sabina1998 schreef:Nou, voor de baas? het is een fijner idee als je je paardje in een aspotje hebt , dan dat hij in hondenvoer zit, of een frikandel.. of in een plastic verpakking zit.
En wie gaat dat cremeren dan betalen? Jij? van je zakgeld?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quartusje schreef:Ok effe een vraagje hoeveel kost het ongeveer om een paard laten cremeren?
sabina1998 schreef:Ik of maar de slacht , vermoord worden en in een pakje rookvlees eindigen? en heb el ens op het nieuws gezien dat bij varkens de naar de slacht gaan soms half dood zijn, en die worden daarna in kokend water gegooid. om schoon te worden? maar sommige leven dan nog:S
Sharitje schreef:ik heb mijn vorig paardje een spuitje laten geven...
Hij had zijn been gebroken door een trap te hebben gehad van een ander paard op de weide. Ik had dus niet veel keuze dan hem te laten inslapen door een spuitje...
Ik wist helemaal niet dat dit trager ging dan in de slacht?
Ik zou mijn paard niet kunnen laten slachten denk ik... maar ik moet wel zeggen dat hij hem toch wat verzet heeft tegen de 1e spuit (verdoving)...
vreselijk...
Trouwens, ik heb altijd horen zeggen dat paarden het 'voelen' (ruiken??) als ze in het slachthuis zijn... zou dat?
Quartusje schreef:ok een paard naar de slacht brengen is nooit leuk integendeel maar als je weet dat het je eigen paard is zou ik het toch veel erger vinden omdat je het dier gekent hebt dus daarom snap ik ook niet dat mensen hun eigen paard naar de slacht kunnen doen
Quartusje schreef:ok een paard naar de slacht brengen is nooit leuk integendeel maar als je weet dat het je eigen paard is zou ik het toch veel erger vinden omdat je het dier gekent hebt dus daarom snap ik ook niet dat mensen hun eigen paard naar de slacht kunnen doen
Lielle schreef:Quartusje schreef:ok een paard naar de slacht brengen is nooit leuk integendeel maar als je weet dat het je eigen paard is zou ik het toch veel erger vinden omdat je het dier gekent hebt dus daarom snap ik ook niet dat mensen hun eigen paard naar de slacht kunnen doen
dat is heel makkelijk. Ik ben lachend met onze zelfgefokte driejarige naar binnen gelopen, en heb handenwrijvend het geld zitten tellen. Dat was nog eens winst maken, daar heb je wat aan.
Dat is sarcastisch, dat moge duidelijk zijn. Nog helemaal los van emotionele zaken, dekgeld, 3 jaar opfok en talloze dierenartsrekeningen zijn veel malen meer geld dan dat schijntje van de slager. Ik vind het stuitend dat mensen zonder enige kennis van zaken op een dergelijke manier durven te oordelen over anderen, die in bijna alle gevallen heel goed hebben nagedacht over een verschrikkelijk onderwerp en in het belang van hun paard de keuze maken. Quartusje, ga je diep schamen!