Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:56

jesuka schreef:
Mijn zoon is tien, wil -nu zijn zusje rijd- het eigenlijk ook wel doen, maar hij vind het niet leuk om in een groep van zevenjarige meiden te moeten beginnen, heb op de manege gevraagd of het mogelijk was een jongensgroep te starten, je weet wel, met een beetje publiciteit ,oproep in de krant etc etc, maar ze gaven aan dat er geen belangstellling genoeg was om een aparte jongensgroep te starten.
Toch geloof ik dat als ze een beetje moeite zouden willen doen, oproep in de plaatselijke krant ,dat er best wel belangstelling zou zijn, maar nu durven een heleboel jongens gewoon niet, maar als je het leuk zou aankleden met af en toe bv horsebal of western,heb je zo een leuk groepje bij elkaar! {:)

Dat denk ik ook wel. Het is gewoon jammer dat ze die mogelijkheid voor jongens niet bieden. Heeft hij geen vrienden, klasgenoten etc die er ook wel interesse in hebben? Misschien kunnen ze dan samen gaan. Dan vind hij het vast ook minder erg.

jesuka

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:06

Nee, dat zijn allemaal voetballers, er is wel een schoolgenootje die een klas lager zit, die op dezelfde manege rijd, maar van zijn moeder hoor ik al dat die jongen er behoorlijk mee gepest wordt op school.
Maar ik heb al een oplossing, wij hebben een prive adresje waar mijn dochter ook al les krijgt op een fjord,en het meisje dat dat doet, wil mijn zoon ook wel les geven, zo kan hij de beginselen mooi leren en als hij dan klaar is voor de manege hoeft hij in ieder geval niet meer tussen de zes-zeven jarigen meisjes.
Gelukkig rijden er op onze manege wel jongens!

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 22:44

Voetballen vin ik zo saaaai haha
Ik ben op paardrijden gegaan na dat ik ooit The good the bad and the ugly had gezien :D haha
Ik doe niet aan westren hoor ofzo maar sinds ik die film had gezien dacht ik stoer!

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:52

Het is toch niet te zeggen waarom er minder mannen paardrijden...
Ik ben zelf ook een man en heb eigenlijk nooit iets om paarden gegeven totdat ik mijn vrouw leerde kennen en mij op een paard heeft gezet.. :?
En van het een kwam het ander, nu rijdt ik meerdere keren in de week zowel dressuur als buiten en heb er veel plezier in. Terwijl ik er vroeger nooit aan gedacht zou hebben om op paardrijden te gaan.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:59

hmm ik wel denk dat iedereen zelf kiest wat hij leuk vind en over het algemeen word paardrijden niet echt als mannelijke sport gezien terwijl op hoger niveau meer mannen dan vrouwen rijden..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:01

Waarom er meer vrouwen dan mannen paardrijden ?
Als er in jou omgeving veel vriendinnen doen paardrijden, wil jij dat ook !
Maar bij mannen is het meestal voetbal :P

Maar ik weet zeker als er een groep jongens gaat paardrijden dat zich dit ook langzaam zal uitbereiden :)

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:08

ik rij of in het bos of langs de weg en mijn ouders die op een manege rijden schrijven mij altijd in voor springen en cros dat is wel leuk en ik ga mennen

marr_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:30

Mijn broertje rijd ook gwn hij vind het superleuk en zegt dat ie doet wat ie wil en niemand hoeft zich daar mee te bemoeien!!
Ik vind het wel stoer!! :P ;)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:36

Dat vinden ze niet stoer genoeg. :')

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:26

waarom is er dan op internationale wedstrijden veel mannen en weinig vrouwen?

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:30

weet wel dat veel jongens er gepest door worden.. ik ook toen ik jonger was...
en inmiddels 2 eigen knollen;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:12

PascalB schreef:
En dat ik nou 1 van de redenen dat jongens niet rijden ;) al die vooroordelen van mensen die aan de zijlijn staan en ws ook nieteens in de buurt durven komen. Het is vaak kudde gedrag met uitspraken. staan ze alleen durven ze niets te zeggen.

