Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:58

Heb je de lotto gewonnen? :P

@ Hobbyboerin: Kijken vind ik niet erg, zolang ze er niet vandoor gaan.. en dat deed het paard duidelijk niet! Moest het er eentje zijn die wil gaan als ie schrikt, had ie het al gedaan denk ik..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:59

Dat denk ik ook hobbyboerin, ik denk, van jou te horen, dat hij zich erg goed heeft gedragen buiten. Zeker als hij al zo lang niet buiten is geweest. En dat hij stil gaat staan als hij schrikt is ook een goed teken :j

Siddieqje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:03

@ JulieDr, iedereen vraagt mij dat. neen neen, lang leve de huizenmarkt die goed gestegen is de laatste jaren. Beetje winst maken is altijd fijn.

Het één brengt het ander teweeg é, ik kon niet anders

Huis met grond zonder paard is zielig ==> paard kopen ==> paard aan huis en wei niet afgezet ==> omheining zetten ==> geen piste ==> trailer nodig ==> trailer trekken moet met goede auto ==> vito

Dus het was echt een must dat al die dingen er kwamen é. Ik kon er niets aan doen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 23:05

Hahah, je kon ook een huis zonder grond kopen :P

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:13

Ja maar das maar saai hé. En door de kindjes had ik geen tijd meer om constant naar pensionstal te rijden dus was ik een beetje verplicht om dat huis te kopen :) Ik kan toch geen jaren zonder paard.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:46

haha goed bezig siddiegje!

Wij hebben gelukkig al een trailer, stond toen niet op de planning, maar stalgenoot had hem te koop staan en dan laat je zoiets niet voorbijgaan. Wij hebben er gewoon een Scenic voor := Trailer is dan wel echt erg licht dus gaat prima. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 05:53

wij hebben een oud vrachtwagentje. Ziet er niet meer uit maar hij rijdt nog prima :D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 06:57

ook na een nachtje slapen of piekeren weet ik het nog niet.
ben wat bang voor de reactie als we hier naar buiten gaan.daar kwamen wel veel auto´s langs maar hier is het drukker met meer rare dingen langs de weg zoals een camping en best veel groot verkeer.
de bermen zijn hier niet echt breed en we moeten een kanaal oversteken via een best rare brug.
zou ik in die week proef genoeg kunnen kijken of het paard ook in die omstandigheden rustig genoeg blijft?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:11

ja in een week moet je wel kunnen zien hoe die reageert denk ik hoor!

en zoo lekker hoor siddieqje! Wij hebben geen trailer maar iedereen om me heen heeft trailers die ik kan lenen en hoef op het begin bijna nooit weg we hebben bijna alles op mijn manege alleen als ik meer wedstrijd wil rijden dan komt er mis wel een trailer

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:22

Gypsy schreef:
Oh das mooi, ja idd erg fijn.

Ik heb btw mijn pot soulmate binnen. Het ruikt erg euh appart, ga bedenken hoe ik het ga voeren. Aangezien ze geen brok krijgt.... Moet er 25 gram per dag van geven. Mis koekjes bakken met het poeder erdoor? Iets anders kan ik echt niet bedenken. :')

SLobbertje maken. Kan je elke dag gewoon geven. Hoeft niet veel te zijn. VInden ze lekker en de poedertjes en medicijnen als dat es aan de orde is, floepen er zo in.
SLobber is lichtverteerbaar en weinig energierijk. Grote zak doe je echt lang mee.

Moet je wel alleen elke dag even water koken en erover kiepen en meenemen naar je paard. Dat is voor mij wat makkelijker aan hius bij mijn ouders zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:30

Oh, ik ben juist absoluut geen merriemens. Nee, alle paarden waarmee ik iets heb gehad zijn écht ruinen (of hengsten) geweest. Tussen een merrie en mij botst het meestal te veel.

Alice gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd :D
Hobbyboerin: Hij bleef stilstaan, dat zegt voor mij al heel wat. Liever 1 die schrikt en stilstaat dan één die er heel hard vandoor gaat. Dat kijkerige 'slijt' meestal wel een beetje, je zeggt dat hij 3 jaar geen buitenrit meer heeft gedaan, nou dan vind ik dat hij nog heel rustig voorderest is hoor! Het zou voor mij geen reden zijn om hem niet te nemen, want dat komt wel goed!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:36

Alice13: van harte gefeliciteerd. Wat een gaaf paard om te zien.

Hobbyboerin: ik sluit me aan bij bovenstaande post. Een paard mag best wat eng vinden, maar als hij dan blijft staan, dan heb je al 80% gewonnen. Een paard dat het op een lopen zet, zou ik minder vinden. Als ik jou was zou ik in de proefweek samen met een kundig iemand naar buiten gaan. Als je een paard tot je beschikking hebt die je 100% vertrouwd, neem je die mee. Jij op de brave en je nieuwe (bijna) aanwinst met een kundig iemand. Dan zie je in jullie eigen omgeving hoe hij reageert, zonder dat je zelf meteen in het diepe wordt gestort.

Morgen wordt Flora gekeurd. (Ze heet eigenlijk Beauvelle, maar omdat haar vader Florencio is, zijn ze haar Flora gaan noemen, wat een logica) Ik moet zeggen dat ik het redelijk spannend vind. Kan me haast niet voorstellen dat ze wordt afgekeurd. Of laat ik het anders zeggen, ik wil het me niet kunnen voorstellen.
Huidige eigenaar wilt graag een aantal/alle spullen mee verkopen. Zadel vind ik niet fijn rijden, maar neem ik denk ik wel over, zodat ik het kan inruilen. Zadel is nog geen jaar oud namelijk. Ze heeft een hele mooie winterdeken en een fijn hoofdstel, die zou ik graag overnemen. Heb alleen echt geen idee van de prijs. Voor het zadel zou ze als inruil tussen €1300,- en €1450,- terug krijgen. We hebben afgesproken dat we elkaar tegemoet komen en ergens in het midden gaan zitten, maar dan.... Ach ja, ik zie het morgen wel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:56

Hoihoi, bedankt voor iedereen die zo vriendelijk en leuk heeft gereageerd hier of in mijn ITP topic!

