Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:43

Ed heeft zichzelf goedgekeurd als dekhengst, gelijk heeft hij. :D Fijn te zien dat hij zo'n plezier heeft.

Leuk ook die updates. :j

Matheno

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:07

Hahaha mannen blijven mannen hè ;)

TS had hem gelukkig al eens getest op het zijn van klophengst of niet, en hij is 100% ruin.
Anders had ik van de week even zijn testosteron laten checken. Dekken mag, maar geen baby eds ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:21

Kom nu het topic pas tegen en wat goed dat zo`n mooi paard toch nog een kans heeft gekregen!
Ik heb flinke right brainer (vluchter) die erg extrovert is dus daar heb ik ook mijn handen aan vol, iedereen roept maar wat ik er mee moet omdat ik niet eens normaal kan rijden maar met geduld veel grondwerk (Parelli) en leiderschap van onze kant kom je een heel eind!

Hoop dat je nog veel plezier mag krijgen van dit mooie paard!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:49

Wauw, wat een prachtige afloop van dit topic, had je foto topic ook gezien, :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:39

Marijke je kan hem een graasmasker om doen :) helpt ook vaak wanneer hij 24-7 land op gaat :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:52

Geweldig topic, erg leuk dat je hem nog een kans hebt gegeven!
Wat doet hij het trouwens goed!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:22

Ben wel heel benieuwd of het nog steeds goed gaat?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:12

Het gaat nog steeds super! Ed is een heerlijk dier

Afbeelding

Even een sfeer fotootje

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk even een Gino spam ;)

Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:28

Wat fijn dat het zo goed gaat! Zo zie je maar weer dat er voor elk dier wel een juist baasje te vinden is.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:51

Op ieder potje past een deksel :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:52

Wat leuk daar het zo ontzettend goed gaat zeg, hij ziet er echt goed uit!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:57

Ik word elke keer vrolijk van die fotos! Wat een heerlijk sprekend koppie heeft hij! Mooie open blik inmiddels. Zo zie je maar, sommige zogenaamde gevaarlijke paarden zoeken gewoon het juiste baasje!

Ik vroeg me nog wel af, heb je inmiddels al situaties meegemaakt waarin je kan zien wat anderen zo gevaarlijk en onberekenbaar vonden? Of is hij zo in zn element dat hij zich sowieso superbraaf gedraagt?

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 19:49

Zwerte schreef:
Ik word elke keer vrolijk van die fotos! Wat een heerlijk sprekend koppie heeft hij! Mooie open blik inmiddels. Zo zie je maar, sommige zogenaamde gevaarlijke paarden zoeken gewoon het juiste baasje!

Ik vroeg me nog wel af, heb je inmiddels al situaties meegemaakt waarin je kan zien wat anderen zo gevaarlijk en onberekenbaar vonden? Of is hij zo in zn element dat hij zich sowieso superbraaf gedraagt?

Je reactie stoort mij een beetje.......
Het zogenaamde gevaarlijke paard vind ik namelijk nog steeds gevaarlijk in handen die hem onderschatten etc.
Dat heeft hij al meerdere malen bewezen bij diverse personen etc.
De juiste persoon vinden is daarom zo makkelijk nog niet.

Gelukkig heeft hij dit baasje getroffen waar ik meteen een goed gevoel bij had.
Vind maar eens zo iemand..... ben bokt daarom nog iedere dag dankbaar.
Een baasje met geduld en die ed begrijpt en aanvoelt.

Iedere keer als ik foto's zie op whats app ben ik blij.
Wel mis ik hem nog soms. Mijn leven heeft een hele tijd alleen maar om ed gedraaid namelijk.

Maar het was de juiste beslissing voor ed iemand met nieuwe energie.

Thnx matheno ed heeft een super baasje aan jou! Probeer in de vakantie tijd te maken en langs te komen. Nu is het veilig en weet ik dat ik hem niet meer mee terug krijg hahaha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:17

Ik denk dat Zwerte het niet zo bedoeld zoals jij het voelt, ik lees hetzelfde zoals ik het geschreven hebt alleen dan anders geformuleerd. We weten allemaal wel dat jij je best heb gedaan en hier op bokt je laatste redmiddel zocht wat super heeft uitgepakt. Of ik moet het anders zien van Zwerte? maar je hebt echt je best gedaan, nu hoeft hij niet zo veel te doen en waarschijnlijk als hij naar een ander baasje zou gaan waar hij weer veel aan het werk moet gaat hij zich weer heel anders gedragen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:55

Er wordt nu ook niet veel van hem gevraagd ...wie weet wanneer dat gebeurt hij wel weer gevaarlijk wordt.....

Ik zie bij alle foto's een bepaalde blik in zijn ogen ik niet goed kan omschrijven......

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:22

Sorry dat mn reactie verkeerd overkomt, zo bedoel ik het namelijk niet. Nu ik het nog een keer lees zie ik zelf ook dat het anders opgevat kan worden dan ik het bedoel! Zo zie je maar weer, niet snel een reactie plaatsen als je weg moet..... Als ik het zelf nog een keer gelezen had, had ik het anders geformuleerd!

