Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:verzwaarde kettinkjes is niet zo heel veel mis mee
net als dat je een paard, als je weet wat je doet, heel goed in de schoenen kan trainen. Dit zijn alleen geen dingen waar je een beginner mee aan moet laten klooien.
Babootje schreef:En in Amerika natuurlijk, hebben ze ook weer het kleinste paard in de wereld gefokt.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... kilo.dhtml
Babootje schreef:Ja vre-se-lijk. Ze maken dus de koot en de kroonranden week met bepaalde stoffen, zodat het paard van de pijn zijn benen hoger gaat optillen om de kettingen af te krijgen. EN slaan nagels in de straal om dezelfde reden. En dan die blokken onder de hoeven om ze nog iets hoger te krijgen aan de voorkant.
En dat verhaal van het blisteren om het littekenweefsel weg te krijgen. En vervolgens "stewarden" bij de DA controles, dwz ze op een andere plek pijn bezorgen (in de mond) zodat ie niet reageert als de benen worden gevoeld. Arme arme dieren.
bethje31 schreef:Dit filmpje dus..ik viel van mijn stoel bijna:
Hoop dat ik het goed gepost heb, ben er niet zo handig mee...
Als het niet lukt anders even op youtube invullen: 2011 Mississippi Charity Horse Show - Walking Horse Championship Stake Canter
Dit is weer de Tennesse Walking Horse geloof ik..
thoraklover schreef:*Krijg geen hap meer door mijn keel, ook al is het Tom en Jerry ijs dat voor mijn neus staat* Ik kon het eerst niet geloven van die 'spierbundel' paarden, wow. Ik vind het zo misvormd, ik kan niet begrijpen dat sommige mensen dat mooi vinden... Ik word er verdrietig van, van al de posts in dit topic over de omgang met paarden, die schoenen van de TWH (zo kort je het toch af?) zijn afschuwelijk..
Ik ben vorig jaar in Spanje geweest naar zo'n hoge rijschool, en ik schrok me dood wat ik daar zag. En het was nog best een bekende rijschool, met mensen die, lijkt me, wel wat ervaring hebben in de paardenwereld. Paarden kregen rare ijzeren beugels met haaientanden op de neus om, met daaraan teugels, zodat ze mooi in de krul liepen. Paarden die daar op op stal stonden hadden striemen van die dingen op hun neus staan. Ook de bitten zagen er gemeen uit en het gebruik ervan niet bepaald zacht. Een vrouw (een Engelse) waar wij logeerden vertelde dat het de normaalste zaak van de wereld is om met die dingen te rijden, je kunt ze bij de plaatselijke dierenwinkel gewoon kopenDaarnaast staan veel paarden (in dorpen in Sevilla) een jaar lang in een garage, en dan was er 1 dag dat de eigenaren op zo'n show hun paarden mochten showen, en dan mochten ze er even uit.. Het dierenleed op straat was verschrikkelijk..
Ik lees trouwens veel in de trant van 'Ik schaam me om een mens te zijn door dit soort praktijken' en eerlijk gezegd erger ik me hier een beetje aan. Ik bedoel, en zijn genoeg mensen die wel met hart met dieren (en elkaar natuurlijk) omgaan, en veel dieren worden ook gelukkig van ons bestaan. Ik vind, zolang je weet waar je mee bezig bent, op het goede pad zit (dus anderen geen leed aandoet) en met hart en ziel leeft, etc., je blij mag zijn dat je een mens bent. Dat is niets om je voor te schamen. En ja, de rotte appels blijven er altijd tussen zitten, maar dat is niks waar jíj (voor de mensen die zich aangesproken voelen) je verantwoordelijk hoeft te voelen. Dit is mijn mening hierover, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
Ailill schreef:stef schreef:verzwaarde kettinkjes is niet zo heel veel mis mee
net als dat je een paard, als je weet wat je doet, heel goed in de schoenen kan trainen. Dit zijn alleen geen dingen waar je een beginner mee aan moet laten klooien.
Die kettinkjes op zich niet nee, maar dan moeten ze niet eerst de kroonranden zo gevoelig maken dat zelfs een vinger al pijn zou doen