Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:56

Ja, een stuurbaar paard is dan inderdaad wel handig. En om nou de kans te hebben om midden in een plas te vallen is ook niet zo aantrekkelijk.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:00

Superbraaf is nog niet eens nodig, als hij/zij maar bestuurbaar is. De natte zijde van de kant is namelijk behoorlijk glad, dus daar rijd je niet voor je plezier overheen := .

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:43

Ik ben er ook weer op uit geweest van de week,heb me deze keer niet laten ophalen door mijn vriendin met paard maar ben haar heel stoer alleen tegemoet gereden,daarna hebben we samen bij de spoorovergang gestaan,met langs stormende trein pfffff dan zet mijn angst weer drie dubbel zo hard op,maar Boi blikt of bloost niet dus mijn angst is zo onterecht....zucht. Daarna fietspad langs een 80 km weg met veel vrachtwagens,over een viaduct daar schrok hij wel enorm van een fietser die er onder van daan kwam maar gelukkig springt hij alleen maar een metertje opzij en gaat dan stokstijf staan....al met al weer een enerverend ritje en als ik oook eenmaal in het zadel zit geniet ik wel,maar tijdens het opzadelen sta ik iedere keer weer te shaken,vreemd toch he?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:00

Stoer Binky +:)+ . Wel typisch hè, aanstormende treinen en vrachtwagens niet blikken of blozen, maar een fietser....... :?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:26

Ik heb een beetje mee zitten lezen ;) Zelf ben ik niet extreem angstig op mijn eigen pony, het enige waar ik tegen aan loop is alleen op buitenrit gaan. Maar ik zie anderen dat wel gewoon doen en daar ben ik best wel jaloers op :))

Samen met stalgenoten is allemaal geen probleem, maar in mijn eentje durf ik niet :( Terwijl ik een hele brave pony heb. Kan gewoon alleen weg, maar heb dit tot nu toe alleen gedaan met vriend of vriendinnen die er naast lopen/fietsen. Hij is totaal niet bang voor verkeer (alleen koeien zijn eng...). Maar toch, stel dat er iets gebeurd onderweg en ik lig ergens in de berm terwijl pony de weg op vliegt....? |(
Of stel dat ik het gewoon eens probeer, maar dat pony dan juist gaat flippen vanwege mijn zenuwen.....?

Moeilijk..... Vroeger ging ik gewoon zorgeloos alleen op pad, met mijn eerste pony. En dat was langs veel drukker verkeer toen ik een jaar of 13 was... en mobieltjes bestonden nog niet!

Hoe denken anderen hier over? Ga je gewoon alleen?
Ik vind het zo zonde van mijn vrije dagen, als stalgenoten/vriend gewoon moeten werken en de bak een zwembad is. Een buitenritje zou dan ideaal zijn om pony toch in conditie te houden. Maar de angst houd me tegen...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:36

Ik ga gewoon alleen en denk daar eigenlijk niet bij na. :n Ook zijn er niet veel stalgenoten die vaak naar buiten gaan dus moet ik meestal wel alleen. :P

Ik heb wel een naamkaartje met het adres van stal op mijn zadel. Mocht ik van mijn pony afvallen en hij rent weg dan kunnen ze daar iniedergeval het adres vinden.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:22

Angsthaas ellie meldt zich ook weer een keer.dat angstige wordt iets anders,maar echt veel beter ...nee.

als ik op een ervaren paard ga zitten van een ander,dan heb ik eigenlijkl geen last van angst.Tenmiste ik ga zitten met minder zorgen,zit vrij stevig en durf zelf iets aan te sporen,zodat ie wat sneller gaat stappen.Gaat ie te snel voor mij dan wordt ik weer bang en klap ik dicht.maar dat paard is zo slim,dat als ie voelt dat ik niet goed zit,dan stopt ie al of gaat trager lopen.
Op mijn eigen paard heb ik toch degenlijk wat meer moeite mee.Loopt wat sneller in stap,probeer nu wat meer te rijden zonder dat de bijrijder haar vast heeft.pas geleden ben ik er een keer afgedonderd.Ging niet hard,maar dan komt je angst weer naar boven.gister hebben we weer met haar getraind ,maar ben er niet opgeweest ditmaal.voelde me hartstikke schuldig achteraf.Maar daarom wil ik ook geen uitvluchten meer verzinnen.
Voortaan klim ik er gewoon op.Dat bange moet nu maar eens afgelopen zijn.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:09

Jeetje...ik dacht dat jullie "plakspul" in dezelfde categorie zat als de "billen-lijm" maar het spul bestaat gewoon echt! :')

SB- stoer gegaloppeerd in de bak! dat er bij jullie geen plassen lagen zeg, bij ons is het overal moeras. Hier in het bos zijn alle 'slootjes' overgelopen (de hond vindt het helemaal fantastisch trouwens). Hoe vaak in de week rijd jij eigenlijk? volgens mij maakt dat ook nog veel verschil, ik moet gewoon veel meer 'doen'

Binky ook stoer bezig, hartstikke goed!

Ilonka, dat zou ik ook gewoon vragen als ik jou was, of je op een paard van hen mag. Kleed het in met een compliment, gooi er een diepe zucht tegenaan en zeg dat je zooooo graag eens op een paard zou rijden dat rij-technisch zo fantastisch voor elkaar is als hun paarden (wie KAN er dan nog nee zeggen??) :P

@Kailonne- mijn fjordje heeft ook een korte rug, ik heb een Equestor Allround (speciaal voor cob type paarden dus ook met een breed tussenkanaal (super voor de ronde rug, ruggengraat enigzins verzonken). De Massimo zadels staan er ook om bekend kort te zijn.
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 06-01-12 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:11

Ik reed nooit vaak in de week. Sinds hij de blessure gehad heeft moest ik iedere dag rijden om het op te bouwen van de dierenarts. Sindsien ben ik dat tot nu toe nog wel blijven doen. Ik rij zo'n 5 a 6 keer per week denk ik? Deze week minder dan ivm het weer.

