Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:06

Kamy schreef:
liljebo schreef:

Vraag referenties. Betrouwbare referenties zoals een (onafhankelijke)dierenarts en liefst nog een beetje meer. En speur internet af; stel vragen aan andere paardenmensen. Als ze geen betrouwbare referenties kunnen geven, heb je een goede reden om te wantrouwen.

Ik heb hier, langere tijd geleden, een draversmerrie gehad lopen, die volledig kapotgereden bleek door de vele voorgaande eigenaars. Zij was echter van zeer goede afkomst; haar opa was Nevel Pride, een legende in de drafsport.
Ze was niet meer rijdbaar. Eigenlijk al jaren niet meer toen ze hier kwam, maar dat werd dus toch gedaan. Typisch voorbeeld van een wisselbeker, zoals ze dat hier noemen.
Toen in een advertentie iemand op zoek was naar een dergelijke merrie, uitlegde waarom ze zo'n merrie zocht (opvoeding van veulens) , foto's plaatste van haar paradijs op aarde, omschreef hoe de paarden werden verzorgd en ook nog aangaf dat je het paard zelf kon brengen en mocht komen kijken wanneer je wilde, heb ik daadwerkelijk contact met haar opgenomen.
Maar toch... kamie zou mij negatief noemen, maar ik ben een realist (en in het dagelijks leven positief ingesteld) Ik deed dus navraag. Ging op zoek naar referenties en deed navraag op het forum hier in zweden.
Ik kreeg ook de info. De aardige dame in kwestie bleek handelaar. Als een paard eenmaal in haar handen was, had je als eigenaar uiteraard niets meer te vertellen en werd er kleingeld van gemaakt; door de handel in te sturen of door op internationaal transport te zetten.
Heb verschillende pbs gekregen van eigenaars die de haren uit hun hoofd trokken van ellende.

Vandaar mijn waarschuwing. Ik begrijp heel goed dat je graag een perfect plaatsje vindt voor je paard, maar doe navraag als iemand zich meldt. En niet zomaar ergens, maar bij onafhankelijke instanties.

Je zit in een moeilijke situatie en dat begrijp ik. Dus ik hoop dat je een goede oplossing vindt.

ja, jij bent een realist want jij doet onderzoek naar hetgeen je geboden al dan niet gevraagd wordt. En dat doen wij met andere idealen voor ogen zeker niet?
dat is wederom aanname zoveel in dit topic.

Jeetje mina, ik heb zelden iemand meegemaakt die erin slaagt om werkelijk iedere algemene opmerking op zichzelf te betrekken.
Ik geloof niet dat ik nergens schrijf dat jij of wie dan ook dat niet doet. Ik gaf alleen een oprecht goedbedoeld advies aan XoNo notabene, omdat ze noemde dat ze nog niet precies wist hoe ze moest nagaan of een eventuele nieuwe eigenaar geschikt was. Ik schreef erbij wat ze dan het beste kon doen en waarom.

Heb af en toe het gevoel dat je doorlopend denkt dat alles om jou draait/gaat. Dat is niet het geval.
In mijn post reageerde ik met een advies op XoNo zoals de quote al doet vermoeden :+ En voor de rest gaat het over het algemeen beeld/over de risico's van de verkoop van paarden met gebreken.
Heel algemeen.

Heel vaak wordt al genoemd dat men respect heeft voor de mensen die toch paarden met problemen opnemen, maar dat het helaas uitzonderingen zijn, zoals je zelf toch ook echt meerdere malen noemt.
Ik snap dan ook echt niet die emotionele heftige reacties van je.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:50

"wij" is iets anders dan "ik".
Ik schrijf over wij niet over mezelf.
Lezen en begrijpend lezen zijn een vak apart, dat heb ik in dit topic wel gezien.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:52

Kamy schreef:
"wij" is iets anders dan "ik".
Ik schrijf over wij niet over mezelf.
Lezen en begrijpend lezen zijn een vak apart, dat heb ik in dit topic wel gezien.

