De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:22

tsja, als we kritischere eisen gaan stellen is men hier never uitgediscuseert, want dan zal het nooit gaan refereren aan de poll- uitslag. ;)

LDRD, wat ben jij een veelzijdig mens, hartstikke goed! +:)+
ik ben ook nog een kippenmens. := :o

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:23

Adil18 schreef:
LDRD schreef:
In dat licht gezien ben ik dan ook hondenmens, kattenmens, caviamens, konijnenmens, parkietenmens, vissenmens Detour :+ .

Inderdaad ja, ik ook :+

En dat terwijl ik helemaal niet gesteld ben op katten, maar als de ouders van mijn vriend op vakantie zijn verzorg ik ze en doe mijn uiterste best die beesten het naar hun zin te maken :D

Luister je er goed naar? leer je van hen? ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:28

Idd. een slotje maar dat doen jullie zelf. We kunnen ook naar de huiskamer verplaatst gaan worden zo....
Er zit ook een heel positieve kant aan deze "discussie" nml. niet iedereen hier heeft altijd met de ander door 1 deur gekund en nu gaat het aardig moet ik zeggen.

Zoals de bijzonder paardenmens niet kan begrijpen dat een ander het verschil met zichzelf niet ziet kan ik niet begrijpen dat het je niet lukt om enigzins goed met mensen om kunt gaan. Misschien maakt dat je een paardenmens ?

Sul, ik heb ooit eens zo'n type meegemaakt, ex-militair, na een uurtje gecommandeerd te zijn tijdens een avond stappen, ga zitten ! Drink op ! Ga mee! heb ik gezegd ga jij eerst maar eens afkicken want zo werkt het niet in het echte leven....

Sturen jullie bewust aan op een slotje trouwens ? Zo niet dan liever een eigen huiskamertopic openen voor de leuke dingen en anders alleen iets on topic melden hier aub. Ik ga er van uit dat jullie gewoon lol hebben (ik ook) maar niet bewust een slotje willen veroorzaken toch ?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:29

oliebol, ja, kippen...is er een kippenmens in the house, want mijn haan kan ik soms niet aan :o ?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:30

detour schreef:
Adil18 schreef:

Inderdaad ja, ik ook :+

En dat terwijl ik helemaal niet gesteld ben op katten, maar als de ouders van mijn vriend op vakantie zijn verzorg ik ze en doe mijn uiterste best die beesten het naar hun zin te maken :D

Luister je er goed naar? leer je van hen? ;)

Zeker, op dat moment moet ik wel luisteren als ik wil dat ik de katten het goed hebben, maar ik doe dit meer uit plichtsbesef dan uit liefde of fascinatie....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:32

Perrokai schreef:
Idd. een slotje maar dat doen jullie zelf. We kunnen ook naar de huiskamer verplaatst gaan worden zo....
Er zit ook een heel positieve kant aan deze "discussie" nml. niet iedereen hier heeft altijd met de ander door 1 deur gekund en nu gaat het aardig moet ik zeggen.

Zoals de bijzonder paardenmens niet kan begrijpen dat een ander het verschil met zichzelf niet ziet kan ik niet begrijpen dat het je niet lukt om enigzins goed met mensen om kunt gaan. Misschien maakt dat je een paardenmens ?

Sul, ik heb ooit eens zo'n type meegemaakt, ex-militair, na een uurtje gecommandeerd te zijn tijdens een avond stappen, ga zitten ! Drink op ! Ga mee! heb ik gezegd ga jij eerst maar eens afkicken want zo werkt het niet in het echte leven....

Sturen jullie bewust aan op een slotje trouwens ? Zo niet dan liever een eigen huiskamertopic openen voor de leuke dingen en anders alleen iets on topic melden hier aub. Ik ga er van uit dat jullie gewoon lol hebben (ik ook) maar niet bewust een slotje willen veroorzaken toch ?

het was even een poging tot relativeren omdat er werd gekibbeld en gedramt, Perroi, is dat dandiscussieren?

En elkaar overtuigen heeft toch geen zin, want een ieder bindt andere normen en waarden aan de term paardenmens.

En mijn definiering klinkt alsof het makkelijk is om dan paardenmens te zijn, maar zoveel mensen kijken en luisteren niet goed naar het dier en zijn niet in staat uit elk individueel paard te halen wat er in zit. ;)

Denk daar maar eens over na. :D

En of je dat plaatje waardeert of niet is ook een kwestie van smaak, van wat voor humor je hebt. ;)

Hoop dat de moddies het ook kunnen waarderen trouwens. :o

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:33

Luister je er goed naar? leer je van hen? ;)[/quote]

