Hoe Maken Jullie Zijn FLUIT Schoon!? =)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 20:07

Okeej
Dan moet ik het toch even gaan kopen!!

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:12

De babyOLIE is doorzichtig en bodylotion is wit. Het lijkt me trouwens niet echt goed. Je kunt het niet afspoelen omdat het zo vet is dus dat kan volgens mij ook weer gaan irriteren. Als je het echt vies werk vindt kun je toch van die rubberhandschoenen aantrekken? en dan gewoon met water en een spons die je alleen daar voor gebruikt.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 20:14

Nouw het lijkt me nouw niet echt bepaald lekker om dit te doen!!
Jullie wel? Maar voordat ik het morgen met baby OLIE probeer...
denken jullie dat dit wel kan of niet? Voordat zijn FLUIT helemaal
onstoken is!! Haha!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:33

Ik doe het altijd met babydoekjes Verward

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:34

ilona1987 schreef:
Nouw het lijkt me nouw niet echt bepaald lekker om dit te doen!!
Jullie wel? Maar voordat ik het morgen met baby OLIE probeer...
denken jullie dat dit wel kan of niet? Voordat zijn FLUIT helemaal
onstoken is!! Haha!

Wij gebruiken ook babylotion, zonder parfum nemen hoor!!! maar dat maakt niet de koker schoon....

Gebruikt hier iemand die kokerreiniger voor zijn hengst/ruin? en zoja wat zijn jullie ervaringen hiermee? ik heb het laatst aangeschaft maar ik heb geen idee hoe je dit gebruikt Frusty ik deed het altijd gewoon met water maar ik heb bij Piropo het idee dat dit niet genoeg is Verward

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:46

Het werk zelf lijkt mij niet erg,dat hoort er dan gewoon bij!! maar wat wel erg is dat ik het echt niet hoef te proberen bij Pepsi , want dan wordt hij dus helemaal gek!! Boos! ...Hij wordt zo boos, gaat ie van die hoge hinnikgekuiden maken en ook bokken...
we hebben het zelfs eens geprobeerd nadat hij door de DA verdoofd was(ivm vijlen etc van zijn kiezen), dus erg duf Slapen ....zelfs toen wilde hij niet meewerken.....dus ik laat het nu maar zo, het is al die jaren goed gegaan zonder schoonmaken! Dus hopen dat het zo blijft!!! Lachen
Laatst bijgewerkt door Stephany op 30-01-03 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 20:47

Maar bij Puk *klinkt vies maar ja*
Lijkt het net of het beschimmeld is met wratten :S:S:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:55

Kawa vind het zelfs wel fijn }>

Als ik hem wat aai bij zijn plasser of aan de binnenkant van zijn benen dan laat hij hem vanzelf hangen.

Dan kan ik hem zo vastpakken en met een schone spons en lauw water afdoen.
En met die spons doe ik dan ook de koker uit.

In het begin wilde hij het ook niet hoor, maar het is gewoon een kwestie van wennen (voor beide Haha! )

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 21:36

Haha... Okeej! Ik ga het morgen proberen!!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:00

Extreme laat die nu echt nooit buitenhangen, heb hem zelfs nog nooit zien plassen !
Ik heb eens een keer met een heel zachte lauwe straal erop gespoten, en toen had ik bijna een stamp vast, hij had wel direct een mot vast, maar toch....

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:40

Even een vraagje voor diegene die een spons gebruiken, krijg je dan niet de prutjes van de spons aan zijn "fluit"?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:17

Kwestie van een goeie spons, zachtjes wrijven, niet rossen(!!!) en de meeste paarden gaan het vanzelf fijn vinden.
Overigens merries hebben ook huidplooien in haar edele delen, ook af en toe schoonmaken! Wat ik doe is een zachte handdoek, puntje lauwwarm maken (water) en even erdoor halen, klaar.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:51

carola schreef:
Lieve Sanex, het spijt me zeer, maar dat doe ik dus niet. Ik heb al jaren paarden en ook ruinen, en nooit gedaan. Ze dekken dan ook niet, als je een dekhengst hebt is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb zelfs de indruk dat ruinen/hengsten waar zo veel aan gepullekt wordt, veel meer velletjes enzo hebben. Mijn man heeft nooit velletjes en viezigheid. Ontstekingen en smettingen krijg je pas na een wondje, en een wondje krijg je na dat gepullek.
De natuur zit echt wel zo goed in elkaar dat het niet zomaar gaat onsteken en smetten hoor, als er tenminste geen wondje is. In de natuur is er toch ook geen mens die al die wilde paarden even gaat afpulleken?

En een iets minder bewijzende toon mag wel hoor.

