Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:55

Wat ik me afvraag, mag je eigenlijk zomaar beschuldigd worden van diefstal?

Kan iedereen zomaar roepen over een ander dat hij of zij gestolen heeft en op die manier iemand beschadigen? Ik bedoel, de TS zou hierdoor in haar toekomst nog op aangekeken kunnen worden in het allerslechtste geval.
(We kennen allemaal het verhaal van de man die beschuldigd werd van verkrachting terwijl hij onschuldig was, zo'n verhaal kan je helemaal kapot maken ook al klopt het niet en ben je vrijgesproken, het verhaal blijft gaan)
Laatst bijgewerkt door Storm op 12-04-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:56

Welke connectie de vrouw met de stalbaas heeft is simpel: zij is zijn klant.
In feite heeft de stalbaas niks met ts te maken, dat is tenslotte geen klant. Mijn stalbaas zou hier ook echt niet tussen gaan staan.
Keerzijde, als ik in deze situatie zou zitten als eigenaar van het bijrijpaard van ts zou ik me serieus afvragen of ik wel met dergelijke mensen en gedoe op stal wil staan. Want de sfeer heeft sowieso een flinke deuk gekregen...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:58

M.b.t. de stalbaas: maak het niet ingewikkelder dan het is, het is ook gewoon een MAN :-)...(Gelukkig maar misschien). Ik vind dat hij het goed doet, hij zit waarschijnlijk redelijk met de handen in het haar en hoopt dat het zich vanzelf oplost (wat waarschijnlijk ook zou gebeuren als hier alleen mannen bij betrokken waren).
@TS, ik vind je zeer correct en netjes handelen. Knap! Hou de eer aan jezelf, bewaar je zelfbeheersing. Escaleren lost niks op, één verkeerd woord en het wordt je tot in lengte van dagen nagedragen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:08

Littera schreef:
De eigenaressse heeft voorgesteld dat zij een bericht in de groep zet waarin ze heel duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, dat ik niet heb gestolen en dat dit gedrag niet door de beugel kan.

Dat vind ik een heel goed plan. +:)+

Ik denk dat het goed is als we met elkaar in dit topic proberen "hygiënisch" met de hele situatie om blijven gaan. Daarmee bedoel ik:
- de zaken niet erger maken dan het is;
- er geen zaken bij halen die er niet bij horen;
- geen complot theorieën doen.

Daar heeft TS helemaal niets aan.

De stalhouder heeft ook niet om deze situatie gevraagd. Hem valt weinig te verwijten. Veel mensen zouden erg onhandig reageren in een situatie als deze en hij doet echt zijn best. Het is niet iedereen gegeven om dit soort situaties het hoofd te bieden. Hij mag wel uitgenodigd worden om bepaalde stappen te ondernemen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:09

Kendra schreef:
M.b.t. de stalbaas: maak het niet ingewikkelder dan het is, het is ook gewoon een MAN :-)...(Gelukkig maar misschien). Ik vind dat hij het goed doet, hij zit waarschijnlijk redelijk met de handen in het haar en hoopt dat het zich vanzelf oplost (wat waarschijnlijk ook zou gebeuren als hier alleen mannen bij betrokken waren).
@TS, ik vind je zeer correct en netjes handelen. Knap! Hou de eer aan jezelf, bewaar je zelfbeheersing. Escaleren lost niks op, één verkeerd woord en het wordt je tot in lengte van dagen nagedragen...

Precies dit, hoe frustrerend ook dat hij zo gesloten blijft is dit toch wel vrij kenmerkend denk ik voor een mannelijke stalbaas. Meer dan dit kan hij ook niet doen zonder zelf in de soap te belanden.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:11

pien_2010 schreef:
Littera schreef:
De eigenaressse heeft voorgesteld dat zij een bericht in de groep zet waarin ze heel duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, dat ik niet heb gestolen en dat dit gedrag niet door de beugel kan.

Ik denk dat het goed is als we met elkaar in dit topic proberen "hygiënisch" met de hele situatie om blijven gaan. Daarmee bedoel ik:

De stalhouder heeft ook niet om deze situatie gevraagd. Hem valt weinig te verwijten. Veel mensen zouden erg onhandig reageren in een situatie als deze en hij doet echt zijn best. Het is niet iedereen gegeven om dit soort situaties het hoofd te bieden. Hij mag wel uitgenodigd worden om bepaalde stappen te ondernemen.

