De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:09

RUI-->PP

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:02

net samen met mn paardje gevallen. was niet zo leuk. hij struikelde en viel op mn been.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:29

leuk topic!
We gingen springen ! Ben er nooit zo'n fan van geweest maar goed!
Ik ging ging goed net na de sprong gleed ik langzaam naar de linkerkant terwijl
sil aan het stappen was :0 ik zo *glij glij * intussen tineke roepen ( instructrice )
en toen nog zachtjes *plof* wel op me rug maar oke
ja toen werd ik uitgelachen door vriendin en tineke ook toen ik nog aan
het glijden was, Toen riep me vriendin al hoo blijf zitten !
achteraf was het wel lollig maar dat moment dat er opm je gelachen word was wat minder

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:52

Mn paard sloeg op hol in de bak en ik knalde tegen een hindernispaal aan, was tien jaar denk ik

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:11

Gelanceerd worden uit het zadel omdat je de teugels iets te hard aantrok, VOOR het paard zijn neus terechtkomen en dan zo'n blik toegeworpen krijgt alsof knollie wil zeggen: wat doe JIJ daar nou?! Echt zo'n glazige blik van dat paard vergeet je dus écht nooit meer! _O-

duifje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:13

Meest komische keer is ongetwijfeld.. :P

Mijn eerste buitenritje met mijn eerste pony. Ik was rond de 7 jaar. Mijn moeder ging wandelen met de hond, en ik zonder zadel er achteraan huppelen. Ging mooi :+
Tot dat...
Pony lief een lekker grassprietje zag staan. Stond plots stil, kop naar beneden en vreten.
Ik werd voorover getrokken door de teugels, en gleed zo net als dikkertje dap, van zijn rug, schoft, via zijn hals naar zijn nek, en zat ik opeens op zijn hoofd met mijn knieen in het gras. :Y)

En tot slot deed mijn pony zijn hoofd weer omhoog, waardoor ik een drukkertje onder mijn bips kreeg en ook nog een rol voorover maakte. :')

Ik huilen en mijn moeder kwam niet meer bij van het lachen.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:45

XD dat zie ik dus al zo voor me @duifje XD

Zaterdag.. In de manegeles zonder zadel :3
Ging goed, maar Berber is ook gewoon sloom :3 maar met galop gaat ze keihard!
Dus drafje, aansporen, galop! Gaat ze ineens de bocht om en glij ik eraf :3 nog nooit zo hard gelachen in de les met de anderen XD Zolang je zelf kan lachen:)

Daarna, voorop in de les van de beginners, rijd ik nog zonder zadel en glijd mn laars uit :3

Xx

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:52

Leuk topic!

Mijn raarste manier moet zijn geweest toen ik mijn pony naast de bakrand had geparkeerd met de bedoeling mijn zweep even op de bakrand te leggen. Pony stond keurig stil, maar ik kwam net niet bij de bakrand. Dus ik leun wat verder opzij en net op dat moment doet met mijn pony heel rustig een stapje opzij. Met als resultaat dat ik zo tussen de bakrand en mijn pony belande :')

melaaati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:57

Geinig topic !
Ik ben zelf is keer der afgevallen met het springen. We wilden dus over de hindernis en opeens gaat ze stil staan. Ik vlieg eraf met een handstand, zegt de instructrice nou je bent wel aan de overkant. XD
x

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:49

Ben wel eens aan een boom blijven hangen :)

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:52

Recht in de waterbak op springtraining !!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:04

Ik reed op de manege op een welshje van 1.10, maar ze was echt super snel! Ik ging galopperen en toen ging ze op eens harder en harder tot ik haar niet kon stoppen. Ze zat in rengalop en toen verloor ik men beugels (lekker handig) Ze rende door de bok en begon met vier benen in de lucht te springen te bokken en te steigeren. (en ik zat daar maar zonder beugels :p) toen ging ze weer verder rennen en doen en gewoon niet stoppen. Op een gegeven moment verloor ik de teugels. (wees niet bang ze is er niet in verstapt) Toen ze nog verder ging hing ik nog maar half op het zadel :') Ik dus met maar 1 been over het zadel en zonder teugels en beugels erop zitten. (ze ging zo snel ik zag alleen streepjes) :Y) Toen ging ik op een gegeven moment we zelf weer in het zadel trekken men de teugels pakken en afremmen. Uiteindelijk stopte ze (BEN NIET GEVALLEN) Iedereen zei: Wow jij ben goed blijven zitten! Ik vond het nog leuk ook :) Nu ik me zo bedenk mis ik mijn bokkende steigerende wilde merrie wel :). Ookal ben ik niet gevallen wou het toch even kwijt :)

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:48

AnnemiekvM schreef:
Ben wel eens aan een boom blijven hangen :)

Haha, same here. Mijn toenmalige bijrijpaard ging wedijveren met de pony van 'n vriendin. Toen werd mijn volte wel erg groot en belandde ik onder de te lage bomen. Had een bloedneus, tand door m'n lip en schaafwonden in mijn gezicht, maar achteraf kan ik er om lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:04

Op een lieve brave fjord springen zonder zadel.. Aanloopje.. spring! .. en.. BOEM! er overheen! :+ :+

NeeEcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:24

Met mijn pony reed ik vaak zonder zadel maar deze keer was het koud dus had ik een zweetdeken opgedaan en daar op gaan zitten, tsja ik gleed met deken en al van me pony ;-) oeps!
Vroeger hadden we op de manage 1 shet die heel vaak ondeugend was en ik met zo'n 5 meiden een wedstrijd wie-er-het-meeste-afvalt hield te grappig! We hadden zelfs stijlpunten ;-) leuke tijd was dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:50

Paardje nieuw zadel aangemeten. Volgens zadelpasser perfect liggend. Paardlief had luid en duidelijk een andere mening. Plonk. Resultaat? een heleboel spierpijn.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:06

Heel wat jaartjes geleden, toen ik mijn pony nog niet zo lang had en de controle over hem niet altijd even goed was :+. Was spelletjesdag met de ponyclub en we begonnen aan het tweede spelletje. Je moest zo snel mogelijk naar de overkant van de bak, ondertussen slalommen tussen pionnen door, en op de zelfde manier weer terug. Heenweg ging SUPER. Pony lief dacht op de terug weg: en nu..... RACEN!!!!!

Gevolg: Geen slalom. Maar knetterhard terug, was echt geen houden aan. Clubgenoten zetten hun paarden op een rij over de breedte van de bak zodat pony lief niet verder kon. Super lief bedoeld. Alleen ik was niet sterk genoeg om mezelf in het zadel te houden met de noodstop die meneer maakte :D. Gevolg was dat ik met een hele mooie dolfijnenduik op mijn snufferd in het zand belande :)) .

Heel wat jaartjes later op de zelfde pony, ging ik aan broertje lief laten zien hoe goed ik zonder zadel kon rijden. Ik wil dus opstappen vanaf een krukje. Begint ponylief te lopen, in plaats van dat ik mezelf fatsoenlijk, recht op zijn rug hijs krijg ik de slappe lach. Pony heel braaf rondjes stappen, en ik hing er half op. Pony zet vrolijk een drafje in en BOEM daar lag ik.

Van de laatste actie is beeldmateriaal :o.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:24

Al wel meer dan 30 jaar geleden zat ik op ponyles en we gingen koekhappen. Meisje voor mij had de koek te pakken en trok het touw naar beneden. Ik had het te laat in de gaten en reed door met als gevolg dat ik met mijn kin/hals bleef hangen en de pony zo onder mij door liep. Ik lag op de grond met een dikke striem op mijn hals.... Ik kreeg als troost wel een extra ijsje.

Jaren later had ik een bijbaantje op een verhuurstal. Uitmesten en zadelen enzo. Als beloning mocht ik af en toe rijden. Ik ging een keer met een collega met de paarden naar het strand. Was op Terschelling in de zomer. Wij reden lekker zonder beugels door de branding toen mijn paard schrok van een vlieger. En plons, dar ging ik kopje onder in de branding. Paard ervandoor maar die werd gelukkig vrij snel door mijn collega weer gevangen. Vervolgens drijfnat weer terug naar stal.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:28

Als ik zonder zadel ga rijden krijg ik meestal een voetje van de eigenaar, maarja, soms vlieg je dan zowat over het paard. Haha.
Het raarste was bij mij wel over het paard zijn hoofd tuimelen. Manegepony deed een soort van compliment en daar ging ik, haha.

Een vriendin van mij vloog er door een bok vanaf en kwam recht op haar voeten terecht, echt bizar

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:58

Heel lang geleden toen ik nog op een manege reed, gingen we zonder zadel rijden. Het was niet een heel grote pony, maar ik ben zo stijf als een hark. Ik nam een kleine aanloop en ik vloog er overheen. Fail.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:01

Ik was heel rustig aan het draven, pony stopt, stapt opzij, en ik viel er af :') nog nooit zo hard gelachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:02

Vroegáh zonder zadel, pony steigerde en ik stond er ineens achter :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:16

Paard wilde een sprong doen over een boomstam op crossles, alleen die ging schuin en de plek waar ze ging landen was een andere hindernis(de andere kant op) en die sprong ze direct toen ze landde van de sprong.. mijn lichaam ging naar rechts(ik volgde de volte) en zij sprong links onder me vandaan hahaha..

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:29

Het paard gleed uit na de sprong met zijn achterbeen en het resultaat was dat het paard opstond zonder iets en mijn voet er bijna af moest..

Mirjam101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:43

Beide keren waren op de manage:

1: pony schrok van een ... zeg het maar en ik had het niet in de gaten dus pony springt een stuk op zij en ik zit ineens op de grond (op mijn bips) nog steeds een beetje verbaast van wat er was gebeurt.

2: We gingen spingen in de les en ik had 1 van de pensionpaarden te rijden. Toen het mijn beurt was reed ik netjes op de sprong af en deed precies wat de instructrische zei. Paard springt en ik vlieg dwars door de staanders en balken heen. Blijkbaar deed ik toch iets niet goed en het paard sprong met 4 benen tegelijk als een hertje hihi. was een zeer pijnlijke ervaring, flinke klap op mijn rug en achterhoofd. Maar kon er toen en nu nog steeds best wel om lachen. Wel jammer dat het niet gefilmd is, had wel willen zien hoe hij die sprong deed haha