Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Willem47 schreef:Wat voor paard zoek jij dan Ikke?
Dees schreef:Als het dier je al niet zoveel lijkt bij het voorrijden, hoef je er zelf natuurlijk ook niet meer op te rijden
ikke schreef:[naam verwijderd] schreef:Als het dier je al niet zoveel lijkt bij het voorrijden, hoef je er zelf natuurlijk ook niet meer op te rijden
Of JUIST wel; om te controleren of het paard zo slecht loopt of dat de ruiter het paard zo slecht voorrijdt
Dees schreef:[
Heee, als het paard je al tegenvalt voor dat je erop zit, dan koop je het toch niet.
Dus waarom nog erop klimmen? Bespaar jezelf (en de verkopende partij!) die moeite.
lovey_ou schreef:Gefeliciteerd lies!
Even een vraagje ik las hier dat mensen vaak het paard voor laten rijden. Hoe doen jullie dat als je meerdere paarden gaat bezichtigen? Dus stel der zijn een stuk of 3 a 4 paarden die je graag wilt rijden dan ben je wel een tijdje bezig als je ze eerst wilt zien voorrijden en dan er zelf ook nog op moet of maakt dat voor jullie niks uit?
Romanoff schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs.
Mijn paard is een Oldenburg, daarbij heb ik een Eigendomspapier (Eigentumsorkonde??)
Wettelijk is geloof ik de eigenaar die zn stalling, voer, da kosten ed betaald de eigenaar.
Iig dat is mij ooit verteld.
Ik heb mijn paard ook cash betaald en verder geen contract oid.
xalm schreef:Ik had het dus laatst gegoogled en kwam onder andere ook een aantal links naar bokt tegen waar dus eigenlijk iedereen zij dat de kosten, nog het paspoort eigendomsbewijzen zijn.
Want stel dat bijvoorbeeld je ouders de stallen betalen, dan zijn zij volgens die regeling de eigenaren?
xalm schreef:Er staan niet echt minpunten in of iets dergelijks dus snap eigenlijk niet waarom hij het niet zou willen..
xalm schreef:Hmm ik zit een beetje met een dilemma. Die Democraat x Metall wordt dus a.s. maandag gekeurd. Nu ben ik nog even aan het mailen met de eigenaar en die geeft nu aan cash geld te willen en ziet een koop contract niet zitten. Ik heb aangegeven dat ik toch echt graag een koopcontract wil voor de verzekering en als "eigendom bewijs". Hij heeft hier nooit mee gewerkt dus vond dit niet nodig, en denkt te weten dat een paspoort het eigendom bewijs is.. (Even voor jullie informatie, het gaat niet om een oude boer (not to step on any toes) maar gewoon een jonge jonge van een jaar of 22.
Wat vinden jullie?