Helemaal gelijk in. Begrijpend lezen is idd een vak. :7

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:18

waar ik me in dit topic het meest aan stoor is dat er aangenomen wordt dat die ene uitzondering het niet zou kunnen betalen en daarom dus niet goed voor de paarden kan zorgen
ik ben niet alleen hiermee bezig we zijn met meerdere
ja een deel via onze salarissen omdat wij die keuze maken en we ook niet alles voor niets krijgen
overal kortingen afdingen is dan noodzakelijk
hooi heb ik van eigen land daarmee kom ik al 5 winter maanden door zomers hebben ze tenslotte het gras)en die balen die ik te kort kom worden ons geschonken ,nu staan er niet continu 15 paarden heb ik ook nooit gezegd ,wij doen ook aan bemiddeling dus er gaan ook weer paarden weg . dat wij de keuze maken het land door te reizen om de juiste plek te vinden is voor vele misschien ondenkbaar maar wij vinden dat nodig om te doen

ik heb volgens mij ergens in dit topic ook gezegd dat we niet alles aan nemen dat zou onmogelijk zijn want er zijn er nu eenmaal bij waar ook wij van vinden dat je het beter kan beëindigen

ik heb ook nooit gezegd dat het makkelijk is om alles te bekostigen je moet er wel wat voor doen komt je niet toe waaien
maar ik ben er van overtuigd dat waar een wil is een weg als je er maar voor gaat en tot nu toe lukt dat

wij hebben vrijwilliger verzorgsters lopen die normaal gesproken bij een ander moeten betalen om een paard te borstelen en zijn stal te mesten de eigenaar het gemak en nog geld toe
bij ons mogen ze knuffelen wat ze willen en helemaal voor niets , de paarden hebben zo altijd aandacht

we hebben een paraveterinair student 3e jaars die toch echt al genoeg weet om in ieder geval problemen te signaleren en 1e hulp te verlenen mocht dat nodig zijn en met de connectie naar de kliniek toe heb je dus weer flinke kortingen

lobbyen is noodzakelijk en nooit makkelijk maar als je je tijd er in steekt kan het wel
en ook ik kan niet in de toekomst kijken . ik weet niet waar we over een jaar zijn of over 2 jaar geen idee
wat ik wel weet is dat ik me best doe voor nu

en al die reken sommetjes die gemaakt worden ..prima ..misschien heb ik wel meer geld dan jij
dat kan toch? ben ik (mijn idealen)daarom onmogelijk ?

ja ik werk heb de paarden, reis het land af en slaap toch van de 24 uur er 7 met een goed gevoel
daar tegenover staat ik ga niet naar de disco,zit niet op school,ga nooit uit eten ,enz enz want daar besteed ik me geld niet aan (ben trouwens 50 dus hoeft voor mij ook niet zo nodig)

nu ga ik ff naar de paarden haak straks wel weer in

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:41

Is het echt noodzakelijk om op de virtuele vuist te gaan allemaal?

En even voor de goede orde, XoNo is een man. Eentje waarvan ik weet dat hij het beste met zijn paarden voor heeft. En ja, of zijn doel voor het vinden van een thuis voor zijn paard uiteindelijk gaat lukken, ik help het hopen! Hoewel ik al zag dat hij waarschijnlijk het dier kan plaatsen bij een bekende. Dat is denk ik wel een goede oplossing. ( ivm zicht erop kunnen houden )

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:49

Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 22-10-13 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:51

Kamy schreef:
Mindim schreef:
Kamy, je begint een beetje flauw te worden.
Niemand heeft gezegd dat er geen uitzonderingen zijn. Zekers zijn er mensen die een paard met een gebrek een goede plek willen bieden. Ik zelf doe het ook, dus ik weet dat het bestaat.
Alleen zijn de plekken zeldzaam en kun je in het vinden van een goede plek je behoorlijk in mensen vergissen. Dus eer bezint eer je begint. Want je wil je paard waar je een goede plek voor zoekt, toch later niet treffen op een foto van de dierenbescherming over misstanden in het paardentransport. En dan kun je zeggen, tja daar gaat het alleen maar over en men erkent niet dat het ook goed kan aflopen. Bij veel paarden loopt het niet goed af en veel paarden belanden in een miserabel einde. Je ogen hier voor sluiten is imo je kop in het zand steken. Wil je garantie dat je kapotte paard of goed terecht komt, dan is in vele gevallen zelf houden of hemelen de beste optie. Omdat in een overvolle paardenmarkt, de 'kneusjes' voor bijna gratis zo niet de garantie hebben om goed terecht te komen of bij mensen die graag een gratis paard willen. Als men daar al de kosten niet in wil steken, dan gaat het in de verzorging vaak ook mis. En dan zijn de gouden plekjes voor oude paardjes en kapotte paardjes als een naald in een hooiberg.
Je leest enorm selectief, erg jammer.

