Geryon schreef:Pff, waarom moet dit beestje nou weer zo ontzettend lief zijn, het is een DRAVERAls ze niet zo lief was hadden we er niet eens aan gedacht om haar te houden.
Nou nou, zo erg is het ook niet met Dravers hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Pff, waarom moet dit beestje nou weer zo ontzettend lief zijn, het is een DRAVERAls ze niet zo lief was hadden we er niet eens aan gedacht om haar te houden.
mg911 schreef:Inderdaad, snap ook nooit waarom er zo'n schrikbeeld van dravers is.
WendyBZ schreef:Omdat de meeste mensen met die mening ergens in hun leven een Draver hebben gereden wat niet zo'n succes was.Maar aangezien er tussen Dravers onderling nogal wat verschil zit (het is een stamboek wat fokt voor de sport, wat hard loopt is goed, maakt niet uit hoe het eruit ziet), zit er ook nogal wat verschil in dressuurmatige aanleg en gangenaanleg. Maar als je alleen al kijkt naar degene in mijn profiel en hoe verschillend die zijn (verschil in bouw, verschil in stokmaat van zo'n 15 cm), dan kan je je hopelijk ook wel voorstellen dat er bij de rest van de Draverspopulatie ook wat verschil in zit
MyWishMax schreef:Plus dat ze meestal niet de hele wereld kosten als ze uitgekoerst zijn en er onervaren mensen aan beginnen, waardoor ze niet goed 'omgeschoold' worden.En dat ligt natuurlijk aan het paard en niet aan de ruiter.
MyWishMax schreef:Plus dat ze meestal niet de hele wereld kosten als ze uitgekoerst zijn en er onervaren mensen aan beginnen, waardoor ze niet goed 'omgeschoold' worden.En dat ligt natuurlijk aan het paard en niet aan de ruiter.
ikke schreef:Hard gaan zit dravers in de genen; dat maakt ze vaak minder geschikt om met meerdere paarden te rijden, omdat ze een veel hoger basistempo hebben dan de meeste "rijpaarden". Dat is ook een belangrijke reden dat je ze vaak in de endurance-sport terug ziet.
Sythaa schreef:ikke schreef:Hard gaan zit dravers in de genen; dat maakt ze vaak minder geschikt om met meerdere paarden te rijden, omdat ze een veel hoger basistempo hebben dan de meeste "rijpaarden". Dat is ook een belangrijke reden dat je ze vaak in de endurance-sport terug ziet.
Dat is ook een aanname en niet per definitie waar. Een volwassen koerspaard kent echt het verschil wel tussen rustig uitrijden (lees draven) en snelwerk in de partij. En ook in een snelwerk hebben ze geleerd achter een ander paard te blijven, naast een ander paard te blijven en pas na commando er voorbij te gaan.
Een hoop trainers trainen ook in het bos naast op ipv het werk op de baan en daar wordt ook echt niet iedere dag voluit gegaan hoor. De meeste dagen wordt er lekker rustig uitgereden, voor de conditie en de kilometers.
Met onze eigen koerspaarden hebben wij ook altijd voor de kar in het bos gereden en ik ging op de uitrijdagen vaak mee met een pony of een rijpaard. Niks aan de hand. De dravers wij ook onder het zadel hadden zijn ook vaak zat meegegaan in een groepje rijpaarden en ponys naar het bos. De trigger om voluit te gaan bij een volwassen opgevoed paard komt echt pas als ze in de partij werken of op de baan, als het check opgaat en de kar er achter hangt.
Needje schreef:Ik snap niet zo goed waarom je een dier wilt omscholen, als er tig paarden te koop staan die al reeds geschikt zijn voor het doel...
Maar dat is mijn mening.
Babootje schreef:Johnnydepony schreef:Die schimmel zou ik persoonlijk laten staan. Die loopt niet tof. Goed nu ben ik niet verder gekomen dan 1 jaar diergeneeskunde maar rechtsachter lijkt niet helemaal super.
zie er nix aan. Lijkt me een fijn springpaard. Een beetje hoger gaat ie echt springen![]()