Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:21

Kazim schreef:
Kent iemand het verhaal van Loes Koper nog? Een meisje dat niet mocht springen van haar ouders omdat haar zusje eerder verongelukt was tijdens een springwedstrijd. Loes sprong stiekem wel en gaf zich op wedstrijden uit voor een andere persoon. Loes zelf mocht eigenlijk alleen maar dressuur rijden (in dameszadel).

Hahahaha mijn dochter is hem nu aan het lezen, hij heet "Springen verboden".
Zo had je ook een verhaal van een jongen die eigenlijk in een band wilde spelen maar van zijn moeder, net als zijn vader beroemd springruiter moest worden. Zijn zus wilde wel springen en viel dan voor hem in "zo vader, zo dochter".
Oh wat leuk dit :D
Weet niet of het te doen is om anders verhalen in te scannen of te kopeieren ofzo als iemand echt heel graag een verhaal terug zou lezen?

merrylegs

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:22

ja, goed idee :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:33

Ja loes had een pony amber die vanwege een litteken niet meer kon uitkomen met dressur ,getraind in springen. Ze had twee vriendinnen die dachten dat ze lisa heette. En aan het eind ontdekte dat ze wel degelijk loes was. En mocht ze blijven springen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:12

Bmamavan2 schreef:
Kazim schreef:
Kent iemand het verhaal van Loes Koper nog? Een meisje dat niet mocht springen van haar ouders omdat haar zusje eerder verongelukt was tijdens een springwedstrijd. Loes sprong stiekem wel en gaf zich op wedstrijden uit voor een andere persoon. Loes zelf mocht eigenlijk alleen maar dressuur rijden (in dameszadel).

Hahahaha mijn dochter is hem nu aan het lezen, hij heet "Springen verboden".
Zo had je ook een verhaal van een jongen die eigenlijk in een band wilde spelen maar van zijn moeder, net als zijn vader beroemd springruiter moest worden. Zijn zus wilde wel springen en viel dan voor hem in "zo vader, zo dochter".
Oh wat leuk dit :D
Weet niet of het te doen is om anders verhalen in te scannen of te kopeieren ofzo als iemand echt heel graag een verhaal terug zou lezen?

Jaa dat verhaal van die tweeling ken ik.

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:04

Is er iemand op het forum bereid om een van de volgende verhalen in te scannen of te kopieren voor mij?

- Springen verboden
- Kit en Kat
- Moira en Misser

Ik wil er uiteraard graag iets voor terugdoen/geven. Heb het verhaal "een droom komt uit" (1992) digitaal liggen (voor wie wil) of misschien kan ik een ander verhaal inscannen.

Sorry dat ik er nogmaals mee aan kom zetten, maar ik zou ze zo graag eens willen teruglezen…

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:12

ik zou heel graag het verhaal nog eens willen lezen van Lavender oid..

Heb helaas 0,0 pennys/pony clubs tot mijn beschikking dus kan niets inscannen om iets terug te doen...
:-(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:16

studiemiep schreef:

Heb helaas 0,0 pennys/pony clubs tot mijn beschikking dus kan niets inscannen om iets terug te doen...

Was Lavender niet dat oude paard dat aan zijn jonge weidemaatje vertelt over zijn vroegere bazinnetje waar hij heel veel successen mee heeft behaald en dat hij vervolgens met haar dochter ofzo nog een rit gaat maken?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:53

[quote="Kazim"]Is er iemand op het forum bereid om een van de volgende verhalen in te scannen of te kopieren voor mij?

- Springen verboden
- Kit en Kat
- Moira en Misser

Ik wil er uiteraard graag iets voor terugdoen/geven. Heb het verhaal "een droom komt uit" (1992) digitaal liggen (voor wie wil) of misschien kan ik een ander verhaal inscannen.

Sorry dat ik er nogmaals mee aan kom zetten, maar ik zou ze zo graag eens willen teruglezen…[/quot

Als het niet meteen hoeft maar tot de kerstvakantie kan wachten dan kan ik springen verboden en Moira en Misser wel inscannen. Kit en Kat zegt me zo even niks......
Moet ff kijken hoe dat inscannen enzo het beste werkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:54

Jolien87 schreef:
studiemiep schreef:

Was Lavender niet dat oude paard dat aan zijn jonge weidemaatje vertelt over zijn vroegere bazinnetje waar hij heel veel successen mee heeft behaald en dat hij vervolgens met haar dochter ofzo nog een rit gaat maken?

Klopt :j , werdt mishandeld etc en ging toen terug?

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:17

Bmamavan2 schreef:
Kazim schreef:
Is er iemand op het forum bereid om een van de volgende verhalen in te scannen of te kopieren voor mij?

- Springen verboden
- Kit en Kat
- Moira en Misser

Sorry dat ik er nogmaals mee aan kom zetten, maar ik zou ze zo graag eens willen teruglezen…[/quot

Als het niet meteen hoeft maar tot de kerstvakantie kan wachten dan kan ik springen verboden en Moira en Misser wel inscannen. Kit en Kat zegt me zo even niks......
Moet ff kijken hoe dat inscannen enzo het beste werkt :D

Hoi Bmamavan2,

tuurlijk hoeft het niet meteen - ik heb zeker geduld. Ik vind het al hartstikke fijn dat je zo vrij wilt zijn om het te proberen. Zelf heb ik een strip ingescand voor iemand anders hier, maar volgens mij zou je ook foto's kunnen nemen van elke pagina en digitaal doorsturen. Geen idee, ik roep maar iets.

