Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jessy82 schreef:hiermee wil ik niemand voor het hoofd stoten hoor..maar ik denk dat als je een eigen paard hebt,je in de praktijk ook heel veel leerd.
Ik bedoel..ik heb 2 kinderen maar ik heb nog nooit in een creche gewerkt!
En als ik (bijna) elke dag rij,leer ik het vast sneller!
Ik was ook van plan om een wat ouder paard te nemen..maar wat is te oud? Ik wil er wel nog wat jaartjes van kunnen genieten natuurlijk!!![]()
En inderdaad,met priveles leer je veel sneller! Ik heb ook een hele strenge instructrice! Ha,ha!
Lieke_M schreef:Ik leste op een manege, 6 maand, toen ik m'n pony kocht en ik moet eerlijk zeggen, had ik haar niet gekocht dan had ik de paardnewereld al lang vaarwel gezegd.
Ik had 13 jaar geleden (als kind) ook wel op de manege gereden en daar heb ik behalve rijden ,NIETS over paarden geleerd.
Ik wist niet eens hoe je hoeven moest schoonmaken ed.
Nu heb ik haar 1 jaar en ook aan huis en ik heb alles zelf moeten leren (en via Bokt).
) en daarbij heb je nog zoiets al moeder-instinct
superwoman schreef:goh - dat klinkt niet erg verantwoordelijk. Die pony heeft wel al jouw onnodige fouten moeten ondergaan. Het had slecht af kunnen lopen....
Ik blij blij dat het wel goed is gegaan, maar om het nu te zeggen dat iedereeen dat moet gaan doen vind ik niet erg slim.
superwoman schreef:Lieke_M schreef:Ik leste op een manege, 6 maand, toen ik m'n pony kocht en ik moet eerlijk zeggen, had ik haar niet gekocht dan had ik de paardnewereld al lang vaarwel gezegd.
Ik had 13 jaar geleden (als kind) ook wel op de manege gereden en daar heb ik behalve rijden ,NIETS over paarden geleerd.
Ik wist niet eens hoe je hoeven moest schoonmaken ed.
Nu heb ik haar 1 jaar en ook aan huis en ik heb alles zelf moeten leren (en via Bokt).
goh - dat klinkt niet erg verantwoordelijk. Die pony heeft wel al jouw onnodige fouten moeten ondergaan. Het had slecht af kunnen lopen....
Ik blij blij dat het wel goed is gegaan, maar om het nu te zeggen dat iedereeen dat moet gaan doen vind ik niet erg slim.
De vergelijking met kinderen vind ik iig nergens op slaan - je kent de taal en je bent zelf opgevoed (goed of slecht) en daarbij heb je nog zoiets al moeder-instinct
Miss_Montana schreef:superwoman schreef:goh - dat klinkt niet erg verantwoordelijk. Die pony heeft wel al jouw onnodige fouten moeten ondergaan. Het had slecht af kunnen lopen....
Idd, hier ben ik het ook mee eens. Het is goed dat het zo gelopen is maar het had ook heel anders kunnen lopen. Waarschijnlijk heb je ook een echte goedzak als paard. Want er zijn best wat paarden die niet tegen de onkunde van de beginnende ruiter en worden vervolgens als 'vervelende rotknol' weer doorverkocht.

Lieke_M schreef:Er zijn mensen die jaaaaren rijden en ook nog de onnodige fouten maken. Foutloze ruiters bestaan niet.
Met de juiste begeleiding kom je al heel ver.
jessy82 schreef:je hebt gelijk hoor superwomen, tuurlijk wil ik geen fouten maken!
Maar er is altijd nog dit forum als ik vragen heb! Ha,ha!
. Welkom hier en veel succes met je nieuwe paard.