jesuka schreef:Mijn zoon is tien, wil -nu zijn zusje rijd- het eigenlijk ook wel doen, maar hij vind het niet leuk om in een groep van zevenjarige meiden te moeten beginnen, heb op de manege gevraagd of het mogelijk was een jongensgroep te starten, je weet wel, met een beetje publiciteit ,oproep in de krant etc etc, maar ze gaven aan dat er geen belangstellling genoeg was om een aparte jongensgroep te starten.
Toch geloof ik dat als ze een beetje moeite zouden willen doen, oproep in de plaatselijke krant ,dat er best wel belangstelling zou zijn, maar nu durven een heleboel jongens gewoon niet, maar als je het leuk zou aankleden met af en toe bv horsebal of western,heb je zo een leuk groepje bij elkaar!
Dat denk ik ook wel. Het is gewoon jammer dat ze die mogelijkheid voor jongens niet bieden. Heeft hij geen vrienden, klasgenoten etc die er ook wel interesse in hebben? Misschien kunnen ze dan samen gaan. Dan vind hij het vast ook minder erg.

haha

. Wat een lol hebben ze gehad.... Maar toen had ik wel door dat niet zo makkelijk was als 't leek
. Helaas groeien daar ook cactussen en dat paard ging z'n eigen gang dus 't resultaat: een knie vol stekels
. En m'n dochter maar lachen.... Na een poosje lukte 't sturen wel aardig en ik dacht OK, eigenlijk is 't toch niet zo moeilijk. Totdat we bij het strand kwamen! Nooit meer aan galop gedacht....dus ineens werd ik gelanceerd en ging dat beest er van door. Ik ben d'r op blijven zitten, vraag niet hoe: teugels kwijt manen vast, oren vast en dat stomme beest ging maar door...nou ja 't is allemaal goed afgelopen
. Maar ik wilde 't toch niet op me laten zitten ben les op de manege gaan nemen. Dochterlief kreeg een eigen paard, ik ging meer en meer helpen, kon ook prima overweg met dat dier. Voor het eerst ervaren wat het betekent om 'n klik te hebben! Kon haar helaas niet rijden ze mag tot 70kg belast worden. Tsja, op vakantie samen met m'n dochter veel buitenritten gemaakt (o.a. in de Rocky Mountains!) en veel avonturen beleefd. Dan gaat het kriebelen en uiteindelijk is afgelopen oktober is mijn eigen paard gekomen: een Tinker. Geen seconde spijt van gehad. Nu rijdt ik lekker samen met m'n dochter buiten.
.