Hoeveel jaar reden jullie toen je je eerst paard kreeg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel jaar reden jullie toen je je eerst paard kreeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:23

Ik had denk ik een jaar of vijf op de manege gereden, maar daarnaast nog een paar maanden op paarden van een kennis gereden. Daar heb ik nog het meeste van geleerd voor ik een eigen paard kreeg.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:56

Ik ben op mijn twaalfde begonnen met paardrijden op de manege.
Ben er nu bijna 21 en heb mijn eerste paard (die ik nu dus nog steeds heb natuurlijk Haha!) vorig jaar in september gekocht , een week voor mijn 20ste verjaardag.

lovetess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:02

Toen ik geboren werd, hadden mijn ouders al paarden en pony's. Dus ik zat met mijn pamper al op de pony(die mijn moeder natuurlijk wel vast hield, want zo'n natuurtalent ben ik ook niet Haha! ) Verder hebben we altijd paarden gehad

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:09

ik was 5 toen ik begon bij de manege. ik heb daaar tot mijn 12e bij gereden (wel verschillende maneges) en toen heb ik mijn eigen pony gekregen in april (ik ben dus nog 12) ben er mega blij mee

Nomi_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:57

ik was zeven voordat ik mocht rijden op de manege, en na vier jaar verhuisden en kreeg ik mijn 1e pony. Ik was toen 11. na 2 jaar kreeg ik er de 2e bij , een jaarlinger. Die heb ik zelf ingereden. Ze is nu vier en het gaat nogsteeds heel goed!!

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:03

Rijerijerije schreef:
wat vroeg al lees is ik hier.....

Ik kocht fleur toen ik een jaar of twee verzorgpaarden had gehad waar ik qua verzorging tig keer zo veel heb geleerd als op de manege, echt een aanrader dus, als je een lieve pony + dito eigenaar kunt vinden Clown

Ik reed 9 jaar op de manege, was 18 toen ik Fleur kocht.

heb haar trouwens helemaal zelf bij elkaar gespaard, zijn er nog meer mensen die niet zomaar zonder slag of stoot een pony van hun ouders kregen? Die van mij waren er heel makkelijk in: "het is jouw hobby, dus mag jij een paard betalen". Zit natuurlijk wel wat in, zij geven er niks om, ze vinden haar nu wel schattig, maar verder niks Clown Heb dus heel wat jaartjes gespaard en hard gewerkt en toen kon ik eindelijk mijn meisjesdroom verwezenlijken....

ik was een jaar of 9-10 wanneer ik begon te rijden op een manege. ervoor had ik wel eens een paar keer op de paarden gezeten van mijn peter en zo wou ik dan ook beginnen paardrijden. toen heb ik een jaar gereden opde manege en dan had ik drie verzorgpony's (ondertussen reedt ik ook nog op de manege hoor)
van die verzorgpony's heb ik super veel geleerd! bijna alles eingelijk!^^ veeeeel meer dan in een manege ooit gegeven wordt! toen na 2jaar verhuisde ik omdat men oudders uit elkaar gingen en mocht ik van men mama een eigen pony ZELF KOPEN ^^ men mama heeft lientje voorgeschoten en ik heb haar aan men 14j netjes terugbetaald door ervoor te werken! Lachen ook het stalgeld en eten enzo moet ik zelf betalen.juist de hoefsmid betaalt men mama omdat de manege ook geld zou kposten moest ik daar nog rijden Lachen ook betaalt ze de jaarlijkse spuitjes! ben daar heel blij om:) maar al de rest betaal ik zelf somswat moeilijk maar zo heb je er misschien ook meer voor over om in die koude winterdagen op je brommer (vroeger fiets) te kruipen en er naar toe te rijden:)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:04

Ik heb 2 jaar gereden (waarvan 1 jaar les), toen ik mijn eerste pony kreeg.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:13

