kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:25

Misschien kan je vragen aan iemand die ernaast woont of ze je bellen als ze die meisjes daar zien, of als je ze op heterdaad betrapt gewoon naar huis brengen. En dan even een hartig woordje praten met de ouders?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:29

Foto's van afstand maken van hun gezichten, flyer maken met : Gezocht, echt wel dat ze schrikken Huilen van het lachen

Nee even serieus, vind echt echt brutaliteit zeg! Zou er zelf denk echt toe in staat zijn een paard neer te zetten die hun een lesje zou leren Bloos

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:33

Nakisha schreef:
Ik zou beginnen met een bordje bij de wei: Verboden terrein, bij overtreding word aangifte gedaan. (of zoiets)

Daarnaast vind het het idee van een camera (nep óf echt, en in het laatste geval een beetje verstoppen) prima. Dit kan gewoon écht niet... straks rijden ze een paard kreupel en dan zit jij met de ellende!

Het bordje vindt ik een heel goed idee, een extra waarschuwing schrikt misschien af.

Misschien kun je een tijdje in een tent bij je beestjes blijven, het is nou toch goed weer. Laat de tent staan, misschien denken ze dat je er dan nog inzit.
Als je ze betrapt: Hup naar de ouders, als zij hun kinderen gelijk geven> Politie!! Het is jouw eigendom en wat zij doen is hetzelfde als iemands huis even lenen om tv te kijken!!
Verboden dus!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:35

imbecielen, het had hardstikke fout kunnen bijvoorbeeld bij het verhaal van de hoefbevangenheid en suikerklontjes..
weet je wat het ergste is?
als ze een rotschop krijgen ben jij nog verantwoordelijk ook want jij had je wei zodanig moeten maken dat ze er niet in konden komen... Slapen
dat moet je niet hebben, betrappen, vastbinden gegevens vragen en eens even een woordje met de ouders gaan spreken.. al vraag ik mij af of het helpt als je niet in de gaten hebt dat je kind dat doet...

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:44

Wat onbeschofd! zoiets doe je toch niet.
Misschien moet je eens een lekker wilde pony erbijzetten Tong uitsteken

Ik zou eens bij wat mensen langsgaan bij verschillende huizen daar in die buurt, of ze misschien 2 meisjes kennen die er zo en zo uitzien(je hebt ze zelf gezien, toch?) er moet dan toch wel iemand zijn die weet wie je bedoeld?

succes!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:54

idd ga met de rest mee heb er geen woorden voor Boos!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:55

een onbeleerd paardje erbij zetten?? hjaha nee hoor.

wat een brutaliteit..
lekker stroom op het hek.. leert ook wel af..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:00

Ik kan er ook helemaal niet tegen als er iemand bij mijn pony's staat. Buurmeisje was eens onder de omheining geklommen en was ze aan het aaien. Ik kwam aan en heb haar gezegd dat ze dit niet meer mag doen, er kan altijd wat gebeuren. En hoe haal je het gewoon in je hoofd om aan andermans paarden te zitten !! Ik ga toch bv ook niet ongevraagd met de hond van de buren wandelen!

Mijn ruin mag je altijd lenen.

Ik zou stroomdraad plaatsen, flyers rondstrooien, en je fjorden op commando leren bokken, steigeren, ..
die boxer inhuren is ook een goed plan!

of wat dacht je van een onbeleerde hengst met een bordje op de rug 'rij op mij' Vork

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:09

haha, als ze zo dom zijn om al zomaar in de wei te gaan lopen, zullen ze zeker op die uitnodiging afgaan!!

Ik ken ook nog wel een merrie die iedereen wegjaagt, ik ga er zelf ook voor op de loop! Stel je voor, je loopt rustig de wei uit te mesten en er komt opeens een Gelderse op je af met de oren naar achteren, mond open en woest slaande voorbenen.. Ja dan ga je rennen, hard rennen Blauw oog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:11

vanuit de verte het eens een dagje ofzo in het oog houden waar niemand je ziet

als ze dan de wei ingaan meteen de politie bellen en blijven zitten tot die er zijn Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:17

super bijdehand zeg.. je mag mijn paarden wel even een weekje lenen leren ze het wel af Haha!
Die kunnen niet zonder zadel bereden worden die gaan er knijter hard vandoor en bokken Tong uitsteken

maar wel onwijs erg .. zou het ook niet tof vinden.. misschien een keer posten om ze te betrappen.. namen vragen ..
als het hardnekkig word.. bordje ophangen met verboden toegang art 461
als ze je land dan betreden de politie bellen want dan overtreden ze de wet.. misschien hard maar wel effectief

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:20

Helaas leeft mijn shetlander niet meer. Maar deze terrorpony had ze die geintjes wel afgeleerd.

