Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:17

Nee niet echt; het is vooral veel blaten en weinig wol... En geloof me, mensen in mijn omgeving weten hoe kritisch ik ben op mezelf en mijn rijden... Ik doe echt meer fout dan goed, maar van deze persoon is het echt gel*l in de ruimte, het zeggen om iets te zeggen. En je hebt gelijk hoor, er zijn ook mensen die commentaar to the point geven en het zelf misschien niet goed na kunnen rijden, dat is anders.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:29

0407Tamar schreef:
Kruising gelders paard tuiger.

Mensen die AL TIJD denken dat ze het beter weten/kunnen. Met JOUW pony. Commentaar leveren en vervolgens zelf nog niks bereikt hebben.

Gelderse tuiger bestaat gewoon niet :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:36

Net zoiets als een ex-draver... Alsof het beest ineens een kwpn of ander ras is geworden als hij uitgekoerst is 8)7

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:39

Jelleee schreef:
Net zoiets als een ex-draver... Alsof het beest ineens een kwpn of ander ras is geworden als hij uitgekoerst is 8)7

Gehehe :') Ook zoiets ja. Dressuur-haflinger vind ik ook een mooie.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:48

- Mensen die amper weten hoe een paard eruit ziet, maar vervolgens wel roepen dat je je paard mishandelt omdat hij een eczeemdeken op heeft op een warme zomerdag
- niet genoeg weidegang, of mensen die een mooi groot stuk wei gaan opdelen in kleine stukjes voor strookbegrazing
- "hij loopt alleen kreupel tijdens het rijden, dat doet hij omdat hij geen zin heeft"
- "in een westernzadel zit helemaal geen boom dus die kan je op elke paardenrug leggen"
- Mensen die zogenaamd overal alles van weten, maar als je ze ziet rijden is het net niks
- niet passend tuigage of te strak aangesnoerd
- Mensen die hun onbeleerde paard met sporen en zweep inrijden
- De dierenarts niet willen bellen terwijl dat nodig lijkt

Dat was vast nog niet alles :+

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:41

Jelleee schreef:
Bij Shetlanders is dat nog leuker: krijg regelmatig te horen dat ze een volwassene met gemak kunnen dragen :+ Bizar dat mensen niet wat verder na denken dan dit.

Zo bizar is het niet, het klopt namelijk. Er zit echter een groot verschil tussen wat een shetlander kan en wat goed is voor een shetlander. Een mens kan ook heel wat meer tillen dan wat mag van de arbo.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:22

Waar ik heel moe van word, is al het gezeik van mijn stalgenoten over de dikke buik van mijn verzorgmerrie. Ze geniet van het gras ja, en dan buikt ze uit. Ze is niet gevaarlijk dik maar ze heeft altijd gauw een buikje.
Nee, zet je paard 24/7 op stal 's zomers, daar worden ze blij van...
Heb nu een leuke opmerking terug: beter zij een pens dan ik. Dan is het gelijk stil ;)

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:45

Dat er in de paardenwereld wel altijd commentaar is op iedereen. Niemand kan zijn eigen ding doen, zonder discussie of het de juiste methode is of niet.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 03:06

Ik mopper op de stalbaas omdat mijn paard me hongerig in de armen is gesprongen. We spreken af dat er een extra bult hooi op een aparte plek in de wei bijgegeven wordt. Da's fijn want mijn beest is het banketstaaf van de kudde. Ik wordt er al wel moe van dat ik daar over moet mopperen, maar ala er komt een adequate oplossing.... dacht ik. Het hooi wordt keurig gegeven, maar er zijn stalgenoten die hun paard in de wei naast die van mijn paard hebben staan (ze staan ik groepen) en die dat ook wel willen. Dus binnen tien minuten na het voederen ligt het hooi in de wei er naast... Ik weet wie de boze genius is, maar ik wordt er moe van om bestookt te worden met smoezen en leugentjes. Welkom op je nieuwe stal...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:57

PerleB schreef:
Dat er in de paardenwereld wel altijd commentaar is op iedereen. Niemand kan zijn eigen ding doen, zonder discussie of het de juiste methode is of niet.

En dat is terecht. Iedereen die niet open staat voor een goede, inhoudelijke discussie, zou met z'n tengels van paarden af moeten blijven!

Wie ben jij om te denken dat je perfect het juiste doet?
Bovendien kan een goede, inhoudelijke discussie die ander ook wat leren van jou ideeën, precies als dat jij ervan kunt leren!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:00

ikke schreef:
PerleB schreef:

En dat is terecht. Iedereen die niet open staat voor een goede, inhoudelijke discussie, zou met z'n tengels van paarden af moeten blijven!

