Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het lijkt net pindakaas, maar werkt perfect! studiemiep schreef:Pst ik ben nog altijd sporthorses aan het na speuren en ik kwam mij toch een advertentie tegen (paard denk ik in de hogere prijsklasse met een beetje aparte tekst (nogal arrogant) en dan ook nog de opmerking keuren kosten koper. owja en proefrijden is niet zomaar mogelijk...) moeten jullie maar eens zoeken op GibraldiX JazzX Belisar
Ben benieuwd (je zou toch denken als je je paard verkocht wil krijgen..dan lijkt een vriendelijkere advertentie toch wel belangrijk..) of ben ik nu gek
Jotoma schreef:Bedankt allemaal voor de felicitaties! Wat een prachtige dag vandaag he? Hier schijnt het zonnetje en ik heb al 12 uur lang een gekke lach op mijn gezicht en een kriebel in mijn buik!
Ik zal nog even verslag doen van gister! Valentijn zijn nieuwe (roep)naam is Djairo!
Om 14 uur waren bij de kliniek. Djairo is niet gewend om op de trailer te staan, stond op een trailer met een relatief laag dak en kwam zwaar bezweet, trillend en ook gewond (had zijn hoofd gestoten en wat wondjes bij oor, hals en benen) van de trailer (zieltje). Klinische keuring deed hij fantastisch, hij moest even wennen aan nieuw terrein dus brulde soms wat, maar stond bv bij buigproef rustig om zich heen te kijken. De klinische keuring ging vrij snel, maar alles gelukkig goed!
Toen voor mij het spannendste, de rontgen keuring. Nou ja, Djairo vond het denk ik net zo spannend whaha. We hadden afgesproken dat DA naar mij toe zou komen als hij een bevinding had gedaan, dan zouden we namelijk stoppen. Nou dan duren 20 foto's erg lang! Toen ze eindelijk klaar waren vroeg ik: 'en is hij goedgekeurd'. Daar gaf de DA niet gelijk antwoord op, dus ik schrok al. Maar toen gingen we alle foto's langs en het waren 1'tjes of tussen de 1 en 2 in. Omdat hij de 2'tjes uit ging leggen zei hij dus: "hij is dus gewoon goedgekeurd, maar de 2'tjes wil ik eerst allemaal uitleggen, dat zijn we verplicht''. Nou prima, alle spanning om niets bijna.
Zijn oude baasjes vonden het erg moeilijk om afscheid te nemen, logisch, hij heeft daar jaren gestaan. De vrouw heeft thuis al afscheid genomen en de man was dus helemaal alleen. Vond wel echt triest, is een man richting 70 die alleen met paardje op stap gaat en ook alleen weer terug moet.![]()
Ook het inladen ging wat moeizaam. Gelukkig hadden we toch nog transportbeschermers meegenomen.
Eenmaal thuis zat onze kantine vol met stalgenoten die heel blij voor mij zijn! Bij het uitladen kwam hij er weer trillend en zeiknat vanaf. Hebben m snel in de stal gezet en kon hij alvast met zijn buren kennis maken. Ondanks sedatie van de rontgen keuring was het toch nog erg spannend. Hij ging dus ook al stro eten, terwijl dat eigenlijk niet mag, maarja, je zet een paard ook niet in een lege box. Na een uurtje heb ik ff lekker getut, geborsteld en zijn wonden behandeld. Gaf hij ook geen kick om. Toen heb ik hem in het paddock gezet en dat vond hij erg prettig. Hij heeft zijn omgeving wat bekeken, lekker gelopen en er waren nog twee aan het rijden en toeng ging hij mee lopen. Daarna ging lekker rollen! Heb nog eventjes gefreestyled (volgen, leiden, stappen) en daar reageerde hij al super op!
Toen mocht hij weer lekker zijn stal!
Vandaag gaan we alles passen! Ik hoop dat het tijdelijke zadel past. Vandaag en morgen even longeren en omgeving verkennen en zaterdag rijden! Volgende week komen hoefsmid en tandarts langs!
En ik mag nu alles gaan kopen!
Sorry voor het lange verhaal
Jotoma schreef:@twilight: ik hoop voor jou hetzelfde! Spannend, maar fijn dat het zo snel kan!
Nog even een algemene vraag; voor het ontsmetten van de wondjes gebruik ik betadine. Wat gebruiken jullie voor wondverzorging? Ik gebruik nu iets van iemand anders.. heb zelf alleen uierzalf staan, maar weet niet of dat op schaafwonden kan.. Wat jullie?

Mikkie schreef:@ Jotoma: geweldig om te lezen dat het zo goed gegaan. Sneu dat hij het zo spannend vond op de trailer en wat lakschade heeft opgelopen, maar daar kan hij nu lekker van herstellen bij jullie op stal.
Erg is het voor zo'n vorige eigenaar. De eigenaresse van Bumble heeft ook een traantje gelaten. Ik ben sowieso emotioneel-incontinent, dus dat ik het niet droog ging houden, was bij voorbaat al bekend.
Voor wondjes gebruik ik doorgaans ook betadine en afhankelijk van de plek uierzalf of calendulazalf.
Ik ga dit weekend foto's van Bumble maken op zijn nieuwe plekje, dan zal ik er ook nog wat posten op bokt. Rij-foto's laten nog heel even op zich wachten. Ik zit namelijk niet heel charmant op mijn leenzadel. Dinsdag komt de zadelmaker en dan hoop ik snel te kunnen rondsturen met mijn nieuwe zadel.
Wat hebben jullie trouwens voor verzekering? Ik twijfel tussen Equine risk en Hippozorg.

Het was toch eerst Djairo en nu Jairo. Of vergis ik me nu?
Daarom als introductie hier gesproken als Djairo, dan spreken jullie het goed uit en snappen jullie het idee van de naam. Nu gaat hij weer gewoon verder onder Jairo
Ben benieuwd naar foto's!
. Ik blijf hier ook nog wel een beetje hangen
. Ben erg benieuwd hoe het met de anderen gaat tijdens hun zoektocht!
, a. omdat ik juist de sportambities heb en hij daar erg geschikt voor is en b. omdat ik opzich niet ver van haar weg woon en ze het een super fijn idee vind dat ie niet naar midden nederland vertrekt. Dus de vraagprijs is rond zeg maar
. Ze zijn nu 2 weken op vakans dus de keuring moet even wachten, ze vind het afscheid nemen van hem wel erg moeilijk, maar ben iig erg opgelucht.
.