Ik neem aan dat je man zich wel wast toch? Bloos

Als ik Gam op de poetsplaats zet, laat hij zijn wurmpje er als eerste uithangen Haha! en hij vind het ook niet erg als ik er wat af haal. Soms beweegt hij 'em wel eens heen en weer, dan schrik ik van de spierkracht die er in zit!!
Maar ik heb hem nog nooit schoongemaakt, hij is best van zichzelf schoon.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:52

Je kan ook een speciaal reinigings middel kopen bij de paarden drogist. Dat spul werkt prima, olie trekt vuil aan dus vind ik zelf niet fijn werken, je kan het natuurlijk wel gebruiken om ze korstjes los te weken maar daarna wel de meeste olie verwijderen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:09

Carola,
je haalt de natuur aan...

In de natuur lopen er geen ruinen, er lopen wel hengsten en die gebruiken dat ding waar hij voor gemaakt is.
Onze ruin dekte voor een paar jaar terug af en toe nog en toen hoefde ik hem ook nooit schoon te maken Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:29

Op advies van onze instructrice (heb daarvoor alleen maar merries gehad dus ik wist het ook niet Knipoog ) gewoon niet schoon maken.
Ik houd het wel in de gaten en zal het niet nalaten de slang erop te zetten als hij op de poetsplaat staat, maar ik ga er niet aan frunniken met baby olie of zo of zo
Zou ik het schoonmaken zou ik het gewoon met water en een spons doen. Die olie, doekjes en dingetjes is met iets te modern voor geslachtdeel wat al zolang zonder die doekjes en zalfjes kan Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:32

Tja, ik blijf erbij dat het per paard zal verschillen. Bij Maaraak moet ik wel. Ik vind het niet erg om te doen. Lekker is het niet maar ja, ik heb hem ook niet alleen voor het rijden. En mezelf was ik ook dus ja. Ik denk dat ik het maar wel gewoon bij de Lactacyd hou. Dat gaat goed dus waarom veranderen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:22

Die Lactacyd vind ik een prima idee! Dat zou ik nog wel willen gebruiken voor Nic.

Baby olie kan je dan wel voor de tere huid gebruiken bij babies, maar dat is wel heel wat anders dan een geslachtsdeel hoor!

Ik zou het gewoon lekker bij water en een spons houden!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:01

Ik zelf maak altijd een spons zeiknat, met lauw water en een beetje betadine shampoo, en die prop ik helemaal in de koker.
Even een kwartiertje laten inweken, dan een paar draaien er aan geven en vervolgens nog een paar keer die spons goed uitspoelen met lauw water en weer terug stoppen zodat je de zeep resten goed wegspoelt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:04

Dimple schreef:
Die Lactacyd vind ik een prima idee! Dat zou ik nog wel willen gebruiken voor Nic.

Baby olie kan je dan wel voor de tere huid gebruiken bij babies, maar dat is wel heel wat anders dan een geslachtsdeel hoor!

Ik zou het gewoon lekker bij water en een spons houden!!

Ik kwam op de Lactacyd omdat ik het ook gebruik Haha! . Olie vind ik toch wat lastig, ook wat iemand eerder al zei het is heel moeilijk weer weg te spoelen. En een geslachtsdeel is toch voornamelijk inwendig en dan vind ik de Lactacyd een stuk veiliger. Ook omdat het niet vet is.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:07

Ik maak bij mijn hengst zijn ding nooit schoon.
Hij is ook bijna niet zichbaar alleen bij het plassen .
Behalve bij het dekken

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:12

Mijn paarden hebben hem er ook nooit uithangen en bij Sando mag ik er niet eens naar wijzen. Stro`tjes haal ik er altijd uit en als ik hem in de zomer aan het afspuiten ben, zal ik altijd even op de koker richter. Maar ik haal het ding er nooit uithalen. Ik houd het wel in de gaten of het dik wordt omdat het gaat ontsteken ofzo, maar ik doe er verder helemaal niets mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:39

als je een ruin hebt.....zet m dan gewoon even bij een hengstige merie.. dan maakt ie hem zelf al een heel stuk schoon , als ie haar dekt.. ( ja klinkt vies mischien maar t werkt wel) dan hoef je daarna alleen nog maar een beetje af te doen maar de grote stukken zijn er dan al af... en nog op een paardvriendelijke manier ook Haha! ..

Rydar heeft jaren bij merries gestaan en had nooit een vieze"fluit" nu hij niet meer bij merries staat , moet ik m telkens schoon maken.. dus als je een merrie tegen komt.. Knipoog

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:49

Nou zeg, daar zullen de eigenaren van de merries blij mee zijn ! Dan hebben die dus de prut van de ruin in hun vagina! Hoezo kans op onstekingen???? Vind dit toch wel een beetje kortzichtige "oplossing" zoniet egoistisch. Dat vind ik dus net zoiets als dat je je hond in de tuin van de buren laat poepen. Ben jij eraf en de buurman red zich maar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:52

Vind ik eigenlijk ook wel een beetje aso,
temeer omdat een merrie er vaak niet ongeschonden bij wegkomt. Een kapotte schoft, kras op de bil is allemaal mogelijk.
BTW, ooit eens aan gedacht dat jouw ruin ook gevaar loopt? Het zal de eerste niet zijn die er ongenadig hard vanaf wordt geslagen door de merrie.