Want ik ben van mening dat Ed het niet beter had kunnen treffen, zowel bij matheno als bij jou TS! Want jij hebt hem nog een kans gegeven en het is aan je verhaal duidelijk dat je echt alles hebt geprobeerd en dat je het beste voor hem wilde. Ik had het ook totaal begrepen als hij toch naar de slacht was gegaan, want er bestaan idd paarden die in 'verkeerde' (of eigenlijk 'niet passende') handen echt staatsgevaarlijk zijn. En die juiste handen zijn bijna onmogelijk te vinden, daarom is dit topic juist zo prachtig! En niet ieder paard past bij elke eigenaar en alleen een goede eigenaar ziet dat in en zoekt een plekje wat beter bij het paard past. Ik vind dus juist dat je het super hebt aangepakt, daar mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen!
Was dus meer een onhandige manier om te zeggen 'op ieder potje past een deksel' :-)

Mijn reactie kan idd worden opgevat alsof ik de draak steek met dat gevaarlijke stukje, en dat is zeker niet mijn bedoeling geweest. Ik onderschat het absoluut niet, ik zie het juist precies zoals jij ziet: in verkeerde handen is een paard als Ed echt levensgevaarlijk!
Het was mijn bedoeling om echt te vragen of ze potentieel gevaarlijke situaties was tegengekomen en hoe dat nu is verlopen, hoe hij zich nu gedroeg in die situaties en hoe zij dat heeft aangepakt.
Nogmaals sorry voor het vorige, zeer onhandig geschreven bericht.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:01

Zwerte schreef:
Het was mijn bedoeling om echt te vragen of ze potentieel gevaarlijke situaties was tegengekomen en hoe dat nu is verlopen, hoe hij zich nu gedroeg in die situaties en hoe zij dat heeft aangepakt.

Ed is in de kudde een dominant paard, stond hier dus ook binnen de kortste keren als hoogste in rang. Buiten de groep verandert hij in een onzeker paard wat in combinatie met zijn kracht vast en zeker gevaarlijk kan zijn als je niet snel de spanning voelt opbouwen en op de juiste manier laat afvloeien. Sowieso is hij ook heel gevoelig en kan mensen perfect lezen en spiegelen. Er komt hier vaak een autistische meid helpen op stal, zij kan in principe zo onder Ed doorkruipen, een andere stalgenoot kan daarentegen niet eens bij Ed in de buurt komen.
Gelukkig kan ik zelf ook heel goed met Ed overweg. Bij de paarden is echt mijn rustmoment en daar kan ik alle spanning en drukte van het werk van me af laten vloeien wat weer een positief effect heeft op Ed :D
Momenteel is hij juist een steunpilaar voor een 3-jarig onzeker paard.

maatje31 schreef:
Er wordt nu ook niet veel van hem gevraagd ...wie weet wanneer dat gebeurt hij wel weer gevaarlijk wordt.....

Ed wordt trouwens nu wel af en toe 'aan het werk' gezet. Dit houdt in; longeren of dressuur aan de lange teugel, áls we daar beide zin in hebben. Het rondje hardlopen om mezelf in conditie te houden zie ik voor hem niet als werk.
Maar hij kan je zo begrijpend aankijken af en toe en dan hebben we beide zoiets van; Nah. Morgen weer een dag. ;)

maatje31 schreef:
Ik zie bij alle foto's een bepaalde blik in zijn ogen ik niet goed kan omschrijven......

Positief of negatief?

Haha en Laura je krijgt hem niet terug hahaha. Daarvoor ben ik veel te gek op hem! :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:26

Ik vind dit toch wel echt een geweldig (penny) verhaal, heerlijk! :) Alle lof voor jullie als exbaasje en huidig baasje, zo zijn niet veel paardenmensen!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:39

Sommige mensen hebben een waakhond, wij hebben Ed!

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:38

Vind het zo leuk dat de updates blijven komen, super om dit te kunnen blijven volgen, vooral omdat het een verrassende wending heeft gekregen.

De blik in zijn ogen is wel degelijk veranderd in positieve zin maar toch zie ik er nog iets in wat ik niet kan plaatsen, is verder ook niet belangrijk, hij is duidelijk op zijn plek bij Matheno.

TS, ik begrijp je reactie maar vergeet niet dat ook jij er voor gezorgd hebt dat het Ed nu goed gaat, ondanks je twijfels heb je het toch aan gedurfd Ed naar matheno te brengen, overduidelijk dat jij alleen het beste voor Ed hebt gewild. Denk dat niemand daar aan twijfelt.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:09

Fijne berichten en foto's. Ondanks dat ik niet altijd reageer vind ik het zo leuk om te zien en te lezen!! Keep up the good work!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:08

Een heel lief meisje vroeg of ze mocht helpen met de paarden borstelen <3

Afbeelding

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:48

hij geniet zichtbaar!! <3

Mamda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:05

Wauw, leuk om te zien hoe het met Ed gaat. Ik heb er toen die tijd zo mee aangemodderd.........ben blij dat hij een fijn huisje heeft. Mijn complimenten!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:25

Mamda schreef:
Wauw, leuk om te zien hoe het met Ed gaat. Ik heb er toen die tijd zo mee aangemodderd.........ben blij dat hij een fijn huisje heeft. Mijn complimenten!

Ik heb begrepen dat jij Ed een poos in bezit hebt gehad toch? Ik ben best benieuwd naar jouw ervaringen met hem :)