Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:32

Waar staat hoeveel arabiertje bijlegt voor de zwarte merrie? Nergens toch?
Waarom worden dan zulke dingen geschreven? :?

Mocht ik er overheen gelezen hebben: excuse me

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:36

studiemiep: zoals je ziet maakt het ras me niet uit, alleen geen koudbloed zoals een fries of een trekpaard.
een draver vind ik totaal geen probleem.
ik zou vandaag een afspraak hebben bij iemand met een 2,5 jarige bonte ruin voor 750 euro, was nu 1.60 dus zal de 1.65 wel halen...helaas toen ik belde had hij het paard gister al verkocht.

er zijn wel degelijk leuke paarden te viden voor dat bedrag, ik heb tot nu toe op marktplaats niet veel gevonden behalve die...misschien hebben jullie nog tips voor andere sites?

ik weet natuurlijk niet wat voor eisen jullie hadden maar een gezond paard tussen de 2,5 en de 10 jaar oud en 1.60-1.65 hoog zijn en geen hengst zijn maar 3 eisen die ik heb, hier kun je uiteraard tegenwoordig best een paard voor kopen...ik ben ook niet met spoed opzoek, ik ben uiteraard super hard aan het werk om straks een hoger budget te kunnen gebruiken voor het toekomstige paard maar mocht er toch iemand zijn die een paardje heeft of kent die hieraan voldoet dan hoor ik dat graag...ik weet dat het geen hoog budget is maar hier word dan ook uiteraard rekening mee gehouden met de ''eisen''

ik vind dus dravers ook totaal geen probleem, dravers die niet geschikt zijn voor koersen en nog niet beleerd zijn vind ik ook geen probleem...

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:38

cindyst schreef:
hoi arabiertje,
als ik het goed begrijp koop je het nieuw paard gewoon voor de prijs en geef je je pony bij kado?

Dat begrijp je wel heel erg verkeerd. :')

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:39

Rider mijn beeld van dravers is dat het toch vaak heethoofden zijn.
Ik zoek juist een hele koele kikker waar je een bom naast af kan laten gaan zonder dat hij schrikt.

Toevallig ben ik een paar weken terug wel naar een draver merrie wezen kijken maar dit was mijn type paard niet. Ik was er via een kennis terecht gekomen die er prima mee uit de voeten kon maar voor mij was het niks, om meerdere redenen.

Ook hoor je vaak dat ze snel versleten zijn en wat mankeren.
Dus ik heb het geprobeerd maar het is mijn type paard niet.

dromertje2

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:40

Mij werd dat ook afgeraden, dravers ook om die reden. Heb al verschillende dravers zien rijden en dat waren geen simpele paarden. Allé voor mij had dat geen goede combi geweest zijn.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:42

Iessie, ah okee dat kan, ik heb hetzelfde met arabieren.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:47

Ik heb 2 dravers gehad. Deze waren absoluut geen heethoofden. Enkel erg gevoelig en trots. Ik vind dravers echt geweldig. Ze hebben mij het vertrouwen in het rijden teruggegeven. Ik ben nog steeds een angstige ruiter, maar zonder deze dravers was ik denk ik niet meer op een paard gestapt. Ze waren werkelijk bom proof. Waren nergens van onder de indruk.

Helaas ben ik ook tot de conclusie gekomen dat ze vaak wat mankeren, als ze al op de baan getraind zijn dan. Tuur ijk geld dit niet voor alle dravers, maar ik heb te veel pech gehad.

Denk wel dat je een draverkarakter moet hebben om met ze om te kunnen gaan, het zijn erg bijzondere dieren.

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:47

bladzijde 19 staat toch echt dat je nieuw gewoon voor de vraagprijs koopt.Weet ik Randie, had er graag meer voor gehad maar het gaat om het geluk van m'n paard... Siska heeft veel afwisseling nodig, elke dag weidegang liefst van s'morgens tot s'avonds en dat heeft ze nu niet. Het doet mij pijn om het te zien... Ik heb dan wel een drastische beslissing genomen, maar ik geloof best dat Warona het geld wel waard is. Ze heeft M gelopen, heeft alleen te lang mogen profiteren bij vorige eigenaar en niets meer gedaan. Ja, nu moet het er weer ingereden worden en dat uitesten er uitgereden worden. Maar met les, moet dat lukken. Als de klinische keuring volledig in orde is, en ze staat mij in die twee weken proefperiode aan dan betaal ik de vraagprijs.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:48

tja, ik ben gek met dravers, ik heb verschillende keren verschillende dravers verzorgt en gereden en tot nu toe beviel het me prima met de dravers...het zijn leuke pittige paarden, ik vind het wel jammer dat de meeste dravers kleiner zijn als 1.60 en dat ze daarbij ook nog eens niet zo heel breed gebouwd zijn....daarom is het moeilijk om een geschikte draver te vinden voor mij, die moet wel echt 1.65 zijn dan aangezien ik zelf 1.75 ben en een tikkeltje stevig ( niet heel stevig ofzo maar ik heb bijv. best brede heupen en schouders en dus een tikkeltje stevig )
ik vind dravers echt super leuk en zou er zeker geen bezwaar tegen hebben als iemand een leuke draver aanbied die aan de 1.65 en 750/800 voldoet...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:52

