Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:51

Mijn ergste val was jaren terug.
Ik was een meisje van 9 en had mijn zesde ponyles.
De pony gaf een bok en ik viel eraf.
Het gevolg was een verbrijzelde elleboog.
Drie operaties en een ziekenhuis opname verder kan ik zeggen dat ze het aardig gerepareerd hebben toendertijd. Haha!
Het eerste dat ik wilde toen ik uit het ziekenhuis kwam was naar de ponies toe.
Ben er daarna nog vaker afgevallen maar nooit meer zo erg gelukkig.
Hoop dat het zo blijft.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:55

Mijn vriend is degene die de grappigste vallen maakt van ons beiden...

Ik weet niet of de vorige eigenaren Ronnie de Pony geleerd hebben over een hindernis te springen. Maar dat weerhoudt mijn vriend er niet van om toch een poging te wagen. Boven het allereerste stijltje van 40 cm ging het echter mis. Op zich knap dat er ueberhaupt gesprongen werd, want Ronnie de Pony weigert normaliter al over een balkje heen te stappen, hij is op zijn zachtst gezegd "niet zo'n springer". Boven de hindernis bedacht mijn vriend zich dat hij linksaf wilde na de sprong. Maar Ronnie vond rechts een betere optie... en Ronnie won. Vriendje vloog naar links en beet in het zand.

De tweede keer viel hij eraf toen hij bovenop de rug van Ronnie de Pony wilde gaan staan. Tja, 2 van die bergkisten in zijn rug vond 't peerd not amusing, en hij zette een drafje in. Mijn vriend, die inmiddels op zijn knieen op de paarderug zat, stuiterde er in enkele passen doodleuk vanaf. Daarna is hij alleen nog maar gaan staan als Ronnie het zadel op had, en dat gaat wel.

Ik ben zelf eind 2006 van RdP afgevallen. Eigen schuld, hij wilde niet en ik wilde toch mijn zin doordrijven... (Begin er maar geen discussie over, hij is "een beetje typisch", of zoals sommigen het verwoorden "een fantastisch leerpaard" Clown ) Na 3/4 rondje al bokkend door de bak te zijn gescheurd, kwam er de ultieme eindbok, en ik smakte keihard op de grond. (Overal was modder en pratsch, maar net dat ene stukje waar ik landde was keihard). Gevolg: 15 minuten gedeeltelijk gezichtsverlies (blind) en een gekneusd SI-gewricht... maar wel een stuk verstandiger geworden Slim

In alle gevallen stopt Ronnie trouwens na ca. 10 meter, en gaat je aan staan kijken. "Heb ik iets verloren?" *hihihi* Cool

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:14

Mijn grappigste val....
Ehm Tong uitsteken
Ooit was ik aan het rijden op een shetlander, & op de een of andere manier draaide hij heel snel rondjes en stoof er vandoor en daar lag ik ...
De ergste...
Mijn andere pony schrok in de hoek, ging er vandoor, bokte vlak voor we de bocht om gingen en ik viel heel hard op de bakrand.. (Ik mocht er NOOIT meer op .. Maar nu inmiddels wel weer Tong uitsteken)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:18

Op een mol... Was ik een jaar of 10, dat arme ding was gelijk dood

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:32

Mijn ergste val was vorige week tijdens een crossles, de dubbel 1e ging niet goed, en we raakten uit balans, en we sloegen bij de 2e hindernis volledig over de kop, ik bewusteloos,ziekenhuis opname, en bleek een Hersenschudding te hebben en wat kneuzinkjes (vinger) mn pony had niets, vandaag weer gecrosst en foutloos!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:40

Grappigste: Op buitenrit. Becca had een daas op haar hoofd, maar ik had die niet gezien. Opeens duikt ze met haar hoofd naar beneden, en ik mee Tong uitsteken Ben netjes over haar nek op de grond gerold en zij stond rustig de daas aan haar been af te wrijven..

de pijnlijkste: Zat zonder zadel op mijn paard, begint die opeens te bokken! en ik had alleen een pluk manen vast. Na 4 bokken gevallen en zijn hoeven nipt naast mij.. Mijn ribben beetje gekneusd en een spier verrekt

