Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:00

Was een paard van een vriendin van mij,
Renate voor een fries, omgedoopt naar Renske
En Stopka omgedoopt naar wodka.
en ik ken een shetlander die hagelslag heet :P best geinig hahah

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:44

Mijn paard heeft als stamboeknaam 'Zodore', mooie naam vind ik zelf.
Alleen noemen we haar 'Doris' of 'Snorrie'.
Doris staat ook gewoon op haar naambordje en zo wordt ze door de hele stal dan ook aangesproken. :Y)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:16

jus schreef:
Verander nooit de naam van mij paard , hoe stom ze ook heten , in Spanje zeggen ze dat dat ongeluk brengt dus verkorten we het meestal een beetje

Nou dat zou ik mijn Criollo 321 moeten blijven noemen... "321!! Eten!!" :=

Haar roepnaam is gewoon Sproet geworden, Sproetje, Sproetenkind. Ze vind het wel best. Ze spreekt toch geen Nederlands ;) Zal ik het voortaan vertalen naar het Spaans voor haar?

Iris82

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:18

Ik kreeg een heel lief klein popperig Welsh veulentje dat Charmeur heette.
Dat vond ik echt een hele belachelijke naam toen ik 8 was. Die hebben we dus maar omgedoopt naar Kruimeltje.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:19

Had Fjord die Mosje heten alleen Wij noemde hem altijd Mostert :P
en Fellpony die heten Lissi 96 en die heet nu Moonboots
Nu hou by Andalusier die heet lekker Pabbie of pablo net waar zin in heb:)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:57

De eerste shetlander die ik kocht had de naam Ponny dit is verandert in Bonnie
Mijn hengstje heet officieel Virtueel nu heet hij Victor

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:10

Ons paard heet Altijd Liefhebber, met als roepnaam dus Altijd.. Levert ook wel eens rare gesprekken op

'Altijd maakt zo’n zootje van d’r stal’
'Ja, dat doet Altijd altijd'

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:13

Mijn pony heet Melody, opzich geen gekke naam, maar het is een ruin :+.

Het paard dat ik op concours start heet officieel Zon van Sier. Zijn fokker is dhr. Sieroversche.. vandaar zijn naam. We noemen hem Zorento.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:25

Mijn Fjord heette officieel MUSTANG. Een Fjord! Zijn roepnaam was Marius, naar aanleiding van de papieren die in eerste instantie met hem mee gingen. Pas later bleek Marius eigenlijk Mustang te zijn, ha ha. We hebben gewoon maar Marius aangehouden.

Ik heb ook een Melvin verzorgd. Een merrie...............

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:03

De pony die ik vroeger leasde heet Polly, maar ik noem haar vaak Pol. Soms is het voor de grap Pollewop :+

En de merrie die ik leasde heet Adda, met als roepnaam Adje of Ad. Ook niet zo geweldig :P
Vind de naam van mijn huidige leasepaard wel mooi: Remi :)

Madamenana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:07

Op papier heet hij De Nachtwacht Van Gelre. Veranderd in Nana.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:08

Wij hebben een shetlander die Coreopsis heet. Vind dat echt zo'n vreselijke naam!! Noemen d'r meestal Corie dan maar. Echt een hele andere naam geven vind ik ook weer zo raar.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:16

Ariana di angeli... iets teveel van het goede omdat bij de wei te roepen, nu is het Arie geworden *\%/*

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:17

Fleur1977 schreef:
Wij hebben een shetlander die Coreopsis heet. Vind dat echt zo'n vreselijke naam!! Noemen d'r meestal Corie dan maar. Echt een hele andere naam geven vind ik ook weer zo raar.

Inderdaad een vreselijke naam... Klinkt alsof het één of andere aandoening is :o

Mijn paard heb ik bij zijn geboorte Dionysos genoemd, wou graag een naam uit de griekse mythologie. Maar dat wordt dus altijd afgekort tot Sos :)

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:18

Ik verander nooit namen. We hebben een Bobbie (hele kleine pony), Calypso (een b-pony) , Worrior (d-pony), Penny := ( een paard!!! _O- ) gehad en nu hebben we Appie (ong. 1.60) !!! Ha ha
Moet zeggen de namen paste altijd helemaal bij het beestje, bij sommige kwa karakter en bij sommige kwa uiterlijk!!!!
Worrior vind ik echt nog steeds een mooie naam!
Laatst bijgewerkt door StAppie op 03-11-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:19