Misschien gewoon een bord bij het weiland neerzetten of dreigen met politie bellen. Misschien moet je ook gewoon een keer de politie bellen. Weet niet of het echt strafbaar is wat ze doen (waar zou dit onder vallen?) maar wellicht heeft het een afschrikkend effect.

Succes ermee.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:24

Betreden van verboden terrein. En al helemaal als ze al gewaarschuwd zijn. Met een bordje heb je idd meer houvast

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:57

Wat belachelijk dit!!
Heb in grote lijnen gelezen, maar geen vorderingen gezien?

Ik had dat bij de eerste stal waar ik Asra zolang had staan, ik haalde hem uit de wei toen er een stel meisjes langs fietsten die schreeuwden :"Blijf bij ons paard weg Boos! ".
Dag erna had Asje een halve vlecht in zijn manen Verward
En zo nog wat van die dingen Verward .. Blij dat ik er weg ging, dat van "blijf bij ons paard vandaan". was de druppel.. Moet er niet aan denken dat die gekken er ook nog op gingen rijden Stoom uit je oren

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:05

Eerst een bordje dat het verboden is het terrein te betreden. Als je dan nog hoort dat ze er rondhangen ze op heterdaad betrappen, ermee naar de ouders en zeggen dat je volgende keer gewoon een klacht neer legt. Aan hun de keuze, ze kunnen je dan volgens mij ook niks maken want ze zijn op voorhand gewaarschuwd. (ook ivm ongevallen e.d.)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:19

je kan inderdaad gewoon bordjes 'verboden toegang' kopen,
ophangen en als ze dan wel zomaar jullie terrein betreden zijn ze strafbaar en kan jij in het uiterste geval aangifte doen,
ik heb ook zo'n bordje aan het hek gehangen.

in het geval met alles onder stroom zetten, als het aan een weg is dan moet er een bordje aan hangen met 'pas op, schrikdraad'.

flyers zou ik niet doen, zo krijg je nieuwsgierigheid bij nog veel meer mensen/kinderen, straks staat het hele dorp bij je hek.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:20

suusiejj schreef:
Wat belachelijk dit!!
Heb in grote lijnen gelezen, maar geen vorderingen gezien?

Ik had dat bij de eerste stal waar ik Asra zolang had staan, ik haalde hem uit de wei toen er een stel meisjes langs fietsten die schreeuwden :"Blijf bij ons paard weg Boos! ".
Dag erna had Asje een halve vlecht in zijn manen Verward
En zo nog wat van die dingen Verward .. Blij dat ik er weg ging, dat van "blijf bij ons paard vandaan". was de druppel.. Moet er niet aan denken dat die gekken er ook nog op gingen rijden Stoom uit je oren

Jezus debielen. Argh, hoe kómen ze er in godsnaam bij Hamer
Ik ben benieuwd of ze al gepakt o.d. zijn?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:38

Je kunt hier aangifte van doen, het valt onder huisvredebreuk, is ons tenminste verteld. Maar wil je dat de politie daadwerkelijk actie onderneemt, dan heb je hun volledige namen nodig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:02

Een bord plaatsen bij het hek van verboden te betreden, stroomdraad erop. Toch proberen ze te betrappen en mee naar de ouders op dat moment of op het moment van betrappen de politie bellen en zeggen dat je "dieven" in de wei hebt betrapt...
Is er daar in de buurt geen wijkagent? Die kent vaak de mensen wel ook van uiterlijk. Als het zulke brutale kinderen zijn heb je kans dat ze meer van dat soort akties hebben uitgehaald en dus wellicht bekend zijn bij de wijkagent

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:34

Nakisha schreef:
Ik zou beginnen met een bordje bij de wei: Verboden terrein, bij overtreding word aangifte gedaan. (of zoiets)

Daarnaast vind het het idee van een camera (nep óf echt, en in het laatste geval een beetje verstoppen) prima. Dit kan gewoon écht niet... straks rijden ze een paard kreupel en dan zit jij met de ellende!