Bovendien kan een goede, inhoudelijke discussie die ander ook wat leren van jou ideeën, precies als dat jij ervan kunt leren!

Pardon?

Ze zegt hier nergens dat ze perfect het juiste doet. Alleen dat ze moe wordt van al het commentaar.
Wie ben jij om te beslissen dat iedereen die geen zin heeft in een discussie met z'n tengels van paarden af moet blijven?

Jeetje zeg, ik schik echt van dit soort opmerkingen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:26

Daphara schreef:
ikke schreef:

Pardon?

Ze zegt hier nergens dat ze perfect het juiste doet. Alleen dat ze moe wordt van al het commentaar.
Wie ben jij om te beslissen dat iedereen die geen zin heeft in een discussie met z'n tengels van paarden af moet blijven?

Jeetje zeg, ik schik echt van dit soort opmerkingen.

Discussies hoeven ook niet per se denk ik, ikke. Opmerkingen kun je ook aanhoren en er wel of niet iets mee doen. Je hoeft echt niet een hele discussie met iemand aan te gaan altijd. Plus kennis heeft altijd ergens moeten beginnen, en veel dingen kun je daarom ook zelf uitvinden. Kijk, iets als een wel of niet passend tuig kun je beter van iemand anders leren, maar zoiets als mijn paard loopt wel of niet kreupel moet je zelf leren zien. Dat hoeft niemand je te gaan vertellen, want mensen zijn vaak prima in staat om dat soort verschillen zelf op te merken.

Ik ben het verder wel eens met Daphara, gezeik is nooit leuk en je komt op stal voor rust en ontspanning. Althans, IK kom op stal voor rust en ontspanning en lekker met mijn beestje bezig zijn. Niet iedereen hoeft zich te bemoeien met hoe ik met dat diertje werk. Praatjes maak ik graag, en hulp accepteer ik zo als het naar me toe komt in een moment van nood, maar zomaar vertellen dat ik wel of niet zo en zo moet doen met haar heb ik echt geen zin in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:30

Maanoogje schreef:
Discussies hoeven ook niet per se denk ik, ikke. Opmerkingen kun je ook aanhoren en er wel of niet iets mee doen. Je hoeft echt niet een hele discussie met iemand aan te gaan altijd. Plus kennis heeft altijd ergens moeten beginnen, en veel dingen kun je daarom ook zelf uitvinden. Kijk, iets als een wel of niet passend tuig kun je beter van iemand anders leren, maar zoiets als mijn paard loopt wel of niet kreupel moet je zelf leren zien. Dat hoeft niemand je te gaan vertellen, want mensen zijn vaak prima in staat om dat soort verschillen zelf op te merken.

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.......

Ik ga juist met iedereen die discussie wel aan omdat die ander altijd wel iets te melden kan hebben waar ik weer wat mee kan en zo hoop ik dat ik die ander iets kan melden waar die ook weer wat mee kan. Alleen op die manier vergaar je snel en eenvoudig kennis.

Voorwaarde is wel dat je die discussie in gaat met het doel van kennisuitwisseling, niet om je heilige gelijk te halen.....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:33

Een discussie kun je alleen voeren als je ervanuit gaat dat de ander ook nog wel eens gelijk heeft. Je staat dan open voor een andere kijk op het geheel. Wellicht doe je het zelf al goed en soms zul je je inzicht (moeten) veranderen op basis van hetgeen je leert.

Als je dus niet openstaat voor discussie, geef je het signaal af dat je zelf het het beste weet of doet. En dus niet openstaat voor andere een evt betere manieren. Een dat komt je paard niet ten goede.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:45

ikke schreef:
Maanoogje schreef:

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.......

Ik ga juist met iedereen die discussie wel aan omdat die ander altijd wel iets te melden kan hebben waar ik weer wat mee kan en zo hoop ik dat ik die ander iets kan melden waar die ook weer wat mee kan. Alleen op die manier vergaar je snel en eenvoudig kennis.

Voorwaarde is wel dat je die discussie in gaat met het doel van kennisuitwisseling, niet om je heilige gelijk te halen.....