Kan ik iets voor jou betekenen, heb je interesse in een oud verhaal dan kan ik je sowieso "Droom komt uit" versturen. Stuur me in dat geval even een berichtje. :D

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:13

Komt wel goed....heb hier zo veel oude penny's liggen :D
Ik zal eens kijken of fotograferen lukt, maar dan met statief.
Iig. na sinterklaas want nu moet er geknutseld worden door zoonlief ;)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:11

Share schreef:
Shamrock was een van mijn lievelings verhalen, elk paard wat ik tegen kwam, noemde ik ook shamrock hahaha!

Ik ook! :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:26

Ik herinnerde me gister op een verhaal over St. Lucia. Weet alleen niet meer waar het over ging.

Baileydean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 01:17

Heeft iemand toevallig dit verhaal?

Het ging over een vos die door een ongeluk oid een van zijn achterbenen verloor, uiteindelijk ging hij verder door het leven met een prothese...
Dit verhaal is mij het meeste bijgebleven, vond het zo zielig haha.

Iemand? :) Is denk ik van ong 15 a 20 jaar terug...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:12

Stond dat niet in de Ponyclub...?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 01:59

_Rianne_ schreef:
Share schreef:
Shamrock was een van mijn lievelings verhalen, elk paard wat ik tegen kwam, noemde ik ook shamrock hahaha!

Ik ook! :')

Shamrock staat nu in de dikke winterpenny

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 02:03

Baileydean schreef:
Heeft iemand toevallig dit verhaal?

Het ging over een vos die door een ongeluk oid een van zijn achterbenen verloor, uiteindelijk ging hij verder door het leven met een prothese...
Dit verhaal is mij het meeste bijgebleven, vond het zo zielig haha.

Iemand? :) Is denk ik van ong 15 a 20 jaar terug...

Dat was de hengst robin die niet gecastreerd hoefde te worden om dat hij zo lief was. Zelfs haar moeder kon erop rijden en alle merries waren verliefd. Ze gad hem in de wei gelaten en was de sral gaan doen toen ze na kirte tijd terugkwam lag hij vast in het prikkeldraad en het been was bijna afgescheurd.
toen het been eraf was werd hij ook meteen gecastreerd zodat hij hij de merries kon staan. En hij stond zelf op na de operatie. Als hij een tijd zn prothese heeft draaft hij op een dag door de wei en gaf een echte bok van vreugde. Mooi verhaal heb ik hier ook ergens.

xxxmirjamxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:50

studiemiep schreef:

Dat verhaal van lavender kwam me heel bekend voor! Ben ff gaan zoeken en het staat iig in de penny super ponny 42 (zo'n dikke editie) uit 1995 :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 02:29

Kennen julllie het verhaal van de Fjord Rosa? :)
Als ik het me goed herinner gaat een meisje op vakantie naar het platteland, daar vind ze eerst niets aan. Totdat ze een meisje uit de buurt leert kennen en ze samen met hun paarden een geweldige tijd hebben. Er komt ook een Shire / Clydesdale in voor. De strip is getekend door Lena Furberg, ik was daar vroeger zo gek van dat ik die Penny kapot heb geknipt. Echt heel erg jammer, ik zou hem zo graag nog eens willen lezen! <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 02:39

Lena Furberg tekende niet voor de Penny,maar voor de Ponyclub.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 02:52

Wie o wie heeft er voor mij een ingescand verhaal? Heb helaas geen pnny's meer om teug te lezen of wat terug te sturen....

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 02:58

Oja Lous, je hebt helemaal gelijk! Dan is het verhaal nog ouder dan ik dacht! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:38

Die zal van een jaar of 20 geleden zijn denk ik, ponyclub inderdaad :j

Was meiske helemaal blij dat ze op vakantie een paard van iemand mocht rijden, bleek het zo'n suffe koudbloed van een Fjord te zijn...helemaal teleurgesteld.... nouja dan toch maar met dat dier gaan rijden *zucht-en-steun* en op een gegeven moment kwam ze langs een pad met hoge cross-hindernissen ofzo en zet die Fjord aan om daar even lekker te gaan crossen, meiske helemaal in shock want dat wordt natuurlijk verongelukken, dat kan die Fjord helemaal niet!!

En is vervolgens helemaal diep onder de indruk en verliefd :P

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:40

Die bedoel ik inderdaad :D

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:14

RoWi schreef:
Kennen julllie het verhaal van de Fjord Rosa? :)
Als ik het me goed herinner gaat een meisje op vakantie naar het platteland, daar vind ze eerst niets aan. Totdat ze een meisje uit de buurt leert kennen en ze samen met hun paarden een geweldige tijd hebben. Er komt ook een Shire / Clydesdale in voor. De strip is getekend door Lena Furberg, ik was daar vroeger zo gek van dat ik die Penny kapot heb geknipt. Echt heel erg jammer, ik zou hem zo graag nog eens willen lezen! <3

Ja! Dit verhaal staat inderdaad in de Ponyclub. Tijdens de zomervakantie verkast stadsmeisje Sarah met haar ouders naar het platteland om een huis van een andere familie (die tijdelijk weg is) te betrekken. Sarah en de ouders moeten zolang op het huis passen, maar Sarah ziet dat niet zitten omdat ze al haar vrienden moet achterlaten. Als ze bij het zomerhuis arriveren blijkt dat Sarah moet zorgen voor een Fjord. Sarah is teleurgesteld als ze de Fjord ziet, want hij zal wel lui zijn en niet vooruit te branden. Later blijkt dat ze haar mening over Fjorden flink moet bijstellen…

Inderdaad komt er ook een koudbloed met de naam Hercules voor. Verhaal heb ik hier nog ergens liggen, het zijn twee delen maar ze staan gewoon in één issue van Ponyclub.

Waarom in hemelsnaam heb je dat nummer kapotgeknipt?! ;P