minikatje schreef:mijn exmoor is wel gelijk op het land gegaan omdat er geen andere mogelijkheid was.
maar dat heeft weer als resultaat dat ze nu nogsteeds niet helemaal mak is en nogal eenkennig.
minikatje schreef:nevel is al keertje bekapt, en morgen weer.
heb echt een schat van een hoefsmid met tonnen geduld.
vorige keer ging best goed, 2 keer tegenstribbelen maar zodra hij haar hoefje had dan was ook alles wel best.
met niet mak bedoel ik dat niet iedereen haar zomaar kan benaderen.als ik in de wei zit kruipt ze zowat op schoot, bij vreemden houdt ze gepast afstand.
verder kent ze de basiscommando´s zoals opzij en terug en kan ze hoefje geven.

Onze Exmoor (Lobke) is ook direct op het land gegaan bij onze 2 shetlanders. We reden toen nog op 1 van de shets,
en kwamen er dus regelmatig, uiteindelijk werd ze steeds nieuwschieriger en kwam ze wel eens naar ons toe.
Maar ik merk ook wel aan lobke dat ze best wel eenkennig is, (van mijn vader bijvoorbeeld moet ze helemaal niks hebben,
maar sommige andere mensen (vooral kinderen) weer wel.) en ze loopt ook niet zomaar op iemand af. Maar het is
wel een schatje, en ze houd er ook wel van om lekker geborsteld te worden.
Cf: Erg leuk dat je steeds nieuwe foto's plaatst! Af en toe kijk ik weer even. Vind het leuk om te zien dat jullie zo vooruit gaan!
Doet me ook weer terug denken aan toen wij lobke nog maar net hadden. Echt heel leuk!