Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
canela schreef:minimelona schreef:daar ben ik het wel helemaal mee eens hoor, dames en inderdaad mijn leermeesteres (was een merrie) was absoluut beleerd en doorgereden door de betere ruiter...Maar het lag toch altijd nog grotendeels aan mijn instelling en engelengeduld (met dieren dan hoor niet met mensen) dat ik uiteindelijk zoveel van haar heb mogen leren...
Maar Casper haalt niet eens gevaarlijke streken uit ; hij gaat een beetje bij de bakingang staan vervelen als hij er geen zin meer in heeft , vind eerlijk gezegd dat hij nog erg cool reageert eigenlijk, want uiteindelijk staakt hij eigenlijk alleen maar een beetje, hij bokt niet als een rodeoking, probeert haar er niet eens doelbewust af te krijgen, of is bijterig en/of gemeen in de omgang...
Als je nu toch al niet de juiste insteek hebt etc. etc. vind ik het eigenlijk not done om zo wie zo aan een paard te beginnen, braaf of niet, jong of niet, het zijn geen barbiepoppen...
Oja nou vertel mij maar eens even heel snel waar jij vandaan hebt dat casper een braaf makkelijk ponypaardje is! Om deze post kan.ik dus heel boos worden, je doet net aksof je er al weken bij ben en presier weet wat er gaande is, nou meid ik zal je zeggen je hebt het heel erg mis. Casper heeft een weekje of 2 weldegelijk als een gek door de bak lopen bokkeb/stijgeren, pogongen gedaan om mij er af te werpen. Maar de lol is er voor hem snel af gegaan omdat ik bleef zotten .
Nu doet hij dat niet meer nee, kan nu gewoon door de bam rijden zonder bang te hoeven zijn iedere moment gelanseerd te kunnen worden. Dus ik zou je schamen als ik jou was
Ik merk sowieso dat heel erg veel mensen hier niet weten hoe en wat het is en denken dat ze caspkenne

riegje schreef:volgens mij maakt het niets uit wat er gezegd word hier,
Feit blijft het zelfde. Jullie zijn gewoon dom geweest om het paard te kopen.
Maar ik vind absoluut niet dat je nu mag zeuren over dat je geen klik met hem hebt.
Het gaat niet zoals je gedacht had en dat is het probleem!
En dat heb ik al eerder gezegd. Hmmm knol niet geschikt volgende.
Tja zo werkt het gewoon niet in mijn ogen. aanvaard de consquenties.
En drie maanden waar hebben we het over. dat stelt niets voor.
Lijkt het me wijzer om de eerste jaren helemaal geen knol meer aan te schaffen.
Maar eens op heel veel plaatsen te gaan kijken en lessen wat meer in het paard an sich te gaan verdiepen.
Want wat dat betreft ben ik het met minimelona eens.
Je leert zoveel van je eerste paard groen of niet groen. Als de wil er maar is.
maar je ma was het na een week al beu. nou die zal een paard nooit en te nimmer aan het lopen krijgen met zo'n instelling.
en hoe meer pagina's zich met tekst vullen
Hoe meer ik de indruk hebt, dat jij het ook harstikke beu bent en dat het je alles tegen valt en dat het meer een last dan een lust is. Dus verplicht en dat zal Casper haarfijn aanvoelen.
Je krijgt terug wat je uitstraalt (spiegelen!!!!!)
Patries90 schreef:Nou leg eens uit dan... Heb In t begin hier wel reactie geplaatst en beetje gevolgd.. Kan niet laten om nu even te reageren...
Arm paard..
En jij kan wel zeggen dat je heel hard probeert te werken aan een "klik" (verschrikkelijk woord) of een band noem maar op toch heb ik het idee dat dat niet aan de orde is.. Paarden zijn niet achterlijk..
Zolang jij niet voor de volle 100% voor je paardje gaat kun je dat andersom ook niet verwachten
riegje schreef:En dan vraag ik me nog iets af.
Je had het over dat je moeder al dr hele leven wat met paarden zat.
Maar hoe en wat, vraag ik me dat dan toch ten zeerste af.
A maak je dan niet zo'n fout om zomaar ff een paard aan te schaffen.
B de vraag of een zadel past.
C een instructeur waar ik toch vraagtekens bij heb.
ENZ ENZ.
Misschien dat het leuk ging op de plaatselijke ponyclub. maar dit getuigd echt niet van iemand die weet waar die mee bezig is. integendeel zelfs!
minimelona schreef:riegje schreef:En dan vraag ik me nog iets af.
Je had het over dat je moeder al dr hele leven wat met paarden zat.
Maar hoe en wat, vraag ik me dat dan toch ten zeerste af.
A maak je dan niet zo'n fout om zomaar ff een paard aan te schaffen.
B de vraag of een zadel past.
C een instructeur waar ik toch vraagtekens bij heb.
ENZ ENZ.
Misschien dat het leuk ging op de plaatselijke ponyclub. maar dit getuigd echt niet van iemand die weet waar die mee bezig is. integendeel zelfs!
NeverGiveUp schreef:Patries90 schreef:Nou leg eens uit dan... Heb In t begin hier wel reactie geplaatst en beetje gevolgd.. Kan niet laten om nu even te reageren...
Arm paard..
En jij kan wel zeggen dat je heel hard probeert te werken aan een "klik" (verschrikkelijk woord) of een band noem maar op toch heb ik het idee dat dat niet aan de orde is.. Paarden zijn niet achterlijk..
Zo
lang jij niet voor de volle 100% voor je paardje gaat kun je dat andersom ook niet verwachten
Wat de mening ook is, 'arm paard' lijkt me in deze situatie (Onervarenheid, of ontbreken van de klik, wat dan ook) niet aan de orde.