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:13

grappigste: ik en mn zus waren een jaar of 9 en 10 en we gingen samen zonder zadel op de A pony van mn zusjes. wij wouden naar rechts, pony naar links en toen vielen we midden in de enige grote waterplas in de bak Clown

ergste: pony was nog jong, en meestal een stuk of wat rondjes in volle galop en daarna was ie wel weer braaf, maar nu ging ie bokken en het zadel was nogniet aangesingeld en toen gleed/viel ik eraf en kreeg niet eens zo'n harde tik tegen mn wang, maar blokjesbeugel zat wel vast in mn wang Boos! was niet fijn. en ik zeggen van dat mn beugel vast zat in mn wang, toen dacht mn moeder: 'nou er is iets goed mis ze slaat wartaal uit' bleek dat ze dacht dat ik bedoelde de STIJGbeugel vast in mn wang Tong uitsteken

ook nog 5x met pony en al omgevallen, niks ernstigs behalve dat ik een keer een hap zand had en een keer van boven tot onder onder de blubber zat Huilen van het lachen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:31

Mijn ergste val was van een manegepaard (Fries) die 2 weken stalrust had gehad omdat ie kreupel was geweest. Was hoogzomer en stervens heet, dus beessie was nogal opgefokt. Had van te voren nog gevraagd of hij niet beter eerst even in de wei of desnoods aan de longe zijn energie eruit kon rennen, maar dat was nergens voor nodig, ik zou wel goed genoeg zijn om hem rustig te rijden. Niet dus. Hij begon al met steigeren zodra we de stal uitwaren en de les was een uur lang rodeo, vrij letterlijk. Wegschieten in een dolle, bokkende galop, op de achterbenen 180 graden draaien in draf en galop, de meest idiote bochten maken en als je dacht dat ie even rustig was ging ie steigeren. Toen ie na een tijdje (ik had me vooral heel goed vastgeklemd) vanuit een dolle galop plotseling halt hield en steigerde en gelijktijdig een keertwending maakte vloog ik eraf. Ik was not amused en vooral erg kwaad op die manege. Paard was de rest van de les zo mak als een lammetje trouwens. Had overal kneuzingen en verstuikingen en zo, dus de schade viel feitelijk mee. Alleen zijn zadel had de dollemansrit niet overleefd maar dat was een probleem van de manege.

Grappigste val was op een ponykamp. We gingen voltige doen. Dus ik neem een aanloop en spring keurig netjes erop. Had alleen veel te hard afgezet (en me vergist in de hoogte van de pony), dus kukelde er aan de andere kant meteen weer af. Heb dat blijkbaar zo elegant gedaan dat ik de eerste prijs won.

Eigenlijk val ik niet vaak, de laatste keer is tig jaar geleden. Ben blijkbaar erg goed in mezelf vasthouden op het moment dat het nodig is.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 03:43

... Schaam me hiervoor, Bloos.

Overlaatst wou ik even lekker door de wei stappen met halstertouw en zonder zadel, dus ik wil opstappen, zet ze een stap ik hang over haar rug, komt Balou aan rennen om op haar te springen Boos! Ze rent weg, bokt en ik lig daar in de brandnetels haha.

En een keer bijna weer zonder zadel maar wel met hoofdstel lekker rijden in de bak, Balou breekt uit de wei komt op Warna af en wilt er weer opspringen, ik sprong er maar af, werd mij te eng.

En ja Balou is geruind.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:56

Ergste val :

- In de manege van een pony in galop gevallen en met m'n volle gewicht op m'n rechterarm gevallen,heb ik toch wel een weekje last van gehad,was helemaal gekneusd.

Grappigste val :

- Ik & m'n vriendin gingen door het bos met mijn paarden,maar aangezien ik maar 1 hoofdstel had (het andere was kapot) moest er 1 paard met halster & halstertouw mee,ik reed dan op dat paard met halster & halstertouw.
Gingen we even in een wei om stukje te galloperen,maar het paard waar ik op zat is nogal een grasliefhebber,dus zij smijt haar hoofd naar beneden en begint gras te eten,ik vlieg mee naar voren,en zit in haar nek,paard blijft gras eten,probeer mezelf in het zadel te brengen maar lukt niet,blijf uiteindelijk doorschuiven in die nek en zat uiteindelijk achter haar oren,ik wou mezelf er dan gewoon laten afschuiven,maar toen verschoot dat paard en werd ik over kop gegooid en belande zo op m'n rug,deed geen pijn,maar we moesten er enorm om lachen Tong uitsteken