Zeker, op dat moment moet ik wel luisteren als ik wil dat ik de katten het goed hebben, maar ik doe dit meer uit plichtsbesef dan uit liefde of fascinatie....[/quote]

maar mijn paarden voelen ook wel eens als plichtsbesef hoor. *D
heb er ook niet altijd zin in. Maar dat maakt iemand vast niet minder paardenmens.
paarden hebben ook wel eens geen zin. En dan zijn er weinig mensen die dat kunnen accepteren en zich dan even kunnen aanpassen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:37

ik vind mezelf eerder een paardenmens. Ookal zijn het nogal vage begrippen, en is het maar hoe je het bekijkt.
Ik zie een paard als een paard, begrijp veel van het gedrag en kan met veel "probleem" paarden goed overweg. In de africhting ging het me ook goed af, nu hobby ik met mijn eigen beesten (o.a hengst die net uit de kudde komt) en dat gaat van nature al goed....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:37

detour schreef:
maar mijn paarden voelen ook wel eens als plichtsbesef hoor. *D
heb er ook niet altijd zin in. Maar dat maakt iemand vast niet minder paardenmens.
paarden hebben ook wel eens geen zin. En dan zijn er weinig mensen die dat kunnen accepteren en zich dan even kunnen aanpassen. ;)

Nee, dat maakt je zeker geen minder paardenmens. Je hebt altijd wel eens 'geen zin', hoewel ik altijd wel zin heb om naar de paardjes te gaan, al is het alleen maar om zelf even een frisse neus te halen (lekker egoïstisch ;) ), maar ik heb ook wel een geen zin om te rijden of een paard voor de koets te spannen of om te poetsen...Nou, dan komen ze na een dag wei lekker smerig op stal, klaaaaaar :Y)

Maar ik miste wel 'liefde' in jouw (zeer algemene) omschrijving, dus vandaar dat ik plichtsbesef aanhaalde :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:38

even maar weer on-topic dan....
ik heb twee vriendinnen....de een is een echt paardenmens en de ander een mens met paarden,ik mag ze beiden even graag..
Het verschil?
Het paardenmens is de hele dag met haar paarden bezig,stallen doen,trainen,knuffelen enzo...loopt gewoon in een oude trui en oude spijkerbroek,en is op het moment druk met haar puberende 18 maand oude hengst(van tinka's boy)
Het mens met paarden loopt de hele dag in een prachtige rijbroek met leren paardrijlaarzen....heeft in nog geen twee jaar op een paard gezeten....
Dat vind ik dus het verschil....ik mag ze beiden even graag...

ik vind mezelf meer een allebeestenmens.....kippen knuffel ik mee...zelfs slangen vind ik schattig....en ook andermans paarden/honden/katten enzo hou ik van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:38

LDRD schreef:
oliebol, ja, kippen...is er een kippenmens in the house, want mijn haan kan ik soms niet aan :o ?

Doe je m in de pan, net als de onze....smaakte goed hoor!

(okee dit is geen nuttige bijdrag...sorrie :) )

detour

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:41

Adil, het luisteren, kijken en je aanpassen aan het vermogen van je dier heeft imo alles met liefde te maken!

Geerke, die definiering vind ik ook interessant, nou, dan blijven er weinig paardenmensen over denk ik; het gros is idd ook erg bezig met uiterlijk vertoon en het dier onderwerpen aanzichzelf. Dat zijn imo geen paardenmensen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:42

VivaLaVida schreef:
ik vind mezelf eerder een paardenmens. Ookal zijn het nogal vage begrippen, en is het maar hoe je het bekijkt.
Ik zie een paard als een paard, begrijp veel van het gedrag en kan met veel "probleem" paarden goed overweg. In de africhting ging het me ook goed af, nu hobby ik met mijn eigen beesten (o.a hengst die net uit de kudde komt) en dat gaat van nature al goed....

Kijk, en dan is het dus zo grappig hoe definities kunnen verschillen, want wat jij omschrijft, dat reken ik mezelf ook toe.

Hoewel ik nooit een ruiter zal zijn die geschikt is voor de topsport kan ik leuk met paarden overweg, kan paarden op een leuke manier 'corrigeren' en inrijden (gewoon een leuke basis bij brengen, daarna kan de eigenaar het paardje probleemloos naar eigen hand zetten).

En toch zie ik mezelf dan niet als paardenmens, maar eerder als iemand die het principe van conditionering iets beter onder de knie heeft dan sommige andere mensen...

Maar conditionering is iets wat ik grote mate aan te leren valt, dat is mijn mening althans. Dus heb ik in mijn ogen niet een bepaalde eigenschap maar een verder ontwikkelde vaardigheid....

De definitie is dus echt zo veel moeilijker en dieper dan men denkt, en zo persoonsgebonden

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:43

detour schreef:
Adil, het luisteren, kijken en je aanpassen aan het vermogen van je dier heeft imo alles met liefde te maken!

Dat is waar...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:44

Conditionering is idd een supermiddel, paarden gaan daar voor, consequent beloningssystemen hangen aan bepaald gedrag binnen een paar seconden kan je paard binnen no time enorm doen veranderen. Zolang ze gemotiveerd zijn, is er hoop!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:48

detour schreef:
Geerke, die definiering vind ik ook interessant, nou, dan blijven er weinig paardenmensen over denk ik; het gros is idd ook erg bezig met uiterlijk vertoon en het dier onderwerpen aanzichzelf. Dat zijn imo geen paardenmensen.

