Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:17

Galopproblemen kan ik niet over mee praten aangezien die van mij juist heel makkelijk galopeert in Owel longeer als gewone bak. Maar denk inderdaad dat het met balans en kracht te maken heeft

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:21

Even voor alle duidelijkheid (ik heb het onvoldoende gekaderd): ze is nog niet helemaal onder zadel. Dus dit galopprobleem stelt zich op de grond, tijdens het longeren. Ik ben nog maar in de fase van "er op zitten en iemand die het paard leidt". :D

Jullie bevestigen mijn vermoeden wel. Ik ga het ook eens in een groter stuk weiland proberen, kijken wat dit geeft.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:46

Neile hele gekke vraag doet ze wel is in het land galoperen?

Tymone haha wat een actie :') maar goed dat hij verder wel braaf was! Ben benieuwd naar het filmpje.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:14

Stel dat ze moeite blijft houden met galoperen terwijl ze alle ruimte heb, dan kan het nooit geen kwaad om dr eens te laten bevoelen/behandelen door een osteopaat.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:51

Mandy_B: Ja hoor! Ze galopeert heel goed, heel ruim, zet goed onder.

Marleen_vA: de osteo kwam sowieso volgende week al, ik ga het es navragen. Ik denk dat het een balansprobleem is.. maar..

Gisteren ging het wél heel goed. Ofwel had ze een paar off-days.. Ofwel.. is haar kwartje gevallen over hoe het moet op de cirkel. Kan ook!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:24

Gisteren mijn Tinker-projectje voor het eerst een zadel opgelegd. Ze was totaal niet onder de indruk. Alleen de klepperende beugels (die ik er later aan heb gedaan) vond ze wat spannend, maar dit zorgde alleen voor een snelle draf.

Super trots! Nu dit maar een paar keer herhalen totdat ze er helemaal oké mee is en lekker spelen, aan de longe, maar hopelijk binnenkort ook weer zonder.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:41

neile schreef:
Mandy_B: Ja hoor! Ze galopeert heel goed, heel ruim, zet goed onder.

Marleen_vA: de osteo kwam sowieso volgende week al, ik ga het es navragen. Ik denk dat het een balansprobleem is.. maar..

Gisteren ging het wél heel goed. Ofwel had ze een paar off-days.. Ofwel.. is haar kwartje gevallen over hoe het moet op de cirkel. Kan ook!

dan denk ik ook balans probleem. Ruime galop op een kleine volte is heel moeilijk voor ze. Als hij wel gewoon in het land galoppeerd lijkt me verder geen kwaaltje. Maar goed een osteo kan nooit geen kwaad!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:54

Ja er kan eigenlijk structureel gezien niets mis zijn. Daar dacht ik zelf niet meteen aan (al weet je het natuurlijk nooit). Ik vroeg me dan wel af hoe jullie het probleem zouden aanpakken; net veel oefenen of het liever nog even laten.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 05:10

Wat fijn dat ze zo rustig reageerde chanel!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:22

xChanelx schreef:
Gisteren mijn Tinker-projectje voor het eerst een zadel opgelegd. Ze was totaal niet onder de indruk. Alleen de klepperende beugels (die ik er later aan heb gedaan) vond ze wat spannend, maar dit zorgde alleen voor een snelle draf.

Super trots! Nu dit maar een paar keer herhalen totdat ze er helemaal oké mee is en lekker spelen, aan de longe, maar hopelijk binnenkort ook weer zonder.

Super!!

Ik ben vandaag weer even op Impala gestapt. Er kwamen wat mensen kijken en dat zorgde wel voor wat spanning, maar hij was gewoon heel braaf. :)

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:06

Wat goed weer iedereen!

