Kamy schreef:liljebo schreef:
Vraag referenties. Betrouwbare referenties zoals een (onafhankelijke)dierenarts en liefst nog een beetje meer. En speur internet af; stel vragen aan andere paardenmensen. Als ze geen betrouwbare referenties kunnen geven, heb je een goede reden om te wantrouwen.
Ik heb hier, langere tijd geleden, een draversmerrie gehad lopen, die volledig kapotgereden bleek door de vele voorgaande eigenaars. Zij was echter van zeer goede afkomst; haar opa was Nevel Pride, een legende in de drafsport.
Ze was niet meer rijdbaar. Eigenlijk al jaren niet meer toen ze hier kwam, maar dat werd dus toch gedaan. Typisch voorbeeld van een wisselbeker, zoals ze dat hier noemen.
Toen in een advertentie iemand op zoek was naar een dergelijke merrie, uitlegde waarom ze zo'n merrie zocht (opvoeding van veulens) , foto's plaatste van haar paradijs op aarde, omschreef hoe de paarden werden verzorgd en ook nog aangaf dat je het paard zelf kon brengen en mocht komen kijken wanneer je wilde, heb ik daadwerkelijk contact met haar opgenomen.
Maar toch... kamie zou mij negatief noemen, maar ik ben een realist (en in het dagelijks leven positief ingesteld) Ik deed dus navraag. Ging op zoek naar referenties en deed navraag op het forum hier in zweden.
Ik kreeg ook de info. De aardige dame in kwestie bleek handelaar. Als een paard eenmaal in haar handen was, had je als eigenaar uiteraard niets meer te vertellen en werd er kleingeld van gemaakt; door de handel in te sturen of door op internationaal transport te zetten.
Heb verschillende pbs gekregen van eigenaars die de haren uit hun hoofd trokken van ellende.
Vandaar mijn waarschuwing. Ik begrijp heel goed dat je graag een perfect plaatsje vindt voor je paard, maar doe navraag als iemand zich meldt. En niet zomaar ergens, maar bij onafhankelijke instanties.
Je zit in een moeilijke situatie en dat begrijp ik. Dus ik hoop dat je een goede oplossing vindt.
ja, jij bent een realist want jij doet onderzoek naar hetgeen je geboden al dan niet gevraagd wordt. En dat doen wij met andere idealen voor ogen zeker niet?
dat is wederom aanname zoveel in dit topic.
Jeetje mina, ik heb zelden iemand meegemaakt die erin slaagt om werkelijk iedere algemene opmerking op zichzelf te betrekken.
Ik geloof niet dat ik nergens schrijf dat jij of wie dan ook dat niet doet. Ik gaf alleen een oprecht goedbedoeld advies aan XoNo notabene, omdat ze noemde dat ze nog niet precies wist hoe ze moest nagaan of een eventuele nieuwe eigenaar geschikt was. Ik schreef erbij wat ze dan het beste kon doen en waarom.
Heb af en toe het gevoel dat je doorlopend denkt dat alles om jou draait/gaat. Dat is niet het geval.
In mijn post reageerde ik met een advies op XoNo zoals de quote al doet vermoeden
En voor de rest gaat het over het algemeen beeld/over de risico's van de verkoop van paarden met gebreken.Heel algemeen.
Heel vaak wordt al genoemd dat men respect heeft voor de mensen die toch paarden met problemen opnemen, maar dat het helaas uitzonderingen zijn, zoals je zelf toch ook echt meerdere malen noemt.
Ik snap dan ook echt niet die emotionele heftige reacties van je.