Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:55

dus de prijs in de advertentie klopt niet want er staat tussen de 4000,-/6000,-

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:07

Mayflower_ schreef:
Adin: Ik wil desnoods ook wel een keertje met je mee hoor. Ik woon vlakbij je. :)

super! wie weet maak ik er wel een keer gebruik van. Ga dit weekend nergens kijken, gewoon geen tijd voor. Er komt vast wel weer iets leuks.

Ik vind m ook mooi Nathe maar heb al een paar x onder haar vraagprijs geboden en krijg iedere keer te horen dat ze het bod te laag vindt. maar ze zakt snel in prijs dus wie weet.

is wel weer helemaal in Brabant.............nog verder dan Vleuten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:50

Het is vaak in zo'n geval handiger om gewoon te gaan kijken ook al is het flink uit de buurt. Dan heeft de verkoper het idee dat je serieus bent, kan de persoon meteen zien waar het paard naartoe gaat etc en dan wil men nog wel eens zakken in prijs. Maas als je voordat je het paard live gezien hebt al onder de vraagprijs gaat bieden zal de verkoper nooit willen zaken en soms wil een verkoper dan ook niets meer met de bieder te maken hebben.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:54

@ts, de prijzen zijn lager als normaal nu en er is heel veel aanbod dus je kan vaak ook nog flink afdingen dus gewoon lekker op marktplaats, sporthorses ed kijken en in je omgeving melden wat je zoekt dan komt er vast een goed paard op je pad

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:54

Je hoeft niet meteen onder de vraagprijs te bieden maar ik geef wel duidelijk aan waar mijn max ligt. Voor 1500 tot 2000 onder de vraagprijs gaan ze regelmatig weg. Dat kun je best vriendelijk doen. Zo van: "ik wil u niet beledigen, het paard in uw advertentie spreekt me erg aan maar mijn max. is ...... Heeft het zin om te komen kijken?" Als de verkoper dan afhaakt dan geef ik aan dat ik daar best begrip voor heb en dat we in ieder geval eerlijk en duidelijk tegenover elkaar zijn geweest. Ik ga écht geen uren in de auto zitten als ik van te voren weet dat het boven mijn budget zit. En aan de vraagprijs kun je op dit moment weinig afleiden. De twee merries waarin ik interesse heb kan ik kopen voor resp. 2000 en 1500 onder de vraagprijs (en ik zoek tussen 5000 en 7000). Ik ben nog aan het dubben. Eentje daarvan spreekt me erg aan... Eigenlijk te triest voor woorden: super paarden staan zo lang te koop dat ik het gewoon verdrietig vind voor de tijd en aandacht die de fokker er in heeft gestoken. Het gaat nergens meer over. Maar met de huidige voerprijzen en de economische ontwikkelingen wel begrijpbaar.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:36

Ik kende de perfecte voor jou, die is helaas net verkocht |o

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:56

Hoi. Wie zou mij kunnen helpen ik ben nu een tijdje opzoek naar een leuk paard en nu denk ik dat ik er 1
gevonden heb het eninge minpuntje is een lichte krampstap,
onder het rijden zie je hier niks van . Ook vindt ik de vraagprijs wat hoog voor een paard met een bemerking.
Het is een Tuschinsky x Jazz van 1.72 hij is 3 jaar en 2 maanden onder het zadel. De vraagprijs is €6.000.-
paard is wel röntgenologische wel goedgekeurd

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:13

Als je twijfelt moet je het niet doen. Voor dat bedrag zijn er zat leuke paarden zonder bemerking te koop. Ik ben zelf geen fan van pion en jazz in de bloedlijn dus op basis daarvan zou het paard voor mij al afvallen.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:18

mag ik vragen waarom je geen fan bent van die afstamming?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:25

Vanwege het karakter. Heb er op nog geen 1 gezeten welke wel braaf was.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:19

pion's zijn meestal heel moeilijk te rijden, en jazz zijn vaak hele schijters, ik weet niet hoe lang je al rijd en of je ervaring hebt met jonge paarden maar ik zou niet voor: trento B, gribaldi, jazz, paintend black of jazz gaan. dat zijn meestal niet de makkelijkste. maar heb je al wat meer ervaring is het vaak wel een leuke uitdaaging.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:28

ik heb op het moment zelf een trento b mijn zus een gribaldi beiden nog jong dus ik kan mee praten over moeilijke karakters.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:39

democraat valt toch ook nog onder het rijtje niet makkelijk /3

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:40

ik ken een democraat, die is alleen heet, verder wel braaf

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:52

ik zie dat je zelf ook een trento hebt. Is hij ook zo moeilijk?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:55

heb je het tegen mij?

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:03

ja sorry ben vergeten je naam er bij te zetten
:+

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:05

oow oke: de mijne is tot nu toe wel heel lief maar hij slaat wel eens naar het been en geeft ook wel een s een bokje als je hem naar voren schopt.
de moeder is alleen tegelijkertijd zadelmak gemaakt en is nu nog niet verkocht, die knijpt een beet je met haar staart. een andere trento die ik ken die is ook heel heet, en zeggen gewoon dat het neit de makkelijkste zijn ik ken er zo ook niet meer

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:16

R_ali_R: waar kom je vandaan?

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:27

Amsterdam

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:29

oow dat is wel een beetje ver anders had je hem een keer kunnen zien, maar ik heb wel een filmpje van hem dat was mijn 1e on officeele wedstrijd

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:33

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:43

@ Adin voor zuid-holland mag je mij wel traceren hoor ook nog wel voor omgeving Breda.
Ik wil best met anderen mee, dan vind ik juist wel leuk alleen voor mijzelf niet.
Bij anderen durf ik ook veel meer.

Ik weet niet wat er aan de hand is, ik heb mijn paard nog maar 1 maand en leuk koppie maar aan haar lijf moet nog wel een en ander "verbouwd" worden.
Ze staat niet te koop maar ik heb wel al 2x een bod gehad van totaal 2 verschillende mensen uit verschillende regio wat niet eens bekende zijn.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:53

sorry dat ik hier zomaar binnenval, maar ik woon op het randje noord-brabant/zuid-holland, mocht iemand op zoek zijn naar iemand om mee te nemen naar een paard, ik wil best mee gaan kijken bij paarden.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:29

haha fijn om overal iemand te hebben die wel mee wil!
ook iemand voor Limburg? :)