Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ibbel schreef:Casus 'buurvrouw en buurvrouw'![]()
Ik voel een partnership opkomen, ofwel in de paarden, ofwel in de schrijverswereld.
Citaat:Haha we werken al lang veel samen! Buurvrouw is een wandelende encyclopedie en dat is heel handig voor auto-didacten zoals ik.
Zij is mijn vertaalcomputertje. Ik doe iets op gevoel en zij kan dat vervolgens naar de theorie vertalen. Dan snap ik ook eens wat ik aan het doen ben

jeetje77 schreef:Sorry, ben een beetje een beeld denker. Maar moest zo lachen om opmerking van buurvrouw: afstoffen van Elise wanneer we een paardprobleem verkeerd hadden geanalyseerd. Ik zie het zo voor me.
xMyrth schreef:Er zijn genoeg mensen die voor het woord probleempaard zouden kiezen, wat ook meteen wat zegt...
volgens sommigen. Het "probleem" is echter niet meer dan dat het paard even zeker wilde weten dat de opvoeding van de vorige eigenaar ook geldig was/is bij de nieuwe eigenaar. Volgens sommigen is het dan een onopgevoed paard
friendly schreef:Ik noem dat eerder normaal gedrag. Dat zie je zo vaak... Even kijken of dat wat ik bij persoon X niet mocht misschien wel voor elkaar krijg bij persoon Y. Vaak schikken ze zich dan ook wel weer als blijkt dat ook persoon Y het geen goed idee vind.
ieder paard gaat grenzen opzoeken
xMyrth schreef:Maar ik vond de zin tevens ook heel erg mooi! Het woord paardprobleem lijkt bewust gekozen, maar laat ook heel duidelijk zien wat de visie van deze mensen (Elise & buuf) is.
Er zijn genoeg mensen die voor het woord probleempaard zouden kiezen, wat ook meteen wat zegt...
in die zin... hij heeft mij nog nooit besnuffeld nadat hij mij een gooi gegeven heeft
maar in veel gevallen heeft het wel gezorgd dat Cookie niet meteen ontploft en zich vaak probeert te beheersen en maar als een bezetene aan alles gaat snuffelen.