Eens! _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:12

Als de stalbaas een vrouw Was geweest dan was het met een beetje mazzel pas echt een groot drama geworden. :roll: :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:13

pien_2010 schreef:
Littera schreef:

Als het op mijn erf zou gebeuren, zou ik toch beide personen willen spreken. Niet om elk wissewasje, maar ik vind het nogal wat om iemand van diefstal te beschuldigen en de rest op te stoken. En inderdaad, die complottheorieën slaan wat mij betreft nergens op.... Voor de rest: helemaal mee eens.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:14

Ik kruip ook even onder m'n steen vandaan. TS, ik heb echt respect voor je! En ik kan me zo goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent... Zit je daar met je goede fatsoen, met knikkende knieën, in de hoop dat het na vanavond opgelost is. Haakt die vrouw af! Ik vind het echt heel slap...

Adviezen heb ik niet echt op dit punt, ik denk dat je zo'n beetje alles hebt gedaan wat je kunt doen. Nu maar afwachten hoe het balletje verder gaat rollen en hopelijk helpt het berichtje van de eigenaresse van het paard een beetje.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:15

Hoezo zou een stalhouder hier stappen in moeten ondernemen? Is er een situatie waarin de stalhouder hier goed uit komt dan? Hij gaat hoe dan ook een klant kwijt raken als hij zich teveel uitspreekt in deze situatie. Daarnaast weet hij helemaal niet wat waar is ( niet dat ik zeg dat de TS haar verhaal niet waar is!).

Ik vind het makkelijk wijzen, je verhuurt boxen, je bent geen mediator zeg....

zigranta

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:18

Zo'n klant(niet ts) kan je sowieso beter kwijt dan rijk zijn, blijft altijd voor onrust zorgen als iets haar niet aanstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:19

ruitje schreef:
Hoezo zou een stalhouder hier stappen in moeten ondernemen? Is er een situatie waarin de stalhouder hier goed uit komt dan? Hij gaat hoe dan ook een klant kwijt raken als hij zich teveel uitspreekt in deze situatie. Daarnaast weet hij helemaal niet wat waar is ( niet dat ik zeg dat de TS haar verhaal niet waar is!).

Ja misschien wel... Ben gewoon wat allergisch voor pesters, dus kan me voorstellen dat het vaker drama wordt met zo iemand.... Maar je hebt gelijk: als je het nuchter bekijkt, kan hij misschien ook niet meer dan wat hij doet nu....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:19

MarlindeRooz schreef:
Als de stalbaas een vrouw Was geweest dan was het met een beetje mazzel pas echt een groot drama geworden. :roll: :')

Inderdaad, dit is een man en echt, die bekken elkaar verrot en gaan daarna een pilsje drinken. Vrouwen daarintegen!!!!!!!!!!!! Ts, één tip, ik denk dat je nu gewoon "gewonnen" hebt, morgen lekker naar stal en net doen alsof je neus bloed. Zegt madam iets dan gewoon vriendelijk kijken en zeggen dat ze maar wederom een afspraak moet maken met de stalbaas en jij dan zal kijen of het schikt. Er boven staan, echt, die dame heeft nu de hakken in de sloot getrokken. Misschien heeft iemand in haar omgeving haar wel gezegd dat ze echt te ver is gegaan, weet jij veel.
Het verhaal is voor de stalhouder denk ik wel duidelijk maar die man heeft ook geen zin aan twee ruziende vrouwen.
Wacht nu maar gewoon af, ik denk dat er weinig meer zal gebeuren. Succes en blijf genieten van je paard, daarvoor ga je er naar toe!!!!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:23

ruitje schreef:

Precies dit! _/-\o_
Van achter onze telefoon/computer hebben we makkelijk praten maar de eigenaar zit tussen twee vuren. Hij is geen mediator, en hij heeft met niemand ruzie gemaakt. Hem op de hoogte stellen en betrekken bij sommige stappen die genomen worden om probleem op te lossen lijkt mij goed idee, maar naar hem wijzen dat híj stappen zou moeten ondernemen om op te lossen vind ik onzin :n

TS: echt een rot situatie voor jou!!! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt en weer snel met plezier naar de paarden kan!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:24

misschien moeten we mevrouw maar maar een naam geven... cruella? ~~}> )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:25

Iruss94 schreef:

Oh schei toch uit.