Hier gaat het wat minder momenteel. Zijn heel wat pony's bijgekomen op stal vanwege iemand die een deel huurt. Waardoor die van mij steeds heel erg met merries geconfronteerd wordt. Is ie helemaal nog niet echt gewend ook. Dát en beleren gaat nou niet lekker samen :n

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:09

Wat goed Chanel en Nies! :D
Naahw die arme Igor, hopelijk snel laten ruinen, zal een hoop schelen denk ik.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:20

Hier gaat alles lekker. Takoda begint het volgen van mijn handen steeds beter te begrijpen en het begin voorwaarts neerwaarts zit er in. Ze valt soms op de rechterhand nog erg naar binnen. Dan moet je ze echt ondersteunen. Het stilstaan als je erop zit vind ze het moeilijkste van alles. Ze probeert meteen weg te stappen of gaat staan draaien. Daar werken we nu ook aan. Bij het opstappen zelf doet ze het niet en bij het afstijgen gaat het ook goed. Het is puur als je er net op zit. Denk dat daar nog iets van spanning zit. Ze heeft sowieso moeite met stilstaan en geduld hebben hihi :=

Vrijspringen vind ze superleuk dus wie weet heb ik er straks nog een leuk springpaard aan :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:32

Even een nieuwsgierig vraagje : hoe oud zijn jullie paarden nu toen je erop ging zitten? :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:36

LiindseyV schreef:
Even een nieuwsgierig vraagje : hoe oud zijn jullie paarden nu toen je erop ging zitten? :)

Giv was 3 jaar en 10 maanden (bijna 4 dus)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:01

Impala is 2 jaar en 9 maanden. Niet echt boktproof dus :+ We doen ook lekker rustig aan, van rijden is echt nog geen sprake.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:30

3 jaar en heel rustig aan opgebouwd. De eerste weken alleen maar geoefend met opstappen, gewicht dragen en wat stap werk. Alles bij elkaar hooguit 10 minuten per keer

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:01

Takoda was net 3 jaar toen ik haar kocht. Tot september alleen grondwerk, wennen aan het zadel en hoofdstel, hangen en dergelijke gedaan. In November voor het eerst gaan zitten en vanaf eind januari/begin februari begonnen met rijden. Vorige week is ze 4 jaar geworden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:05

Nies_ schreef:
Impala is 2 jaar en 9 maanden. Niet echt boktproof dus :+ We doen ook lekker rustig aan, van rijden is echt nog geen sprake.

Die van mij is volgende maand 3 jaar. Ik zit er een paar keer per week zo'n 10 minuutjes op.

Zijn broertje wordt dan 2 en daar ga ik ongeveer dan ook mee beginnen. Dingetjes als meelopen enzo. Hij is nu al enorm brutaal.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:30

Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Takoda ziet er goed uit! Wat gaaf dat ze zo mooi kan springen!

Bugatti is nu 4 jaar en 2 maanden... Heb er nog lang niet op gezeten :')
We doen wel grondwerk en wedstrijden enzo. We pakken het longeren op.
En eerlijk gezegd... Ik denk dat ik hem in de zomer weer de wei in gooi...
Mij te warm lol := _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:38

Geryon schreef:
Nies_ schreef:

Die van mij is volgende maand 3 jaar. Ik zit er een paar keer per week zo'n 10 minuutjes op.

Zijn broertje wordt dan 2 en daar ga ik ongeveer dan ook mee beginnen. Dingetjes als meelopen enzo. Hij is nu al enorm brutaal.

Ja, ik ook inderdaad :j longeer hem ook niet van te voren dus het is echt een paar keer opstappen en een paar passen lopen en hij is weer klaar.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:54

Mijn paard is nu 4 jaar en 10 maanden en ik heb er 1x opgezeten gewoon even zonder iets tijdens het eten :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:36

Wat doet Takoda dat leuk!
Nayif was 4 jaar en 11 maanden toen ik er voor het eerst op zat, is tot nu toe ook de enigste keer geweest :P
Inmiddels is ie al ff 5 jaar, maar we doen t rustig aan :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:03

Fionn was 3 jaar en 2 weken toen we er een keer op hebben gezeten en hij is weg gegaan om te bekeren bij 3 jaar en 2 maanden

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:05

maaaikkee schreef:
Fionn was 3 jaar en 2 weken toen we er een keer op hebben gezeten en hij is weg gegaan om te bekeren bij 3 jaar en 2 maanden

Om te "beleren" hoop ik, niet "bekeren" := _O-