Goed nieuws voor wedstrijdruiters die bitloos dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Re: Goed nieuws voor wedstrijdruiters die bitloos dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:07

Trouwens,de enige paarden die hopeloos met me op hol gegaan zijn de laatste jaren waren 'koudbloed' Fjorden Clown

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:59

ik rij trouwens behoorlijke heet hoofden bitloos...denk dat het niet zozeer met het type paard te maken heeft ,meer met de africhting..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:05

Ik rijd mijn dravers bitloos en dat kunnen vaak behoorlijke hete knarren zijn.
De reden dat ik overgegaan ben op bitloos is omdat ze vroegah getrained zijn om met een ophouding ipv af te remmen harder te gaan en, geloof me, dat is niet lekker rijden! (mijn engels volbloed rijd ik overigens 'gewoon' met bit, is hij gewend, heeft hij geen problemen mee, waarom dan veranderen?)

Of het nodig is om bitloos te rijden op wedstrijden?....ik vind het persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben Knipoog.
Risico is ook nog dat sommige bitloze ruiters hun peerd aan de teugel gaan 'trekken'.
Met een bit is dat al niet prettig, laat staan een enorme druk op de neus.

Dat je alleen flegmatieke paarden bitloos kan rijden daar ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat een koudbloed zich er eerder doorheen sjort dan een sensibel paard, maar net als altijd hangt het van het karakter en de gevoeligheid van het paard af Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:49

@ Nobel, natuurlijk heeft het wel toegevoegde waarde, namelijk voor de mensen die nu niet kunnen starten omdat ze niet met bit willen of kunnen rijden (met kunnen bedoel ik medische zin).
Met bit naar beneden trekken is nog vervelender dan bitloos, bovendien kun je je paard dan toch niet nageeflijk rijden dus krijg je als het goed is ook geen punten Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:11

Bijna ieder paard is bitloos te rijden, maar kan ieder mens dat?!
Ik zie met grote regelmaat dat de mensen die te teugels in handen hebben teveel controle willen houden en dat kan gewoon niet bij iedere vorm van een bitloze optoming.
Het ligt dus puur aan de optoming en werking hiervan of deze geschikt is voor de combinatie en wat er van verwacht word.