Door dit soort opmerkingen breng je ts alleen maar in de problemen.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:26

M_D_H schreef:
Iruss94 schreef:

Oh schei toch uit.

Ach ach was maar een grapje.. niet zo happen :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:29

Iruss94 schreef:
M_D_H schreef:

Oh schei toch uit.

Ik begrijp dat het een grapje was.
Maar er zijn meer van dit soort grapjes geweest en dit helpt niet voor TS jaar situatie. Het maakt het misschien Alleen maar erger.

Ben het trouwensmet Ruitje eens. Meneer de stalhouder heeft een stal en is dus simpel gezegd een boer. Ik weet zeker dat het niet in zijn taakomschrijving staat dat hij dan ook maar een mediator is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:30

Ts wat laf van die vrouw om niet te komen zeg! Op die manier laat ze wel blijken hoe het zit. Als ze echt overtuigd was van haar gelijk had ze wel gekomen. Nu mist ze dr gevolg en moet ze 1 op 1 gesprek aan gaan. Dat durft ze duidelijk niet. Dus nog even volhouden en probeer het te negeren. Ze houd wel op eerdaags!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:32

Ook ik kruip even onder de mee lees steen vandaan.

Sturen de stalgenoten je nog steeds nare berichten ts? Want ik denk dat je dan toch in die groepsapp moet aangeven dat je het niet leuk vind en degene die je nog een naar bericht stuurt blokeerd omdat je naar die stal gaat voor je eigen rust en niet om mee te doen in een soap serie. Eventueel kan je de eigenares dit laten sturen.
En dan over die stalbaas. Ik vind het al heel wat dat hij een actief gesprek wilt. Die van ons zou alleen maar bij het gesprek gaan zitten en verder zich er niet mee bemoeien. (Bij ons ook de enige man op stal).
Zo'n man voelt zich hartstikke ongemakkelijk in het kippenhok vol vrouwendrama. En het weglopen met het telefoontje is alleen maar beleefd, prive is prive.
Ts verder veel sterkte en laat je niet kisten. De beschuldigingen zijn onterrecht en zolang je dat zelf weet komt het goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:33

Iruss94 schreef:

Dit soort 'grapjes' zijn op dit moment echt totaal misplaatst en zorgen er juist alleen maar voor dat het roddelcircuit aangewakkerd wordt. Beter niet meer doen. Heeft ts echt niets aan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:34

Haha, valt die vrouw even door de mand! Ik vreet me op van frustratie als ik het lees. Jammer dat je stalbaas zich er niet in wil verdiepen. Ik had haar wel even heel duidelijk terecht gezet zulks volk wil je toch niet op je erf?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:39

Nou mij grapje was zo niet bedoeld Ts. Dan moet er misschien ook maar even bij zegt worden dat de mensen die zeggen dat ze de stalnaam op bokt moet gooien en de stalbaas zwak noemen ook maar eens even achter de oren krabben want dat is in mijn ogen een stuk minder handig.

Ps. Je doet goed ts Y;(
Laatst bijgewerkt door Iruss94 op 12-04-16 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:40

Iruss94 schreef:
Nou mij grapje was zo niet bedoeld Ts. Dan moet er misschien ook maar even bij zeggen dat de mensen die zeggen dat ze de stal naam op bokt moet gooien en de stalbaas zwak noemen ook maar eens even achter de oren krabben want dat is in mijn ogen een stuk minder handig.

Ps. Je doet goed ts Y;(

Ben ik het ook mee eens hoor, maar ook die mensen krijgen een 'opmerking' daarover.

Iris82

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:48

Ik begrijp je ook hoor. Maar juist vooral omdat ts in een lastige situatie zit met meelezers is het juist van belang dat we allemaal goed nadenken over dat wat we posten niet tegen ts gebruikt kan worden in een catfight. Hoe zeer we ook in een vrij land leven, daar ben ik me van bewust. We moeten ts steunen en niet kost wat kost onze mening over stalbaas of stalgenoten willen ventileren.