Hobbyboerin, ik vind juist dat je paardje alle aanleiding heeft gegeven om te zeggen dat hij niks verkeerds/gemeens van plan is. Stil staan is echt puur, even kijken wat er komt reactie, en niks gemeens na mijn zeggen.
Als een paard aan de kletter gaat ja dat is heel wat anders. Ook heb ik het idee dat je nu zelf angst gaat zoeken iets wat je op je paard nooit moet doen. Dan krijg je een keer een ontmoeting met een sloot. Daar komt je lieve paardje ook wel weer uit! Landbouw verkeer is spannend maar deze mensen zijn vaak stuk liever dan die scheurende automobilisten en willen voor jou netjes aan de kant gaan, motoren uit zetten etc. Daar zou ik me een stuk minder druk over maken.
Een weekje op proef is denk ik wel weinig om z'n echte zelf te zien, hij zal in een nieuwe omgeving vast nog wel even kijkerig zijn!
Succes met een maken van een keuze. Als hij verder goed bevalt zou ik zeker overleggen over een proeftijd!

Siddieqje, ik duim al heel lang voor je succes vandaag met de keuring. Aan je berichtjes te horen komt je paardje op een goede plek te staan! heerlijk je paard bij huis! Oh en die bus zit ook wel goed, wij hebben een vito(van m'n vriend z'n werk, vind hij niet heel erg prettig) en een Vivaro hebben we zelf. Misschien komt er volgende week een trailer en in de loop van de tijd willen we graag een bus met iets meer power. Wel een tweezitter, heerlijk als je geen mensen hoeft mee te nemen, hahaha! en achter met deuren we hebben nu een klep en dat is niet zo makkelijk als je er een trailer achter hebt staan!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:47

@ alice : de kindjes mogen toch wel mee van de mama hoor bij ons.

Stresss strresss stresss nog 4 u

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:49

@ twilight, al iets gehoord ondertussen? Gewoon zelf nog eens bellen hoor anders.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:44

alice en JulieDR gefeliciteerd met jullie paardjes :)

gisteren weer weesten kijken, ben er nog steeds weg van. lief karakter.
denk dat ik de mijne ook heb gevonden.
ik ben denk ook een merriemens :D

nu harder zoeken naar leuke stal. jammer genoeg 1 is vol, ander heb ik me twijfels.
vindt beetje duur en dan moet je zelf je stal door de week doen en dan een roedel honden die op je afrend als het erf op komt.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:55

safire : wat is een beetje duur dan?

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:01

Siddieqje schreef:
safire : wat is een beetje duur dan?

220 euro, ander stal is zorond zelfde prijs, maar daar doen ze je stal.
maar dit is mijn eigen ogen duur als ik zelf me stal moet doen.
misschien voor iemand anders is dit goedkoop.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:04

Nee ik vind het duur hoor. Ik betaal 225 € in de winter, met buitenpiste, en alles gedaan voor mij.
Als je het zelf moet doen zeg ik eerder rond 150 €

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:15

bedankt dat je het eens ben, meeste zit ik met de roedel honden toch. ik schrok van ze.
de andere stal is 225 en daar doen ze ook alles voor me, jammer genoeg vol.

hoop iets anders te vinden snel.
was al aan het zoeken, maar toen niet echt paardje op het oog. Dan gaan mensen met paarden voor op stalling.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:38

Wij betalen ook 220, moeten zelf alles doen en je moet jezelf ook indelen op het voerschema om 1 of 2 keer per week de paarden te voeren. Het voordeel is dat deze stal voor mij maar 5 minuten fietsen is. Andere stal in de buurt zit op 10 minuten fietsen en is stuk duurder en vind ik minder, mest ik wel liever zelf. Andere stal vlakbij is goedkoper maar dat vind ik echt 3 keer niks.. Dusja, of een scooter erbij en goedkopere stalling verderop, maar daar begin ik niet aan. :)

Nog 1 uurtje engels pw maken en dan stappen we in de auto :=

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:42

Hier betaal je tussen de €220 - €240 en dan moet je zelf uitmesten en binnen- en buitenzetten (er wordt wel gevoerd) en heb je alleen een buitenbak (en paddocks en weidegang) dat is echt super voor Rotterdamse begrippen. :+ Als je een binnenbak wilt, betaal je al snel €350 :\

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 11:46

Zo, das duur! Ik heb een stal met alles erop en eraan, het enige wat ik mis is weidegang in de winter. Dan moet je het doen met een uurtje paddock per dag, en de stapmolen.. Verder is alles er in orde, moet ik niets zelf doen (help af en toe wel met paarden binnen of buitenzetten, of voeren, maar das eerder omdat ik het graag doe) en betaal 250 euro pm..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:51

Als ik weer paard koop dan wordt hij gestald op mijn oude stal.

20x40 buitenbak, 20x60 binnenbak, binnenlongeercircel, spuitplaats, hele jaar door weidegang, mesten, voeren alles erbij in voor 275 euro

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:14

Hier kunnen ze swinters ook niet de weide op vanwege de bodemsoort hier. Dan vertrappen ze alles en staat er zomers geen gras meer op. Paddock kan wel, maar niet te lang, omdat je ook rekening moet houden met andere stalgenoten en niet iedereen wil zijn paard bij andere bepaalde paarden. En er is geen drinkbak, dus kan sowieso niet erg lang.