Yelly en yeye gefeliciteerd! Helaas is het paard die wij op het oog hadden gisteren afgekeurd.. Nu van de zomer weer kijken of er weer wat voor ons is in Spanje.
jammer emma dat je vader het filmen is vergeten! Hoe nu verder?
jammer cath!
Cath
Geplaatst: 04-05-12 10:51
Nee ze maken daar eerst rontgenfoto's. Daaruit bleek dat hij een osteofyt(scherp stukje bot) had op een ongunstige plek. Hiervan zou hij op den duur kunnen gaan kreupelen, daarom is hij afgekeurd.
Toch even een stipje. Ben al een tijdje een stille meelezer. Ben helemaal niet op zoek naar een eigen paard, maar vind het gwn erg leuk om met jullie zoektochten mee te lezen!
deniece
Geplaatst: 04-05-12 11:12
Cath_16 schreef:
Nee helaas, anders had ik dat serieus overwogen.
Ja snap ik, wat een onwijs knap dier zeg.. Erg zonde. Er komt vast een ander leuk paard op je pad
Martie
Geplaatst: 04-05-12 11:21
Wat jammer Cath, hij zag er leuk uit. Maar ja, dat is nou precies waarom je laat keuren: je kan aan de leuke buitenkant niet zien of hij van binnen goed is en je wilt ook niet binnen een paar jaar met een definitief kreupel paard zitten. Succes met de zoektocht!
Mijn nieuwe aanwinst staat al lekker met de kudde op het land Ze houdt zich nog wat afzijdig, maar dat komt wel goed
Wel ontzettend jammer hoor, Cath! Dat is inderdaad wel het voordeel van röntgenologisch keuren Het kan dat zo'n paard nu nog gewoon door de klinische keuring komt en nog prima loopt, terwijl er wel een zeer verhoogd risico is op kreupelheid in de toekomst
@ Yelly; ik vind écht dat je zo'n geweldig paard hebt gekocht! wat een plaatje! Ben benieuwd naar de eerste rijfoto's! Heb je haar al gereden sinds je haar hebt?
Ze staat pas sinds gister op stal, dus ik geef haar eerst even lekker de tijd om te wennen. Eerst maar eens lekker aan de slag aan de longe en elkaar eens wat beter leren kennen
Ik heb wel twee keer op haar proefgereden toen ze nog bij de verkoper stond