Ik ben begonnen met rijden toen ik 8 was op de manege daarvoor ree ik al een rondje op het paard van mijn moeder of op een heel lief al wat ouder paard. Toen ik 14 was ging mijn moeder overwegen om nog een pony er bij te komen omdat toen ook mijn jongste zusje wilde gaan rijden en haar paard was toen (nu eigenlijk nog) gewoon te moeilijk voor ons.Vandaar dat ze toen had besloten om er nog een pony bij te kopen. Mijn niveau geen idee. het niveau van mijn zusje (toen 10) kon er opzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:28

Ik ben met 6 jaar begonnen en toen ik 19 was (bijna 20 op een maand na) kocht ik mijn eerste paard. Op welk niveau ik reed? Geen idee, maar ik merk wel dat ik mijn vaardigheden heb verbeterd sinds dat ik Whis heb.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:33

ik begon toen ik 9 was met paardrijden en toen ik 12 was kreeg ik mijn eerste pony een lieve e pony van 5 jaar.

had voor die tijd wel verzorg ponys gehad

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:35

Ik was 9 toen ik me eigen pony kreeg en had van te voren nog nooit van mijn leven op een paardje gezeten! Toen ik hem heb gekregen ben ik pas begonnen met rijden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:39

Ik was 18 toen ik mijn paard kocht.
En toen reed ik ongeveer 8 jaar. Een jaar of 4/5 in de manege en de rest op eigen pony´s en paard van anderen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:41

Ik reed bijna 4 jaar toen ik mijn paardje kreeg Lachen
Ik ben daarna nog een half jaar op de manege blijven rijden en heb daarna de overstap gemaakt naar een betere instructrice Lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:42

Ik reed 7/8 jaar. Waarvan 5 jaar op de manege. Maar het was niet de bedoeling dat ik een eigen paard zou krijgen. Is er gelukkig wel gekomen Vingers aflikken

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:06

Ik reed 16 jaar bij de manege toen mijn pony vorig jaar geheel onverwacht op mijn pad kwam. Ja
Dacht er toen niet eens over na om een eigen pony aan te schaffen, maar toen kwam dat sms'je waarin die vreselijk leuke pony me te koop werd aangeboden.
Tsja... Vork

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:11

Ik was 11 toen ik begon met ponylessen op de manege. Eerst dressuur, later western. Op m'n 18de heb ik mijn eerste eigen paardje gekocht en die heb ik nog steeds Haha!
Welk niveau ik toen was??? Geen idee, toen reed ik nog geen wedstrijden, hooguit eens een onderling wedstrijdje op de manege en dan startte ik 'gevorderd' *LOL*

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:20

Ik was 8 toen ik begon met lessen.. op mijn 18e heb ik Limerick gekregen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:26

4 jaar op laag niveau

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:50

myn allereerste rijles was op myn pony,heb hem nu nog
ik was toen bijna 6

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:59

ik reed even tellen denk ik 10 jaar paard

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:35

Toen ik 13 was begon ik met paardrijden. Ik heb een jaar gereden
en 2 ponykampen gedaan, toen kreeg ik zelf een pony.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:46

Ik reed 8 jaar en nog steeds op B niveau, (reed net een jaar wedstrijd, met die pony ging ik niet verder als de B)

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:46

Ik heb maar een half jaartje op de manege gereden voor ik mijn eerste pony kreeg, vind ik best wel snel. Maar heb wel veel van die pony geleerd Lachen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:02

Van mijn 7e tot mijn 18e op hobbelknollen en toen ik 29 was ben ik weer begonnen en op mijn 39ste heb ik Mando gekocht.
Dus ik reed totaal 21 jaar voordat ik de verantwoording durfde en kon nemen voor een eigen paardje want ik heb/neem namelijk een dier voor het leven... in wat voor staat hij ook is en/of terecht komt.... Haha!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:10

Toen ik 8 was ben ik op paardrijles gegaan.
En op mijn 22ste heb ik zelf mijn eerste eigen paard gekocht, dus ik reed 14 jaar toen ik mijn Sil kocht. Ik heb hem nu 1,5 jaar en nog steeds zielsgelukkig met hem Haha!