Wat schort er allemaal aan jou houding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:45

mmm... ik zijn altijd naar zijn oren te turen,
en trek me hakken soms op (ik druk ze de meeste tijd wel uit,... maar soms vergeet ik het even ; )

Nouja, als je bedenkt dat ik de eerste manen er verkrampt op zat, en altijd naar voren gebogen (klaar voor een moordenritje Knipoog ) ziet het er al ene stuk beter uit Haha!
Ik zit voort wel rechtop, alleen zou ik me schouders iets rechter moeten houden...

Ohja, en tenen naar binnen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:14

ik kijk te veel omlaag en zet mijn rechterhand te vast. Dat zijn de grootste problemen, verder heb ik op dit moment moeite om mijn benen niet naar voren te steken maar dat zou best eens aan Raimaer's dikke buik kunnen liggen *LOL*

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:19

Ik moet mijn rug iets meer rechten, dus iets mindern m'n kont naar achter steken. Voor de rest krijg ik nooit commentaar Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:16

Ik moet meer ontspanning leren vinden als ik erop zit. Nu hou ik mezelf veelteveel vast, waardoor ik zowel mijn paard als mezelf in de weg zit. Vooral mijn rechterschouder is een ramp. Het gaat wel al wat beter, ook als ik voel dat ze iets eng vind kan ik mezelf beter ontspannen, ipv mijn adem in te houden en mezelf alvast vast te klampen (waardoor ze helemaal aan de kletter gaat).

Overigens lees ik van veel mensen dat ze hun hakken meer moeten uitdrukken. Ik heb tijdens mijn Centered Riding lessen juist geleerd dat ik dat niet moet doen, gewoon met ontspannen benen rijden, dan zijn je hakken laag genoeg. Als je echt gaat drukken duw je jezelf uit het zadel.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:46

Heel veel, dat weet ik zeker!

Zaterdag kreeg ik (waarschijnlijk door mijn houding) zo'n rugpijn dat lopen, fietsen en zelfs zitten zo'n pijn deed! Ik had al vaker rugpijn na het rijden maar nu was het wel heel erg!

Ik denk zelf dat het komt doordat ik een te holle rug maak maar ik kan het niet verandere, heb ik al zo vaak geprobeert.

Verder rijd ik met mijn buitenteugel te lang en zit ik best iets te ver naar voren.
Ik kan ook niet mijn knie aangesloten houden maar ik denk dat dat aan het zadel licht want ik zou het alleen kunnen met heel veel spieren te spannen. Ook rijd ik wel een beetje met mijn hakken omhoog omdat ik te lange benen heb en iets onder de pony zijn buik uit kom. (ik haal ze dan iets omhoog en dat ik ook weer niet goed he)

Zo te lezen schort er nog heel wat aan mijn houding maar eerst wil ik die rugpijn eens wegwerken want ik kan er direkt niet meer door rijden als het og iets erger word!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:51

Goed, komt een hele lijst Haha!
Handen zijn nog harder bezig met lichtrijden dan ikzelf
Ik ahd eerst altijd mijn benen te ver naar voren, nu te ver naar achter
Ik trek mijn been op met drijven (komt oa door te weinig reactie)
Ik kan mijn rug niet loslaten met doorzitten (nou zit Amadeus wel heel beroerd, maar goed)
Handen waren te laag, maar dat is nu weggewerkt
En ik schijn naar voren/scheef te zitten, maar dat merk ik zelf meestal pas als mijn instructrice het zegt Tong uitsteken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:00

hmmm wat niet... maar ik rijd nog niet zo lang, zou het daaraan liggen?
benen te kort en te ver naar achteren, bij drijven trek ik ze ook op, waarom weet ik niet. als er iets mis gaat, kruip ik naar voren ,terwijl ik dan juist naar achteren moet gaan. en doorzitten kan ik ook niet, het lukt me dus echt niet om stil te zitten. het lukte me eerst wel, toen klemde ik m'n benen om het paard heen, maar toen zei de instructrice dat ik juist m'n benen moest ontspannen. en nu schud ik dus alle kanten op!
dus als iemand suggesties heeft???

Danijelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:28

Ik keek ook naar beneden, maar toen er wat van gezegt werd, keek ik vooruit.
Met mijn handen, ook piano houding; idem als boven..
En mijn rug, soms zit ik met een bolle rug. Gewoon kijken: zit alles goed?
Nee? Corrigeren.. Best wel moeilijk soms, alles gaat automatisch weer terug .. maarre beter voor het rijden, en je houding!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:49

Ik kan ook wel een hele waslijst opnoemen,
Hier zijn een paar punten;
Ik beweeg mijn handen te veel.
Ik moet meer mijn hakken uitdrukken.
Ik rijd soms op het verkeerde been licht,
Ik zit niet mee in de beweging tijdens het springen,
En dan zijn er nog wel meer dingen Bloos

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:39

Ok, komt ie Knipoog

- Handen stilhouden
- Handen rechtop (gaat al stukken beter)
- Onderbenen meer aansluiten, ietsjes nog naar achteren.
- Onafhankelijke zit, daar schort het nog wel aan al lijkt het ietsjes beter geworden, het was eerst echt dramatisch Knipoog
- rechtuit kijken
- En zitten!

Hakken druk ik in tussen wel uit, dat is het eerste en enige wat me in mijn eerste paardrij jaren was aangeleerd Knipoog

En ik denk dat veel zaken met puur ontspanning zijn op te lossen en gewoon eens te leren zitten Knipoog Afentoe komt het wel een beetje, maar vervolgens span ik me weer door me best te doen.

Overigens leg ik mijn benen dus niet goed aan door te dikke dijen, gebrek aan spierkracht/flexibiliteit, daar wordt aan gewerkt Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:00

Mmm, even nadenken.... tis alweer een tijdje geleden dat ik les heb gehad. Maar de volgende opmerkingen kreeg ik regelmatig: kijk naar voren Haha! (en het idiote is, Sandra krijgt dat zelf ook vaak te horen van haar instructrice en die weer van d'r eigen instructeur Tong uitsteken), als ik niet op let wil ik nog wel eens mijn handen te wijd uit elkaar houden (met dank aan een ex-instructeur Boos!) en mijn hakken goed uitdrukken alhoewel dat de laatste maanden van de les wel goed ging Haha! Er is vast nog wel veeeeel meer maar dat waren altijd de belangrijksten Tong uitsteken

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:04

Ik moet veel stiller zitten, een mooiere hand krijgen, en mijn paard gewoon nooit meer storen. Het plaatje ziet er wel redelijk uit, maar ik weet nog een hoop te verbeteren. Gelukkig heb ik wel een redelijk figuur, dus dan oogt het al gauw beter dan dat het is..

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:42

Ik zit vaak iets teveel naar voren. In de bochten en op de volte hang ik in galop wat naar binnen en soms ook in draf. En als ik in draf doorzit bewegen mijn hakken van buiten naar binndne en mijn tene blijfen op de zelfde plaats, echt heel maf Verward .
En vast nog veel meer maar daar kom ik nu in elk geval niet op.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:43

Ik moet nog een beetje op mn voeten letten *LOL* Vaak zitten ze wel goed, maar als ik het vergeet... dan valt het super op Lachen Verder kijk ik ook altijd naar beneden... Moet dat nodig afleren.. en verders? dat zou iemand anders me moeten vertellen, want hoor verder niets!