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:59

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:11

geweldig!!! hahahaha

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:40

grapigste val : ik werd op een pony gezet.. die dus niet van de zweep hield maar dat was mij niet verteld. pony deed nogal moeilijk om aan te galoperen dus gaf hem tikje achter me kuit.
met het gevolg dat de pony een bokkeshow gaf ik bleef zitten.. en wou hem op een volte zetten.. op moment dat ik hem naar rechts wil zetten , maakt hij onwijse sprong naar links. *boem eraf*
ik had het niet meer , moest bijkomen van het lachen Haha!

ergste val : paard deed nogal moeilijk en kwam steeds omhoog en liep naar achter.. gevolg was dat hij in lager gedeelte richting sloot kwam.. hij kwam nog 1x omhoog en klapte achterover.. gelukkig draaide hij in ze val en hij kwam bovenop me..gevolg was hersenschudding , gekneuse ribben en wat flinke blauwe plekken.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:46

grappigste val:
Een pony waar ik op reed ging bokken, ik werd boos, gaf hem een tik en hij gaf een nog hardere bok, daar had ik niet op gerekend dus ik vloog uit het zadel de lucht in en belande scheef weer in het zadel, en toen gleed ik weg.. Toen hing ik aan de zijkant/onderkant van zijn buik en hij galopeerde richting de bakdeur die open stond. Toen heb ik me laten vallen, ik kwam op mijn rug terecht, maar ik kreeg nog een trap van zijn achterbenen waardoor ik achterover doorrolde. Ik had met een hand de teugels nog vast waardoor hij langzamer ging maar ik heb wel de teugels losgelaten, ben opgestaan en heb hem daarna weer gevangen en ben weer opgestapt. Ik vond het wel grappig maar mijn vriendin kon er niet zo om lachen.

ergste val:
Een pony schoot er ineens in galop vandoor en ging recht op de bakrand af, en op het laatste moment ging hij opeens naar rechts (een soort schijnbeweging) waardoor ik van hem afgelanceerd werd en keihard met mijn rug tegen de bakrand ben gesmeten. Ik zag toen dubbel en had erge pijn in mijn rug en kon me niet goed bewegen. Mijn ouders zijn toen met me naar het ziekenhuis geweest, wat er precies aan de hand was weet ik niet meer, ik moest in ieder geval een tijdje rust houden met mijn rug.
Laatst bijgewerkt door dormy op 27-07-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:47

*oeps dubbelpost Bloos *

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:15

grappigste : ik reed op een shet zonder zadel langs het kanaal, shet ging er vandoor draaide om en ik viel in het water, kwam niet meer bij van het lachen.

ergste : ging uitstappen op de dijk met mijn lease paard, ook zonder zadel, paard ziet andere paarden rennen in de wei, neemt zelf ook een sprintje, ik met gladde broek glijd zo van zijn kont af met mijn rug op de straat.
erg pijnlijk, gewlukkig niets anders dan spierpijn en een flinke schaafwond eraan overgehouden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:23

Ergste: Ik zou wel even gaan springen met een Welshje, hij weigert en ik help de sprong naar de verdoemenis.

Grappigste: Ontelbaar keer van een pony afgegleden toen ik, zonder zadel, van galop naar draf terugging en de pony daarbij besloot een scherpe bocht te maken.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:27

ergste: samen met een paard, over de hindernis een koprol maken.. auww auww

grappigste.. paard ging gek doen en opeens hing ik ondersteboven aan zijn nek,, paard lopt gewoon weer vrolijk verder.. ik hang daar.."uhm...paardje... je mág best stoppen hoor Schijnheilig..... asjebliééft" Vork

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:31

ohja!
mn verzorgpony van vorig jaar heeft me een keer aan de bakrand gehangen. waren aan het uitstappen en hij maakte ineens 1000 sprongen de lucht in, rende en bokte recht op de hoek van de bak af, en daar hing ik ineens, bleef net zitten tijdens de bokken, maar toen ie in de hoek was stopte die en liep die achteruit dus daar hing ik.
en stond ie te kijken, wat ik daar nou weer deed.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:39

