Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:10

littlesannie schreef:
Mizora schreef:
Ik heb juist altijd mijn gsm in mijn broekzak met rijden i.v.m. veiligheid, maar ik doe er niets mee.

ik doe dat niet meer, ivm met dat hij te vaak vliegles heeft gehad (is een iphone dus vraag me niet hoe hij het overleefd heeft)

Hm, de zakken van mijn rijbroek hebben gewoon ritssluitingen. Gelukkig maar. Het is alleen een beetje irritant om de sleutelbos er tijdens het lichtrijden elke keer in te horen tikken. :)

eclair98

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:27

Ik heb mijn telefoon in mijn zak, rijd vaak alleen als er niemand in stal is, maar dan kan ik mensen binnen in het huis bellen als ik val of iets in die richting.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:56

CaPrIoLe`79 schreef:
siskeh schreef:
Waarom zou je, je handschoenen alleen maar te paard dragen?
Ik heb ze ook, doe vrijwel alleen stalwerk, maar wil soms ook kunnen longeren of rijden, dus dan toch rijhandschoenen nodig. Niet nutteloos of gevaarlijk IMO

Als je stalwerk doet ben je toch niet de hele tijd met je gsm bezig? Dan schiet dat toch niet op? Heb jij ze echt vanwege hun functie, of had je toevallig handschoenen nodig en waren dat de eerste die je toevallig tegenkwam?

Tuurlijk ben ik niet de hele tijd met mn gsm bezig, maar vind het erg handig dat als mn baas/collega belt ik met 1 hand kan opnemen, en niet eerst mn handschoenen uit hoef te doen. Vandat was het "vroegah" wel beter, gewoon een toetsenbord en geen touchscreen
Heb ze in principe gewoon gekocht omdat ik ze tegenkwam en de goedkoopste waren die aardig goed zaten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:04

_San87_ schreef:
Dan heb je toch nog steeds druk aan een kant van het hoofd?

De beste oplossing (dus zonder wat voor druk aan het hoofd ook) is gewoon zonder longeerlijn, imo :).

Dat is toch niet verkeerd? Je paard moet in een cirkel lopen, dus lichte druk aan de binnenkant is niets mis mee. Het is juist de druk aan de andere kant en het scheeftrekken van het bit wat je moet vermijden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:18

Hangt ook per touchscreen af, sommige werken op warmte, sommige op druk. Ik kan het ook gewoon met mijn roeckl handschoenen doen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:28

ik kreeg het laatst voor elkaar om met mijn wollen handschoenen op het touchscreen te bedienen toen stond ik wel even raar te kijken, wel heel onhandig trouwens tikt nooit het goede aan met roeckls gaat het ook heel goed vooral als ze een beetje versleten zijn :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 06:47

anneliesdj schreef:
Dat is toch niet verkeerd? Je paard moet in een cirkel lopen, dus lichte druk aan de binnenkant is niets mis mee. Het is juist de druk aan de andere kant en het scheeftrekken van het bit wat je moet vermijden.

Dat was dus eigenlijk wel het hele punt dat ik wilde maken. :D Dat je met een enkele longe altijd eenzijdige druk hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:59

Gini schreef:
anneliesdj schreef:

Dat was dus eigenlijk wel het hele punt dat ik wilde maken. :D Dat je met een enkele longe altijd eenzijdige druk hebt.

Ik longeer meestal met kaptoom. Dan heb je wel druk op één punt, maar dat punt zit in het midden.
Ik moet zeggen dat er ook wel kaptooms zijn die de titel waardeloos paardenproduct waard zijn.....Maar als je een goeie hebt longeert het wel fijn :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:47

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:44

Al die magneetproducten zijn afgeleid van magneettherapie waarbij de + en - steeds gewisseld worden, wat plaatselijk een betere doorbloeding geeft. Maar een losse magneet kan dat natuurlijk niet. Dat was meeliften op de populariteit van de echte therapie die door dierenartsen een tijd heel fanatiek gebruikt werd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:32

AustriaTrick schreef:
Misschien leuk voor in de reining maar verder.. :')
http://www.twinkleglitter.com/Prod-TOES.html

JUIST niet, eerder voor een in-hand onderdeel (ware het niet dat je sowieso alleen blanke of zwarte hoeflak mag gebruiken) of hooguit voor pleasure maar volgens mij mag je dan ook niks op de hoeven smeren. Of liever niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:34

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:
Dan heb je toch nog steeds druk aan een kant van het hoofd?

De beste oplossing (dus zonder wat voor druk aan het hoofd ook) is gewoon zonder longeerlijn, imo :).