Ik vind dat ook behoorlijk flauw. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt, dat ik je mijn mening op wil dringen. Nou, dat is geheel wederzijds!
"Dus eer bezint eer je begint. Want je wil je paard waar je een goede plek voor zoekt, toch later niet treffen op een foto van de dierenbescherming over misstanden in het paardentransport" Sorry, maar wat een b.lshit. Zal ik je de foto's sturen die ik op internet gevonden heb van mijn oude paard? Die de volgens jou onmogelijke weg bewandeld heeft? Nee, die zit niet in een salami, die staat hier 40min verderop. Te genieten van haar pensioen. Niet wetende dat ze bij een andere veel meer liefhebbende bokker al 6 jr geleden naar de eeuwige velden was gestuurd, omdat die het waanidee heeft dat de wereld alleen nog maar uit rotte appels bestaat. Dat jij dat vindt is prima. Ik ben het ook met je eens, dat het voor het grote deel geldt helaas. Maar "je" hoeft de andere helft in dit verhaal hiervan niet te overtuigen.

"Omdat in een overvolle paardenmarkt, de 'kneusjes' voor bijna gratis zo niet de garantie hebben om goed terecht te komen of bij mensen die graag een gratis paard willen. Als men daar al de kosten niet in wil steken, dan gaat het in de verzorging vaak ook mis. En dan zijn de gouden plekjes voor oude paardjes en kapotte paardjes als een naald in een hooiberg.
Je leest enorm selectief, erg jammer"
Wie leest er hier nu selectief? Nogmaals, met alle respect maar weer, ik begrijp je standpunt. Volkomen. De markt is verzadigd, er zijn zat mensen die om wat voor reden dan ook niet meer voor hun paard kunnen of willen zorgen. En dat daar dan misschien een selectie gemaakt wordt om de kneus helaas van de hand te doen vanuit economisch standpunt, snap ik ook. Ik keur het niet goed.
Ik denk zelfs dat we dat allemaal snappen, misschien ook van dichtbij (op je stal of zo) meegemaakt hebben. Maar het is niet allemaal zo negatief. En we hebben de uitzonderingen besproken, daar hoeven we niet nog vaker bij stil te staan. Maar elke keer duikt er weer een nieuwe bokker op, en die krijgt hetzelfde verhaal te horen. Beetje jammer.....
Ik neem me voor om alleen te lezen en niet meer te reageren. Ik zal beter mijn best gaan doen ;) :x

Meid ik heb zelf van dat soort paarden staan, ik weet prima waar ik het over heb. Verder zeg ik nergens dat er geen goede adressen zijn, alleen weinig. Ik waarschuw een bokker liever voor de gevaren, zodat ze dat goed in het achterhoofd hebben eer ze hun paard weg doen. Daar heeft men meer aan dan enkel de uitzonderlijke goede verhalen, want dat komt rottigheid alleen nog maar harder aan.
En jij zegt het over wij te hebben? Jij hebt het constant over jezelf, over jou paard en daar heb ik het helemaal niet over, over jouw paard.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:01

geetje1 schreef:
liljebo schreef:
. Maar je gelooft hopelijk niet oprecht dat de gemiddelde paardenliefhebber bereid is om een dergelijk paard aan te schaffen om mee te gaan wandelen e.d.? Daar voldoet tenslotte een hond of shet ook prima voor en die zijn niet zo duur.

de gemiddelde niet nee
maar ik dus wel
de uitzondering dus ik knuffel, troetel, wandel ,verzorg ,schep stront ,bel een DA een hoefsmid ,rijd naar de kliniek indien nodig
doe alles wat de paarden nodig hebben geef ze alle liefde die ik voor ze kan missen maar 1 ding doe ik niet...RIJDEN
want het grote gros wat bij mij staat mag nooit meer een zadel op maar zijn de liefste ,leukste, beste , kapotte paarden die er zijn