de ergste: mijn 9e rijles, en ik mocht alleen rijden, en ik ga met de pony in galop, maar buiten was het echt storm weer, en 1 van de muren bestaat eigenlijk uit een groot zeil, dus dat vloog opeens naar binnen door het slechte weer, pony schrikt zich dood, en steigert.. oké, dan zat ik er nog op, maar beugels waren af, en ik had de pony om z'n nek vast, want teugels had ik ook niet meer vast Clown paard komt echt heel hard met z'n voorbenen op de grond, en van de schrik rol ik eraf, net voor hem Clown hoe geen idee, maar ik ben volgens de personen die het zagen gebeuren echt gewoon over z'n nek gerolt ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen en dan ben ik er terug opgeklauwtert, en heb ik mijn les verder gezet, heb wel de hele week erna niet meer kunnen zitten omdat ik op m'n kont was geland Clown

de grappigste 1: ik moest 1 van m'n verzorgshetten uit de wei gaan halen, maar daarvoor moet ik altijd door een groot stuk land, waar heel veel modder is, en waar je toch makkelijk 30cm de grond in gaat.. Clown dus ik had dan eindelijk die shet te pakken, moest ik natuurlijk terug door dat stuk, maar de shet wou eerst al niet door de modder, maar met een duwtje was ze er snel in.. Haha! en dan klim ik er altijd op, dus deze keer ook.. en we zijn denk ik 10 meter verder als we opeens een beetje dieper zakken, en ik ga af die shet, staat ze tot aan haar buik in de modder Clown ik haar met veel moeite eruit gehaald, haha, komt de kleinste shet vanallemaal er heel hard aangelopen, want die kent elk droog plekje.. Tong uitsteken en die loopt me omver Clown en daar lag ik dus in de modder Clown

de grappigste 2: euhmm.. toen ik op het grootste verzorgpaard moest, hielp m'n vriendin me even, en ik wil m'n been erover zwaaien, doet hij een stap achteruit, ik zwaaide net op dat moment m'n been, dus ik vlieg over z'n nek Clown

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:50

Vorig jaar ponykamp; Zat op Ivar, een dikke fjord.
Had blijkbaar niet genoeg aangesingeld, sprong aan de galop
Toen had ik de zandkorrels kunnen tellen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:27

ergste: eeeeeh ben nog nooit zo hard gevallen dat ik wat gekneust ofzo heb Haha!

grappigste: ik ging zonder zadel uitstappen en ik dacht; ik ga even achterstevoren op stappen. dus ik zit achterstevoren op Berber en ik geef hulpen om te stappen en bij de eerste stap (ze zet altijd eerst haar voorbeen naar voren) verlies ik al mijn evenwicht en laat me (gedwongen Tong uitsteken) van haar rug glijden Haha!

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:35

Mijn grappigste val was toen ik nog op de manege reed. Het was eigenlijk niet eens een val, het gebeurde bij het afstijgen.
Op de een of andere manier vergat ik mijn linkervoet uit de beugel te halen en daar zat ik dus.... op de grond naast het paard. Die bleef gelukkig keurig staan. Ik moest zelf erg lachen maar was blij dat verder niemand het gezien had, instructrice was al weg....

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:35

was een poos terug!
Was op de manege..
en toen waren we aan het springen.
Alleen die pony schrok, dus hij wou al springen, maar toen ineens schrok die,
toen ging die ineens achteruit!
En toen viel ik eraf over de hindernis, midden op mn gezicht..
Toen 2 weken later, (die plekken waren alleemaal net genezen, was alleen nog een beetje groenig/blauw)
Zat ik op diezelfde pony, we waren aan het galopperen,
toen bokte die heeél hoog, toen viel ik er weer af, precies op dezelfde plekken als 2 weken terug..
Toen was alles weer open.......moest het weeer op nieuw genezen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:46

Mijn ergste was op een manegepony toen was ik met mijn hoofd tegen de bakrand gevallen en was toch wel even van de wereld.
Toen hebben ze me uit de bak moeten dragen.
(Het bleek ook dat ik eerst heel erg had liggen piepen. Scheve mond )
Had toen een lichte hersenschudding.

Mijn grappigste was op mijn verzorgshet toen ik één keer zonder cap buiten ging rijden. (vergeten, warm weer en geen tijd om nog terug naar huis te gaan.)
Toen waren we even gaan zwemmen waarvan hij dus heel erg hyper werd.
Toen verder gereden over het gras en terwijl ik net wat tegen de gene zeg die meefietste schrikt hij draait/springt naar links en ik lig er naast.
Vlak voor zijn neus en meneer staat lekker op zn gemakkie gras te eten. Clown