Ik zou inmiddels misschien vanwege mijn werk minder open kunnen zijn voor discussie moet ik toegeven. Als stalhulp krijg je wel vaker dingen naar je hoofd waarbij je denkt "mijn baas wil toch dat ik dit naar haar doorverwijs/dat bepaalt mijn baas, ik niet", dus daar kan ik niet eens een discussie over beginne. Plus ik heb van mijn twee vorige banen als kassamedewerkster geleerd dat de klant wel altijd gelijk heeft, ook al is dit niet zo, en op mijn huidige werk mag ik (gelukkig) altijd doorverwijzen of op z'n minst een beetje voor mezelf opkomen of opmerkingen over "mijn paard heeft niet genoeg stro" gewoon negeren. Ik bepaal tenslotte niet wat er gegeven mag worden, en daar gaan de meeste klachten over, want het is dan mijn schuld blijkbaar.

thinkplz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 06:55

HopeDreamer schreef:
Dat mensen tegenwoordig overal commentaar op hebben.
Mijn pony heeft sinds kort hoefijzers voor... Ijzers krijgen ze niet voor niks.. Mijne had ze nodig omdat ze gevoelig bij haar rechter hoefzool was als ze op het harde moest draven... Dus nu heeft ze daar minder last van, dan is dat toch niet zielig?!

Net als met bitloos...
Ik rij met en zonder bit, gewoon voor de afwisseling. Pony reageerd op beide goed. Het hangt er maar net van af waar je paard het beste op reageerd.

Zo heb je ook zonder zadel rijden.
Ik doe dat ook wel eens, maar niet zo vaak.. Omdat je de rug dan kan belasten. Een zadel is juist om de drukpunten goed te verdelen. Dat lijkt mij juist fijner.

Verder erger ik me erg aan mensen die alleen andermans fouten opzoeken...

ja precies dit. en mensen die het elkaar niet gunnen om beter te zijn dan anderen. altijd maar weer roddelen .

thinkplz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:19

oh ja en de strenge kledingvoorschriften bij dressuur ( tuurlijk kun je niet in je normale kleding verschijnen maar accepteer tenminste meer kleuren jasjes) hoger dan m2 oh ja en dat bitloos rijden vanaf een bepaalde klasse ook niet mag (niet dat ik een ijzerpolitie ben hoor ) . ik vind dat je mensen dit zelf moet laten kiezen of ze met of zonder rijden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:24

Als eerste de prijzen die ze vragen voor paardenspullen, rijd je paard is het alsof men denkt dat je mega rijk bent en betaal je voor dingen gelijk 5× zoveel.

Waar ik mij niet zo zeer aan erger maar wel altijd om moeten lachen: dat als ik met mijn paard een buitenrit maak ik langs een hele dure pensionstalling kom de weides zijn klungelig gemaakt met allemaal verschillende stukken touw en er is geen paard die daadwerkelijk nog gras heeft. Wel betaal je op deze plek serieus de hoofdprijs!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:29

Naar je hoofd geslingerd krijgen dat jouw paard wel braaf de trailer op loopt, van mensen achter je, die hun paard volledig in elkaar trimt.
Touwen, bezems, zwepen, woede!

En dan frustratie op jou uiten, omdat jouw paard zonder enige vorm van dwang de trailer op loopt.
Wereld op z'n kop!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:35

4 jaar oude topics omhoog halen O:)

Dat rijden nog altijd een hoofdzaak is, mankeert paard wat? Geen idee wat ik dan nog meer kan doen met zo'n dier :roll: (recreatie ruiters)
Dat iedere onbenul een paard kan kopen/ bezitten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:41

Mensen die star vast blijven houden aan één trainingsmethode,
terwijl er meerdere wegen zijn richting Rome!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:59

Dat degenen met de grootste bek en grootse verhalen meestal niet degenen zijn met de meeste kennis :O en dat er dan ook anderen naar luisteren :+ word ik soms wel moe van.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:03

NoekAa_ schreef:
Dat degenen met de grootste bek en grootse verhalen meestal niet degenen zijn met de meeste kennis :O en dat er dan ook anderen naar luisteren :+ word ik soms wel moe van.

Wat een toffe paarden heb jij <3!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:19

thinkplz schreef:
oh ja en de strenge kledingvoorschriften bij dressuur ( tuurlijk kun je niet in je normale kleding verschijnen maar accepteer tenminste meer kleuren jasjes) hoger dan m2 oh ja en dat bitloos rijden vanaf een bepaalde klasse ook niet mag (niet dat ik een ijzerpolitie ben hoor ) . ik vind dat je mensen dit zelf moet laten kiezen of ze met of zonder rijden

Je mag in Nederland in alle kleuren jasjes rijden... Dat is echt al jaren zo.

Waarom worden er allemaal jaren oude topics omhoog gehaald???

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:20

BloemBloem schreef:
NoekAa_ schreef:

Wat een toffe paarden heb jij <3!

Ah lief dankjewel <3 ben heel blij met ze