Helaas zijn er velen die niet met zo'n insteek een paard willen, daarvoor is het onderhoud gewoonweg vaak te duur.
Ik heb ook eentje die niet meer bereden mag worden, al 11 jaar niet meer. Die staat volpension en is van alles voorzien. Het is niet per definitie zo dat mensen die hier reageren om je paard niet de handel in te gooien, geen ervaring hier mee hebben, juist wel denk ik. En werkelijk, mensen die een paard willen aan kopen die stuk is en geen agenda hebben, zijn echt uitzonderlijk. Dus het grote gros van de mensen die hun kapotte paard de handel in willen doen, lopen voor het merendeel tegen de fouten mensen aan. En daarvoor waarschuwt men hier. Zoals ook Xono, die imo een paard heeft waar hij gewoon in beide handen mag knijpen dat mensen hem dier willen overnemen.
Ik wil ook best van dat soort paardjes opvangen, ik heb enkel het geld er niet voor, en velen met mij, daarvoor zijn de kosten toch gewoon te hoog. En prachtig dat er uitzonderingen zijn, maar ik zou in het algemeen de gok niet durven nemen. En daarmee vlak ik de goede bedoelingen van mensen die het wel paarden opvangen niet uit, maar die optie is niet talrijk.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:01

Laatst bijgewerkt door geetje1 op 22-10-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:02

geetje1 schreef:
Pauline schreef:
Dat komt geetje o,dat veel mensen ervaring met een dame hebben die paarden zielig opneemt en dan duur verkoopt. Of een stichting die het paard na adoptie in de ellende achterliet. Of mensen die ..enzovoorts.
Dat is waar we voor willen waarschuwen en wat mij persoonlijk betreft, me ook tegenstaat in de handel in kapotte paarden.
De merrie waar ik over vertelde, ik wilde dat ook voor haar, natuurlijk! Maar dat plekje was er. Niet zonder risico om toch bereden te worden ( kon niet) of te fokken ( kon niet). Wat zij kon was perfect grondwerk enen kudde leiden. Dat was niet genoeg...
Uiteindelijk heb ik haar laten inslapen om haar veel meer leed te besparen. Ik hield echt zielsveel van mijn merrie ( in mijn profiel, Mek) maar nog altijd heb ik geen spijt. Het leven is niet altijd mooi.. Ik heb al die praatjes toen gehoord, gegoogled, ben zonder vooraankondiging naar stallen gegaan. Het was nooit zoals beloofd. Nooit. En die uitzondering, die is zo graag gewild dat je moet concurreren met erg veel andere mensen. Heel veel geluk hebben. Ik hoop het oprecht voor iedereen. :)

geeft nog steeds niemand het recht mij als deelnemer van dit topic en aan de andere kant staande af te zeiken
ik heb al die tijd respect gehad voor ieders mening heb niemand ergens van beschuldigd voor zo ver ik weet
heb alleen mijn mening vertelt maar dat wordt zo ver onderuitgehaald dat er zefs gesuggereerd moet worden dat je kinderrijlessen iets anders zijn dan dat

als je ooit slachtoffer van misbruik bent geweest accepteer je dit soort beschuldigen niet

de geen die aan de andere kant staan worden in dit topic behoorlijk gekwetst
en dat is niet eerlijk gezien ook wij een mening en doelstelling hebben

Ik denk dat het afzeiken eerder komt, omdat je eerste posts hier eerder op verkapte reclame leken, dat mag namelijk niet hier op bokt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:04

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:10

XoNo schreef:
Ninx schreef:
Verwacht geen gouden hart van derden wanneer je het zelf ook niet hebt.

Waarom is alles hier zo zwart-wit? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten denk ik maar.

Alleen omdat ik de financiële middelen niet heb om mijn paard zelf die oude dag te geven, wil ik dus kijken of een ander wel die middelen heeft. Als jij dat meteen wilt bestempelen als harteloos of niet verantwoording nemen voor mijn paard, dan moet jij dat lekker doen :)

Overigens, for your information, is de kans vrij groot dat mijn paard naar een goede kennis gaat, waar hij aan huis kan staan en de juiste verzorging krijgt. Of is dit niet mogelijk, stelletje pessimisten? :)

