Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:16

Of het er mooi uit ziet dat vind ik niet belangrijk, als ik de pony maar niet hinder.
Laatst reed ik een weer wat stevigere pony en dan oogt het ook anders. Vandaar dat ik zei het scheelt per pony. Soms zie ik inderdaad ook c's voorbij komen dat ik denk; dat hoef ik niet eens te proberen :P

@joycebunny een D, kleine E gaat ook net bij mij. Hebben ze op de manege in drenthe heel veel moeite moeten doen om mij daar op te krijgen :Y) Hoe het komt geen flauw idee, maar gelukkig pas ik nog op pony's. Zou 1.78 moeten worden, ben 1.69 :')

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:22

Dan zou ik voor de E gaan, daar zit weinig handel in :j

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:28

Ik kijk over het algemeen ook wel naar alles. Klik gewoon pony's aan. Want ja, misschien zit die ene leuke er wel bij en is het een shet waar ik niet op kan hobbelen.. Je weet maar nooit. Rijden is ook niet mijn eerste prioriteit. Tenminste als ik er elke dag heen kan. Mennen wil ik ook leren :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:30

Lioony schreef:
Ik kreeg trouwens wéér zo'n domme reactie van een nieuw stalgenootje op het paard zijn leeftijd en kunnen... Ze hebben aan 1 kant gelijk, het KAN fout gaan, maar ze kent mij nauwelijks en het paard helemaal niet (heeft 'm overigens wel op film gezien, maar had vast niet verwacht dat die 3 was en 16 keer ohz geweest _O- ) Maar ik wordt steeds behandeld als een of ander penny meisje die wel "effe" een 3 jarige hengst gaat kopen?! Ik heb daar 3(!!) weken over nagedacht, over het paard. En dat mijn instructrice positief is, zegt heel veel, want die zag het namelijk ook niet zitten met zo'n jong paard. Maar gewoon net doen alsof ik achterlijk ben! Kan dat echt niet hebben hoor.. := Laatst ook zei een ander stalgenootje tegen mij, "ja, maar zo'n jonkie kan je maar max. 3 keer in de week rijden hè.." Komop hé! Wat denken ze nou wel niet?! Alsof ik dát niet wist?!

relax :)
komt echt wel goed, en dat zullen ze zien.
bakken met commentaar krijg je toch wel, wat je ook koopt.
dat is het nadeel van manege's/pensionstallen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:30

Mennen is ook echt super leuk :j Heb wel eens op instructieweek een dressuurproefje geprobeerd, maar is nog lang niet zo makkelijk! Paarden moeten ook gewoon nageeflijk gereden worden haha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:31

minikatje schreef:
Lioony schreef:
Ik kreeg trouwens wéér zo'n domme reactie van een nieuw stalgenootje op het paard leeftijd en kunnen... Ze hebben aan 1 kant gelijk, het KAN fout gaan, maar ze kent mij nauwelijks en het paard helemaal niet (heeft 'm overigens wel op film gezien, maar had vast niet verwacht dat die 3 was en 16 keer ohz geweest _O- ) Maar ik wordt steeds behandeld als een of ander penny meisje die wel "effe" een 3 jarige hengst gaat kopen?! Ik heb daar 3(!!) weken over nagedacht, over het paard. En dat mijn instructrice positief is, zegt heel veel, want die zag het namelijk ook niet zitten met zo'n jong paard. Maar gewoon net doen alsof ik achterlijk ben! Kan dat echt niet hebben hoor.. := Laatst ook zei een ander stalgenootje tegen mij, "ja, maar zo'n jonkie kan je maar max. 3 keer in de week rijden hè.." Komop hé! Wat denken ze nou wel niet?! Alsof ik dát niet wist?!

relax :)
komt echt wel goed, en dat zullen ze zien.
bakken met commentaar krijg je toch wel, wat je ook koopt.
dat is het nadeel van manege's/pensionstallen.

Ja dat weet ik ook wel, maar commentaar oke, maar nu is het net alsof ik niet weet waar ik aan begin?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:33

laat ze lekker denken.
neem het niet persoonlijk op, het gaat om jou en het paard.
als ze het niet willen zien, niet jouw probleem :)
jij hebt een toppaard ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:37

Jeeh jullie zijn echt niet bij te houden! Ik weet niet of ik nog wat vergeet!
even snel reageren:
Lioony nog geen telefonisch contact opgenomen, eerst overleggen met vriend. Vandaag was ie tegen omdat ze zo jong is en ik een ervaren paard wilde! (nu niet meer:p)
Die trut met die mega dure knol is gewoon een verwend kreng is wel het laatste waar je je druk om moet maken, de kleur van je dekjes is veel belangrijker dan zij!
Ik denk dat ze bang is dat jij een mooier paard hebt dan zij!
Oh en wat betreft de keuring succes, wat laat je allemaal keuren?
Heb je trouwens een foto (beetje nieuwsgierig word ik hier wel)

Jessica ik vind je ook te groot voor de pony in je profiel, maar dat is offtopic. Er stond vorige week echt een schitterend klein paardje op sporthorses onder de 160, M dressuur ofzo! echt een topper alleen zo klein, voor jou waarschijnlijk heel leuk dus!
Mennen is niet mijn ding, vriendin van mij rijdt tweespan super leuk, maar ik mis het directe contact met paard. Ik zit er dus liever op!