Vanmiddag heb ik weer les, ben benieuwd. :=
Zie nu al tegen die rechtergalop op. :')

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:12

Misschien moet ik de dierenarts maar een consult betalen om mij voor te liegen dat het essentieel is dat ik 4 keer in de week rijd :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:14

:')

Maar goed ik rij nu ook wel veel omdat ik zijn conditie weer wil opbouwen zodat we weer wat langere buitenritten kunnen maken. Maar dat valt niet echt mee moet ik zeggen. :\

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:19

Ik probeer, normaal gesproken, 4 à 5 keer per week te rijden en 1 à 2 keer te longeren. Nu is het momenteel dus alleen longeren ^) .
Hmmm, de vraag inpakken als compliment.... de ene hangt op de voorhand, de andere heeft zijn rug muurvast zitten en de derde loopt alleen te sterrekijken := . Ze worden over het algemeen niet echt door de beste ruiters gereden zeg maar := .

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:28

Ik heb Jack gisteravond gelongeerd.
Lekker met zijn sokken door het water. Hij zat lekker helemaal onder de modder. :D

Ben ook aan het kijken voor een ander zadel. Ik moet wel even wachten tot zijn schouder beter is.
De boomloze westernzadels lijken me heerlijk. Vooral als je veel gaat buitenrijden.
Ik vraag me af hoe het zal voelen als je er een soort van dressuurlesje mee krijgt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:32

Ik heb totaal geen ervaring met boomloos, maar het lijkt me ook zo los zitten. :')

Geef mij maar wat houvast. :=

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:45

Ik heb een Barefoot Cheyenne, en hij zit echt super!
Diepe zit, dus veel houvast. En de pommel is ook handig, want daar kan je je mooi aan vasthouden :)

Allebei mijn paarden zijn er superblij mee! Ik zou niet anders meer willen.

Edit: oh, en dressuur kan je er best mee rijden hoor. Alleen het haalt het natuurlijk niet bij een echt dressuurzadel!
Het is maar wat je zoekt... ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:19

Toch heb ik het idee dat je er met je benen dus met je knie veel losser op zit. :P

Zo net les gehad ging goed! :)) Ook de rechtergalop meegepakt, ging ook al wat beter dan vorige keer. Maar nog steeds erg gespannen. := Ik snap niet dat ik dat zo eng vind. :+ Ik ben echt iedere keer bang dat hij het op een racen gaat zetten.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:26

Ja, dat kan wel kloppen. Maar bij je kont zit je stevig! In ieder geval bij die van mij.
Ben nu aan het kijken voor de Cherokee voor mn andere paard! Maar ik denk dat die redelijk hetzelfde zit, omdat het bijna hetzelfde model is.

Gefeliciteerd met je galop! ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:27

Bedankt. :+

Ach ik denk dat je er gewoon eens op moet rijden om het te voelen. Maja ik heb een goed zadel dus. :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:32

hier angsthaas ellie weer.

vandaag onverwacht weer op het ervaren paard gereden.had even lekker m'n eigen paard gelongeerd (was erg fris)en stond haar net wat op te poetsen,toen er een binnenkwam.dat was de eigenaar van iwan,een ervaren paard waar ik af en toe op mag.ze vroeg gelijk of ik er op wilde.Toch maar ja gezegd (ik zette mezelf voor t blok)en erop gegaan.die van mij was moe en heb ik lekker in haar stalletje gezet.
T paard liep behoorlijk door,dus ik wen steeds meer aan t vlotte lopen.Morgen ruana weer,dus ben benieuwd hoe ik dan reageer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:33

Fijn dat het rijden goed ging. :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:17

Goedzo Ellie! in ieder geval goed voor je zelfvertrouwen ook!

Ik heb de Barefoot Cherokee gehad en de eerste paar keer dat ik erop zat dacht ik "i'm in heaven" maar daarna begon alles aan het zadel me te irriteren. Te lomp, te dik, te veel (enorm gebouw van een zadel, dan nog dubbele inlages etc. etc.), te breed.
Had toen de Startrekk Comfort en wat een genot was dat zadel, paste super op Cos, erg mooi en soepel leer maar helaas voor mij veel te weinig 'zit' dus naar een boomzadel (met gelzitting :P en eerlijk is eerlijk, ik weet niet meer waarom ik de startrekk zo lekker vond zitten ;) )

Ik rijd misschien 1 keer per week? Heb nu ook geen smoesje meer nodig trouwens want mag van mezelf niet rijden omdat ik nu te zwaar ben! Helaas heeft de decembermaand mij geen goed gedaan. Er moeten dus eerst weer kilo's af (zeker 5).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:58

Ik ga vanmiddag weer eens een poging wagen, kan nu het weer niet als excuus gebruiken en vriendlief gaat mee dus heb morele steun , hij wil zelf ook even rijden haha.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:20

pff zenuw de zenuw ga zo met me pony in de trailer naar een manege voor een privé les voor de 1ste x ohh hoe zal ze reageren :\

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:31

Ok rijden is niet gelukt vandaag, hij was een beetje hyper en heb hem maar even zijn ei kwijt laten rennen in de bak. Morgen nieuwe poging.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:37

Nou zenuwen voor niets nog nooit zo netjes gelope :P