Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bubsj schreef:Tja dan heb ik daar een andere kijk op. Er zijn nou eenmaal mensen die het GELUK hebben dat ze ouders hebben die achter de sport staan en het kunnen betalen. Dan is het gewoon een ander verhaal. Ze heeft dit paard al 6 jaar, ze was toen dus 8 jaar. Een klein meisje op een recreatie paard is leuk, maar na jaren rijden ga je toch uiteindelijk opzoek naar iets uitdagenders.
Vind je het een ander verhaal als een volwassen vrouw zegt. Ik betaal voor mijn paard maar die kan niet meer op wedstrijd en heeft slechte benen, dus nu wil ik een ander paard. Dat is toch ook ikikik
Bovendien is het hele paardrijden gebaseerd op IK IK IK, want als de keus bij het paard lag liepen ze allemaal in het land met oneindig eten.
Klara16 schreef:Ik vind Ts ook best verwend klinken hoor.
IK heb al een paard waar ik leuk op kan rijden, maar IK wil een andere. Dat haar ouders nu even hun huis aan het verbouwen zijn (eigenhandig, want blijkbaar geen geld voor een aannemer) en dat zoiets klauwen vol geld kost, komt niet in haar op. Ze zijn niet eens onredelijk, ze willen haar een paard geven als de verbouwing voorbij is, dan is TS 16. Maar nee, ze wil hem NU.
Weet te TS, paarden kosten erg veel geld. En jij hebt in je hele leven nooit een dag gewerkt, maar neem van de grote mensen hier aan dat dat met véél moeite verdiend wordt. Als je het eenmaal hebt zijn er prioriteiten. Het hebben van een dak boven je hoofd staat hoog. De 14-jarige dochter die blijkbaar niet beseft wat een voorrecht het is uberhaupt een eigen paard te hebben staat terecht iets lager.
Wees nu even redelijk, je paard krijg je heus wel als je ouders ervoor gezorgd hebben dat jij een dak boven je hoofd hebt. Tegen dan kan je misschien ook een baantje nemen zodat je beseft hoeveel je iedere dag al van hen krijgt.
Bubsj schreef:Altijd een lastig geval. Sommige mensen vinden het verwend, en sommige zien het als geluk. Kom op, als jij als kind zijnde (en misschien is dat ook wel zo) een pony van je ouders had gekregen had je dat ook met beide handjes aangepakt.
Citaat:Als je wedstrijdambities hebt is dat gewoon niet hetgene waarnaar je op zoek bent. Je zet inge de bruin toch ook niet in een opblaas badje in de tuin?
Citaat:Vooralsnog vind ik omdat we 1 niet weten wat de blessure is en 2 niet weten waarom het paard er pas over 2 jaar kan komen we er niet helemaal over kunnen oordelen. Als blijkt dat het gewoon financieel niet mogelijk is ja dan is dit verwend gedrag, maar dat weten we niet.
Citaat:Hoe dan ook je kan van wedstrijden heel veel leren en dan maakt die 2 jaar verschil toch best wat uit.
Lovely1 schreef:Mag ik vragen hoelang je dit paard nu hebt en wat er precies mankeert aan de benen? En had hij dit al toen je het paard kocht?
Ik zou idd gewoon een bijrijdpaard zoeken, ik heb ook een verzorgpaard waar ik ontzettend veel plezier van heb en er misschien ook wedstrijdjes mee mag rijden, en ik betaal er niks voor. Dus misschien kan je ook zo'n leuk verzorgpaard zoeken
xxxAmyxxx schreef:Ik zie in een ander topic van je dat je je paard wilt laten dekken, maar dat zou ik maar niet doen als ik jouw was als ze zwakke benen heeftIk zou idd gewoon een bijrijdpaard zoeken, ik heb ook een verzorgpaard waar ik ontzettend veel plezier van heb en er misschien ook wedstrijdjes mee mag rijden, en ik betaal er niks voor. Dus misschien kan je ook zo'n leuk verzorgpaard zoeken

Thats_Me schreef:Misschien dat je er zelf ook wat voor moet gaan doen. Wat dacht je van een baantje zoeken en er zelf ook voor gaan sparen. Dan laat je, je ouders zien dat je ook zelf er wat voor over hebt. Dan krijg je ze eerder om dan te roepen pap ik wil een nieuw paard.
Pelryo schreef:Ik snap 1 ding niet?
Je zou wel min. 3jaar kunnen wachten totdat je op het veulen zou kunnen rijden, maar je kunt geen 2 jaar wachten totdat de verbouwing klaar is?
kel_tje schreef:Thats_Me schreef:Misschien dat je er zelf ook wat voor moet gaan doen. Wat dacht je van een baantje zoeken en er zelf ook voor gaan sparen. Dan laat je, je ouders zien dat je ook zelf er wat voor over hebt. Dan krijg je ze eerder om dan te roepen pap ik wil een nieuw paard.
ik ben pas 14 en mag en kan nog nergens werken..!! (krantewijk heb ik al eens gedaan en was niks voor mij:P)
_JL_ schreef:je kan met dit paard ook nog dingen doen...
staat je paard aan huis of niet?
anders is het misschien mogelijk er een 2e paard bij te nemen en een verzorgster te nemen voor je oude paard...
Maareh... dat je niet genoeg tijd hebt voor 2 paarden... daar moet je tijd voor maken...
Op jou leeftijd had ik mijn 2 pony's en een arabier, dat ging ook best, is meer een kwestie van willen en er andere dingen voor opgeven...

)