Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jelleee schreef:Bij Shetlanders is dat nog leuker: krijg regelmatig te horen dat ze een volwassene met gemak kunnen dragenBizar dat mensen niet wat verder na denken dan dit.
PerleB schreef:Dat er in de paardenwereld wel altijd commentaar is op iedereen. Niemand kan zijn eigen ding doen, zonder discussie of het de juiste methode is of niet.
ikke schreef:PerleB schreef:Dat er in de paardenwereld wel altijd commentaar is op iedereen. Niemand kan zijn eigen ding doen, zonder discussie of het de juiste methode is of niet.
En dat is terecht. Iedereen die niet open staat voor een goede, inhoudelijke discussie, zou met z'n tengels van paarden af moeten blijven!
Wie ben jij om te denken dat je perfect het juiste doet?
Bovendien kan een goede, inhoudelijke discussie die ander ook wat leren van jou ideeën, precies als dat jij ervan kunt leren!
Daphara schreef:ikke schreef:En dat is terecht. Iedereen die niet open staat voor een goede, inhoudelijke discussie, zou met z'n tengels van paarden af moeten blijven!
Wie ben jij om te denken dat je perfect het juiste doet?
Bovendien kan een goede, inhoudelijke discussie die ander ook wat leren van jou ideeën, precies als dat jij ervan kunt leren!
Pardon?
Ze zegt hier nergens dat ze perfect het juiste doet. Alleen dat ze moe wordt van al het commentaar.
Wie ben jij om te beslissen dat iedereen die geen zin heeft in een discussie met z'n tengels van paarden af moet blijven?
Jeetje zeg, ik schik echt van dit soort opmerkingen.
Maanoogje schreef:Discussies hoeven ook niet per se denk ik, ikke. Opmerkingen kun je ook aanhoren en er wel of niet iets mee doen. Je hoeft echt niet een hele discussie met iemand aan te gaan altijd. Plus kennis heeft altijd ergens moeten beginnen, en veel dingen kun je daarom ook zelf uitvinden. Kijk, iets als een wel of niet passend tuig kun je beter van iemand anders leren, maar zoiets als mijn paard loopt wel of niet kreupel moet je zelf leren zien. Dat hoeft niemand je te gaan vertellen, want mensen zijn vaak prima in staat om dat soort verschillen zelf op te merken.
ikke schreef:Maanoogje schreef:Discussies hoeven ook niet per se denk ik, ikke. Opmerkingen kun je ook aanhoren en er wel of niet iets mee doen. Je hoeft echt niet een hele discussie met iemand aan te gaan altijd. Plus kennis heeft altijd ergens moeten beginnen, en veel dingen kun je daarom ook zelf uitvinden. Kijk, iets als een wel of niet passend tuig kun je beter van iemand anders leren, maar zoiets als mijn paard loopt wel of niet kreupel moet je zelf leren zien. Dat hoeft niemand je te gaan vertellen, want mensen zijn vaak prima in staat om dat soort verschillen zelf op te merken.
Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.......
Ik ga juist met iedereen die discussie wel aan omdat die ander altijd wel iets te melden kan hebben waar ik weer wat mee kan en zo hoop ik dat ik die ander iets kan melden waar die ook weer wat mee kan. Alleen op die manier vergaar je snel en eenvoudig kennis.
Voorwaarde is wel dat je die discussie in gaat met het doel van kennisuitwisseling, niet om je heilige gelijk te halen.....
HopeDreamer schreef:Dat mensen tegenwoordig overal commentaar op hebben.
Mijn pony heeft sinds kort hoefijzers voor... Ijzers krijgen ze niet voor niks.. Mijne had ze nodig omdat ze gevoelig bij haar rechter hoefzool was als ze op het harde moest draven... Dus nu heeft ze daar minder last van, dan is dat toch niet zielig?!
Net als met bitloos...
Ik rij met en zonder bit, gewoon voor de afwisseling. Pony reageerd op beide goed. Het hangt er maar net van af waar je paard het beste op reageerd.
Zo heb je ook zonder zadel rijden.
Ik doe dat ook wel eens, maar niet zo vaak.. Omdat je de rug dan kan belasten. Een zadel is juist om de drukpunten goed te verdelen. Dat lijkt mij juist fijner.
Verder erger ik me erg aan mensen die alleen andermans fouten opzoeken...
thinkplz schreef:oh ja en de strenge kledingvoorschriften bij dressuur ( tuurlijk kun je niet in je normale kleding verschijnen maar accepteer tenminste meer kleuren jasjes) hoger dan m2 oh ja en dat bitloos rijden vanaf een bepaalde klasse ook niet mag (niet dat ik een ijzerpolitie ben hoor ) . ik vind dat je mensen dit zelf moet laten kiezen of ze met of zonder rijden