draait alles dan om geld????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:20

Natuurlijk is het fijn als je het geld hebt om mooie spullen van een goede kwaliteit te kopen. Maar ik ben van mening dat alleen goede ervaring met bepaalde (duurdere) merken het geld waard is. Als er zo'n huppelkut aan komt met haar nieuwste en allerduurste zadel die ze van pappie heeft gekregen terwijl ze ze net haar eerste paard heeft gekocht vraag ik me af waar dat allemaal voor nodig is. Maar goed die types heb je altijd.
Anyhoo, ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om, goed onderhoud, en zuinig op je spullen zijn zorgt meestal ook wel voor een goede kwaliteit

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 22:18

Citaat:
Oja nog even over wat de topicstarter schreef over dat die 'tutjes' allemaal dure instructuurs hebben

Beter lezen Nina, ik heb het nooit over tutjes gehad. Ik erger me ook aan niets, dat valt nergens te lezen. Ik heb het er alleen over dat ik het jammer vind dat het soms zo moet. Maar zo langzamerhand ga ik me wel ergeren aan de mensen die dit topic lezen en mij verkeerd interpreteren en parafraseren, zoals jij dus.

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:23

Duur duur duur Boos! word er gek van...
Neem Peer en Ginger.... alles oud... maar ze zijn tog ook gelukkig (hoop ik tenminste)

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:10

Goede spullen kosten geld, voor kwaliteit betaal je, simple as that.

Mensen zien vaak de keerzijde van het verhaal niet, je kunt wel iemand zien met een geweldig paard met geweldige spullen, maar OOK DAAR MOET VOOR GEWERKT WORDEN!!! Alles wat geld kost moet prestaties voor geleverd worden.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:39

Ik vind dat iedereen gewoon moet doen wat ie zelf wil, maar elkaar de ogen uitsteken vind ik zo dom en kinderachtig!
Ik heb helemaal geen duur paard, maar wel een heel mooi en voor mij onbetaalbaar paard (qua karakter enzo)! Toen ik mijn paard vorig jaar kocht kreeg ik meteen overal commentaar. Men had mijn paard nog niet eens gezien, maar meteen commentaar dat ie toch niet kon lopen (gezien zijn afstamming..., volgens hen.... Vader en grootvader zijn nota bene Ahorn en Nimmerdor...), te oud was(hij is pas 11...), niet goed genoeg (bij vorige eigenaar ZZ springen en dressuur t/m wissels om de 2...)enz. Toen ik van de zomer op concours ging reed ik wel mooi in de prijzen en toen had iedereen het nakijken. Ja, en toen moest ik wel even mijn strikken showen, gewoon omdat ik zo trots op mijn paard ben! Ze mogen van mij zeggen wat ze willen, maar van Jump blijven ze af!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:21

Citaat:
Nou, soms wordt ik er een beetje treurig van hoor...iedereen probeert elkaar maar af te troeven met de duurste zadels, de duurste kleding, de duurste paarden, de duurste intructeurs....

Het woord 'tutjes' was misschien niet terecht tov jou. Maar dat maakte ik er wel van op dat je zoiets van mensen die duren spullen denkt. Ergeren druk je vooral uit, en aan jou bericht te zien lijkt het wel dat je je eraan ergerd, of er een soort van last van hebt?
Anders zet je het er IMO niet neer!
Maar ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien omdat dit topic op niets gebaseerd is. Als je eenmaal in de paardenwereld zit is alles veel duurder dan het lijkt, voor de een duurder als de ander. Ik accepteer een ander, ook als hij minder of meer geld als mij heeft.
Maar als ik met een mooie bucas deken aan kom lopen, denk dan wel twee keer na voor je iets denkt over me. Ik heb namelijk ook geen geldboompje, maar werk.. Zoals bijna ieder mens.. Voor mijn geld!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:54

Paardenwinkels zijn het paradijs voor mij! Ik ben niet echt rijk, mn stalling haal ik net (€365 per maand en 75 euro hoefsmid), ben net 18, ik doe mn opleiding gewoon en werk voor mn paard want dat is de consequentie.
Ondanks dat ben ik helemaal gek van dure dingen voor mezelf en voor mn paard natuurlijk. Als iemand anders voor een aanbieding gaat, spaar ik eventjes door voor een duurder hoofdstel of mooiere deken iedereen zn smaak (met kerst kreeg ik Kieffer Mexico waar ik al een paar maanden over heen zat te kwijlen in de winkel, nou ik zal je zeggen ik ging gewoon huilen!). Ik wil graag mooie spulletjes en daar ben ik ook harstikke zuinig op.
Ik zal nooit neerkijken op iemand die dat niet heeft. ik ben veel te blij met mn paardje en dat ik uberhaupt een EIGEN PAARD mag hebben! Mn droom is uitgekomen.
Ik heb een heel goed paard en daar betaal je ook voor maar dat betekent niet dat je je neus mag ophalen voor anderen. De paardenwereld is niet zo aardig, dat heb ik wel geleerd.
Ik ben altijd blij als ik in het park gewone mensen tegenkom die ook lekker aan het genieten zijn van het zonnetje zonder moeilijk te doen...en als iemand dat wel doet kijk ik er zo doorheen..
groetjes wendelien