man een buitenrit gemaakt. Ik op Feyda, hij op de fiets. En weer thuis heeft hij ook even een rondje in de bak op Fey gereden (hij heeft op een manege les).