Saar die allrounder had ik ook gezien (boven mijn butget) echt schitterend, ben het met je eens betreft het springen maar misschien heeft de ruiter geen talent, dan komt het van het paard natuurlijk minder goed uit!

Miss Malfoy, laat het me weten als het zo ver is;) ga graag mee waarschijnlijk wel op mijn bijrijpaard ik zie het me nog niet op die 4 jarige doen!

Nog iets vergeten?

Net nieuwe top 5 gemaakt benieuwd naar jullie mening
http://link.marktplaats.nl/432148476
4 jarige brightspeed zadelmak 3500 SCHITTEREND BEEST

http://link.marktplaats.nl/434814426
4 jarige vivlldi vos 165 rongenologisch goedgekeurd prijs notk

http://link.marktplaats.nl/436045255
4 jarige Calvin Klein 167 L niv. Allround geschikt voor mindere ruiter :D

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/349419
Schimmeltje 12 jaar M allround

http://link.marktplaats.nl/437522937
7 jarige kwpn 163 3300,-
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 05-04-11 20:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:38

Klopt, maar op dat moment kwam dat er nog even lekker bij.. Merrie die ik rijd liep niet helemaal lekker, dus was maar gestopt.. En heb zaterdag een bokt meeting en paardje zou meegaan, lekker het strand op.. En dan ook nog zo'n zeik reactie.. :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:41

Lioony schreef:
Klopt, maar op dat moment kwam dat er nog even lekker bij.. Merrie die ik rijd liep niet helemaal lekker, dus was maar gestopt.. En heb zaterdag een bokt meeting en paardje zou meegaan, lekker het strand op.. En dan ook nog zo'n zeik reactie.. :=

Wat leuk een bokt meeting, nog nooit naar toe geweest! Gaat zij ook mee dan? Ik zou gewoon gaan, kan je je kop lekker leeg waaien!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:41

Gewoon bellen hoor, misschien kom ik je nog wel een keer daar tegen, het paard staat daar als ie ggk wordt de komende maand nog :))
Hij wordt klinisch gekeurd en z'n rug en hals gaan op de foto! Beentjes zijn in januari op foto geweest en helemaal in orde! :j

En volgens mij moet joycebunny Miss Malfoy zijn? :P
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:42

Alice13 schreef:
Lioony schreef:

Wat leuk een bokt meeting, nog nooit naar toe geweest! Gaat zij ook mee dan? Ik zou gewoon gaan, kan je je kop lekker leeg waaien!

Wie bedoel je met zij?
Ja een boktmeeting van een JHK topic, ook voor mij de eerste keer! :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:43

aaah foutje!

Ik vind het heel leuk voor je! Hoeveel gaat je de keuring kosten weetje dat al?

Die trut die op stal zo stom deed! bedoelde ik met zij

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:47

Klinisch 200-300 röntgen 300-400, zoiets denk ik, is niet zo belangrijk, de prijs, zolang het maar goed is.. En als het niet goed is, bespaar ik nog een hoop door alleen de keuringen te betalen.

Haha nee die gaat niet mee hoor :P Die zit niet eens op bokt volgens mij :') Is gewoon een meeting van een JHK topic en we gaan naar een manege in Schoorl, de andere 9 gaan op manege paarden en ik neem gewoon zelf een paardje mee, wij hebben toch zelf al een trailer en mag haar meenemen, dus waarom dan op een manegepaard? :=

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:49

Dat mens is gewoon jaloers! Die heeft stiekem ook penny dromen van een jonge, knappe hengst en jij hebt er zomaar eentje gevonden! Dat soort meiden krijgt alles, en kunnen het dan niet hebben als een ander ook iets moois heeft. Straks rijd jij haar er lekker uit!

Wat leuk zeg, die meeting! Lijkt me nog best wel spannend, omdat je elkaar alleen digitaal kent :P

Alice, ik had alleen de schimmel en de Calvin Klein omgedraaid, verder had ik ze in precies dezelfde volgorde gezet. Vind ook vooral de eerste merrie erg gaaf. Die heeft gewoon een bepaalde uitstraling, kan er mijn vinger niet helemaal opleggen..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:51

Alice13 schreef:
Net nieuwe top 5 gemaakt benieuwd naar jullie mening
http://link.marktplaats.nl/432148476
4 jarige brightspeed zadelmak 3500 SCHITTEREND BEEST

http://link.marktplaats.nl/434814426
4 jarige vivlldi vos 165 rongenologisch goedgekeurd prijs notk

http://link.marktplaats.nl/436045255
4 jarige Calvin Klein 167 L niv. Allround geschikt voor mindere ruiter :D

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/349419
Schimmeltje 12 jaar M allround

http://link.marktplaats.nl/437522937
7 jarige kwpn 163 3300,-

Denk dat die Vivaldi nog best prijzig gaat zijn. :=

Die Calvin Klein vind ik persoonlijk niks! Rare bouw, erg lang in z'n hals, beetje ielig..

