LDRD, wat ben jij een veelzijdig mens, hartstikke goed!

ik ben ook nog een kippenmens.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adil18 schreef:LDRD schreef:In dat licht gezien ben ik dan ook hondenmens, kattenmens, caviamens, konijnenmens, parkietenmens, vissenmens Detour.
Inderdaad ja, ik ook![]()
En dat terwijl ik helemaal niet gesteld ben op katten, maar als de ouders van mijn vriend op vakantie zijn verzorg ik ze en doe mijn uiterste best die beesten het naar hun zin te maken
detour schreef:Adil18 schreef:
Inderdaad ja, ik ook![]()
En dat terwijl ik helemaal niet gesteld ben op katten, maar als de ouders van mijn vriend op vakantie zijn verzorg ik ze en doe mijn uiterste best die beesten het naar hun zin te maken
Luister je er goed naar? leer je van hen?
Perrokai schreef:Idd. een slotje maar dat doen jullie zelf. We kunnen ook naar de huiskamer verplaatst gaan worden zo....
Er zit ook een heel positieve kant aan deze "discussie" nml. niet iedereen hier heeft altijd met de ander door 1 deur gekund en nu gaat het aardig moet ik zeggen.
Zoals de bijzonder paardenmens niet kan begrijpen dat een ander het verschil met zichzelf niet ziet kan ik niet begrijpen dat het je niet lukt om enigzins goed met mensen om kunt gaan. Misschien maakt dat je een paardenmens ?
Sul, ik heb ooit eens zo'n type meegemaakt, ex-militair, na een uurtje gecommandeerd te zijn tijdens een avond stappen, ga zitten ! Drink op ! Ga mee! heb ik gezegd ga jij eerst maar eens afkicken want zo werkt het niet in het echte leven....
Sturen jullie bewust aan op een slotje trouwens ? Zo niet dan liever een eigen huiskamertopic openen voor de leuke dingen en anders alleen iets on topic melden hier aub. Ik ga er van uit dat jullie gewoon lol hebben (ik ook) maar niet bewust een slotje willen veroorzaken toch ?
detour schreef:maar mijn paarden voelen ook wel eens als plichtsbesef hoor.![]()
heb er ook niet altijd zin in. Maar dat maakt iemand vast niet minder paardenmens.
paarden hebben ook wel eens geen zin. En dan zijn er weinig mensen die dat kunnen accepteren en zich dan even kunnen aanpassen.
VivaLaVida schreef:ik vind mezelf eerder een paardenmens. Ookal zijn het nogal vage begrippen, en is het maar hoe je het bekijkt.
Ik zie een paard als een paard, begrijp veel van het gedrag en kan met veel "probleem" paarden goed overweg. In de africhting ging het me ook goed af, nu hobby ik met mijn eigen beesten (o.a hengst die net uit de kudde komt) en dat gaat van nature al goed....
detour schreef:Geerke, die definiering vind ik ook interessant, nou, dan blijven er weinig paardenmensen over denk ik; het gros is idd ook erg bezig met uiterlijk vertoon en het dier onderwerpen aanzichzelf. Dat zijn imo geen paardenmensen.
detour schreef:Conditionering is idd een supermiddel, paarden gaan daar voor, consequent beloningssystemen hangen aan bepaald gedrag binnen een paar seconden kan je paard binnen no time enorm doen veranderen. Zolang ze gemotiveerd zijn, is er hoop!
Adil18 schreef:detour schreef:Conditionering is idd een supermiddel, paarden gaan daar voor, consequent beloningssystemen hangen aan bepaald gedrag binnen een paar seconden kan je paard binnen no time enorm doen veranderen. Zolang ze gemotiveerd zijn, is er hoop!
Inderdaad, maar ik durf hardop te zeggen dat dit te leren valt, ik heb dit nu beter onder de knie dan 10 jaar geleden, toen moest ik zelf nog geconditioneerd worden
Adil18 schreef:Kijk, en dan is het dus zo grappig hoe definities kunnen verschillen, want wat jij omschrijft, dat reken ik mezelf ook toe.
Hoewel ik nooit een ruiter zal zijn die geschikt is voor de topsport kan ik leuk met paarden overweg, kan paarden op een leuke manier 'corrigeren' en inrijden (gewoon een leuke basis bij brengen, daarna kan de eigenaar het paardje probleemloos naar eigen hand zetten).
En toch zie ik mezelf dan niet als paardenmens, maar eerder als iemand die het principe van conditionering iets beter onder de knie heeft dan sommige andere mensen...
Maar conditionering is iets wat ik grote mate aan te leren valt, dat is mijn mening althans. Dus heb ik in mijn ogen niet een bepaalde eigenschap maar een verder ontwikkelde vaardigheid....
De definitie is dus echt zo veel moeilijker en dieper dan men denkt, en zo persoonsgebonden
VivaLaVida schreef:Adil18 schreef:Kijk, en dan is het dus zo grappig hoe definities kunnen verschillen, want wat jij omschrijft, dat reken ik mezelf ook toe.
Hoewel ik nooit een ruiter zal zijn die geschikt is voor de topsport kan ik leuk met paarden overweg, kan paarden op een leuke manier 'corrigeren' en inrijden (gewoon een leuke basis bij brengen, daarna kan de eigenaar het paardje probleemloos naar eigen hand zetten).
En toch zie ik mezelf dan niet als paardenmens, maar eerder als iemand die het principe van conditionering iets beter onder de knie heeft dan sommige andere mensen...
Maar conditionering is iets wat ik grote mate aan te leren valt, dat is mijn mening althans. Dus heb ik in mijn ogen niet een bepaalde eigenschap maar een verder ontwikkelde vaardigheid....
De definitie is dus echt zo veel moeilijker en dieper dan men denkt, en zo persoonsgebonden
heb je ook gelijk in
ik vind dat de definitie "paardenmens" meer met je omgang met paarden te maken heeft (of je er gevoel voor hebt, en in mijn ogen ook of je je paard ziet als paard en niet als je baby...) dan met jou zelf.
mensen die alles maar zielig vinden (de rangorde tussen mens-paard niet snappen) en aan overmatig antropomorfisme doen dat zijn in mijn ogen mensen met paarden...
Sport heeft imo er weinig mee te maken.
geerke schreef:nou....je moet ze eens horen brullen s'ochtends!
Maar ja....je hebt wel gelijk....dan komt moeders met eten...
Sterker nog ... moeders=eten.
Ze houden helemaal niet van me...ze hebben gewoon honger....
Daar zal ik maar niet teveel over nadenken...