Knap dat je geaardheid al word bepaald door de sport die je doet. Dan moeten o.a. de voetballers maar oppassen ze staan allemaal samen onder de douche gezellig als mannen onder elkaar ;)

Nou, dan moet je dat maar eens nagaan. Dan heb ik het alleen over dressuur hè... Springen is een ander verhaal. Kijk bijv. eens naar Edward Gal en Hans-Peter Minderhout. De man die de manege runt waar ik tot voor kort reed is ook homo. Is niks mis mee ofzo, en ik was er zelf eigenlijk nooit opgekomen, maar toch klopt het vaak wel!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:14

__Nathalie__ schreef:
Ik heb op een stal gewerkt, die jongen die was echt alles behalve gay, ging vaak met het mee op concour (springen) en zag daar meer manlijke ruiters als vrouwen en ook die waren alles behalve gay.

Ja, springen! Dat is wat ik bedoel, ze springen! Maar dressuren nauwelijks..

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:20

Ik was weer eens het topic aan het lezen en kwam tegen tussen opmerkingen paarden stinken:S
Ik vind het juist lekker ruiken in de stall:D maar mischien komt dat om dat ik het heerlijk vindt om daar te zijn.
Als ik langs een manege rij vind ik fdat zo lekker ruiken haha! hooi paarden etc!natuur.

Ik kom tijdens het rijden zo tot rust ook echt idiaal.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:23

Wij hebben 2 nepmannen op stal.. haaahhahahaha :P (van het vrouwlijk type)
Ken overigens meer dan genoeg jongens die paardrijden (vooral springen)
Die staan over het algemeen op stallen die meer springgericht zijn. Ken maar
2 jongens overigens die hetero zijn en graag dressuren :=

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:23

Het vrouwlijketype hahaha agh wat maakt dat uit er zijn vast ook homo's die aan voetbal doen toch?

pukxxkira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:32

Jongens willen stoer doen, en paardrijden is volgens hun niet stoer genoeg xd

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:47

Hier zat mannen en jongens die rijden. Mijn zoon weet niet anders dan dat het de normaalste zaak van de wereld is dat jongens paardrijden. Snap niet zo goed waarom het niet stoer is, cowboys rijden toch ook?

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:41

merenque schreef:
Hier zat mannen en jongens die rijden. Mijn zoon weet niet anders dan dat het de normaalste zaak van de wereld is dat jongens paardrijden. Snap niet zo goed waarom het niet stoer is, cowboys rijden toch ook?

Precies kijk maar naar the good the bad and the ugly ;) ode aan de spagetti westrens :D
Dat was vroeger de eerste reden om te gaan paard rijden maar ik durfde het nooit :bloos:
twee jaar geleden (2009) ben ik dan toch gaan lessen wilde het gewoon proberen leek mij zo lekker/leuk en toch stiekem beetje de films ;)
Na de eerste paar keer lessen vond ik het zo lekker en leuk en tof dat ik in 2010 een paard heb aangeschaft :D.
En ik werk ook op de manege :D

Vroeger deed ik aan teakwando maar geef mij paardrijden maar.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:11