Daarom reageerde ik best fel in het topic over wat uit de mode is en wat niet...Kom op zeg, daar ben je toch niet mee bezig! Alsof het een paard de ballen interesseert dat hij een anky-pad onder z'n zadel heeft of een Lidl-dekje...

Maar aan de andere kant vind ik dit criteria niet helemaal kloppen, er zijn genoeg mensen die op uiterlijk letten en toch een paardenmens zijn, omdat ze uiteindelijk toch het welzijn van het paard voor het uiterlijk laten komen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:49

detour schreef:
Conditionering is idd een supermiddel, paarden gaan daar voor, consequent beloningssystemen hangen aan bepaald gedrag binnen een paar seconden kan je paard binnen no time enorm doen veranderen. Zolang ze gemotiveerd zijn, is er hoop!

Inderdaad, maar ik durf hardop te zeggen dat dit te leren valt, ik heb dit nu beter onder de knie dan 10 jaar geleden, toen moest ik zelf nog geconditioneerd worden :P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:49

daar heb je een punt; ik doel emer op de extreme gevallen hoor, de Anky wannabees en dat niet alleen op zichzelf projecteren maar ook op het dier.

En idd, vroeger stonden de paarden prima onder de jute, waren keihard met basis voorzieningen en tegenwoordig is een paard koud als het 15 graden is, schiet mij maar lek.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:50

Adil18 schreef:
detour schreef:

Inderdaad, maar ik durf hardop te zeggen dat dit te leren valt, ik heb dit nu beter onder de knie dan 10 jaar geleden, toen moest ik zelf nog geconditioneerd worden :P

_/-\o_ Klikkertraining vind ik ook zo mooi. En je kunt het leren idd, maar als je je er bewust van bent, gaat het wel makkelijker.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:55

detour schreef:
_/-\o_ Klikkertraining vind ik ook zo mooi. En je kunt het leren idd, maar als je je er bewust van bent, gaat het wel makkelijker.

Helemaal eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:55

Adil18 schreef:
Kijk, en dan is het dus zo grappig hoe definities kunnen verschillen, want wat jij omschrijft, dat reken ik mezelf ook toe.

Hoewel ik nooit een ruiter zal zijn die geschikt is voor de topsport kan ik leuk met paarden overweg, kan paarden op een leuke manier 'corrigeren' en inrijden (gewoon een leuke basis bij brengen, daarna kan de eigenaar het paardje probleemloos naar eigen hand zetten).

En toch zie ik mezelf dan niet als paardenmens, maar eerder als iemand die het principe van conditionering iets beter onder de knie heeft dan sommige andere mensen...

Maar conditionering is iets wat ik grote mate aan te leren valt, dat is mijn mening althans. Dus heb ik in mijn ogen niet een bepaalde eigenschap maar een verder ontwikkelde vaardigheid....

De definitie is dus echt zo veel moeilijker en dieper dan men denkt, en zo persoonsgebonden

heb je ook gelijk in :)
ik vind dat de definitie "paardenmens" meer met je omgang met paarden te maken heeft (of je er gevoel voor hebt, en in mijn ogen ook of je je paard ziet als paard en niet als je baby...) dan met jou zelf.

mensen die alles maar zielig vinden (de rangorde tussen mens-paard niet snappen) en aan overmatig antropomorfisme doen dat zijn in mijn ogen mensen met paarden...

Sport heeft imo er weinig mee te maken. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:58

VivaLaVida schreef:
Adil18 schreef:

heb je ook gelijk in :)
ik vind dat de definitie "paardenmens" meer met je omgang met paarden te maken heeft (of je er gevoel voor hebt, en in mijn ogen ook of je je paard ziet als paard en niet als je baby...) dan met jou zelf.

mensen die alles maar zielig vinden (de rangorde tussen mens-paard niet snappen) en aan overmatig antropomorfisme doen dat zijn in mijn ogen mensen met paarden...

Sport heeft imo er weinig mee te maken. :)

Amen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:03

Antropomorfisme zie je idd overal, ook mbt honden katten, name it.. dat zijn imo ook geen paardenmensen. :o

"Ze vindt me lief, ze heeft me nodig, ze houdt van me, ze kan niet zonder me.."

Mwoah.. geef een paard een soortgenootje, zet het in de wei samen, beschutting water en 24/7 ruwvoer en ik denk echt niet dat ze zo keihard op je staan te wachten, hoor. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:06

nou....je moet ze eens horen brullen s'ochtends!
Maar ja....je hebt wel gelijk....dan komt moeders met eten...
Sterker nog ... moeders=eten.
Ze houden helemaal niet van me...ze hebben gewoon honger....
Daar zal ik maar niet teveel over nadenken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:07

geerke schreef:
nou....je moet ze eens horen brullen s'ochtends!
Maar ja....je hebt wel gelijk....dan komt moeders met eten...
Sterker nog ... moeders=eten.
Ze houden helemaal niet van me...ze hebben gewoon honger....
Daar zal ik maar niet teveel over nadenken...

Ach meis, sorry voor mijn nuchtere opmerking. je hebt gelijk, ze gaan wel voor eten he? maar jij bent er wel bij, dus ben je een positieve asscociatie! +:)+