Dat zou een mooie oplossing zijn. Als ik mijn kapotte paard zo kwijt kon als het moest zou ik het overwegen.
Ik denk niet dat het harteloos bedoeld is, maar meer als waarschuwing, kijk uit waar je je paard aan mee geeft, want velen doen zich mooier voor dan ze zijn en helaas kom je daar vaak te laat achter.
Kijk en dan kun jij ons een stel pessimisten vinden, feit is dat velen gewoonweg geen paard opnemen als weideversiersel en veel kosten aan willen uitgeven.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:12

dat kan zijn mindim maar dan had de moderator mijn tekst moeten verwijderen als dat niet mocht
heb het ook niet zo bedoeld hoor wilde alleen duidelijk maken dat er wel degelijk nog goed bedoelde mensen zijn ,vandaar de verwijzing naar de website
de pb die ik heb gehad daarna waren in sommige gevallen dan ook niet misselijk
geeft niet verder ieder zijn mening daarover

ik neem deel in deze discussie aan de kant van de uitzonderingen ,mag dat ook verdedigen vind ik
wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat mensen de andere kant kiezen we maken allemaal onze keuzes

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:16

[

[/quote]
Dus je dochter doet het eigenlijk? Zij staat op alle foto's en is het gezicht van de "stichting" waar haar naam ook aan verbonden is?

dat is me dochter[/quote] ik heb het heel veel over ons en wij gehad in dit topic de laatste reactie"s over ik
maar heb een paar berichten vertelt dat we met meerdere zijn , je moet nu niet op alle slakken zout gaan leggen

ik doe mee in deze discussie niet mijn dochter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:22

geetje1 schreef:
dat kan zijn mindim maar dan had de moderator mijn tekst moeten verwijderen als dat niet mocht
heb het ook niet zo bedoeld hoor wilde alleen duidelijk maken dat er wel degelijk nog goed bedoelde mensen zijn ,vandaar de verwijzing naar de website
de pb die ik heb gehad daarna waren in sommige gevallen dan ook niet misselijk
geeft niet verder ieder zijn mening daarover

ik neem deel in deze discussie aan de kant van de uitzonderingen ,mag dat ook verdedigen vind ik
wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat mensen de andere kant kiezen we maken allemaal onze keuzes

Zeker mag dat. Ik ben ook een uitzondering, hier op stal ook, dus ik weet dat het bestaat hoor. Ik weet echter ook dat iedereen ons voor gek verslijt en ook hoe vele mensen met hun kapotte paard omgaan. Ik ben wantrouwig naar beloften van anderen. Ik kijk liever de kat uit de boom en aangezien dat met een verkoop niet kan, doe ik het niet. Ik zou niet meer slapen, als ik niet zou weten wat er met mijn oude kapotte paard gebeurt. Ik weet dat transporten gevuld worden met dit soort uitgerangeerde paarden, ik weet dat er opkopers zijn en de paarden opsparen op landjes, waar je veelal dan krantenartikelen over leest, dat er weer ergens een dood paard in de wei ligt, verwaarloosd en uitgehongerd, de rest van 20 paarden zag er ook niet best uit.
Vaak zijn dit de oude stukke paardjes die in de handel zijn beland. Als je dat eens met eigen ogen ziet, ken je ook de andere kant van de medaille en dat is niet wat je je paard toewenst. En die kans is nu eenmaal erg reeel.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:32

Tallie1979 schreef:
Ceriadwen schreef:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr

geb dat: 12 april 1995
je bent een stuk jonger dan 50 meis
Geertje... Google is your best friend.

https://www.facebook.com/hikari.patricia
http://sublimehorses.webs.com/over-ons

Meen je dit nou?? Is dit echt nodig? Hier tem ik op :n

Snap ik niet? Ik neem aan dat openheid moet kunnen mogen als iemand zich hier neerzet als degene die de kapotte paarden graag opvangt. Het is fijn om dan te weten met wie je eigenlijk in discussie bent.

Anoniem

Re: Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:42

Ik vind het ongehoord iemand hier zo op het internet te gooien.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:49

Want? Ze heeft zelf de link naar de website gegeven, ook heeft ze zelf de "stalnaam" neergezet. Dus heeft ze helemaal niet de intentie om anoniem, underkuffert te opereren hier.

Als ik dan een inconsistentie zie in een verhaal "ik ben 50" en ik proef hier uit de posts dat de poster eigenaar is van het pension, maar ik heb op de website alleen maar jonge meiden gezien dan vind ik dat vreemd, en dan is het misschien handig voor mijn eigen beeldvorming als ik dit aankaart zodat de betreffende poster hier antwoord op kan geven, zoals ze ook gedaan heeft.