Bij ons staat een ruin van 27 jaar oud en 1.80 hoog. Naam: Fleurtje. Daar hebben we maar Floris van gemaakt dat is nog een beetje mannelijk. Dochtertje van de fokker had de naam bedacht.... Tja
Ik heb ook de eer gehad kennis te mogen maken met Koekiemonster, een shetlanderveulen. De nieuwe eigenaren hebben toch maar een nieuwe maan bedacht, EN TERECHT

Coreopsois is een of ander plantje in het Nederlands "Meisjesogen" http://www.google.nl/search?q=coreopsis&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8W2VUPe2GrCb1AXtooCoCw&sqi=2&ved=0CB8QsAQ&biw=1366&bih=643

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:20

enny schreef:
Fleur1977 schreef:

Inderdaad een vreselijke naam... Klinkt alsof het één of andere aandoening is :o

Mijn paard heb ik bij zijn geboorte Dionysos genoemd, wou graag een naam uit de griekse mythologie. Maar dat wordt dus altijd afgekort tot Sos :)

Hahaha, ja he? Vind ik dus ook... (het is overigens een plant ...)

daister

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:20

Ons paard heet Bonne Chance. Wij noemen haar Bonnie of Bo.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:27

Er werd bij mijn verzorgpony's een shetveulentje geboren dat ze Sneeuwvlokje wilden noemen... Het was een vosje zonder aftekeningen... Op z'n Duits werd dat Flocke... vond ik ook niks.

Ik vond dat het een Luca was. (spreek uit loeka) Heb haar altijd Luca genoemd, en uiteindelijk zei bijna iedereen dat :')

Ik heb overigens bij paarden soms heel sterk het gevoel: zó moet hij heten :) Soms kloppen namen gewoon.
Maar je raakt ook snel gewend aan namen. Als mijn pony niet al een naam had gehad, weet ik niet wat het geworden was. Nu is hij gewoon een Wallie (van Waldemir) hoewel ik beiden ook niet echt mooi vind of zo.

Ik wilde een toekomstig paard altijd Youri noemen vroeger, haha.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:45

De pony van mijn dochter heeft Black Beauty in zijn paspoort staat, de vorige eigenaar maakte daar Blacky van.
Toen wij hem kochten heb ik tegen mijn dochter gezegd dat ze best een nieuwe naam mag verzinnen. Dat vond ze niet nodig, Blacky was en is een prima naam.

In de OP wordt de naam Frits genoemd als naam om direct te veranderen -:(- Mijn eerste paard heette Frits, de naam heb ik hem met liefde gegeven :D Zijn buurvrouw heette Wilma er is dan ook vaak gevraagd of ik hem geen Fred wilde noemen.

Namen voor veulens verzinnen is niet makkelijk, zeker als je wilt verkopen. Het moet wel een beetje klinken als de naam wordt omgeroepen.
Veulens heb ik Liselotte (nu Otje op Bokt), Meike, Jelke, Cherise en Odeska genoemd.
Achteraf had Jelke wel een andere naam mogen hebben, maar de huidige eigenaresse noemt haar nog steeds zo.

Famke heeft gewoon haar eigen naam gehouden, al vind ik die niet echt geweldig. Fam-fatale dan weer wel. Het is dat ik niet start maar anders zou ik dat op de startkaart zetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:49

hihi, mijn excuus voor Frits dan.. Zou niet mijn keuze zijn, maar goed, wij hebben onze veulens ook best aparte namen gegeven:
Florentino
Vernados
Wainonia (moet er wel bij zeggen dat zij uit een "onia" stam komt en met voorletter W moest beginnen dus ja...... bedenk het dan maar eens haha)

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:59

Mijn paardje heet eigenlijk Loekie (loekie de leeuw) veranderd naar Double J

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:07

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een new forest pony. Zijn echtte naam is ZEBEDEUS, maar we noeme hem Balou.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:15

_Karin schreef:
De eerste shetlander die ik kocht had de naam Ponny

Dat noemen wij "Captain Obvious". :) De vriend van mijn zusje noemt zijn kat "beest", ook zoiets. Net zoals sommige studenten het woord "FIETS" op hun rijwiel schilderen.

Misschien is er ook wel iemand die zijn paard "Paard" noemt, of "Horse" of "Cheval". Dat zijn nu echt de banketstaaf namen die je kunt geven. Het is een week grappig en daarna zit je ermee.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:19

mijn eerste pony heette Twalifar. Dat vond ik toen niet zo..