Die schimp is echt leuheeuk! :o

Die 7 jarige kwpn vind ik ook niet zo, ook beetje rare bouw en ielig.. :=

En die Brightspeed merrie moet je gewoon ff voor bellen!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:52

Gelijk heb je! maar is jou paard, of het paard dat je mee gaat strand gewend?
JE kan zeker beter de keuring betalen dan paard met gebreken kopen. Maar je brengt me nu wel weer in twijfel!
Ik vond zo mooi dat ze al gekeurd was, en nu laat jij hem nog een keer bijna helemaal keuren. :S
Ben benieuwd wat er uit komt! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:54

Het is niet mijn paard die mee gaat, heeft wel al ervaring met het strand. Was 2 weken geleden ook met haar naar M geweest, even lekker over de dijken gecrosst, ogen dicht en je bent op het strand! :D

Hahaha := Nouja, ik ben nogal huiverig wat betreft de rug en omdat hij nog jong is wil ik dat gewoon weten!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:55

Ohja, Miss Malfoy: in België schijnen nogal wat Highlanders rond te lopen. Weet niet of dat te doen is voor je natuurlijk..
Zit even te denken over soortgelijke rassen trouwens, Fell Pony misschien? Merens? Dravers hebben trouwens over het algemeen erg fijne gangen en karakters, misschien is dat ook wel wat voor een trektocht.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:55

Lioony schreef:
Denk dat die Vivaldi nog best prijzig gaat zijn. :=

Die Calvin Klein vind ik persoonlijk niks! Rare bouw, erg lang in z'n hals, beetje ielig..

Die schimp is echt leuheeuk! :o

Die 7 jarige kwpn vind ik ook niet zo, ook beetje rare bouw en ielig.. :=

En die Brightspeed merrie moet je gewoon ff voor bellen!

Calvin klein vond ik zo'n lief koppie hebben (geschikt voor beginner dus voor mij)

Schimp vond ik een beetje oud, maar wel schitterend, maar is ook heel duur!

7 jarige had ik ook mijn twijfels over daarom ook onderaan, maar wel een beetje allround. Volgens mij veel volbloed daarom ook zo iellig. Mijn vorige E pony had dravers bloed ook mega iel! (en nu heb ik mijn gat op een fries geparkeerd)

JA ga toch die brightspeed maar eens bellen denk ik! zal de adv. eens aan mijn paps laten zien kijken wat die zegt! :D
Denk je dat ik er nog wat afkrijg trouwens? :D

Wat de rug betreft, helemaal met je eens, komt bij mij ook op de foto hoor!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:56

@Saar88: Dat kan ook interessant zijn. Ik ga me niet blindstaren op een ras, maar het is wel de hoek (sobere koudbloeden waarin ik zoek. :j )

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:56

Saar88 schreef:
Ohja, Miss Malfoy: in België schijnen nogal wat Highlanders rond te lopen. Weet niet of dat te doen is voor je natuurlijk..
Zit even te denken over soortgelijke rassen trouwens, Fell Pony misschien? Merens? Dravers hebben trouwens over het algemeen erg fijne gangen en karakters, misschien is dat ook wel wat voor een trektocht.

Ik ben niet zo weg van dravers, al kon mijn oude dravertje ook tolt, of was het nu telgang?! weet ik niet meer! maar voor de basis dressuur vind ik ze niet super geschikt. Dus dan wordt het echt alleen buiten!

Misschien is de onderste advertentie die ik er ophad gezet wat heeft al endurance ervaring tot klasse 2

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:58

Miss_Malfoy schreef:
@Saar88: Dat kan ook interessant zijn. Ik ga me niet blindstaren op een ras, maar het is wel de hoek (sobere koudbloeden waarin ik zoek. :j )

ik heb een fries in de aanbieding! Ninke 7 jaar!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:59

Alice13 schreef:
JA ga toch die brightspeed maar eens bellen denk ik! zal de adv. eens aan mijn paps laten zien kijken wat die zegt! :D
Denk je dat ik er nog wat afkrijg trouwens? :D

Kleine kans := Maar ik zou wel snel zijn, want ze worden elke week duurder! :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:03

ach hou op! Jij loopt mij gek te maken! Als ze verkocht wordt was ze niet voor mij bedoelt! ik ben daar heel makkelijk in!
Ik zal (na overleg) met haar bellen. Misschien morgen.