Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
studiemiep schreef:Maar stel he, jij wilt je paard verkopen! prijsklasse >10.000 je zet hem van te voren bij een gerenormeerde paarden kliniek helemaal op de foto inclusief rug/hals want dan weet je wat je verkoopt. Paard krijgt op basis van deze uitslag (allemaal 1 en 2tjes) een positief advies (maw geschikt voor de "hogere" sport). Na een tijdje komt er een mogelijke koper die wil het paard opnieuw keuren (dus echt alle foto's opnieuw trekken).
Betalen de mensen (die nu dus de verkoper zijn..)die zo hard schreeuwen ggk:koper afgekeurd verkoper..nog steeds die fijne keurings kosten als er een andere paarden arts is die zegt dat stukje vind ik toch een 3 waard...
(zo kun je bezig blijven hoor, jij laat als verkoper je paard uigebreid keuren bij een dito kliniek en vervolgens zegt een andere flip dat ie toch niet goed is...)
Alane schreef:De ronaldo merrie is een stermerrie
Vwb keuren: dit is niets meer en minder dan een korte termijn verwachtig diengeheel niets zegt over de toekomst van het dier, een momentopname.
Dat iets zichtbaar is zegt niet gelijk dat het dier er last van moet of zal krijgen.
Er is immers niet voor niets een antidateringstermij cq geldigheidstermiijn van foto's
Prok idem: laat ik op 3 jarige leeftijd foto's maken voor prok en peerd zou het certificaat krijgen adhv de foto's heb ik toch maar 3 maand de tijd om de foto's aan te leveren, prok certificaat is levenslang geldig
Vwb keuren kosten koper: overal lees je " als het peerd gekeurd, over laten keuren, neem het zekere voor het onzekere" koper 1 laat peerd keuren en ziet er toch vanaf... Kosten voor de eigenaar (peerd heeft een positief aankoopadvies voor de sport, maar tot welk nivo?)
Koper 2: wil over laten keuren, en is ook in geen velden of wegen meer te bekennen... En wederom draait de koper voor de kosten op.....
Ik heb ze meegemaakt: " laat maar keuren, heb daar en daar een afspraak en als ie goed is is ie verkocht". NOT
laat maar castreren en dan haal ik volgende week op.... Never niet weer gezien
En dat zijn dan de kopers....
Neuh, keuren prima... In de hogere prijsklasse of als ik zekerheid wil laat ik ze keuren...
Maar een paard van 1500 euro zet ik niet rondom op de foto om vervolgens een overkeuring ook nog eens te betalen... Mocht blijken dat het dier compleet verrot is volgt er overleg... En zal het geen problemen opleveren.
switt schreef:Ik kwam deze advertentie tegen op mp, vooral het 2e veulen spreekt me erg aan. http://link.marktplaats.nl/593680643 Er staat geen prijs bij en ik heb werkelijk geen idee in welke richting ik moet denken. Heeft iemand een idee wat zo'n veulen ongeveer zou moeten kosten?
Ik vond het zo stom om alleen te bellen om te vragen wat ze moeten kosten..
switt schreef:Ik kwam deze advertentie tegen op mp, vooral het 2e veulen spreekt me erg aan. http://link.marktplaats.nl/593680643 Er staat geen prijs bij en ik heb werkelijk geen idee in welke richting ik moet denken. Heeft iemand een idee wat zo'n veulen ongeveer zou moeten kosten?
Ik vond het zo stom om alleen te bellen om te vragen wat ze moeten kosten..
amarial schreef:De rontgenfoto die ik jullie gister beloofd heb.
[img*]http://i50.tinypic.com/2i1owsy.png[/img]