Dit zal ik ook doen. Eventueel een schrikdraad plaatsen. Je moet die meisjes snel te pakken krijgen, voordat ze nog meer domme dingen gaan doen. Als het niet lukt om ze op hete daad te pakken, moet je even op een afstandje gaan wachten en als ze naar huis lopen, gewoon achter ze aan gaan Knipoog. Waarschijnlijk vertellen ze inderdaad aan hun ouders dat ze mogen rijden, anders moeten het wel hele aso mensen zijn( die bestaan helaas ook nog).

Veel succes ermee en ik hoop dat je snel een goede oplossing vind Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:46

Wat brutaal! Ik denk dat ik ook een dag zou gaan posten daar!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:48

Nadine___ schreef:
Het zijn waarschijnlijk van die penny's die denken dat ze deze paarden hiermee 'redden'. Want ze staan natuurlijk de hele dag in het weiland en worden verwaarloosd en dan moeten hun snel erop rijden want anders zullen de pony's nooit meer mensen accepteren.

Ofzoiets. Clown

haha ja dat denk ik ook Clown
dat zijn volgens mij gewoon van die manege kinderen die dan denken dat ze ook heel goed kunnen rijden enzo.

maar ik las een keer in een oude penny ook een verhaal dat van die meisjes een paard uit de wei gingen halen en gingen rijden enzo omdat ze hem zielig vonden en dat toen de eigenaar ze betrapte dat ze dat paard mochten verzorgen Verward

ik denk dat ze echt in een pennydroom leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:53

Oei, dat je in het begin hebt gezegd dat ze wel mochten knuffelen vind ik erg onverstandig. Je moet nooit toestemming geven om kinderen in de wei te laten zonder dat je er zelf bij bent. Voor hetzelfde geld gebeurd er iets en krijg je hetzelfde verhaal als bij de eigenaar van die stapmolen waarbij een kind is overleden

Dat van die foto's maken en dan flyers ophangen vind ik ook een leuk plan. Maar als je ze de volgende keer tegenkomt zou ik ze gewoon achtervolgen en naar de ouders gaan om te zeggen wat die kinderen uitspoken en dat jij in ieder geval niet verantwoordelijk gehouden wil worden voor enig letsel als de kinderen eraf vallen. Sowieso even een bordje met verboden toegang voor onbevoegden ophangen, dan kan jij niet aansprakelijk worden gesteld mocht er iets gebeuren.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:58

Heb je inmiddels al iets ondernomen TS?

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:59

Pistasche schreef:
Ja, ik zou wat crossmonster zegt ze meenemen naar hun ouders. Niet te boos zijn maar zeggen dat je het vooral niet wilt omdat het voor hun gevaarlijk is.

Hopen dat het dan over is, zou me dood schrikken als dat gebeurt. Met mijn pony gebeuren ook van die dingen. Ik hoorde opeens dat mijn pony een vz-pony van een meisje was die ik helemaal niet kende Verward

dat heb ik ook al meegemaakt.. Zeggen ze dat het hun pony is of dat ze mijn beste vriend zijn Clown
Zo is er op Netlog ook een meisje dat beweert dat ze lesgaf aan Tuschinski en der amazone en dat ze ZZ rijdt bij de LRV enzo (er is géén ZZ bij de LRV Tong uitsteken ) Ze doet ook of verschillende bekende hengsten precies van haar zijn en beweert dat ze al wereldkampioen dressuur is geweest.
Nu we hebben haar gegoogled en ze rijdt een proef bij de VOR dat overeenkomt met klasse B en voor de rest vinden we geen resultaten..
Hebben er al iets van gezegd, maar dan reageert ze niet en toch blijft ze voortliegen Verward

Maar over het algemeen ging het bij mij over jongere kindjes die zelf geen pony kregen of de mijne heel leuk vonden en een beetje stoer wouden doen..
was telkens (2x gebeurt) zeer geirriteerd, maar ergens ook wel erg dat ze er zelf geen krijgen..

Zolang ze mijn paarden rustig laten staan maakt het voor mij nog niet veel uit..