Mij is altijd geleerd dat het paard door die eenzijdige druk tegendruk gaat geven en met z'n hoofd naar buiten wil lopen, terwijl je dus stelling naar binnen wilt. Maar goed, het gaat offtopic, iedereen moet doen wat hem of haar goeddunkt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:37

little_birdy schreef:
heb weer iets waardeloos en heel erg duurs gevonden :')
vraag me echt af wat je hier nou aan hebt ik geloof nooit dat het werkt

http://www.horze.nl/Christ-Beenbescherm ... NL,pd.html

En als het zou werken, wat heb je er aan bij een paard op ijzers? :')

En over dat longeren, als je rijd moet je ook op de buitenhand rijden en met de binnenhand ook contact hebben, dan heb je ook druk aan beide kanten (en iets meer aan de buitenkant), wat je ook hebt als je het touw via de binnenbitring, over het hoofd naar de buitenkant doet?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:14

Die dingen werken wel degelijk! Dat jij niet in gelooft wil niet zeggen dat ze waardeloos zijn. Ik heb soortgelijke van Back on Track, ik vond ze goed werken :j

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:21

Ik heb een keer laarzen van 80 Euro gekocht. Ik natuurlijk ontzettend zuinig zijn. En binnen 2 maanden zit er een scheur in?! Daar schrok ik toch wel even van. En mijn ouders ook :')

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:37

Back on track werkt niet met magneten, maar met keramische deeltjes, waardoor je plaatselijk meer warmte krijgt. Vind ik fijne producten. :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:44

Roxxiejj schreef:
Die dingen werken wel degelijk! Dat jij niet in gelooft wil niet zeggen dat ze waardeloos zijn. Ik heb soortgelijke van Back on Track, ik vond ze goed werken :j

Nogmaals, bij ijzers heb je er nog het optimale resultaat niet van. Sowieso, back on track werkt anders :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:17

M_D_H schreef:
HippoLogic schreef:
Ja, en ik denk dat dat door PIJN veroorzaakt wordt.

onder andere maar ook doordat hij het endorfine niet meteen aan gaat maken zodra hij pijn voelt (heb het laten onderzoeken)
maar vooral ook omdat hij nogal dominant en snel kwaad is, hij accepteert die praam gewoon niet, zelfs met endorfine in zijn lijf blijft hij er tegen vechten

Het kan best een enkele keer kan voorkomen dat het niet werkt... vooral bij paarden in paniek wordt het moeilijk, maar die zijn dan sowieso moeilijk te behandelen.

Maar ik heb juist met een lompsterk trekpaard, dat niet te verdoven was en die zelfs al eens een hoefsmid te grazen had genomen een goed resultaat gehad met praam, en de hoefsmid die het ding aanlegde kon later nog leuk en veilig met hetzelfde paard omgaan.

Voor mensen die de praam vreselijk vinden: Er is ooit eens een artikel gepubliceerd in de Hoefslag waarbij 2 dierenartsen bij wijze van experiment iedere dag een groep pony's een praam op de neus zetten... het duurde niet lang of de pony's stonden iedere dag in de wei al bij het hek op de dierenartsen te wachten, sommigen zelfs met de bovenlip al uitgestoken richting dierenarts, klaar voor de praam...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:29

haha als je bij ons paard met een praam komt aanzetten kun je beter 10 man meenemen. Hij tilt je met praam en al op helaas. Dus die hoeven wij niet te gebruiken.

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:48

Roxxiejj schreef:
Apochewinta schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen! :j Ik wil nooit meer anders.

Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken :n
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).

Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Oh ik niet, als het gewoon voor de lol zou zijn, zou ik ook geen bitloos hoofdstel aanschaffen want vind sommige wel duur.. Maar als je van plan bent om bitloos wedstrijden te rijden, zou ik het persoonlijk maar wat raar vinden als je met een of ander flashy halster afkomt fzo :o Op wedstrijd vind ik dat net iets deftiger overkomen als je met zo een bitloos hoofdstel rijdt :j Kan ook gewoon voor jezelf zijn dat je het liever iets 'netter' wilt hebben.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:44

Citaat:
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Omdat een bitloos hoofdstel heel anders inwerkt dan gewoon een halstertje ;)
Je kan ermee naar links, naar rechts, en remmen, wat voor buitenritten prima is maar als je dressuurgericht wilt rijden gaat dat gewoon niet aan een gewoon stalhalster (leer of niet, maar niet uit).

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:03

little_birdy schreef:
heb weer iets waardeloos en heel erg duurs gevonden :')
vraag me echt af wat je hier nou aan hebt ik geloof nooit dat het werkt

http://www.horze.nl/Christ-Beenbescherm ... NL,pd.html

Deze lamsvel beenbeschermers met 20 mm wolhoogte zijn voorzien van magneten. De magneten stimuleren de bloedsomloop en verlichten ongerieflijke gewrichten.

(de tekst even gekopieërd)

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:07

Ik denk een touwhalster. Ik zie het voordeel er niet van in ten opzichte van een gewoon halster, al helemaal niet met rijden, het kan alleen maar meer snijden.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:15

Livivi schreef:
Ik denk een touwhalster. Ik zie het voordeel er niet van in ten opzichte van een gewoon halster, al helemaal niet met rijden, het kan alleen maar meer snijden.

+1 tis mooi voor foto's maar verder vindt ik het compleet nutteloos. Stel dat je je paard eraan vast hebt staan en hij gaat hangen. Heb je de striemen achter z'n oren staan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:23

littlesannie schreef:
Livivi schreef:

+1 tis mooi voor foto's maar verder vindt ik het compleet nutteloos. Stel dat je je paard eraan vast hebt staan en hij gaat hangen. Heb je de striemen achter z'n oren staan.

les 1 van touwhalsters :
nooit je paard aan een touwhalster vast zetten dus dat probleem is er al niet al je met goed gebruikt.