De paardjes met meer bloed (nrps/arabier/volbloed) zijn sowieso niet echt mijn type.
Dat heeft niks te maken met het uiterlijk maar wel met het karakter. Vaak zijn dat soort paarden toch pittige paarden.
Hoewel ik een paar maanden geleden dol verliefd was op een welsh. Helaas was die drachtig en kreeg ik het niet geregeld omtrent de keuring. _-:(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:57

Waarom zit iedereen zo op arabiertje te zeiken? Haar paard, haar (eventuele) probleem, ja toch?

Iessie, mwah, ik heb een halvebier en die is ontzettend koel in de kop. Arabieren hebben imo het vooroordeel dat ze vliegerig zijn, maar denk dat dat ook een stuk opvoeding is. Netzoals dat koudbloeden sloom zijn en shetjes eigenwijze mormels
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 04-01-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:58

Had gepost, maar kan helaas niet meer verwijderen, vandaar dit niets zeggende bericht, sorry!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 04-01-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:07

Tsja en zo heb je altijd uitzonderingen.
Daarom schrijf ik ook VAAK en niet ALTIJD.
Die welsh die ik zo leuk vond was ook schaapmak.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:10

HalloDan: Dat is geen '' gezeik '' volgens jou. Ik heb keuzes gemaakt, maar zelfs daar is Siska niet mee geholpen. Je moet vragen, voor je dingen gaat weten. En kan beoordelen ;-)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:13

Arabiertje* schreef:
HalloDan: Dat is geen '' gezeik '' volgens jou. Ik heb keuzes gemaakt, maar zelfs daar is Siska niet mee geholpen. Je moet vragen, voor je dingen gaat weten. En kan beoordelen ;-)

Ik hoef niet te vragen, ik kan namelijk lezen!
Iedereen heeft zijn eigen redenen om zijn paard te verkopen en dat is z'n goed recht. Maar ga alsjeblieft niet zo dramatisch lopen doen met 'het gaat om het geluk van paard en Ik heb geen andere keus' Klinkt heel nobel maar sorry, er zijn wel degelijk andere keuzes alleen wil je ze niet maken. Geeft niks, een paard moet bij je passen en zijn te kostbaar om aan te houden terwijl het niet precies is wat je wilt. Maar wees daar gewoon eerlijk over in plaats van zogenaamd de barmhartige Sameritaan uit te hangen. Je hebt liever een ander paard, geeft niks: klaar!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:18

Jij jou zin, ik weet het mijne er van. :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:19

Voor 800 euro zou je inderdaad een leuke draver kunnen vinden. Ik heb ervaring met verschillende dravers en mijn indruk van ze is dat ze wel goed voorwaarts zijn maar niet lastig of gemeen.

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:22

ik ben het met hallodan eens je wilt je probleem niet openbare dan moet je ook niet moeilijk doen dat mensen zo over je denken en dat iedereen met je bemoeid dat is internet nu eenmaal

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:24

Als mensen mijn probleem willen weten, moeten ze maar pb'en. Die staat open, en dan beantwoord ik ze ook. :) Ga je in dit topic ook komen zeiken of ga je ophouden met kinderachtig te doen? :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:25

Je kan er ook zelf voor kiezen om je er niet mee te bemoeien :)

Voor 800 heb je niet enkel dravers, heb een paar leuke pony's rond die prijs staan :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:27

Silver_Bolly schreef:
Voor 800 euro zou je inderdaad een leuke draver kunnen vinden. Ik heb ervaring met verschillende dravers en mijn indruk van ze is dat ze wel goed voorwaarts zijn maar niet lastig of gemeen.

Klopt, voor mensen die een draver willen proefrijden
De mijne staat in omg Arnhem en stelt zich kandidaat, ze wordt wel bitloos en boomloos gereden maarja dan kan je dat ook eens proberen :Y)
Die aandachts gek van mij is altijd in voor een ritje :')

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:28

Dravers zijn toch niet duur dacht ik?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:29

En kruisingen zijn vaak ook in een lage prijsklasse, vaak ook hele leuke paarden :j
Maar ik ben bevooroordeeld want ik had zelf een hele knappe kruising

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:37

stef schreef:
Je kan er ook zelf voor kiezen om je er niet mee te bemoeien :)

Voor 800 heb je niet enkel dravers, heb een paar leuke pony's rond die prijs staan :j

dat is waar maar aangezien ze op zoek is naar een paard tussen de 1.60 en 1.65 dacht ik meer aan een draver.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:01