Lees dit topic nu pas.
Ach, vroeger vond ik paarden ook maar niks, eigenlijk maar stomme beesten die gewoon doen wat jij wilt. En als ze het niet doen geef je gewoon een opdonder..... :+
Totdat mijn dochter, destijds een jaar of 11, 12 wilde gaan paardrijden. Dan ga je als vader toch ook 's mee om naar een proefje te kijken. Ik snapte de lol er niet zo van, zeker niet toen ik op een ouderdag een keer erop "moest" }> . Wat een lol hebben ze gehad.... Maar toen had ik wel door dat niet zo makkelijk was als 't leek :) . Mijn dochter reed best aardig, ze werd vaak eerste en ik ging wat vaker kijken (ze hadden zulk lekker bier in de kantine....), ze kreeg een verzorg Fries en het was: ach pap, ga jij mee met de fiets dan kan ik buiten rijden. Je gaat wat meer helpen en voordat ik het wist was ik besmet met het paardenvirus. Die Fries was ook zo braaf. Vervolgens kwam de vraag: pap, ga ook 's mee op vakantie op een buitenrit da's zoooo gaaf. Na veel aandringen eerst een proefles (ik was tegen de 50) genomen voor alle zekerheid. Iets van lichtrijden geleerd aan de longe en ongeveer hoe je moest stoppen. Eerste buitenrit in Aruba (setting dus perfect....dacht ik) op een paard genaamd Al Capone. Nee, hij is erg mak hoor...zeiden ze }> . Nou ik zat er eindelijk op, de groep ging links en ik dus... rechts het bos in naar de groene blaadjes ;( . Helaas groeien daar ook cactussen en dat paard ging z'n eigen gang dus 't resultaat: een knie vol stekels |( . En m'n dochter maar lachen.... Na een poosje lukte 't sturen wel aardig en ik dacht OK, eigenlijk is 't toch niet zo moeilijk. Totdat we bij het strand kwamen! Nooit meer aan galop gedacht....dus ineens werd ik gelanceerd en ging dat beest er van door. Ik ben d'r op blijven zitten, vraag niet hoe: teugels kwijt manen vast, oren vast en dat stomme beest ging maar door...nou ja 't is allemaal goed afgelopen _/-\o_ . Maar ik wilde 't toch niet op me laten zitten ben les op de manege gaan nemen. Dochterlief kreeg een eigen paard, ik ging meer en meer helpen, kon ook prima overweg met dat dier. Voor het eerst ervaren wat het betekent om 'n klik te hebben! Kon haar helaas niet rijden ze mag tot 70kg belast worden. Tsja, op vakantie samen met m'n dochter veel buitenritten gemaakt (o.a. in de Rocky Mountains!) en veel avonturen beleefd. Dan gaat het kriebelen en uiteindelijk is afgelopen oktober is mijn eigen paard gekomen: een Tinker. Geen seconde spijt van gehad. Nu rijdt ik lekker samen met m'n dochter buiten.
En..bij mij in de les rijden trouwens nog meer mannen hoor. 't is wel een seniorenles, dus bij ons is het competitie element enzo wel wat over :j .
Maar ik moet wel zeggen dat ik buitenritten (ja, galopperen en een sprongetje :j ) toch wel het leukst vindt! Daar zit toch een spanningselement in. Ik blijf tenslotte een man.....

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:53

Zo zie je, je bent nooit te oud om te leren!
Bij ons in de club zit een man (rond de 50) en die is sinds enkele jaren gestart en compitief ook! Het gaat wat trager en stroever, maar wat een waardering heb ik voor hem!

Bij ons in de club zitten niet zoveel mannen, ik denk 10 rijdende op de 50 rijdende? Maar al onze lesgevers zijn wel mannen. En eerlijk gezegd; mannen die dressuur rijden hebben een slagje alleen mannen die springen zijn echt mans. Moet dan ook geen vriend hebben die rijdt, maar ik zou er veel voor over hebben dat hij toch eens mee gaat op wandeling :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:58

Simpel; cultureel bepaald. Hier is het nog een mannensport, de laatste jaren komen de vrouwen wel in opkomst.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:37

ik ken wel wat jongens die het harstike leuk
vinden maar hun vrienden vinden het stom
en meisjes achtig dus stoppen ze er vaak mee
terwel er ook in veel films en vroeger veel meer mannen
paardrijden :? dus ik snap het eigelijk ook niet meestal houden
ze veel meer van voetbal maar dat snap ik weer niet heb je eindelijk
de bal schop je hem weer weg :?

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:08

Ik snap niet dat het meisjes achtig is van ballet zeg ja oké dat vindt ik ook een beetje meer voor meisjes.
Maar dat is ook om dat het echt om sierlijke bewegingen gaat.
Voetbal vindt ik ook echt zaaaaai! zure sport dat deden wij vaak met gym toevallig was ik me gym kleren vergeten.

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:56

Op mijn dag rijdt maar 1 jongen...