Wat mij ook bevreemd is dat Geetje 9 jaar ervaring heeft met paarden, zoals ze zelf zegt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:56

Even tussendoor..

Ik heb een ponietje te koop staan, mini paard, met papieren, helaas niet echt geschikt voor de fok, wel een apart kleurtje, mooie bewegingen, beleerd voor de wagen. Tweewieler, ideal tuig, hoofdstel, bit, menzweep en verdere toebehoren krijg je er bij. Soort starters set om het zo maar te noemen. :+

Ik doe haar liever zo weg dan gratis, volgens mij heeft ze op deze manier een prima kans op een goede nieuwe eigenaar. Dan heeft ze nog een waarde, ipv een van de honderden shets die gratis aangeboden worden. En a.s. zaterdag ga ik ergens kijken voor een grotere pony voor de kids, waar ik haar eventueel ook in kan inruilen zeg maar. Sommige mensen zijn bang als ik dat doe, dat het niet goed voor de pony zal zijn. Volgens mij word ze serieuzer genomen als ik haar niet zomaar als gezelschapspony aanbied.

Wat denken jullie?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:01

Gypsy, klinkt niet in mijn oren als een kapot paardje? Waarom niet geschikt voor de fok? Als het een geschikte menpony is, kan het best interessant zijn voor mensen. Maar ik zou het paardje dan in geen geval te goedkoop weg doen.
Maar dan hebben we het dus niet meer over kapotte paardjes, toch? Waar dit topic dus over gaat.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:12

[

Meen je dit nou?? Is dit echt nodig? Hier tem ik op :n[/quote]
Snap ik niet? Ik neem aan dat openheid moet kunnen mogen als iemand zich hier neerzet als degene die de kapotte paarden graag opvangt. Het is fijn om dan te weten met wie je eigenlijk in discussie bent.[/quote]

ik weet toch ook niet wie jij bent??? ga ook zeker niet op googlen
dus hoe weet ik dat jij bent wie je bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:13

Gypsy schreef:
Even tussendoor..

Ik heb een ponietje te koop staan, mini paard, met papieren, helaas niet echt geschikt voor de fok, wel een apart kleurtje, mooie bewegingen, beleerd voor de wagen. Tweewieler, ideal tuig, hoofdstel, bit, menzweep en verdere toebehoren krijg je er bij. Soort starters set om het zo maar te noemen. :+

Ik doe haar liever zo weg dan gratis, volgens mij heeft ze op deze manier een prima kans op een goede nieuwe eigenaar. Dan heeft ze nog een waarde, ipv een van de honderden shets die gratis aangeboden worden. En a.s. zaterdag ga ik ergens kijken voor een grotere pony voor de kids, waar ik haar eventueel ook in kan inruilen zeg maar. Sommige mensen zijn bang als ik dat doe, dat het niet goed voor de pony zal zijn. Volgens mij word ze serieuzer genomen als ik haar niet zomaar als gezelschapspony aanbied.

Wat denken jullie?

Klinkt als een prima pony waar ik dus ook een prijskaartje aan zou hangen. En wel zo'n prijskaartje dat je serieuze kopers krijgt. Het lijkt mij geweldig om met een shet te gaan mennen. Vroeger heb ik dat ook gedaan, leuk! Maar niet echt thuis horend in dit topic idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:14

Ceriadwen schreef:
Want? Ze heeft zelf de link naar de website gegeven, ook heeft ze zelf de "stalnaam" neergezet. Dus heeft ze helemaal niet de intentie om anoniem, underkuffert te opereren hier.

Als ik dan een inconsistentie zie in een verhaal "ik ben 50" en ik proef hier uit de posts dat de poster eigenaar is van het pension, maar ik heb op de website alleen maar jonge meiden gezien dan vind ik dat vreemd, en dan is het misschien handig voor mijn eigen beeldvorming als ik dit aankaart zodat de betreffende poster hier antwoord op kan geven, zoals ze ook gedaan heeft.

Wat mij ook bevreemd is dat Geetje 9 jaar ervaring heeft met paarden, zoals ze zelf zegt.

Je hoeft dat niet met alle links hier neer te zetten, als je twijfelt dan tem je of je stuurt een pb, zodat degenen zich ook gewoon tot jou kan richten. Iemands facebook profiel endergelijke in dit topic plempen, vind ik geen stijl. Doen we bij jou toch ook niet?