Het verschilt echt per regio merk ik. Ik kwam uit Amsterdam en waar ik ben begonnen in 1979 was alles best netjes, net buiten Amsterdam. Ik kreeg ook wel een rijbroekje, rijlaarzen en een cap. Er zat een winkel in Amstelveen toen. Toen ik 8 was, kwam daar ook mn eerste wedstrijd tenue vandaan.
Wij zijn naar Almere verhuisd en in 1986 heb ik mijn eerste eigen pony gekocht voor 500 gulden. Ik was pas 12, maar een vriendin verzorgde hem en hij moest weg. Mijn ouders zijn echte stadsmensen, dus vonden een eigen pony ook enorme luxe. Maar ik heb een weitje bij een boerderij in Naarden gezocht voor 100 gulden per maand en toen mocht ik hem kopen.
Binnen een jaar toch op de manege terecht gekomen in pension. Mijn ouders waren zeker niet rijk, maar hebben er heel hard voor gewerkt en er veel voor gelaten.
Ik kreeg ook geen onnodige luxe. Mijn moeder had wel een eigen zaak en voor extra's kon ik werken. Zo heb ik gewerkt voor mooie leren handschoentjes, een broek met leren zitvlak etc.
Nu hebben we op verschillende plekken gewoond en merk ik dat mensen in dorpen vaak heel anders beginnen. Een verzorgpony bij een boer heb je gewoon niet als je uit Amsterdam komt. En in Almere al helemaal niet.
Ik heb nog wat Bianca boekjes, maar ook Jackie. De poster met het paardenhoofd had ik boven mn bed. Nu als 40+ er nog steeds een droom hoor

hahahahaha Wij kijken al even rond naar een huis met grond en zie mn ruintje zo binnen komen.